Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 139 ... 254 255
esims2.0
Thurau
#3448
Dat je die quote van twitter hier noemt en vervolgens blind bent voor de conclusie dat jij ook tot d...

Er is hier al eens door iemand anders opgemerkt dat ik qua migratie er een rechts standpunt op nahoud, maar wat betreft het Midden-Oosten dan weer een links standpunt. Dus in dat opzicht pas ik al niet in het twee soorten software verhaal. Ik vind het op mijn beurt nogal hypocriet dat jij als Friese Jood meent dat ik er wat Israël betreft een gekleurd standpunt op nahoud. Terwijl dat van mij niet verschilt met de heersende internationale mening. Ik heb een aantal keren naar de mening van Antonio Gutterez verwezen wat betreft de aanslagen van Hamas. Maar bovenal vind ik het totaal zinloos om de escalatie sinds die aanslagen te gebruiken om te bepalen wie goed of slecht is. Het zijn vooral de pro-Israël mensen die dat doen.

Mijn geschiedenisleraar die mij geïndoctrineerd zou hebben met de Israël-lobby (of überhaupt het bestaan ervan), Joost die een keer "Why not?" zegt waarna heel Europa Eden Golan in zijn hart sluit, de Nederlandse overheid die zijn zaakjes niet op orde heeft in de kwestie Mikael. Dat soort onzin lees je hier als gevolg van voorgeprogrammeerde mensen.

Laatst gewijzigd
Thurau
esims2.0
#3451
Er is hier al eens door iemand anders opgemerkt dat ik qua migratie er een rechts standpunt op nahou...

Je obsessie met mijn Joods zijn is een tikkie weird en creepy. Maar voor de rest lijken deze meningen vooral de bevestiging van het feit dat jouw hekel aan Moslims er is als ze hier komen of al wonen en werken terwijl je hekel aan Joden universeel is. Ergo, neem je het op voor de Palestijnen ver weg en dus geen bedreiging voor jou. Komen die Palestijnen echter hier als vluchteling dan zouden ze moeten opdonderen.

Romāns Vainšteins

Het heeft er alle schijn van dat Esims ergens woont waar niets gebeurt, en dat wil hij vast zo houden ook!

esims2.0
Romāns Vainšteins
#3453
Het heeft er alle schijn van dat Esims ergens woont waar niets gebeurt, en dat wil hij vast zo houde...

Als je toestanden à la Southport bedoelt zeker. Daarover blijft het ook opvallend stil hier.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Anders ga jij even lekker los over Southport, kijken wat voor rare hersenspinsels je daar weer aan weet te verbinden.

Wijsgeer

Kristallnacht in het VK... dit roept toch de nodige herinneringen op, of niet dan Raul?

esims2.0
Wijsgeer
#3456
Kristallnacht in het VK... dit roept toch de nodige herinneringen op, of niet dan Raul?

Haha zelfs hier kans zien om de Holocaust uit te melken.

Romāns Vainšteins

En vergis je niet he: wat daar nu gebeurt is veel minder gevolg van de ellende die migranten brengen dan wat de conservatieve en xenofobe politici in de hoogden pogen te pompen.

Individueel aanpakken per relschopper volstaat niet, hier dien je meteen op in te springen middels campagnes en onderwijs. Zulke shit laten varen onder het mom van 'tja, zo denkt het volk er voor een deel over' is einde beschaving.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#3458
En vergis je niet he: wat daar nu gebeurt is veel minder gevolg van de ellende die migranten brengen...

*** Voorgeprogrammeerde reactie alert ***

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#3458
En vergis je niet he: wat daar nu gebeurt is veel minder gevolg van de ellende die migranten brengen...

100% eens. 

Klootje Kriekeljon

Krampachtig blijven marginaliseren. De linkse kerk, net zo goed een religie. 

Romāns Vainšteins

Dat is whataboutism Klootje, het issue dat ze nu in de UK hebben met racistische Skinheads die de sloopmodus ingaan lijkt me nou niet heel gezond voor je maatschappij en is mede ingegeven door opgeworpen schrikbeelden.

want wat is nou de aanleiding? Een steekpartij van een waarschijnlijk zwaar gestoorde puber met migratieachtergrond. Dat is de reden om met hooligans asielzoekercentra aan te vallen? En als dat gebeurt zeggen: ja maar die palliewappies en anarchisten zijn ook niet fris hoor.

Dit nu niet de kop indrukken is einde beschaving, en dat staat los van natuurlijk ook linkse uitwassen aanpakken.

Romāns Vainšteins

En als dat burgerinitiatief secuur te werk wil gaan: het lijkt te gaan om een zwaar autistische jongen met Rwandese, streng christelijke achtergrond. Pijlen maar richten op christelijke autisten het land uittrappen? Maar dan wel alleen de negers he!

Thurau
Romāns Vainšteins
#3463
En als dat burgerinitiatief secuur te werk wil gaan: het lijkt te gaan om een zwaar autistische jong...

Typisch ook dat de mensen die altijd roepen dat je alles mag zeggen tenzij je oproept tot geweld nu er daadwerkelijk geweld is op grote schaal dat eigenlijk helemaal geweldig vinden. Duk had al een tweet met de nauwelijks verholen hoop dat het zich zou verspreiden naar ons land. Wel met vraagteken, dus juridisch afgedekt maar toch proef je het plezier over dit soort gebeurtenissen in Engeland.

Romāns Vainšteins

Mensen die begrip voor ontwikkelingen zoals in UK zijn het spoor volledig kwijt, want waar houdt het op? Stel nou dat 'de instroom omlaag gaat' is het niet klaar hoor, dan ga je ze live in de maatschappij opzoeken en hou je niet elkaar welke arabier/neger etc hier precies hoe lang is en hoe goed geïntegreerd etc. De meeste van die hersenloze mongolen kunnen geen culturen en etniciteiten uit elkaar houden sowieso.

En dan schermen met argumenten zoals 'ze moeten zich aanpassen', werk aan de winkel voor Schoofs oud-collega's om hier kundig op te anticiperen, al mis je er ergens wat snelwegvastlijmers mee.

Klootje Kriekeljon

Ja precies. Hele tijd whataboutisms van jou. 

Romāns Vainšteins

Nee, hihi, het is whataboutism van JOU! Jij moet eerst ophangen, hihi.

maar goed, iedereen een mening he. Een leger xenofobe zombienazi's is misschien relatiever dan ik denk, wie weet brengen ze uiteindelijk veel goeds?

 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
#3458
En vergis je niet he: wat daar nu gebeurt is veel minder gevolg van de ellende die migranten brengen...

Wat is dit dan?

Klootje Kriekeljon

Is een whataboutthiswhataboutism ook een whataboutism?

Romāns Vainšteins

De waarheid: de angst voor incidenten overstijgt de incidenten zelf ruimschoots.

'asielzoeker' staat onderhand synoniem aan een klein aantal onaangepaste teringlijertjes ui veilige landen en (vooral dat) gefaalde integratie tov veel arbeidsmigranten uit het industriële verleden. 'Pushers' zoals Wilders en zijn vele vriendjes maken er 1 homp van die ze kwaad schreeuwend aan het achterban serveren.

je kan en mag dat niet door elkaar halen, het zijn verschillende uitdagingen met verschillende oplossingen. In NL zijn zowel arbeidsmigratie als over generaties vertakkende assimilatie/integratieproblematiek VEEL grotere issues dan asiel. Maar vanwege die 'homp' ziet men geen verschil meer.

Ikzelf ben ook helemaal niet tegen wat doen aan die problematiek.

Asielzoekers: met name winst te behalen via diplomatieke relaties, eventueel met een voor wat hoort wat - principe er achter.

Arbeidsmigratie: aanpakken vanuit de economsiche/werkgeverskant, het kan allemaal minder qua volume.

Oekraine: verdieping en nuance zoeken met betrekking tot de vluchtelingen. Ook hier dienen de banden en informatiewisseling sterk verbeterd te worden.

assimilatie/integratieproblematiek: extra investeringen in nawerk maar vooral ook anticiperen op de nieuwe minderheden van de toekomst (zwaartepunt, Oost-Europa), ga er vooral niet van uit dat 'dat wel vanzelf gaat'.

religie: in algehele zin flink afkalven en verder richting de hobbyhoek stuwen. Flink hakken in alle vormen van religieus onderwijs.

huizenmarkt: marktwerking er verder uit en meer touwtjes in handen van de overheid.

we hebben dus een nieuw kabinet nodig.

Romāns Vainšteins

Whataboutism is bij een issue gaan zeuren 'ja maar dat is ook kut'. Inzoomen en aangeven waarom iets kuts kut is is geen whataboutism.

maar anders kom jij even met een groots gevaar van links waarop ik kan zeggen 'ja maar die xenofobe zombies slopen hun eigen politie  omdat ze negers weg willen hebben!' DAT is. Een whataboutism.

Raul Alcala

😂

Klootje Kriekeljon

Zathetzoism.

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3468
Wat is dit dan?

Altijd leuk als mensen niet weten wat iets is maar wel doen alsof. Bedankt voor het vermaak klootje!

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#3474
Altijd leuk als mensen niet weten wat iets is maar wel doen alsof. Bedankt voor het vermaak klootje!

Zei degene die dacht dat het blauwe mannetje Bacchus was in de trend van "dat zie toch iedereen", en de term bacchanaal gebruikte zonder ook maar de betekenis ervan te kennen. Dat was ook topamusement.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 139 ... 254 255

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.