Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 153 ... 389 390
Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Voor Trump geldt sowieso maar één ding: zorgt het dat ik er geld mee verdien? Wel fel...

Beetje heel ingewikkeld verhaal. Mijn beste maat heeft een kind en is voogd van 1 van een ex die behoorlijke issues en verleden heeft. Ze heeft 7 kids bij 6 kerels geloof ik. Nog een zusje van dat gezin is ook zo goed als stiefdochter van die vriend van me. Zij is zo'n voorbeeld van een fase. Heeft ontzettend veel meegemaakt en bleek zoveel jaar terug ook zich anders te voelen dan hoe ze geboren was. Lang verhaal kort, nu blijkt dus dat het toch een fase was. Had voor niemand die ik ken uit haar omgeving verschil gemaakt, toch zijn we allemaal enorm opgelucht dat ze het even wat langer aangekeken hebben. Met alle emotionele risico's die daarmee ook genomen zijn. Heel ingewikkeld, maar er zijn echt veel van die voorbeelden bleek ook bij de profs die haar begeleidden.

Is dat van die klassen met 2/3 transgenders echt waar? Heb dat nog nooit bevestigd gezien en altijd het idee gehad dat dat uit de duim wordt gezogen door de republikeinen. 

Klootje Kriekeljon
Beetje heel ingewikkeld verhaal. Mijn beste maat heeft een kind en is voogd van 1 van een ex die beh...

Die voorbeelden ken ik ook. Ik ken ook iemand die in een soort test/onderzoeksding kwam voor versnelde transitie. Die kwam er halverwege toch achter dat dat toch niet was wat ie wilde, maar dan ben je dus al halverwege. Goede ondersteuning en genoeg tijd zijn extreem belangrijk, dat ben ik met je eens. 

Wijsgeer

Dan is het nog de vraag of dit aan de politiek is om zich hier op deze manier mee te bemoeien. En al helemaal om het onmogelijk te maken.

Ik denk dat je hier eerder de kwalijke rol ziet van de (sociale) media. Ook hier kan ik me voorstellen dat algoritmes je in een trechter leiden. Waarbij je eerst bij wat twijfels over of je een willie wilt of een kano een keer een onschuldige google doet. En vervolgens in je socials alleen maar fantastische filmpjes krijgt over geslachtsverandering, omdat de algoritmes en verdienmodellen van deze bedrijven daar nou eenmaal op gebaseerd zijn.

Maar in plaats van de focus te leggen op deze bedrijven en hun verdienmodellen, gaan we focussen op de wetgeving die mensen gaat beperken om te zijn wie ze willen zijn.

Klootje Kriekeljon
Is dat van die klassen met 2/3 transgenders echt waar? Heb dat nog nooit bevestigd gezien en altijd...

Ja dat is wel een terechte vraag. Ik kan het niet met bronnen aantonen. Hoor dat toch wel regelmatig, maar iffy want he say, she say. Of op idd. eerder republikeins dan democratische kanalen. 

Ken wel wat fly over Amerikanen via gamen en kleine twitch communities. Over het algemeen superaardige mensen, maar veel heel Amerikaans. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ze lopen daar letterlijk met assault rifles voor de hobby rond bijv. Zo ver verwijderd van wat wij normaal vinden. Maar tegelijk hele lieve mensen, niet die typische schreeuwerds. Juist on-NLs vriendelijk en empathisch. 
Luister ook heel veel podcasts tijdens het werk. Ook veel waarvan iemand met een journalistiek hart het wel tot zich wil laten komen, ook al is het soms niet te harden. Toch, wanneer je je daarin ook doopt dan hoor je wel veel meer hoe die mensen zijn, wat hen drijft, hoe totaal anders er daar over sommige zaken gedacht wordt. Zelfs door liberalen. En dat heeft een enorme invloed op je eigen beeld en inschattingen. Bij mij in ieder geval wel wat idealistische ballonetjes doorgeprikt, for what its worth. 

Neem nou bijv. simpele goed geregelde zorg voor iedereen. Bernie wil dat, ieder weldenkend mens wil dat. Ieder goed functionerende maatschappij heeft dat. Ironisch genoeg.. in Cuba is het zelfs gratis voor iedereen (niet dat Cuba zo'n leuk landje is mgoed). Als zoveel democrats en mensen die zichzelf liberaal noemen en stemmen 'COMMUNISM!' beginnen te schreeuwen zodra je er over durft te praten. Ja hoeveel kunnen wij er dan zinnig over zeggen, denk ik dan. Zo anders.

Klootje Kriekeljon
Ja dat is wel een terechte vraag. Ik kan het niet met bronnen aantonen. Hoor dat toch wel regel...

Ja herkenbaar hoor, ik ken ook een aantal Amerikanen (vrij goed) die hier in Nederland wonen, en ondanks dat het beide westerse landen zijn is de VS echt héél anders. Vooral buiten de grote steden en in republikeinse gebieden is het totaal niet te vergelijken.

Als je overigens een goede en hilarische karikatuur wil zien van het Amerikaanse hedendaagse landschap dan raad ik je aan om The Boys te kijken, als je van fictie series houdt.

esims2.0
kleomantre
Dat zei ik omdat naar ik aanneem de redactie dan wel even snel terugleest waarom Thurau die vervelen...

"Daarvan neem ik ook aan dat de redactie die niet zal smaken."
"pokerige reactie en/of vervelend bedoelde kwalificeringen"

Ik zou je willen vragen om op te houden met je filibusters, want je begrijpt er totaal niets van. Waar het hier om gaat is dat sommigen er niet voor terugdeinzen om vertrouwelijke persoonlijke informatie te gebruiken om de ander in diskrediet te brengen in een discussie.

Ik ben een keer enorm fel aangevallen door Rahim, omdat ik ook iets soortgelijks zou hebben gedaan. Wat niet zo was. Dat ging om een plaatsnaam die ik noemde en een niet begrepen grap. Hier gaat het vele malen verder.

De redactie heeft inmiddels gereageerd en ook zijn afkeuring uitgesproken.

Laatst gewijzigd
esims2.0
"Daarvan neem ik ook aan dat de redactie die niet zal smaken.""pokerige reactie en/of vervelend bedo...

Hoezo mag jij hier wel openlijk in twijfel trekken of ik gymnasium heb gedaan, maar mogen anderen niet openlijk in twijfel trekken of jij wo hebt gedaan? 

esims2.0

Totaal iets anders. Thurau dacht dat hij met dat laatste een feit in handen had waarmee hij het eerste dacht te onderbouwen. Ook jij bent nu ontzettend hypocriet bezig door nogmaals net te doen alsof je die beweringen over autisme hier zelf hebt afgeleid uit de discussie.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Totaal iets anders. Thurau dacht dat hij met dat laatste een feit in handen had waarmee hij het eers...

Hoezo is het totaal anders? Leg eens uit. Ik zie namelijk twee dezelfde dingen, waarbij jij boos wordt als iemand hetzelfde doet als jij maar dan tegen jou gericht. Het lijkt er derhalve op dat je simpelweg niet tegen kritiek kan, geen zelfspot hebt of geen zelfreflectie. Nogmaals: leg het uit waarom het verschillend is.

esims2.0
Hoezo is het totaal anders? Leg eens uit. Ik zie namelijk twee dezelfde dingen, waarbij jij boos wor...

Kom je weer met je leg eens uit. Ik heb mijn vorige bericht trouwens aangepast omdat ik je reactie niet goed gelezen had.

Romāns Vainšteins

'een fase die later gay blijken te zijn'

Yes! Eens, reeel gevaar. Kwestie van gayness goed in educatie stoppen en vroeg in seksuele voorlichting meenemen, lijkt me. Ik zal zo eens kijken of je voor zoiets beter op Harris dan wel Trump stemt.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Kom je weer met je leg eens uit. Ik heb mijn vorige bericht trouwens aangepast omdat ik je reactie n...

Ja, omdat ik jou redenering totaal niet snap en daar benieuwd naar ben, dus uitleg fijn zou vinden. Maar als je het niet kan snap ik dat ook hoor, dan betekent dat alleen vermoedelijk wel dat er een kern van waarheid zit in wat ik zeg.

Romāns Vainšteins

Jouw betrekkingswaanzin balanceert zo op het midden tussen uiterst vermakelijk en superirritant, Esims. Wat knap is trouwens.

Je bent overdwars door de gehaktmolen gegaan omdat je een verdronken asielzoeker zat uit te lachen en kruipt vervolgens ziedend in de slachtofferrol. Ik zal me oo de vlakte houden wat daar aan psyche allemaal achter zou kunnen zitten maar tenenkrommend is het sowieso.

Als redactielid had ik je trouwens ook 'oei, dat is niet best, nee, echt niet leuk' toegeschreven in de vurige hoop dat er geen nieuwe berichten volgen. Die gasten hebben duidelijk hersens.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
'een fase die later gay blijken te zijn' Yes! Eens, reeel gevaar. Kwestie van gayness goed in educa...

Jaja ik snap hem. Das waar.

Overigens moet ik nu mijn drol al intrekken. Zou flauw zijn om de uitslag af te wachten. Wat ik ten tijden van de aanslag nooit verwacht had: het kan alle kanten op. Ze ligt zelfs voor in de peiling nu. Nu afwachten tot de poppetjes gaan praten tegen elkaar.

SprintMaster

Ik snap nu waarom Esims persé de achtergrond van Romans wilde weten. Om hem daarna te kunnen diskwalificeren als asielmakelaar. Zodoende kon hij doen alsof Romans' argumenten er niet toe doen omdat laatstgenoemde toch partijdig zou zijn in de asieldiscussie. Kortweg, Romans en alle anderen die goede argumenten geven op dit onderwerp zijn partijdig en daar hoef je niet naar te luisteren. Zo werkt dat dus als je in de diepste krochten van internet verstrikt bent geraakt: als je je gelijk niet kunt krijgen, dan ga je gewoon nog harder schreeuwen! Argumenten doen er niet toe want die anderen zijn toch partijdig. 

Wat Esims echter vergeet is dat anderen overduidelijk tussen de regels door wel kunnen lezen hoe hij er over denkt. Daar hoef je geen factcheck op los te laten. Zoals ik al eerder zei: hij lijkt wel een soort Johan Derksen die niet in wil zien dat sommige uitspraken echt niet meer kunnen.  

Ik denk dat we verder geen aandacht aan hem moeten besteden, zeker omdat hij nu toegeeft niet hele reacties te lezen omdat ze te langdradig zouden zijn. Wat mij betreft over en sluiten.

Overigens is die 'grap' van hem blijkbaar verwijderd. 

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

stel voor om het hier weer over politiek te hebben ipv de mentale gesteldheid van forumleden...

EDIT: dus wat sprintmaster ook zegt

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik verwacht alvast dat tijdens dat praten Trump zich verder ingraaft in het demoniseren van Harris inclusief een heel palet aan 'toen Indiaan, nu ineens neger', 'wil alle foetussen vermoorden', 'is communistischer dan Kim-Jung-Ill' (vergeef me, ik heb moeite met aziatische namen paraat onthouden), 'is ze hier wel geboren, ziet die baby er niet anders uit...?' Etc. Kortweg: vanuit rood naar donkerrood toe. 

Harris daarentegen zal dit 'pareren' met een laconieke, lacherige houding van 'hihi, wat een bazelende mallerd is het ook he' en zich meer vastpinnen op kernwaarden van vrijheid, het gevaar van een totalitaire staat en Amerika's rol op mondiaal niveau. Helemaal niet zozeer ingaan op alle schandalen rondom Trump (al kern) maar daar op de geschikte momenten even een punchile tegenaan te gooien: eentje over ontrouw mbt Stormy, eentje richting gevangenschap mbt de bestorming, eentje richting zijn gefaalde mafiatelefoontje richting Georgia, eentje vanwege MLK (heeft ie dat echt gezegd?) etc.

Het kan bijna niet anders dat de Democraten gaan winnen, en nog met stevig verschil want ik zie ze dit x naast de hele rust belt ook Georgia EN North Carolina pakken.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Romāns Vainšteins
Ik verwacht alvast dat tijdens dat praten Trump zich verder ingraaft in het demoniseren van Harris i...

je hebt pb

Romāns Vainšteins

Trouwens: asielmakelaar lijkt me een tegelijk eervolle en broodnodige professie. Je zit nu eenmaal met een fors aantal blijvers van buitenaf en los van in welke mate die hier 'terecht' zitten wil je natuurlijk liever dat ze goed meedraaien ipv dat je later (zoals zo vaak in het verleden gebeurd is) met les poires baquees zit. Vooral ook met het vizier op kinderen die gewoon NEDERLANDER zijn en niet aan het paspoort van hun ouder(s) vastgelijmd moeten worden. 

In mijn persoonlijke kring ken ik nauwelijks kinderen die geen diverse achtergrond hebben maar hier in Stad (Grunn) groeien die op als stadjers hoor. Die feedback komt iedere zomervakantie ruimschoots terug vanuit familie daar, althans.

Romāns Vainšteins

En ook zo'n misselijk dingetje waar ik effe vanaf moet. Nog dieper dan intolerantie tov 'buitenlanders' heb je hen die het verder trekken naar 'ja, maar jij bent geen ECHTE *plaatsnaam*' dat kan varieren van aantal jaar dat je er woont, op welke locatie je woont, of je het dialect wel of niet snapt of de anus van de plaatselijke helden en/of sportclubs wel of niet likt. 

Wat mij betreft leven zulksdenkenden hooo-pe-looos in een ver, verkrampt verleden. Wanneer je ergens leeft en woont en het liefst positief meedraait BEN je gewoon van daar. Exact hetzelfde principe als de Hoop die natuurlijk een Fries is. Op dat vlak ben ik blij met de onnozele Derksen want dit thema is erg belangrijk, mensen verdienen om aan te sluiten en opgenomen te worden, dat is de kern van een gezonde samenleving.

esims2.0
SprintMaster
Ik snap nu waarom Esims persé de achtergrond van Romans wilde weten. Om hem daarna te kunnen...

"Zo werkt dat dus als je in de diepste krochten van internet verstrikt bent geraakt: als je je gelijk niet kunt krijgen, dan ga je gewoon nog harder schreeuwen!"

Want ik heb natuurlijk geen gelijk en jij wel. En als jij geen gelijk kunt krijgen, dan verzin je de feiten wel, zoals nog nooit een niet-westers persoon op school hebben gezien.

Dat ik een keer de vraag stelde of sommigen in deze discussie zelf ook een migratieachtergrond hebben, kun je als impertinent zien, maar ik vond het voor die discussie wel van belang. En het valt op dat links alleen mijn grap wil veroordelen, maar niet het gedrag van onder anderen Thurau. Ik ben overigens wel wat verbaasd dat mijn bericht is verwijderd en dat van Thurau niet. Want dat is niet wat de boodschap van de mail van WF doet vermoeden.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Ik denk vooral dat het mis gaat met het feit dat degene die menen dat "je bent geen echte [plaatsnaam]" ook meteen betekenen dat je dan een minder mens bent of niet mee telt.

Het eerste kan ik nog ergens snappen: als je ECHT ergens vandaan komt, dan ben je opgegroeid met bepaalde gebruiken, tradities of taal. Limburgers met hun dialect, behoefte aan carnaval, schuttersfeesten, etc. die zitten er niet op te wachten dat hun tradities verdwijnen door allerlei import.

Maar daar zit vaak de crux: de mensen die heel hard roepen over deze culturele zaken trouwen zelf met iemand van boven de rivieren, gaan op wintersport ipv carnaval en spreken thuis geen dialect meer omdat ze zich daarmee een polderboerke voelen in de rest van het land. En zijn al helemaal geen vrijwilliger meer op heikneuterige schuttersfeesten. Ze hollen hun eigen cultuur uit, maar ze geven de import daarvan de schuld!!

Als ik hier in Italie zie hoe traditionele feesten nog van vader op zoon en van moeder op dochter worden doorgegeven, hoe bij volksspelen ook veel jongeren mee doen in klederdracht, dan is DAT de manier om je cultuur te behouden en door te geven. En niet door krampachtig anderen de schuld te geven dat het je wordt afgepakt door mensen die de koran lezen.

Romāns Vainšteins

Laat ik eens een poging doen om de boel om te katten:

Esims: wat is jouw idee over de aankomende debatten tussen Trum en Harris? Welke tactische bewegingen zullen er gaan komen volgens jou en wie hoop je dat gaat winnen?

Romāns Vainšteins

@Wijsgeer

In mijn carriere als Hotelrecptionist heb ik 1000en, geen gelul, registratieformulieren moeten invullen voor Italianen en er is geen natie waarbij geboorte- en woonplaats zozeer overeenkomen als daar. Het % vastankeren van opvolgende generaties in dezelfde regio is cruciaal bij 'behoud van cultuur'. Nederlanders scoren relatief laag op dat vlak en shoppen richting hun ideale positie, binnen het land en ook daarbuiten, wat trouwens even goed cultureel is.

Mede vanwege dat verbaas ik me nog steeds over de verkiezingsuitslag, ik voel aan/vermoed dat dat ook komt omdat de kansen hiertoe aan het verwateren zijn.

1 2 ... 153 ... 389 390

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.