Ik heb ze alle 3 gedaan, (neder)rijn, Waal, Maas,.. Die laatste is gek genoeg de gevaarlijkste want smaller en geen kribben, lastiger stroming. Water moet hoog zijn, bij laag water niet eens proberen. Ook veel gedaan: plassen/zandafgravingen overzwemmen, zoals bij Rhenen, Rheden en Oosterbeek (aftakking rivier). Maar goed, we deden dat als fitte pubers, die doen wel eens domme dingen.
Dat maakt het des te vreemder, de manier waarop jij aankijkt tegen de volkomen legale asielzoekers die hier zijn want het zijn vooral oorlogsvluchtelingen. De groep 'gelukszoekers' is echt maar een kleine groep zoals al meermaals aangegeven. Het feit dat jij steeds weer aan komt zetten met 'uit de hand gelopen asielbeleid' geeft wel aan dat je mee gaat in het frame wat door Yesilgöz is opgezet n.a.v. de nareis op nareis leugen. Termen als 'linkse kerk', 'deugmensen', 'welvaart komen opeisen' geven wel aan waar jij je mosterd vandaan haalt: de donkere krochten van internet met hun opiniemakers. Er moet ergens iets ontzettend mis gegaan zijn in je leven dat je je daartoe verlaagt. Bij sommige uitspraken lijk je wel een soort Johan Derksen die zelf niet in de gaten heeft dat bepaalde uitspraken gewoon echt niet meer kunnen. Ik wens je veel sterkte om uit die negatieve spiraal te komen.
Van al die kwalificaties is uithalen naar zogenaamde 'deugmensen' nog wel de eigenaardigste. Wat is er in vredesnaam fout aan je ethiek op orde hebben? Is dat volgens die enge toXtik-goeroes niet cool genoeg of zo?
En wat sprint zegt: als je dan in internationale kringen verkeerd hebt, wat is er dan exact misgegaan? En kom niet aan dat het door god komt of genetisch is he.
Het probleem is dat de huidige tendens is dat, als je iets heel vaak hoort, ook wel waar zal zijn. Dus als we heel vaak "asielzoeker=gelukszoeker" horen, dan zijn uiteindelijk alle asielzoekers ook gelukszoekers.
En laat de opkomst van de socials, de algoritmen, etc er voor zorgen dat je juist extra vaak te horen krijgt wat je al denkt. Het is een echoput. En die echoput wordt steeds groter en luider; immers, als je vriendjes steeds hetzelfde zeggen, dan zullen ze wel gelijk hebben. Dus praat je mee, deel je diezelfde mening, en de put klinkt nog luider.
Speelt dit dan ook niet "op links?" Vast wel. Maar het frappante is dat bijna alles wat "rechts" beweert vaak meteen wordt weerlegd door feiten, cijfers en (wetenschappelijke) onderzoeken. En wat "links" beweert, wordt veel vaker tegengesproken door vage bronnen. Het is niet voor niets dat de term "linkse wetenschap" vaak wordt gebruikt; de term "rechtse wetenschap" hoor je zelden; waarom zou dat zijn...???
Ik vind het in ieder geval voor mezelf een veilige gedachte om iemand als Esims te zien als een onschuldige jongen, die vastzit in zijn rechtse echokamer. Het wordt pas echt eng als iemand uit zichzelf staat te lachen bij een verdronken asielzoeker...
Inmiddels is wetenschap veelal als 'links' weggezet omddat 'rechts' van geen wetenschap horen wil. Die zitten er voor HUN geld, HUN mensen en HUN baardaap. Wetenschap is alleen maar lastig voor ze, dus links.
Ik zie trouwens wel een lichtpuntje in het (zeer waarschijnlijk) straks voorgoed optyfen van dht Trump en zijn aangenomen new born Christian zoontje. Vanuit die nederlaag zal het ongegeneerd bullshit beweren een stevige knauw oplopen en wordt wetenschap weer meer 'midden', wat het ook is.
Suggereer dit soort dingen nou niet, Romans. Want voor je het weet wordt het opgepikt door een rechtse rakker, en is een grappige opmerking over het hakken met een bijltje ook hier aanleiding voor een alternatieve Kristallnacht. Want waar of niet waar, dat speelt bij onze rechtse vrienden niet echt een rol
Je bent een beetje een otter, Romans. Ik kan me redden met het zwemmen, maar had er verder 0 talent voor. Voor mij is zwemmen het Zwanemeerbad, handdoek op het hete zand, meisjes kijken. Zure bommen eten en daarna een bommetje. Plassen in de goot, van de duikplank af. Patat mayo als sluitstuk.
Decentralisatie is plat gezegd toch, over de schutting naar de gemeentes gooien en je moet het doen met de helft van het geld? Daarnaast vind ik gemeenteraden ook niet altijd even competent. In Groningen maken ze er een financieel zootje van op 't moment.
De desinformerende kanalen in de UK lijken een beetje op hol geslagen te zijn met nu TE veel oproepen, TE veel potentiële 'hits' en TE veel xenofobe onzin. Overkill. Zoals altijd houden dit soort golven niet zo enorm lang aan en beginnen velen voor hun eigen hachje te vrezen (zien liever iemand anders die molotov cocktail naar binnen gooien). Ook zijn ze de sympathie onder 'de gewone burger' (in de UK zeker op stedelijk niveau mensen die dagelijks functioneren in een diverse leefwereld). Hebben ze mooi snel verkloot zo, ook voor de echte 'bezorgde burgers'.
En ik denk dat 'rechtse vrienden' wel wat genuanceerder ligt.
Bij onlusten komen er machten kijken als professionele relschoppers (maakt niet uit wat of voor wie, zolang het maar slopen en knokken is, zie project X) wause, ijdele inderdaad extremistische rolmodellen (van meerdere kanten) die voor eigen eer er in zitten maar volgens mij ook inmenging van buitenaf (desinformatie, oproepen) die puur gericht is op maatschappelijke ontwrichting, waarbij ik dan redelijk snel aan Rusland denk.
De briesende kaalkoppen zijn misschien wel meer instrument dan initiator. Er zitten gewoon teams te loeren op 'steekpartij', 'verkrachting' etc om er meteen een fragmentatiebom van te knutselen en door te pompen. Vooral the Muskhole met zijn (knettergek geworden, volgens mij gaat het erg slecht met die man) gestoorde eigenaar die zelfs meedoet met nepnieuws verspreiden.
Elon Musk is simpelweg doorgedraaid en pusht nepnieuws tegen de regels van zijn eigen medium in. Als een robotbouwer die vervolgens door zijn eigen creatie verkracht wordt.
Religie in algehele zin aanpakken/uitkleden, van importantie en kracht ontdoen ben ik helemaal voor verder. Inclusief die gare new born christians in de USA die zich voor allerlei vieze, beklemmende en totalitaire ideeen aan hun baardaap vastklampen.
Met zich tegelijk vastklampen aan Trump en foeteren tegen de Islam is Musk niks anders aan het doen dan een ordinair potje welke nepgod de grootste lul heeft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.