Meer omvattend: als je dit type tyfuszooi in NL wil kunnen bekampen is het tijd om werken bij de politie flink aantrekkelijker te maken. Met name online liggen er kansen om eea te killen voor het loskomt.
Ik heb niet veel op met 'Slappe Hap' maar op dit gebied weet hij natuurlijk een hoop. Hij is er ook te rechtlijnig voor om à la Wilders met 2 maten te meten, op dat vlak.
De dubbele moraal van Rechtse Raul. Nul begrip voor een tegenreactie op het willen lynchen van asielzoekers (ofwel de moderne vorm van de Kristallnacht). Maar alle begrip voor de 40.000 doden (inclusief veel meer dan 1400 onschuldige vrouwen en kindertjes) in Gaza door zijn Joodse matties als wraakactie voor 7 oktober. En dan weer nul begrip voor eenieder die vindt dat er alles aan moet worden gedaan om de Joodse gemeenschap aldaar te laten stoppen met hun genocide (of als die term nog te beladen is: iets wat er heel veel van weg heeft).
Als ik een vuile antisemiet ben, dan ben jij op zijn minst een niet al te goed gewassen racist!
Ik wil hier iets opwerpen dat ik ondertussen alweer iets van 7/8 jaar geleden heb meegemaakt. Ik werkte destijds bij het bedrijf dat in de BeNeLux en geloof deel Frankrijk de exploitatie-rechten had voor Texaco.
Dat bedrijf is in handen gekomen van een Britse investeringsmaatschappij die ook EuroGarages in hun portfolio hadden. Het onderdeel EuroGarages, die in iets van 10 jaar tijd een van 1 tankstation naar een stuk of 800 waren uitgebreid, werd geleid door de wonderboys Mohsin & Zuber Issa. Een van hen werd op het nieuw verworven Texaco gezet.
Na overname moesten er wel eens wat van het hoofdkantoor in Breda naar de VK toe, waaronder een keer een dame die goed was in IT die iets aldaar moest gaan uitleggen. Terwijl zij daar als expert in de meeting tegenover die lui zat en dingen moest uitleggen werd er geen direct antwoord aan haar gegeven, maar aan de mannelijke collega die mee was gegaan.
Verder hoorden we dat het hoofdkantoor vol met Islmatische paki's e.d. zat en dat op geen van de EuroGarages locaties in de VK alcohol werd verkocht. Officieël zou dat komen omdat drinken en rijden een vreemde combinatie is (reden waarom in tankstations in NL geen alcohol mag worden verkocht), onofficieel was het omdat het niet in overeemstemming is met e overtuiging van de eigenaren en hun collega's. In de VK kun je namelijk prima geld verdienen met alcoholverkoop in de tankstationbusiness en geld laten liggen dat doen zulke mensen niet snel.
Daarnaast kwam een van die Issa's in NL vertellen dat Texaco maar een B-merk is. Binnen no-time zijn na een reorganisatie zowat alle locaties (uitgezonderd denk ik wat particulieren) omgebouwd naar Esso. Daar leek ook al vreemd een of ander oud zeer te zitten.
Ik en mijn collega's vroegen zich af hoe het in godsnaam kan in een westers land als de VK dat zij onder de radar gewoon sharia-light praktijken er op na konden houden als business model / bedrijfscultuur. Verder woonden ze allebei in dezelfde straat in een villawijk en succes wilden uistralen met hun Bentleys. Ondertussen lees ik dat ze in de landelijke omgeving van Blackburn een compound met 5 identieke mansions aan het bouwen zijn. Ze hebben daarnaast een eigen goede doelen organisatie genaamd de Issa Foundation. De cynici onder ons zouden haast vermoeden dat het geld vast aan doelen / personen wordt gegeven die prima binnen het religieuze plaatje passen of erger voor kwaadwillende doelen wordt gebruikt. Dit is natuurlijk pure speculatie maar ook niet ongewoon bij puissant rijke lui op het Arabische Schiereiland.
Wie betaalt, bepaalt.
En zijn het Sharia-light praktijken? Of is het volledig in de lijn van de verwachtingen als je een bedrijf in de handen van bepaalde mensen legt?
Zo verkopen we havens aan Chinezen, voetbalclubs en wielerploegen aan Arabieren, onze kostbare infrastructuur en energievoorziening aan eenieder die er voor wil betalen. Maar vervolgens kijken we er raar van op als er dingen gebeuren die we eigenlijk niet zouden willen vanuit onze eigen cultuur of overtuiging.
Maar TE vaak nemen we dit soort overwegingen niet mee als we bedrijven verkopen, of ons afhankelijk maken van bepaalde bedrijven of goederenstromen. Lekker goedkoop olie en gas uit Rusland, onze batterijen uit China; helemaal prima, tot dat de pleuris uit breekt en je ineens met handen en voeten gebonden bent.
En of de Issa's met hun Sharia erger zijn dan pakweg een Musk met zijn Twitter....
Precies dat inderdaad Michelangelo. En ik ik vind deze vorm van 'overspoeling' vele, vele malen hinderlijker en gevaarlijk dan asielzoekers en andersoortige immigranten. Vooral de VVD heeft het stramien 'verkoop je moeder en schoonmoeder, 2e halve prijs aan de hoogste bieder. Ongeacht wie het is' tot standaard gemaakt en ook het huidige kabinet heeft in de 'stratosfeer' van de maatschappij bitter weinig principes vrees ik. Ook niet vanuit team peroxide.
Eventuele bescherming en waakhonden op Europees niveau regelen is de enige oplossing. Landen zelf wisselen te vaak van focus en belang hiervoor. Werk van maken in Brussel.
Wat trouwens los staat van dat alcohol verkopen in tankstations achterlijk is en mondiaal aan banden liggen mag, van mij. Zelfs in Letland zijn ze er mee gestopt en dat zegt wat.
Starmer heeft ondertussen op een effectieve manier het extreem rechtse tuig aangepakt. Niks ontmoedigender dan te horen dat je een klop op de deur krijgt in de dagen na je agressie jegens agenten en onschuldige burgers + gebouwen. Voeg daarbij meteen zitting en uitspraak en zie daar, de 'bezorgde' burgers van Duk en Wilders lijken opeens een stuk minder te zitten met het vermeende onrecht.
Rustig Michiel. Denk nu om je hart.
In de VS heeft Tim Walz echt mijn hart gestolen, de manier waarop hij Vance subtiel kan wegzetten als de man van de 'couch' levert prachtige tv op. Echt een aanwinst voor de Harris campagne, volgens de Washington Post is Trump al aan het schuimbekken vooral richting zijn zonen aangezien die met JD kwamen aanzetten terwijl Donald Doug Burgum wilde, die ongelooflijk saai is maar nog Christelijker dan Pence. Peilingen wijzen al uit dat de zet om Biden in te wisselen voor de Democraten geweldig uitpakt.
Wat maakt dat nou uit joh? Zolang die republikeinen maar gigantisch voor lul aan het stamelen en sputteren gaan en de rode petjes langzaam doch gestaag uit het straatbeeld verdwijnen. Het doel heiligt de middelen ruimschoots en bovendien is het een though cookie from eigen deeg.
Ik hoop dat Trump nog in een opwelling Vance ontslaat om te vervangen terwijl dat waarschijnlijk niet kan. Nou ja, in Amerika weet je het nooit zeker, met al die opper-opper-opperrechters. Zolang het maar niet bij een baardaap uitkomt.
Dat is nu juist het vermakelijke. Jarenlang al komen de Republikeinen met de meest belachelijke verhalen over democraten. Laten we Pizzagate er nog maar eens bijhalen. Nu ontstaat er een verhaal over Vance die bankstellen neukt en ironisch genoeg wordt het pas een viraal fenomeen nadat het serieuze Associated Press dit ging factchecken en oordeelde: False. Maar juist daardoor werd het een perfect wapen. Gezien alle rare uitspraken van Vance zien kennelijk veel mensen het als geloofwaardig en krijg je het stempel niet meer van je af.
Mja.... Die Vance haalt nu ook een verhaaltje naar boven dat Walz snel op pensioen gegaan is in zijn militaire carrière om een deployment naar Irak te ontlopen. Hij is uiteraard wel weer uitermate creatief met de exacte chronologie van de feiten. Er komen weer hoogdagen aan voor 'alternatieve feiten'.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.