Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 147 ... 388 389
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Een echte lolbroek. Brussel heeft soms ook moeite met spellen. Hij bedoelt eigenlijk Hamas ipv Isra...

Inderdaad, die rottige spellingsnazi's. Zien zomaar dat er Israel staat en niet Joden, terwijl ik graag huilie doe om vermeend antisemitisme. Wat een rokzakken!

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Hij bedoelt : probeer je eens echt te verwoorden in plaats van met quasi-nonchalante reacties als 't...

Je bent een beetje esi, maar dan met meer bijvoeglijke naamwoorden, conjo.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
De typische Timmermans-reactie. The virtue card, altijd klaar in de borstzak. Focussen op iets dat...

Hij stond vast ook de Grote Markt, kinderschoenen snikkend uitstallen. Źó veel onrecht!

esims2.0
Leg eens uit, roeltje

Jij bent werkelijk overal aan het doorzagen dat iemand iets uit moet leggen. Nu begreep ik bijvoorbeeld de beeldspraak van Klootje over die bus met chauffeur en passagiers ook niet, en dan moet je daarna vaak ook nog door een laag sarcasme heen, maar bij jou moet je alles uitleggen wat er meestal dik bovenop ligt. Het lijkt wel een soort maniertje met een bepaald doel.

Overigens kan ik nauwelijks geloven dat je gymnasium gedaan hebt Leo, met je d/t spelfouten. Recent verpaupert, vermoord en gebeurd. Er wil er bij mij ook wel eens een doorheen glippen, maar niet in die mate. Ik zag hier gisteren ook geschept, waar geschapen bedoeld werd. Ja geschept bestaat ook maar niet in die betekenis.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Jij bent werkelijk overal aan het doorzagen dat iemand iets uit moet leggen. Nu begreep ik bijvoorbe...

Heerlijk, expres die spelfouten om jouw te triggeren. Graag gedaan!

Raul Alcala
Je bent een beetje esi, maar dan met meer bijvoeglijke naamwoorden, conjo.

En jij bent een beetje esi maar dan met meer zwarte hiphop

Klootje Kriekeljon
esims2.0
Jij bent werkelijk overal aan het doorzagen dat iemand iets uit moet leggen. Nu begreep ik bijvoorbe...

Was niet de sterkste nee. Maar probeerde op een cynische wijze te zeggen dat het niet zo is dat er opeens op magische wijze allerlei problemen en onvrede zijn. Dat dat niet opeens toevallig met de komst van rechts gekomen is. En dat het niet logisch is dat je vanuit de gevestigde partijen zoveel bangmakerij, hoon, kritiek en dat verhaal van wij horen de bus te rijden hoort. Nee jullie past ook even wat gepaste bescheidenheid. Naar mijn bescheiden mening that is. 

Raul Alcala

En Leo is Leo. Hartverwarmende gozer, elke dag een beetje bozer. Stoot af en komt dan weer closer.

esims2.0

Herman Brusselmans werd hier genoemd. Ik kende hem eigenlijk tot een paar jaar geleden niet, maar hij zat toen in Zomerspijkers waar hij zijn favoriete Nederlandse muziek mocht uitkiezen. Waaronder Terug Naar De Kust van Maggie MacNeal (overigens ook een van mijn favorieten). Nu laat de tekst met 'terug naar de kust', 'ongerust' en 'bedreiging' wel wat aan de fantasie over, maar bij hem sloeg het volledig op hol. Ik hoorde Leo Blokhuis later het werkelijke verhaal uitleggen en dat zit ook wel aardig letterlijk in het lied.

Laatst gewijzigd
SprintMaster
Daarom zitten al die roeptoeters ook zo gaag op Twitter natuurlijk, lekker elk onwelvallig geluid mu...

Al die roeptoeters willen vooral de onvrede over allerlei zaken maximaal uitbuiten. Ze zijn helemaal niet uit op een genuanceerd verhaal. Want als je het niet met ze eens bent, dan is het antwoord gewoon nog harder roeptoeteren. Meestal slaat het extreem door tot aan het soms onbewust verspreiden van complottheoriën en het meelopen met zogenaamd 'sterke' leiders. Het is het uitrollen van een conservatieve agenda (vaak in combinatie met het aanhangen van de juiste god) uit angst voor noodzakelijke veranderingen die het uiteindelijk wel beter zullen gaan maken voor iedereen. Maar men niet wenst omdat de eigen positie onder druk staat. 

Laatst gewijzigd
esims2.0
Romāns Vainšteins
'Wat sowieso een voordeel is van X, is dat je mensen kunt muten' ah, ok. Dat is dus een soort van t...

Nee hoor, de meesten zitten niet op Twitter om in een echokamer te zitten, maar juist om tegen andere meningen in te gaan. Dat muten is echt wel handig om mensen die alleen maar vervelend doen en niets toevoegen aan een discussie, eruit te filteren.

Thurau
esims2.0
Nee hoor, de meesten zitten niet op Twitter om in een echokamer te zitten, maar juist om tegen ander...

Overkomt jou best vaak zeker?

esims2.0
SprintMaster
Al die roeptoeters willen vooral de onvrede over allerlei zaken maximaal uitbuiten. Ze zijn helemaal...

Aldus sprak dominee SprintMaster van de linkse kerk. Heel wat cognitieve dissonantie in die kringen want het beeld van rellen past natuurlijk niet in hun ideaalbeeld van de multiculturele samenleving, en de oorzaak moet dan op zijn links geduid worden. Ik zie dat de schuld vooral bij de overheid en het rechtse tuig gelegd wordt, maar die poster van Farage is verboden, over mensen die zichzelf uitnodigen en en deel van de welvaart opeisen, en de weerstand daartegen afdoen als xenofobie. Dachten de aanhangers van de maakbare samenleving hier werkelijk dat de Marokkanen een voortrekkersrol in deze maatschappij hadden kunnen hebben met de juiste begeleiding? De nieuwe polderwizkids hadden kunnen zijn?

Het is hier overwegend eenzelfde soort linkse drammerigheid die een politicoloog al eens typeerde na de grote verkiezingswinst van de BBB: 

’Wij zijn fatsoenlijk, wij weten wat er moet gebeuren, wij hebben de wijsheid in pacht, maar we slagen er maar niet in om jullie ervan te overtuigen dat er maar één onweerlegbare waarheid is: de onze. Dus moeten we het jullie nóg beter uitleggen.’

Het verhaaltje dat de PvdA volgens hem afdraait na iedere verkiezingsnederlaag.

Romāns Vainšteins

' Dachten de aanhangers van de maakbare samenleving hier werkelijk dat de Marokkanen een voortrekkersrol in deze maatschappij hadden kunnen hebben met de juiste begeleiding? De nieuwe polderwizkids hadden kunnen zijn?'

Je antwoord zal wel 'nee, het zijn nou eenmaal arabieren en die tippen niet aan échte blanken' zijn?

Het meer genuanceerde verhaal bij de Nederlandse werving van arbeidsimmigranten is dat je bij simpelere arbeid ook relatief simpelere immigranten (arbeidersklasse) binnenhaalt. Tel daarbij de culturele achterstand op en je weet dat een weg naar wat jij 'polderwizzkid' noemt een stuk uitdagender is dan voor Floris-Jan uit Laren. Niettemin zijn er meer dan genoeg voorbeelden van immigranten die het op alle vlakken ver schoppen en evenwel miljoenen autochtone Nederlanders die er geen pepernoot van bakken. Niet zelden degenen die nu van in dezelfde of ergere situaties zittende 'buitenlanders' verwachten dat ze allemaal oprotten.

SprintMaster
esims2.0
Aldus sprak dominee SprintMaster van de linkse kerk. Heel wat cognitieve dissonantie in die kringen...

Kijk eens aan, binnen de kortste keren is meneer Esims weer op zijn lange tenen getrapt. Dat deed zeer hè, dat ik even zijn kleingeestige wereldbeeld bloot legde. 

En zoals altijd komt hij dan met een aaneenschakeling van karikaturen aan zetten. In feite zegt hij: "die linksen, die snappen niet dat de multiculturele samenleving mislukt is, dus die moeten hun bek houden." Zou het misschien zo kunnen zijn dat zij (en anderen) wel degelijk lessen hebben getrokken uit het verleden, toen alle probleemgevallen in één bepaalde wijk werden gedumpt en waar iedereen vrolijk aan mee deed? Bijvoorbeeld door het beter willen spreiden van asielzoekers, iets wat juist de partijen ter rechterzijde keer op keer lopen tegen te houden. De stelling 'de multiculturele samenleving is mislukt/werkt nergens' is een retorische truc om te doen alsof er niet ook veel mensen wel geïntegreerd zijn in de samenleving en hun bijdrage leveren. Maar dat zal wel niet genoeg zijn voor diegenen die nog nooit iemand van niet-westerse komaf op een school heeft mee gemaakt. En dan later niet weten wat ze zien, vrouwen met een hoofddoek. Nee, die moeten assimileren, weg met  die hoofddoekjes! Eigenlijk zeg je daarmee: weg met de vrijheid van godsdienst!

Ook was hij er als de kippen bij om Romans weer eens belachelijk te maken toen hij stelde dat het eerder aan xenofobe politici lag dat de onrust in de VK ontstond. Vervolgens kom ik met de poster van Farage om aan te tonen dat Romans wel degelijk een punt heeft. 

Verder stelt hij dat asielzoekers zich zelf uitnodigen en hun deel van de welvaart opeisen. Feit is dat die Syriërs, want daar ging de poster van Farage over, oorlogsvluchtelingen zijn en daarmee op basis van internationale verdragen recht hebben op asiel elders. Dat hij stelt dat ze hun welvaart opeisen, impliceert dat hij denkt dat ze uit zijn op een uitkering en verder niet bereid zouden zijn om zich aan te passen, te integreren en te gaan werken. Zodat de totale welvaart toeneemt i.p.v. dat het een soort zero sum game is. 

Gratis tip: ga niet steeds anders denkenden veroordelen/belachelijk maken maar kom eens met argumenten. 

Laatst gewijzigd
esims2.0
Romāns Vainšteins
' Dachten de aanhangers van de maakbare samenleving hier werkelijk dat de Marokkanen een voortrekker...

Nee, dat blanken superieur zijn zat er helemaal niet achter. Want ik heb wel eens gehoord dat mensen uit India het beste scoren op intelligentie (althans in de informatica) en daarom veelvuldig werkzaam zijn in Silicon Valley. Maar dat ik het bizar vind dat de overheid de schuld krijgt van mislukte integratie. Ja we hebben Marokkanen hier naartoe gehaald met het idee dat het tijdelijk was, maar had er met een andere mindset toen wel een geslaagde integratie geweest? Ik geloof er geen bal van. Overigens lopen de zaken van mensen hierheen halen en mensen die hier ongevraagd naartoe komen nu door elkaar heen. Maar in beide gevallen geloof ik niet dat je een samenleving kunt krijgen als een mooi gemeleerd tapijt.

esims2.0
SprintMaster
Kijk eens aan, binnen de kortste keren is meneer Esims weer op zijn lange tenen getrapt. Dat deed ze...

Haha nee hoor, ik was allerminst op mijn tenen getrapt, dat is jouw linkse geloof.

Romāns Vainšteins

Nederland heeft wel degelijk een langlopende historie van buitenlanders voor simpele, niet zelden smerige en slechtbetaalde arbeid binnenhalen om vervolgens de onnozele 'huh?' te spelen wanneer er overgerfde problematiek ontstaat onder de blijvers. Sterker nog is men nu ex-act hetzelfde nog steeds aan het doen maar nu met een focus op Oost-Europa om straks tegen precies dezelfde muur aan te lopen, over een aantal jaar.

Zou het dan gewoon onze eigen cultuur zijn die graag werk uitbesteed in plaats van het zelf op te knappen? Zeg maar 'een blank dingetje'?

Romāns Vainšteins

En je laatste tt-bericht inclusief comment is om regelrecht van te kosten. Een beetje iemand uitlachen die verdronken is, dan scheelt er echt iets an je interne bedrading knakker.

kraamhol
Romāns Vainšteins
En je laatste tt-bericht inclusief comment is om regelrecht van te kosten. Een beetje iemand uitlach...

Ik moet zeggen romein, we nemen elkaar allemaal vaak in het ootje, maar die opmerking van esi bij tt is niet alleen beneden alle peil, maar wat mij betreft het absolute dieptepunt van wat je op wf kan lezen, en dat wil wat zeggen.

esims2.0

"Maar dat zal wel niet genoeg zijn voor diegenen die nog nooit iemand van niet-westerse komaf op een school heeft mee gemaakt."

Ik heb een universitaire studie gedaan (en afgerond), veelvuldig buitenlandse studenten (ook niet-westers) ontmoet en op een afdeling met 18 studenten gewoond waar ook steeds internationale studenten woonden. Je bewering is net zulke onzin als zou ik door jouw eerdere bericht op mijn tenen zijn getrapt.

Klootje Kriekeljon

Vrij walgelijk om over een dood medemens dit soort grapjes te maken. Je laat je goed kennen.

PS: mocht je van je docenten op je universiteit wél zeggen dat je wo hebt gedaan?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
https://www.geenstijl.nl/5177810/idf-misbruik-krijgsgevangene-video

Ja, dit had ik al eerder aangehaald. Beide kanten van die intens treurige conflict doen niet voor elkaar onder.

esims2.0
Vrij walgelijk om over een dood medemens dit soort grapjes te maken. Je laat je goed kennen.PS: moch...

Nu Thurau nog en dan kunnen de 4 jokers gaan klaverjassen. Ik vind het bijna te overdreven om op deze deugmensen te reageren, want ik maak een grap over een asielboot met als achtergrond het uit de hand gelopen asielbeleid, en niet over de verdronken asielzoeker. Als er nu sprake zou zijn van een misdrijf dan had ik wat meer terughoudend geweest, maar nog steeds had het dan een grap geweest die niet over deze asielzoeker ging.

1 2 ... 147 ... 388 389

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.