Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 157 ... 390 391
Klootje Kriekeljon

1x raden wie er Olympisch kampioene tot 66kg bij de dames is geworden.

Romāns Vainšteins

Het is een 'bold move' vd Oekraine, wellicht willen ze het later als ruilmateriaal gebruiken oid.

Ragnar Lolbroek
Il Leopardo della Primavera
Wat vinden we eigenlijk van de Oekrainse aanval in Rusland? Ze hebben in 4 dagen al praktisch net zo...

In eerste instantie: JOEPIE!!! ondertussen bekruipt het mij wat die Russen als tegenreactie gaan fabriceren. Soort van say goodbye to Kharkiv of Soemy.🤔

Raul Alcala

Het is een jochie nog

SprintMaster

Volgens de peilingen heeft Harris nu voor het eerst een voorsprong van meer dan 2% op Trump. Zowel bij Nate Silver als Five Thirty Eight. Belangrijk is dat ze in de drie must win staten in het noordoosten een marge van tenminste 1% heeft. Nevada is nu naar haar geswitcht terwiijl Arizona op switchen staat. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

Kort na die inval las ik dat de VS Oekraïne gevraagd had om opheldering, maar dat moet een toneelstukje zijn geweest.

Klootje Kriekeljon

En ook de andere omstreden bokser Lin Yu Ting pakt goud. 

"Netanyahu leidt Israël naar een volgende ramp", kopte de kritische Israëlische krant Haaretz deze week in een commentaar.

Israëlische veiligheidsfunctionarissen hebben aangedrongen om een deal met Hamas te sluiten en daarmee de gijzelaars vrij te krijgen, maar Netanyahu ligt persoonlijk dwars, meldde onder meer The Financial Times deze week op basis van bronnen binnen het veiligheidsapparaat. 

Een einde aan de oorlog in Gaza zou hoogstwaarschijnlijk ook het politieke einde betekenen voor Netanyahu. Zijn ultrarechtse bondgenoten, ministers Ben-Gvir en Smotrich, dreigen het kabinet te laten vallen als er een deal komt met Hamas. De premier is impopulair en de kans is klein dat hij bij nieuwe verkiezingen herkozen zal worden. Dan kunnen ook corruptiezaken die tegen hem lopen in een stroomversnelling komen.

Je zal maar een oorlog (kan je het nog zo noemen? Is er uberhaupt nog tegenstand?) gebruiken om aan de macht te blijven. Bizar dat er internationaal niet wordt ingegrepen ook.

Raul Alcala

Hoe lang is een Chinees 

Raul Alcala
"Netanyahu leidt Israël naar een volgende ramp", kopte de kritische Israëlische krant Haar...

Ja natuurlijk is er nog tegenstand van Hamas die zich overal en nergens verschuilen onder de burgers. En er zijn nog Israëlische gijzelaars.

Ingrijpen? Als in Israël binnenvallen? Een Intifada misschien?

Hoe bedenk je het. Naïef in het kwadraat 

SprintMaster

Wie niet sterk is moet slim zijn. Wie sterk is denkt slim te zijn. Beide zijn uiteindelijk contraproductief. 

Raul Alcala
Ja natuurlijk is er nog tegenstand van Hamas die zich overal en nergens verschuilen onder de burgers...

Jij bent degene die bij ingrijpen denkt aan 'israel binnenvallen' en 'intifada'. Behoorlijk gestoord als je daar meteen aan denkt.

Raul Alcala

En jij Leo? Zeg jij het maar dan hoe er wel internationaal ingegrepen moet worden zodat deze oorlog stopt.

Maar wel mooi hè, die Palestijnse vlaggen gister bij de finish San Sebastian. Het schijnt dat Hamas nu overweegt overal hometrainers te plaatsen in hun tunnels, en een abonnement te nemen op Ride.

Raul Alcala
SprintMaster
Wie niet sterk is moet slim zijn. Wie sterk is denkt slim te zijn. Beide zijn uiteindelijk contrapro...

Hamas is niet sterk maar wel slim? Waar uit zich die slimheid dan in? In de gijzelaars die ze al 9 maanden in hun bezit hebben? Of hun stelselmatige verstoppertje spelen onder de burgerbevolking?

Raul Alcala
En jij Leo? Zeg jij het maar dan hoe er wel internationaal ingegrepen moet worden zodat deze oorlog...

Er zijn legio mogelijkheden zonder geweld. Dat jij meteen aan geweld denkt zegt vooral wat over jou natuurlijk.

Jij vond de vlaggen ook mooi zo te zien!

Raul Alcala
Hamas is niet sterk maar wel slim? Waar uit zich die slimheid dan in? In de gijzelaars die ze al 9 m...

Die gijzelaars zouden allemaal vrij komen bij een staakt-het-vuren, wat Bibi weigert omdat ie bang is voor z'n eigen positie. Lekker joh, je eigen positie belangrijker vinden dan mensenlevens.

Raul Alcala

Sarcasme is me niet vreemd.

Maar hoe moet er nou internationaal ingegrepen worden dan, Leo?

Raul Alcala
Die gijzelaars zouden allemaal vrij komen bij een staakt-het-vuren, wat Bibi weigert omdat ie bang i...

En het is geen antwoord op m'n vraag, en de vraag stelde ik aan de poster van dat bericht. Onze eigen Abdoesjaparov aka Sprintmaster.

Raul Alcala
Sarcasme is me niet vreemd. Maar hoe moet er nou internationaal ingegrepen worden dan, Leo?

Nee

Ja

Raul Alcala

Helder. Je weet het zelf ook niet. Tis me wat hé, met die kut Joden Zionisten.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Voor m'n Hamas matties

SprintMaster

De enigen die Netanyahu in het gareel kunnen krijgen zijn de Amerikanen. Maar die zitten midden in een verkiezingsstrijd dus die gaan het nu niet heel hard spelen. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

Met de steun van Nederlandse troepen waren de Oekraïners allang in Moskou geweest.

Ik maak er nu een grap over, maar ik hoop dat dit geen roekeloze actie is die alleen maar tot meer escalatie leidt.

Raul Alcala
SprintMaster
De enigen die Netanyahu in het gareel kunnen krijgen zijn de Amerikanen. Maar die zitten midden in e...

In wat voor slimheid blinken die niet sterke Hamas vrijheidsstrijders nu uit zeg je?

SprintMaster

Er voor gaan dat de publieke opinie zich tegen Israel keert omdat hun geweld niet proportioneel is. Dat lijkt me vrij duidelijk. En iedereen weet dat Netanyahu alleen maar aan zijn eigen positie denkt. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 157 ... 390 391

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.