Het griezeligste aan de bezorgde medewerkers brief die Geen Stijl in handen kreeg was dat ze graag alle ruimte aan Holocaust ontkenner Icke wilden geven en Arnold nog het benul had om dit tegen te gaan. Met de PVV maar vooral FVD aan het roer, de hele RVT komt uit Thierry's universum is het een kwestie van tijd voordat het antisemitische geluid op de NPO doorgang krijgt. Tegelijkertijd en dat is de achtergrond van deze 'staatsgreep' krijgt Baudet de beschikking over de 3 miljoen aan publiek geld die het noodlijdende Forum goed kan gebruiken nu de maaltijdboxen geen winst meer opleveren. Met weinig zetels in Parlement, PS of gemeenteraden is dit geld hard nodig.
Hoe dan ook lijkt men in de UK, zowel vanuit de politiek als het normale volk, goed in het snotje te hebben waar ze mee dealen. Ook niet gek als er gewoon lui tussen struinen die a la Douwe Bob een svastikatattoo in de nek hebben zitten iov een roos. Deze 'volksbeweging' gaat in het beste geval juist doen inzien dat er een behoorlijk rechtsextremistisch gevaar schuilt in de samenleving.
En dan terugkomend op Esims die me vertelde 'geen southport taferelen' in zijn (zonder twijfel heerlijk wit en conservatief) middelgrote stadje wil zien. Nee gast, ook daar zitten dit soort lui.
"En dan terugkomend op Esims die me vertelde 'geen southport taferelen' in zijn (zonder twijfel heerlijk wit en conservatief) middelgrote stadje wil zien. Nee gast, ook daar zitten dit soort lui."
Maar die gaan niet rellen zonder aanleiding. Wonderlijk hoe je een gebrek aan asielzoekers (want het kan hier niet bruisen, zo bedoelde je het) omdraait tot een dorp met een rechtsextremistisch probleem. Wellicht ben je letterlijk een Grunneger en noemt de autochtone Nederlanders daarom kaaskoppen. Ik had overigens de term etnisch overgenomen uit het artikel van Paul Scheffer. Dat die voor jou een pain in the arse is, is ondertussen wel duidelijk, want het migratieprobleem bagatelliseren tot een paar teringlijertjes uit veilige landen is natuurlijk wel iets anders dan - zoals hij het noemt - het ontstaan van een etnische onderklasse.
Benieuwd hoe lang het duurt voordat dit soort Kristallnacht-achtige taferelen ook in ons land te zien gaan zijn.
We hebben de zondebok, we hebben de Hitler-achtige leider, we hebben nu een stroman van onze peroxide-eikel bij de publieke omroep. Nu nog iemand met een donker kleurtje die kortsluiting krijgt in zijn bovenkamer, en ook wij zijn vertrokken.
Ik hoop vooral dat de politie ter plekke het niet langer pikt om stenen te koppen, maar die hele fascistische neonazistische bende gewoon neer schiet.
Maar je ziet hier exact wat er gebeurt als je binnen de politiek een zondebok zoekt met een andere afkomst. Dan komt het moment dat de fascistische geest uit de fles kruipt. Iedere verwijzing naar WO2 wordt door de Wilders-stemmers steeds ontkend. Maar de parallellen zijn steeds duidelijker!
Ik ben oprecht verbaasd dat sommigen de focus volledig hebben op rechtsextremisme en de gebeurtenissen volledig los zien van het incident met een racistisch karakter. Hoe vaak hebben we dit soort escalaties al niet in de VS gezien als er door de politie racistisch geweld gepleegd werd?
Ook daar word ik heel verdrietig van. Blijkbaar hebben we heel weinig van de geschiedenis geleerd. Maar de geschiedenis heeft ons inmiddels geleerd dat we weinig leren van de geschiedenis.
Of je nu kijkt naar de Joden in Gaza of de gebeurtenissen in het VK. Maar ook de aanslagen, van 7 oktober tot in Duitsland. Er is altijd wel een partij die wat doet waar andere partijen ook weer op moeten reageren.
Het enige wat iedereen kan doen is zichzelf afvragen of hij/zij als individu heeft geleerd van 40-45. Maar als ik de verkiezingsuitslag zie, maar ook het begrip voor de "relschoppers" die de Kristallnacht nog eens dunnetjes over willen doen, dan is dat teleurstellend en beangstigend tegelijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.