Ik vind trouwens Klootje's verhaal wel degelijk een belangrijke. Veel kleine irritaties beginnen op dergelijke manieren en leiden tot een weerstandsniveau dat uiteindelijk stembepalend kan zijn. Elke vorm van baardaperij heeft wat mij betreft geen plek op de werkvloer maar mag ook in het openbare leven niet aan elkaar opgedrongen worden. Ongezond voor de maatschappij.
Het blijft een Belg natuurlijk en lijkt op Wijsgeer met z'n morbide fantasieën
"Ik zie een beeld van een huilend en schreeuwend Palestijns jongetje dat helemaal buiten zinnen om z’n onder het puin liggende moeder roept, en ik beeld me in dat dat jongetje m’n eigen zoontje Roman is, en de moeder m’n eigen vriendin Lena, en ik word zo woedend dat ik iedere Jood die ik tegenkom een puntig mes los door de keel wil rammen. Je moet er natuurlijk altijd bij denken: niet iedere Jood is een moorddadige rotzak, en om die gedachte vorm te geven maak ik me een voorstelling van een bejaarde Joodse man die door m’n eigen straat schuifelt, gekleed in een afgewassen hemd, een nepkatoenen broek en oude sandalen, en ik heb medelijden met hem en krijg bijna tranen in de ogen, maar even later wens ik hem naar de hel, en ja, dat is een stemmingswisseling, en daarvan zal m’n op stapel staande bundel helaas bol staan. En ondertussen is een pakje sigaretten, dat me kan troosten, weer veel duurder geworden."
Ben ik grotendeels met je eens hoor, maar vragen staat je altijd vrij. Ik kan best begrijpen dat je ff aan je collega's vraagt van "joh he kunnen jullie ff opletten met varkensvlees?", maar je moet natuurlijk niet verwachten dat iedereen daar dan in mee gaat. En zoals altijd: wil je dat het goed gebeurd moet je het simpelweg zelf doen.
Ah, Raul heeft weer eens moeite met fictie en non-fictie uit elkaar te halen. Ben je ook boos als een schrijver in een boek schrijft dat het hoofdpersonage iemand vermoord? Is de schrijver dan ook een moordenaar?
Die kerel heeft al 10-tallen boeken volgepend met "vrouwen langs achter in de poes neuken". Als je er nu eentje met een korrel zout kan nemen, is het Brusselmans wel. Maar leg dat eens uit aan Joodse lobbygroepen die op iedere brainfart die hen niet bevalt 'antisemitisme' willen roepen.🙄
Hij bedoelt : probeer je eens echt te verwoorden in plaats van met quasi-nonchalante reacties als 'typisch' , 't'is me wat', 'waaaat', achterlijke smileys en/of niet relevante muziekclipjes aan te komen zetten. Waar al die gasten pochen met hun 'lyrics' zijn die van jou behoorlijk onder de maat, bro.
De typische Timmermans-reactie. The virtue card, altijd klaar in de borstzak.
Focussen op iets dat helemaal niet zo schokkend is, met wat overdreven gevoel voor drama iemand ter verantwoording roepen want wat roep je nu? Eind van het verhaal: deugdzaamheid getoond maar alles nog steeds onbesproken gelaten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.