Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 143 ... 388 389
Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
En het is vrij logisch dat als je decennialang de onderklasse en hun omgevingen laat verpauperen en...

En laat die klasse nou net in Engeland stevig verpauperd zijn de laatste jaren, samen met behoorlijke uitholling van de gezondheidszorg.

Niet dat deze verpaupering direct veroorzaakt wordt door allochtonen. Eerder het beleid van o.a. de Tories.

Die verpauperde klasse kijkt dan naar de overheid om iets te doen aan hun sociaal-economische achteruitgang en god-weet-welke problemen. Als die klasse dan merkt dat die Overheid zijn middelen moet spreiden over de autochtone verpauperde mensen en allochtonen. Dan heb je dus alleen nog een gebeurtenis als die mesaanval nodig om de boel te laten ontploffen. 

Enfin... zo denk ik er dan over.

Klootje Kriekeljon
Ragnar Lolbroek
En laat die klasse nou net in Engeland stevig verpauperd zijn de laatste jaren, samen met behoorlijk...

Exact. Legio voorbeelden van volksbuurten overal in Europa waar dit gebeurd is. Je laat langzaam parallelle samenlevingen naast elkaar onstaan met hun eigen opvattingen. En dan is het een kwestie van tijd voor de bom barst, wanneer politiek dit niet aanpakt. 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Skinheads komen uit Engeland, mag gezegd worden. Maar drillrap ook. Je weet wel dat muzikale subgenr...

Nou ja als er letterlijk gasten met hakenkruis-tattoos en hitlergroetend rondlopen dan zijn dat gewoon nazi's toch? Niks geframed aan.

Ja, die drillrapgastjes mogen ze van mij ook per direct net zo hard aanpakken als die nazi's, spreekt voor zich. Elk soort uitschot hard doch goed aanpakken - lekker kauwkom laten schrapen ofzo in hun wijk, werkt beter dan een celstraf - ben ik voor.

En ik ben serieus, ik ben benieuwd hoe jij die verpaupering door andere culturen duidt. Leg maar uit.

Ragnar Lolbroek
En laat die klasse nou net in Engeland stevig verpauperd zijn de laatste jaren, samen met behoorlijk...

Dat klinkt aardig logisch. Wel apart dat de woede van het volk niet op de regering en het beleid is gericht natuurlijk.. Oh wacht dat is helemaal niet zo gek door al het gehits van extreemrechts en het fake news die overal de immigranten de schuld van geven ipv de overheid, die het beleid maakt en uitvoert en dus daadwerkelijk de schuldige is.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Waarom blijft men immigranten voor werk werven terwijl de autochtone bevolking snakt naar een beter bestaan? Gaat er niet iets aanvankelijk al mis daar? Zo ook in het Ruhrgebied maar ook NL steden waar niet-immigranten massaal uit de detailhandel stappen en deze plekken worden ingenomen door een divers palet aan allochtone ondernemers. Wat door velen ook gezien wordt als 'verpaupering' en 'ik mis Mien & Karels cadeaushop'. Gaat er niet gewoon iets mis in het economische klimaat dat geschept wordt, en vooral ook de verwachtingen en ambities van 'de autochtoon'?

Klootje Kriekeljon
Nou ja als er letterlijk gasten met hakenkruis-tattoos en hitlergroetend rondlopen dan zijn dat gewo...

Als ik links was zou ik nu vragen om statistieken die uitwijzen dat duizenden Engelsen met swastikas op hun armen rondlopen. Als ik eerlijk naar mezelf toe en mijn gesprekspartners hier ben dan zou ik toegeven dat duizenden Engelsen met tattoos van bijv. spinnenwebben op hun elleboog rondlopen. En ik niet goed genoeg op de hoogte ben van de precieze oorsprong, maar wel genoeg er vanaf weet dat het met gevangeniscultuur en skindheadcultuur te maken heeft. Skinheadcultuur die tot iets anders verworden is wat het oorspronkelijk was, niet mijn cultuur.. maar wel een belangrijke nuance als we Engelse tattoos gaan bekijken.

Klootje Kriekeljon
Klootje Kriekeljon
En het is vrij logisch dat als je decennialang de onderklasse en hun omgevingen laat verpauperen en...

Lees de zin nog eens. Dan zul je misschien iets anders lezen dan wat je de eerste keer las. tussen onderklasse en omgevingen staan en. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Als ik links was zou ik nu vragen om statistieken die uitwijzen dat duizenden Engelsen met swastikas...

Spinnewebtattoos hebben al lang niet meer de betekenis die ze ooit hadden.. Dus daar kan je vrij weinig mee. Neem het aan van iemand die onder de traditional tattoos zit ;)

Geen idee waarom het hier opeens over gaat trouwens, ik haalde die hakenkruistattoo er vooral bij als bewijs dat het wel degelijk nazi's zijn en dat het niet geframed wordt. Beetje bij het onderwerp blijven he, duidt die verpaupering nou eens ipv allerlei andere dingen aan te snijden.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Waarom blijft men immigranten voor werk werven terwijl de autochtone bevolking snakt naar een beter...

Absoluut een van de grote redenen. We willen veel werk zelf niet meer doen maar huilen wel over de buitenlanders die we dan hier halen om dat werk te doen. Zowel hier als in GB is het overgrote deel van de immigranten arbeidsmigrant.

Klootje Kriekeljon
Spinnewebtattoos hebben al lang niet meer de betekenis die ze ooit hadden.. Dus daar kan je vrij wei...

Ok top. Dan weet je dat er heel wat ouders Engelsen zijn met tattoos die toen nog een andere betekenis hadden. En dat skinheads oorspronkelijk echt wat anders waren dan hoe wij het hebben leren kennen.

Klootje Kriekeljon
Ok top. Dan weet je dat er heel wat ouders Engelsen zijn met tattoos die toen nog een andere beteken...

Ja klopt maar wat wil je nou precies zeggen hiermee? Ga je nog duiden hoe het zit met culturen en verpaupering? Of doel je erop dat skinheads de reden zijn van die verpaupering?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Veel boeiender dat wat hun tattoos betekenen is dat ze er aantreden en hun eigen politie stenen op de kop gooien met de wens andere culturen het kand uit te schoppen. Los of ze 'mama is lief' of 'de enige goede kleurling is eentje die ver van me af woont' ergens op hun lijf gekalkt hebben.

Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
Exact. Legio voorbeelden van volksbuurten overal in Europa waar dit gebeurd is. Je laat langzaam par...

Het Noorden van Frankrijk is daar ook een voorbeeld van. Daar stemmen ze ook steeds meer op FN van Lepen/Bardella. Die Rustbelt Staten in de USA is zelfde verhaal en die gaan voor Trump. Hooligans met een sociale media account gelijk die Tommy Robinson poken de boel op. En jawel hoor.... de rapen zijn gaar.

1 van de opvallende regio's waar dit fenomeen nog niet gebeurt is Wallonië. Terwijl de werkloosheid in steden als Charleroi, Bergen, Luik,... ook de pan uit swingt.

Klootje Kriekeljon
Spinnewebtattoos hebben al lang niet meer de betekenis die ze ooit hadden.. Dus daar kan je vrij wei...

Jij koppelt de 2 aan elkaar, ik niet. Ik zeg jarenlang hebben laten verpauperen. En ook nog eens met andere culturen hebben laten overspoelen. 

Neem nou bijv. Molenbeek, Brussel. Ik kom er inmiddels niet meer, want rijd geen Brussel meer.  Het valt op zich wel mee als je het nieuws moest geloven. Je kan daar gewoon rondlopen in de meeste delen. Maar net zo goed heeft er daar decennialang door het wegkijken van de politiek een kweekvijver van Europees Islamitisch terrorisme mogen ontstaan. Dat is niet de schuld van de bewoners. Dat is een resultaat van een integratiebeleid van mensen aan de onderklasse allemaal in dezelfde achterstandwijken dumpen, er niet voldoende naar omkijken en dan denken dat het zichzelf wel oplost. Dat is niet de schuld van rechts jongens, zolang jullie enkel maar die kant op blijven kijken dan ga je echt voorbij aan iets. 

Ragnar Lolbroek
Het Noorden van Frankrijk is daar ook een voorbeeld van. Daar stemmen ze ook steeds meer op FN van L...

Wallonie had al lang geleden de juiste tactiek hiervoor door: zwijg populistische politici en alles daar aan verwant dood in de media. Et voila, geen populisme! 

Klootje Kriekeljon
Jij koppelt de 2 aan elkaar, ik niet. Ik zeg jarenlang hebben laten verpauperen. En ook nog eens met...

Jij zegt letterlijk dit:

En het is vrij logisch dat als je decennialang de onderklasse en hun omgevingen laat verpauperen en overspoelen door mensen uit andere culturen..

Oftewel, de onderklasse en omgeving wordt zowel overspoeld en ook verpauperd door mensen uit andere culturen. Mag je mij uitleggen, nogmaals.

PS: dat verhaal over Molenbeek is ook niet de schuld van de immigranten. Wel van de politiek, en in Nederland is dat grotendeels een midden-rechts beleid geweest de afgelopen tientallen jaren. Daarom slaat het nergens op dat er tegen immigranten gereld wordt nu natuurlijk. Dat moet - als je dan toch wil rellen - tegen de overheid zijn.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik heb overigens zeer ruime ervaring met 'Engelse onderklasse' opgedaan in mijn hotelcarriere. Zijn veelal echt enorm aardige en hartelijke lui, eigenlijk, maar niet altijd even snugger (pretenderen ze ook totaal niet). Heerlijk kleimateriaal voor schimmige populisten en pokerige online campagnes: een schone taak voor het kabinet Scharmer om hier eens het mes in te zetten meer nog dan individuen vinden en bestraffen. Maak er ook nieuwe en/of aangescherpte wetten voor. Online en op de top van piramides liggen de mooiste kansen. Decennialang conservatieven aan de knoppen hebben dit waanzinnig verslonsd, zoals nu in NL ook gaat gebeuren met oa een Wilderstrekpop aan het roer bij ON.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Waarom blijft men immigranten voor werk werven terwijl de autochtone bevolking snakt naar een beter...

Ook helemaal waar. Verpaupering is relatief. In Nederland valt dat mee. In Engeland niet.

Ragnar Lolbroek
Wallonie had al lang geleden de juiste tactiek hiervoor door: zwijg populistische politici en alles...

Dat cordon mediathique helpt daar mogelijk wel. Daar roepen ze moord en brand als Bouchez nog maar in dezelfde Vlaamse tvstudio zit als Van Grieken. 

Romāns Vainšteins

@Leo

ik zie die verpaupering en overspoeling veel meer als paralelle processen dan dat er oorzaak-gevolg in zit. Ze hadden geen antwoord op het ineenstorten van de industrie en kregen de onderklasse, om vele redenen, niet 'omgekat' naar een nieuwe standaard. Vervolgens krijgen bedrijven vrij spel om de arbeid te werven en hun winsten te maximaliseren, met dan wel de leiders die er zelf over janken. De onderklasse wordt gewoon in de zeik genomen door hun eigen leiders.

Klootje Kriekeljon
Wallonie had al lang geleden de juiste tactiek hiervoor door: zwijg populistische politici en alles...

Volgens mij is dat juist wat je niet moet doen. Zo is PVV mede de grootste geworden. 

Klootje Kriekeljon
Jij zegt letterlijk dit: [quote]En het is vrij logisch dat als je decennialang de onderklasse e...

Leo, waar gaat dit nou over? Als ik het het een aan het ander zou koppelen zou ik het wat harder gesteld hebben hoor. 

Romāns Vainšteins

En van die onderklasse UK knakkers ben ik er eigenlijk nooit tegengekomen die hun eigen wionplaats niet als 'shithole' bestempelden. Zolang het maar iets van 'stad' in zich had. Wat ook te maken moet hebben met ruimtelijk wanbeleid (directe leefomgeving heeft zeer sterke invloed op de psyche). En dat was in 2000-2010 toen veel van deze issues minder speelden.

in de UK moet je het helemaal maken of landelijk aftaaien, mensen uit dorpen/landelijke gebieden waren echt heel, heel anders. 

Klootje Kriekeljon
Volgens mij is dat juist wat je niet moet doen. Zo is PVV mede de grootste geworden. 

PVV is continu in het nieuws, Wilders hoeft maar een scheet te laten en het staat op de voorpagina. Zo doen ze het in Wallonie in ieder geval en het werkt.

Romāns Vainšteins
@Leo ik zie die verpaupering en overspoeling veel meer als paralelle processen dan dat er oorzaak-g...

Ja absoluut. Dit verhaal:

1 2 ... 143 ... 388 389

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.