Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 148 ... 388 389
Il Leopardo della Primavera

Oef, volgens mij ben jij echt zwaar autistisch, nul inlevingsvermogen. Sterkte ermee, hulp zoeken kan altijd en hoef je je absoluut niet voor te schamen. Bewustwording is het halve werk.

esims2.0
Oef, volgens mij ben jij echt zwaar autistisch, nul inlevingsvermogen. Sterkte ermee, hulp zoeken ka...

Opnieuw een huis-tuin-en-keukenpsycholoog die geen idee heeft waarover hij praat, maar wel lukraak anderen kan beledigen. Over inlevingsvermogen gesproken. Overigens is dit linkse nepverontwaardiging over die grap, maar ik had het niet kunnen herkennen van nuance ook als autisme kunnen aanmerken.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

En dat terwijl esi bij mijn queers for Gaza grap meerdere malen opriep tot verwijdering, e.d. Maar ja Joden hé. Je kan veel over die Joden zeggen, maar die geitenbreiers van Hamas zijn ook geen lieverdjes hoor.

Verdrinking onder vaak jonge asielzoekers is een serieus probleem aan het worden. Elk jaar wel een stuk of wat doden volgens mij. Dat is toch hartverscheurend. Ongeacht dat ik 'ze' liever niet hier heb, hebben ze toch huis en haard verlaten, zeeën getrotseerd. Voor een beter leven. 

Zwemles in het integratiepakket, wat zou minister Faber er van vinden.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Mijn duit in het zakje:

Het ging over cognitieve dissonantie. Dat heb ik iedere keer als ik Vainsteins hier zie posten. Een lul die de vinger op de zere plek weet te leggen...

Die grap over de asielboot: smakeloos. Maar waarschijnlijk zijn de mensen die dit soort grappen maken ineens wel op hun pikkie getrapt als er grappen worden gemaakt over Joden. Dan komt ineens de antisemitismekaart weer uit de mouw.

Best gemaakte punt gaat over onze Nederlandse cultuur: namelijk dat alles wat vies is of waar we van gaan zweten voor weinig geld willen uitbesteden aan mensen met een ander kleurtje of met een andere taal. Die hier eigenlijk enkel mogen zijn op de momenten dat ze hun werk doen; buiten werktijd moeten ze zich opsluiten in hun huis, zodat we niet hoeven te beseffen dat we hier zijn. En intussen zoeven we in onze Tesla's naar onze parttime baan, en maken we onszelf wijs dat we keihard werken. Waarbij we ons boos maken op al die buitenlanders die van onze zwaarverdiende welvaart komen profiteren.

En mijn grootste verbazing: waarom de onvrede en woede van mensen in de onderste sociale klassen zich richt op de klasse die daar nog onder zit. Alsof het feit dat je weinig hebt komt door de mensen die nóg minder hebben. Of, om de vergelijking maar eens te maken: als jij te weinig te vreten hebt, ga je dan op zoek naar eten bij mensen die NOG MEER honger hebben? Of ga je kijken waar wel vreten op tafel staat, en ga het daar halen? Precies; en dit tekent voor mij de domheid van alles wat meent dat al je problemen zijn opgelost door de grens te sluiten voor migranten om welke reden dan ook...

Raul Alcala
En dat terwijl esi bij mijn queers for Gaza grap meerdere malen opriep tot verwijdering, e.d. Maar j...

Ik ben in ieder geval consistent in smakeloze grappen veroordelen. ;)

Zwemlessen zou zeker geen slecht idee zijn qua integratie overigens, maar in de Rijn zwemmen is sowieso iets wat je niet moet willen. Jij en ik zouden daar ook zo kunnen verdrinken door de sterke stroming. Hoe dan ook erg sneu.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Wijsgeer
Mijn duit in het zakje: Het ging over cognitieve dissonantie. Dat heb ik iedere keer als ik Vainste...

Wacht even, was jij het niet die een grap maakte over een ster in de voorbeschouwing voor een renner van Team Israel? Ik heb toen nog gezegd dat ik dat een onschuldige grap vond, maar the usual suspects gingen natuurlijk weer heel hypocriet verontwaardigd doen. Zoals ook nu met deze grap.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Ja, dit had ik al eerder aangehaald. Beide kanten van die intens treurige conflict doen niet voor el...

Ja maar nu video in Israëlische media met bewijs.

Ragnar Lolbroek

Debat over arbeidsmigratie dus kort samen gevat: "Laat die buitenlanders maar stront scheppen, ze zijn toch al bruin"

(Foute grap van de dag: deel 2)

Raul Alcala
Ik ben in ieder geval consistent in smakeloze grappen veroordelen. ;)Zwemlessen zou zeker geen slech...

Dan ook voorlichting over de gevaren. Al kan je nooit alles voorkomen.

Over smaak valt te twisten. Ik vond het een dijenkletser met een donker randje. Weet je, als je instinctief moet lachen om een grap is wat mij betreft goed. Een goede grap is toch vaal het onverwachte, op het verkeerde been gezet?  Het kan ook de lucht halen uit een verhit gesprek of discussie. Ventilerend.

Ik wantrouw mensen zonder gevoel voor humor. Als ze een grap al niet aanvoelen, berg je dan maar voor de serieuze zaken.

Wijsgeer

Ik hoorde trouwens dat de joodse organisatie in Duitsland de regering gevraagd heeft om Israel militair te gaan steunen in hun strijd tegen de Palestijnen en tegen Iran. Omdat ze hiertoe "verplicht" zouden zijn. En dat er ook nog eens parlementsleden zijn die het hier mee eens zijn, gezien het Duitse verleden.

En misschien zit daar ook wel de ECHTE angel van dit vraagstuk, en waarom veel landen niet een veel harder standpunt innemen: het gevoel een ereschuld te hebben vanuit het verleden.

Maar misschien moeten we ook wel een ereschuld hebben richting de moslimwereld, vanuit de kruistochten van vroeger? Of hoeveel genocide mag een land plegen voordat het niet meer opweegt tegen de ereschuld?

Ik hoop dat de Duitsers een keer een streep trekken, en kappen met hun voorzichtigheid richting Israel op dit moment en vanwege hun huidige daden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de Duitsers liever kijken naar uitgemergelde Palestijnse kinderlijkjes, dan dat ze de Joodse gemeenschap tot de orde roepen. 

esims2.0

"Waarbij we ons boos maken op al die buitenlanders die van onze zwaarverdiende welvaart komen profiteren."

Opzichtig wordt hier meerdere keren het halen van arbeidsmigranten uit het buitenland en de niet gevraagde instroom door elkaar gehaald. De toestanden met gedwongen spreiden waar gemeenten zich (mijns inziens terecht) tegen verzetten is natuurlijk heel iets anders dan een keuze die je zelf maakt.

Raul Alcala

Zelfs plat als Ton Kas is leuk. Helemaal als je die tattoo nek én z'n din heel bewust zuur zien kijken. Dat is wel de kers op de taart

Raul Alcala
Wijsgeer
Ik hoorde trouwens dat de joodse organisatie in Duitsland de regering gevraagd heeft om Israel milit...

Joodse gemeenschap?

Thurau

Onze autistische antisemiet + racist met verzonnen universitaire opleiding zakt weer eens door de ondergrens. Overigens doet de obsessie met teletekst vermoeden dat je toch met anderen een kamer deelt maar dan in de veiligheid van begeleid wonen.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Thurau
Onze autistische antisemiet + racist met verzonnen universitaire opleiding zakt weer eens door de on...

Ik had mijn bul al ingescand, maar vond het toch te persoonlijk om de details te delen. Deze aanval is volledig onacceptabel. Ik ga daar ook iets van zeggen bij Wielerflits.

Raul Alcala

Wijsgeer
esims2.0
"Waarbij we ons boos maken op al die buitenlanders die van onze zwaarverdiende welvaart komen profit...

Ik zit met deze opmerking nog even te denken aan het VK. Waar op dit moment de jacht op asielmigranten is geopend omdat een in het VK geboren kind met kortsluiting wat kids heeft neergestoken.

Als er ergens het hele gedoe met migrantenstromen door elkaar wordt gehaald, dan is het in de rechtspopulistische hoek. Die "behoud van de eigen Nederlandse cultuur" koppelen aan de migranteninstroom die slechts 10% is van het totaal. Alsof de Oosteuropese arbeiders allemaal op woensdag gehaktballen. En alsof al die buitenlandse studenten Nederlands praten en mee doen met alles van wat we denken dat onze cutuur is.

Of is dat niet wat je wilde zeggen, Esims?

Wijsgeer
esims2.0
Ik had mijn bul al ingescand, maar vond het toch te persoonlijk om de details te delen. Deze aanval...

Stuur ze ook ff een screenshot mee van je grap over die asielboot... 

En blijkbaar is smaak en inlevingsvermogen niet gekoppeld aan een universitair diploma.

kleomantre
esims2.0
Nu Thurau nog en dan kunnen de 4 jokers gaan klaverjassen. Ik vind het bijna te overdreven om op dez...

Met de nogal serieuze en soms minachtende toon die je hier bezigt, lezen wij dit niet als een grap maar als iets dat je zelf grappig vindt omdat het weer een asielzoeker minder is die niet kon zwemmen in z'n zoektocht naar een beter bestaan (vrij vertaald). Daarmee implicerend dat je waarschijnlijk hetzelfde gniffelt, juicht of iets soortgelijks doet wanneer er weer een boot zinkt op de Middellandse Zee.

Het is soms al moeilijk genoeg om sarcasme op te pikken bij mensen die vaak nogal serieus kunnen overkomen. Dit soort humor van jouw kant is totaal onbegrepen en komt bijzonder misplaatst over bovendien. Nog wel een stapje verder dan een punt proberen te maken door een vergelijking met de Tweede Wereldoorlog of Holocaust te maken. Gevalletje not done dat jij niet hebt aangevoeld en dat wij door hoe je je normaal manifesteert ook moeilijk iets anders van kunnen maken. Zou je kunnen opvatten als een leerpunt. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Toch gek dat jullie niet vallen over Michelango z'n opmerking hier. De Duits Joodse gemeenschap of Israel? Al zullen die bij jou wel dwars door elkaar laufen.

"Duitsers liever kijken naar uitgemergelde Palestijnse kinderlijkjes, dan dat ze de Joodse gemeenschap tot de orde roepen."

Laatst gewijzigd
esims2.0
Ik had mijn bul al ingescand, maar vond het toch te persoonlijk om de details te delen. Deze aanval...

Ah, jij mag mensen wel persoonlijk aanvallen maar anderen jou niet? genoteerd.

Raul Alcala
Dan ook voorlichting over de gevaren. Al kan je nooit alles voorkomen. Over smaak valt te twisten....

Over smaak en grappen valt te twisten, maar ik moest bij beide niet lachen of gniffelen. Bij esims was het zelfs wat kleo zei, het komt over als een soort verhulde vreugde. Vrij triest.

Romāns Vainšteins

Net alsof iemand hier zit te snakken naar die k*tbul van je en net alsof je een studie gedaan moet hebben om geen m*ng**l te kunnen zijn.

@Raul: zwemlessen voor statushouders of andersoortige niet-zwemmers (sinds het betaald moet heeft ook de NL onderklasse hier fors op ingeleverd) ligt niet bij Faber. Dat zit, taaadaaa, sinds de decentralisatie bij gemeenten die zelf bepalen wat ze er aan doen. Groningen doet heel veel op dat gebied middels oa de stadjerpas en veel aanvullende initiatieven om vooral kinderen maar ook ouderen die niet kunnen zwemmen het bad in te krijgen. Je ondervangt er lang niet alles mee want in stad zijn de laatste jaren best wat buitenlanders (vooral Polen) verdronken in oa Paterswoldse meer maar ook gewoon het stadsstrand bij dat ei-gebouw achter het Boterdiep.

Maar bovenal is het wat Leo zegt. Rivieren zijn levensgevaarlijk en met name bij laag water (=meer stroming). Als jongere ben ik zeer vaak de Rijn overgezwommen maar ook wel eens 9 kribben afgedreven, tenauwernood langs een Rijnaak gezwierd, net voor de totale kramp (bij te koud water) teruggekeerd etc. En ik kan zwemmen als een dolle, als je dat niet kan moet je badderen niet meer.

Romāns Vainšteins

Ik heb in de Parrel wel eens zo'n les bijgewoond (voor de waterpolosessie van mijn dochter) en je weet echt niet wat je ziet. Wat moet dat een vreselijk gevoel zijn: niet kunnen zwemmen.

Romāns Vainšteins
Ik heb in de Parrel wel eens zo'n les bijgewoond (voor de waterpolosessie van mijn dochter) en je we...

Ja ik kan me er niks bij voorstellen maar lijkt me echt verschrikkelijk inderdaad. Het AZC om de hoek hier zit ook naast een kleine zandafgravingsplas, maar dat hebben ze logischerwijs helemaal afgeschermd en komen ze niet zomaar.

Jij durft wel trouwens, de Rijn over zwemmen. Mij niet gezien haha

1 2 ... 148 ... 388 389

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.