Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 142 ... 388 389
Klootje Kriekeljon

In hoeveel Engelse steden was het klasseverschil ten tijden van Thatcher al groot? Heb 2 jeugdvrienden die al jaren in Engeland wonen, oa een maat die Engels is en terug naar Middlesborough verhuisd is. Nou daar wilde je 20 jaar geleden al niet dood gevonden worden. Charleroi is wat, maar ook in Engeland gesloten mijnen en fabrieken in voorheen bedrijvige steden. En na de Brexit zijn sommige steden echt totaal verpauperd, ook heel veel van die normale landelijke kleine en middelgrote steden. En dan hebben we het nog niet over wat Faber omvolking zou noemen.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Sjonge Jonge
Dus ik mocht na een paar dagen van jou niet meer terugkomen op jouw foutieve gebruik van het woord '...

Al een paar keer op gereageerd (hier en hier), maar je kunt je eigen falen blijkbaar moeilijk accepteren. Net als Leo.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge
esims2.0
Al een paar keer op gereageerd (hier en hier), maar je kunt je eigen falen blijkbaar moeilijk accept...

Welk 'eigen falen' moet ik precies accepteren? Of kan ik dat op Teletekst vinden?

Misschien dat je het nog niet helemaal door hebt, maar zo'n beetje iedereen hier vind je een enorme rare snuiter. 

De reden daarvoor is dat je manier van communiceren vanuit een soort ivoren toren is, waar jij de zogenaamde (arrogante) almachtige bent en precies weet wat iedereen bedoelde met een bepaalde reactie.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
Al een paar keer op gereageerd (hier en hier), maar je kunt je eigen falen blijkbaar moeilijk accept...

Wel schattig hoe E 'blanke mensen doen zoiets niet' Sims blijkbaar niet meer op mij durft te reageren maar nog wel dit soort opmerkingen plaatst. Living rent free in your head baby!

PS: Ga je me nog vertellen hoe gekleurd die knakker in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn was? 

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge
Welk 'eigen falen' moet ik precies accepteren? Of kan ik dat op Teletekst vinden? Misschien dat je...

Maar Eddie 'ik ben heus geen racist hoor' Sims ís ook gewoon god! En als hij een taalfoutje maakt moet je dat accepteren, en als andere mensen dat doen is het een teken van hun domheid! Zo simpel is het, snap dat nou toch joh!

kraamhol

Correctie: Hassan toch weer brons!

esims2.0

"Altijd leuk als mensen niet weten wat iets is maar wel doen alsof. Bedankt voor het vermaak klootje!"

Deze kon ik gewoon niet laten liggen na Bacchus-gate. Dat je na 8 jaar kunstgeschiedenis studeren niet weet wat een bacchanaal is, is opmerkelijk, maar nog geen blunder. Maar net doen alsof is dat wel. Nog iemand anders die mij herhaaldelijk probeert terug te pakken met een spelfout die ik binnen een dag zelf al verbeterd had, die meteen al mijn aandacht al had, dat komt wel erg wanhopig over.

Wat betreft het steekincident. Ik had meteen al de conclusie getrokken dat het om iemand met een migratieachtergrond ging, omdat daar niet meteen iets over gezegd werd. Later werd nog door de politie gezegd dat hij gewoon in Wales geboren was, maar je voelde op je klompen aan dat ook dat een verhullende mededeling was. Mijn bewering dat gestoorde blanken zoiets niet doen was gebaseerd op rare incidenten met mesaanvallen, waar geen ruzie aan vooraf gaat. Dat zijn bijna altijd mensen met een migratieachtergrond. Bijna dus, want Maillot komt als enige hier met een goed tegenvoorbeeld. Ik was dus iets te stellig.

esims2.0

"As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."

Leopardo, Thurau, kraamhol, Romans, Wijsgeer, het was weer aan alle kanten raak gisteren. Ik vind de wet van Godwin wel de bodem in een discussie.

esims2.0
"Altijd leuk als mensen niet weten wat iets is maar wel doen alsof. Bedankt voor het vermaak klootje...

Het blijft echt hilarisch dat je mij beticht van het niet kennen van het woord door een spelfout. Het is een woord wat ik alleszins niet wekelijks gebruik, en naar jouw maatstaven mag jij dan prima een spelfout maken, dus ik ook lijkt mij. En als jij bij gebrek aan inhoudelijke argumenten telkens terug moet grijpen naar een spelfout, mag je verwachten dat anderen dat ook doen. Misschien iets tolleranter worden op spelfouten bij ongebruikelijke woorden. ;)

(daarnaast vind ik tolerant geen ongebruikelijk woord itt bacchanaal, dus ik denk dat je je flink moet gaan schamen voor het fout schrijven van tolerant maar dat terzijde)

Daarnaast heb ik ook niet kunstgeschiedenis gestudeerd, ook nooit beweert. Begrijpend lezen is echt niet je strongpoint of wel?

Laatst gewijzigd
esims2.0
Het blijft echt hilarisch dat je mij beticht van het niet kennen van het woord door een spelfout. He...

"Het was bij de opening niet eens het laatste avondmaal maar de Bacchanaal. Ken je geschiedenis, Esims."

"leuk feitje: het laatste avondmaal is (losjes) gebaseerd op de bacchanaal, dus ik snap dat mensen zich er makkelijk in vergissen."

Draaikont met je spelfout, je kende de betekenis van het woord bacchanaal niet en dacht dat het net als Het Laatste Avondmaal om een (ander) kunstwerk ging. Er is geen enkele andere lezing mogelijk dan deze.

kraamhol

for my man esi the white

esims2.0
"Het was bij de opening niet eens het laatste avondmaal maar de Bacchanaal. Ken je geschiedenis, Esi...

Ik heb het over het verhaal van het laatste avondmaal hier esims. En vanzelfsprekend ook de artistieke interpretaties ervan. Enorm veel bijbelse verhalen komen oorspronkelijk vanuit andere - oudere - culturen. Je kan niet in het hoofd kijken van andere mensen esims, dus stop met doen alsof.

Laatst gewijzigd
kleomantre

Wat een ontaarde discussies zeg, met veel te veel moddergooien dat her en der merkwaardig genoeg wel weer inhoudelijk kan worden. Ik ga het laatste trachten te doen.

Ik deel de mening van RV dat je vrijwel in elke willekeurige stad of zelfs dorp bozige mensen tot volstrekte gekken kan vinden. Een hoop zullen in hun dagelijkse leven wel genoeg druk van de ketel kunnen halen om het niet te laten ontsporen. Overigens zijn een aantal gekken behoorlijk intelligent en kunnen goed verstoppertje spelen zodat ze niet opvallen als het niet moet.

Niettemin kookt het altijd wel wat en ondertussen zijn er zoveel topics om gefrustreerd over te raken dat het mij niet zou verbazen dat er bij het merendeel van de bevolking wel iets broeit. Of het gaat ontbranden heeft vaak meer te maken met het momentum en het gevoel van verbinding tussen (wat ze zelf aannemen) gelijkgestemden dat moet ontstaan en waarna men als 'groep' durft op te trekken en zich te laten gelden. Is dat er niet dan gebeurt er meestal niks, op wat volstrekt doorgedraaide eenlingen na. In van die beschaafde smalstedelijke of misschien wel als dorps te omschrijven gemeenschap Steenbergen dreigde het een paar jaar geleden al beetje mis te gaan toen daar een voorstel om er een asielzoekerscentrum te vestigen lag. Maar goed daar was op dat moment dan net geen wandaad voor handen die het meest primaire in mensen kan losmaken als een aanval op kinderen.

Ergo, ik ben van mening dat wat in Engeland gebeurt, maar net zo goed al meerdere malen is gebeurd door andere events in banlieus in Frankrijk hier net zo goed kan gebeuren. Er is zelfs al een voorbeeld van nadat er ooit een aflevering over geloof probleemwijken uit Den Bosch werd vertoond op de televisie. Dezelfde stad waar het al eens mis ging nadat er een bij een politie inval een kerel in zijn rug werd geschoten en gedood, die bekend stond als hooligan van FC Den Bosch. Trouwens nu ik er verder over nadenk zijn de Anti-kick out zwarte piet demonstraties en intimidaties ook perfecte voorbeelden van hoe een stel Nederlanders uit allerlei windstreken gemobiliseerd zijn om ergens naar af te reizen en hun boosheid wat minder zachtaardig te laten blijken. De boerenprotesten zijn een ander prima voorbeeld ervan en dat waren al helemaal geen stedelingen die vanwege grootstedelijke problemen over gingen tot fiks ontspoord gedrag. 

In mijn optiek is het helemaal geen probleem verder dat er nogal wat mensen met afwijkend en in andermans ogen 'fout' gedachtengoed of andere gekkenigheden rondlopen. Het laatste wat je zou willen is thought control dat echt alles binnen bepaalde lijntjes moet gaan bewegen en denken. Wat er wel toe doet of die eerder aangehaalde mensen ooit tot actie overgaan en daarmee anderen zullen kwetsen. Ik denk dat er een hoop aan gelegen is om mensen contact met elkaar te laten onderhouden op een meer verbindende manier dan een bezorger die af en toe een pakketje komt afgeven. En dat er niet teveel afzondering kan ontstaan, allerlei fysieke of virtuele hoekjes die teveel los komen te staan van de realiteit. 

Overigens proef ik hier ook echt dat Israeli's tegen Palestijnen gevoel terwijl in de praktijk in Israel zelf er vele duizenden, zo niet tienduizenden mensen uit beide bevolkingsgroepen zijn die warme relaties met elkaar onderhouden en helemaal niet in kamp zus of zo zitten. Die bestaan en die tonen aan dat samenleven kan, maar daar wil het heersende deel aan beide kanten waarschijnlijk weinig tot niets van weten.    

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

UK, grooming moslim pakis, politie kijkt weg, groot groot schandaal....de welbekende druppel. Nu staan blanke bad boys tegenover moslim paki mobs in Engeland. Die laatste groep wordt hier gek genoeg niet genoemd. Maar gaan ook hevig tekeer 

Klootje Kriekeljon

De wereld was een goed draaiende motor. Opeens waren er motorproblemen. Dat was niet de schuld van de chauffeur maar van de passagier. Die heeft vast de motor gesaboteerd, kan niet anders. Toen werd de passagier de chauffeur. Hij kon echt niet rijden! En die motor dat was al.

Romāns Vainšteins

De wereld is nooit 'een goed draaiende motor' geweest. Issues en conflicten waren er altijd en zo ook zondebokken. Nu is het enkel wijder, harder, sterker en vaak nepper online verspreid. Maar belangrijker nog: je kan deze motor niet resetten naar fabrieksinstellingen, wat wel de achterliggende wens vaak is. Dan moet het gezocht worden in een nieuw type revolutie zoals inderdaad een huidskleurmaatstaf instellen en iedereen die over de waarde zit daadwerkelijk in Afrika dumpen, of zo. Je zou nog verbaasd zijn hoeveel daarvoor op het stippellijntje zouden tekenen.

Klootje Kriekeljon

Niet waar, de motor draaide prima. Totdat rechts de kop stak. Want wir schaffen das prima. En zoals je zegt, alles wat zogenaamd niet zo lekker ging is uitvergroot door de media! Zoals in Engeland. Alleen maar tokkies daar. En de Pakis met Palestijnse vlaggen noemen we in het nieuws gewoon Asian youth. Die gingen vorig jaar gewoon nog naar school en deden vrijwilligerswerk en waren op weg om huisarts of architect te worden. Sowieso is baklava en balaclava praktisch hetzelfde woord dus laten we samen feesten.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Geen idee wat je allemaal bedoeld hiermee Klootje. 

Die UK onlusten zijn in ieder geval vooral getriggerd door een zeer agressieve en gelikte nepnieuwscampagne. Binnen 5 min was overal te lezen dat het om een vers het kanaal overgestoken islamiet ging.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Geen idee wat je allemaal bedoeld hiermee Klootje.  Die UK onlusten zijn in ieder geval vooral...

Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Ik heb met regelmaat ook ontzettend veel moeite jouw reacties te begrijpen. 

Wat de lont was is voor een kniesoor. Hoorde gisteren op TV dat er vorig jaar 600k immigranten bij zijn gekomen in GB. Wat is dat, Rotterdam zoiets? Zou het een onderdeel van het sentiment zijn denk je? Ver van mijn bed, maar je zou het vermoeden. 

Klootje Kriekeljon

Balaclava party

Niets van gezien het nieuws. Zou het daar ook de Pers Groep zijn?

Natuurlijk zijn die islamitische hooligans ook niet goed te praten maar het is natuurlijk vrij logisch dat zoiets gebeurt als letterlijk duizenden nazi's vrij mogen rellen tegen moslims in engeland zonder dat de politie daar in eerste instantie serieus tegen op treedt. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

En het is vrij logisch dat als je decennialang de onderklasse en hun omgevingen laat verpauperen en overspoelen door mensen uit andere culturen het op een gegeven moment barst. 

Klootje Kriekeljon
En het is vrij logisch dat als je decennialang de onderklasse en hun omgevingen laat verpauperen en...

Op wat voor manier wordt de onderklasse en hun omgeving precies verpaupert door mensen van andere culturen? En op wat voor manier is dat een excuus voor geweld? Behoeft wat uitleg lijkt mij.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Skinheads komen uit Engeland, mag gezegd worden. Maar drillrap ook. Je weet wel dat muzikale subgenre dat zijn wortels vindt in bende jongeren die elkaar bedreigen en uitlokken en wat vooral gepaard gaat met enorme kapmessen en andere steekwapens. Het is zo echt en veelvertegenwoordigd dat het de omgekeerde gang van GB naar de VS gemaakt heeft.

maw als je een grote groep Engelsen als duizenden nazis framet dan vraag ik me af wat je met de duizenden jongeren van kleur met wapens op zak vindt.

Klootje Kriekeljon
Op wat voor manier wordt de onderklasse en hun omgeving precies verpaupert door mensen van andere cu...

Serieus? 

1 2 ... 142 ... 388 389

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.