@Leo: en of dat kan. Veruit de meeste mensen, inclusief moslims, doen dat ook gewoon. Diep van binnen is het besef dat die baardaap niet bestaat er natuurlijk. Het is puur een katalysator voor menselijk gewin.
Het gaat om simpelweg (ervaren) schaarste en daaraan verbonden haat & nijd.
Ja ja, Maak jij maar iedereen met de Drentse turf gelijk die afwijkt van hoe jij denkt. De toorn van Romans zal over je neerdalen. Lekker constructief.
Ik heb jullie nog niet gehoord trouwens over die grooming zaak met 1400 slachtoffers en waar de politie en politiek jarenlang weg keek. En waar hier al een paar keer naar gerefereerd is. En wat wmb en anderen (Murray) meespeelt bij rellen in sommige steden
Ik denk dat iedereen hier tegen grooming is, waarom moeten wij ons altijd zo uitspreken tegen dat soort dingen van jou Raul? Ik heb het uberhaupt niet langs zien komen hier dus ik snap ook niet zo goed waar je heen wilt.
Bij deze: IK SPREEK ME UIT!!!!!!!
Er IS dat een blinde kan aanvoelen dat die hele Musk het spoor kwijt, volkomen matteklap en ronduit gevaarlijk geworden. En in plaats van dat te zien geef jij m een 'big up' omdat hij iets in je straatje pusht.
En mbt tot die grooming zaak: 100% politiekwestie, als daar fouten zijn gemaakt zeker onderzoeken. Maar van Pakistaan A flikt dat dus we slaan genetisch verwante Pakistaan B preventief op de bek? Of van 'laten we alles slopen, pesten en aanvallen dat onder dezelfde baardaap hangt'? Hoe onnozel moet je exact zijn om zoiets te denken?
"En mbt tot die grooming zaak: 100% politiekwestie, als daar fouten zijn gemaakt zeker onderzoeken. Maar van Pakistaan A flikt dat dus we slaan genetisch verwante Pakistaan B preventief op de bek? Of van 'laten we alles slopen, pesten en aanvallen dat onder dezelfde baardaap hangt'? Hoe onnozel moet je exact zijn om zoiets te denken?"
Je bedoelt te zeggen, ik ken die zaak niet en ga me er ook niet in verdiepen?
Musk is een nare narcist die om ombegrijpelijke redenen als een visionair wordt gezien. Tot niet al te lang geleden deed hij vooral aan manipulatie van het publiek om aandelenkoersen omhoog/omlaag te krijgen en/of om geld vrij te maken voor persoonlijke prestigeprojecten. Tussendoor deed hij aan potjes verplassen met een paar andere grote technamen.
Of hij nou echt van het padje is geraakt tijdens/voor de overname van Twitter of dat het begonnen is doordat bij Tesla de groei er uit traakt en het steeds moeilijker wordt om een geloofwaardig verhaal te verkopen weet ik niet. Hoe dan ook mengt hij zich ondertussen zeer vervelend in het publieke domein, wetende ook dat mensen met zijn karaktertrekken uitermate gevaarlijk kunnen zijn. Ik vermoed dat er meer achter zit dan mogelijke meewind die hij en z'n ondernemingen kunnen ervaren bij een hernieuwd presidentschap van Trump. Het zou nu wel de tijd zijn voor officiële instanties om X serieus vaarwel te zeggen en het niet verder te legitimeren.
P.S. Het is al vervelend genoeg dat hij met Starlink een strategische partner met geopolitieke invloed is geworden.
Mei 2024
Meisjes waren jarenlang “overgeleverd” aan pedofiele grooming -bendes in Rochdale vanwege tekortkomingen van hoge politiefunctionarissen en gemeentebestuurders, zo blijkt uit een rapport.
Het vernietigende rapport van 173 pagina's beslaat de periode 2004 tot en met 2013 en beschrijft meerdere mislukte onderzoeken door de Greater Manchester Police (GMP) en de kennelijke onverschilligheid van de lokale autoriteiten voor de situatie van honderden jongeren , voornamelijk blanke meisjes uit arme gezinnen, die allemaal werden aangemerkt als potentiële slachtoffers van misbruik in Rochdale door Aziatische mannen.
Eén onthulling die in het rapport wordt beschreven, betreft een incident waarbij GMP in het geheim de geaborteerde foetus van een 13-jarig slachtoffer uit het Rochdale Ziekenhuis meenam voor een DNA-test, zonder toestemming van het meisje of haar ouders.
Malcolm Newsam, medeauteur van het rapport, zei: “Er werden in deze periode opeenvolgende politieacties uitgevooerd, maar deze waren niet toereikend genoeg om de omvang van de wijdverbreide georganiseerde uitbuiting in het gebied te evenaren.
“Als gevolg daarvan liepen kinderen gevaar en zijn veel van hun misbruikers tot op de dag van vandaag niet gepakt.”
Het rapport identificeert 96 mannen die nog steeds als een potentieel risico voor kinderen worden beschouwd, maar stelt dat dit ‘slechts een deel’ is van het aantal mannen dat bij het misbruik betrokken is
Ik heb altijd een rijtje met poppetjes waarvan ik denk dat de wereld beter af zou zijn als ze "geelimineerd" zouden worden. In mijn rijtje staan op dit moment Netanyahu, Gvir, Poetin, Trump en nog een paar van dat soort gasten. Maar Elon staat sinds enige tijd ook in dat rijtje.
Het is, zoals hierboven beschreven, ook voor mij geen genie maar een narcistische gevaarlijke gek met veel te veel macht, invloed en centen. Maar helaas ook een fanatieke club volgers, die hem verafgoden en alles toejuichen wat ie doet. En sommige van deze volgers zijn ook fietsliefhebber, zoveel is intussen wel duidelijk.
Voilà, een politiezaak. Met bepaalde verdachten en bepaalde redenen (budgettair maar zo te zien ook een gebrek aan interesse in de 'low class' aldaar). Een schandaal mag je wel zeggen, vól er op om zowel de schuldigen alsnog hun straf te kunnen geven, slachtoffers van steun te voorzien en onderzoeken hoe dit fout heeft kunnen lopen.
Maar vanwege deze zaak molotov coktails de lokale arab-kapper inslingeren maakt je exact hetzelfde type hersenloze pleurisbaviaan als waar je tegen predikt te strijden.
'Maar helaas ook een fanatieke club volgers, die hem verafgoden en alles toejuichen wat ie doet'
Net zoals bij Steve Jobs inderdaad, van die mannen zonder ruggengraat die een idool nodig hebben om zich door het leven te trekken, vaak. Lezen de boeken, kijken de speeches, dwepen met de producten. Het is eigenlijk hetzelfde als dure auto's, klokkies en/of al die Italiaanse overprijsde shit worshippen. Indicatie van non-persoonlijkheid, vermoed ik wel eens.
'Dat er geen controlerend orgaan of voorafgaand ethische beschouwingen zijn vind ik al eng genoeg'
Voilà: vandaar ook dat de nu op het randje waggelende Musk eens als casus opgepakt kan worden door straks de regering Harris-Walz. Er is gewoon wetgeving mogelijk die deze wannabe-gods tot een zeker niveau aan de ketens kan leggen.
'Maar je zal er uiteindelijk als politiek wel iets mee moeten doen. Je kan het niet weer negeren'
Opper eens wat: wat dan?
Ik heb iig een toffe: grote bedrijven extra belasting laten betalen en daarmee het politieapparaat van een ferme financiële injectie voorzien met een aparte unit die landelijk op specifiek dit thema zit.
Niet meer politiek correct denken en handelen, uit angst voor racist te worden uitgemaakt of, nog erger: omdat je pakis zielig en een minderheidsgroepering vindt. Geldt voor de politie politiek en media daar. Helaas zwijgen ze nu ook grotendeels over de tegenreactie van de paki moslim mobs of worden ze 'groepen jeugd' genoemd.
Benoem de problemen zoals ze zijn
Er zijn gvd 1400 meiden voor het leven getekend.
Waar haal je dat 'angst om racist genoemd te worden' en 'paki's zielig vinden' vandaan eigenlijk?
Daarbij wordt er wel degelijk en zuiver stevig bericht over 'tegenreacties', een fractie van waar ze de afgelopen weken mee te maken hebben gehad. Focus ligt nu echt bij het grootste maatschappelijke gevaar. Gelukkig lijkt het 'al' over.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.