En Raul? Hoe smaakt het, genocide? Tenminste, ik neem aan dat jij daar vanalles van weet...
Ik kan dit soort acties prima begrijpen en plaatsen. Als je in een land leeft wat altijd de moraalridder speelt, maar vervolgens niet thuis geeft om Israel terug in zijn hok te schoppen bij een moordpartij (die qua aantallen en omvang 7 oktober ver overstijgt), dan roept dat woede en onmacht op bij veel mensen.
Is het goed om dan maar een falafelzaak onder te spuiten? Nee. Snap ik waar het vandaan komt? Zeer zeker.
En zo lang de Joodse gemeenschap niet veel harder afstand neemt van de genocide die nu plaats vindt, moeten ze niet huilie-huilie doen als ze daarvoor worden gehaat of aangepakt. En al helemaal niet aan komen zetten met de antisemitisme-kaart...
Nee, de eigenaar is wel eens in Israël op vakantie daar geweest
Maar al was het wel zo, die paarsharige genderstudies studenten moeten eens kappen met die infantiele genocide shit. Ze stonden laatst ook al met tranen in hun ogen op de grote markt een minuut stilte te houden bij een pak kinderschoenen die de dode kindertjes in gaza moesten voorstellen. Ik bood ze nog m'n Skechers zweetstinkschoenen aan..
https://nos.nl/artikel/2534082-zweedse-jagers-mogen-een-op-de-vijf-bruine-beren-afschieten
Wat mij betreft vervangen we 'beren' voor wokkies, en niet alleen in zweden, maar overal. En aan die 20% kan gewerkt worden (voor de wokkies: 20% staat gelijk aan één op vijf).
"Jarenlang zwierf Daan over de bodem van de oceaan en deed hij allerlei bouwwerkzaamheden op plekken waar de meesten van ons nooit zullen komen. Op een gegeven moment, tussen zijn reizen door, ging hij op bezoek bij zijn vriend Jesse in Tel Aviv. Het eten (met hier en daar een paar biertjes, niets bijzonders) dat op elke hoek van de stad geserveerd werd, plantte een zaadje. Toen we elkaar ongeveer een jaar later in de Pintelier in Groningen ontmoetten, begonnen we weer over dit eten te praten en toen en daar besloten we dat we het mee naar huis moesten nemen"
Zo stuitend dom die pro pallies en Wouter
Geef me effe de bron Raul.
Want wat ik uit Wikipedia op maak is dat er nog geen defintieve uitspraken zijn, maar slechts tussenvonnissen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocidezaak_van_Zuid-Afrika_tegen_Isra%C3%ABl_bij_het_Internationaal_Gerechtshof
En die spreken allemaal over het feit dat Israel zich moet houden aan het anti-genocide verdrag, en dus een aantal handelingen moet stoppen.
Wat wel duidelijk is, is dat dat ene K#Tland het vonnis naast zich neer legt, en lekker door blijft genocideren. Of hoe je alle oorlogshandelingen ook verder wil noemen.
En tot die moordpartij stopt, heb ik alle begrip voor mensen die zich in woord en daad verzetten tegen alles waar Israel voor staat op dit moment, en die machteloos toezien dat hun regering Israel de hand boven het hoofd houdt vanwege het leed uit WO2, of uit moslimhaat.
Maar blijf jij vooral lekker grappig doen over mensen die zich wel wat aantrekken van de vele omgekomen Palestijnse kinderen...
Die Faber is echt wel een rasidioot he, keihard iets schreeuwen om er vervolgens achter te komen dat ze het zelf regelen moet en haar shit niet op orde heeft. Wat ze eigenlijk zegt: ik ben dermate onbekwaam dat ik zonder dit noodbevel stuurloos ben, niks voor elkaar krijg en volledig afgedropen aftreden moet.
Helemaal eens dat het hele asielgebeuren kundig onder de loep moet en zoveel als mogelijk opgeschoond. Er gebeurt van alles dat eigenlijk niet kan vanwege verwaterde diplomatieke banden en een schrijnend gebrek aan mankracht & kennis. Doch dikke kans dat dat mens zich niet eens verstaanbaar maken kan tov de benodigde partnerschappen.
@ Wijsgeer
Ik wil Raul niet zozeer verdedigen maar er speelt in Grunn wel degelijk dat een groep ijdele studenten poogt de hele mikmak op omgezonde wijze te kidnappen. Toch met schadelijke gevolgen wat mij betreft, ik zie wetenschapen cultuur (net als sport) toch liever los van politiek. Dat houdt trouwens wel het weren van politiek gefundeerde onderzoeken in.
Ik juich ook niet bij bekladdingen.
Maar wat ik wel graag zou zien is een veel hardere lijn jegens Israel. En dan op alle vlakken: van economie tot cultuur, sport en wetenschap. Want uiteindelijk zijn het allemaal manieren van het regime om naar buiten te treden of samen te werken. Terwijl ze eigenlijk die samenwerking op dit moment niet verdienen als land.
De enige manier om Israel snel terug in het hok te krijgen is om dit land op alle manieren onder druk te zetten. Zeker met de wetenschap dat Israel bewust wat kietelt bij Iran in de hoop op die manier verzekerd te blijven van westerse steun.
Maar ik kom in ieder geval op het punt dat er van mij een hele precieze bom mag vallen op de knesset. Die alles binnen een straal van een kilometer daaromheen volledig wegvaagt. Zelfs al is het een kleuterschool of ziekenhuis. Want wie weet zitten daar wel parlementsleden verstopt...
Mensen als Esims gun ik eigenlijk een keer een oorlog. Het liefst een oorlog waarbij alle Esimsen als etnische minderheid worden opgejaagd en vevolgd, al dan niet voorzien van een speciale button. En waarbij de Esimsen een veilig heenkomen proberen te zoeken, maar bij ieder land waar ze aankloppen te horen krijgen: "we zijn vol, we moeten jou en jouw soort hier niet".
"Ja maar, ik verhuis niet voor mijn lol of voor meer rijkdom; ik vlucht omdat ik mijn leven niet zeker ben!". Dat hoor ik de Esimsen dan zeggen, met als schamper antwoord dat de Esimsen slechts gelukszoekers zijn, maar lekker ergens in de regio moeten gaan slapen, en dat een tent ook gewoon meer dan goed genoeg is.
Sommige mensen hebben blijkbaar eerst zelf dat soort ervaringen nodig voordat ze zich kunnen verplaatsen in een ander...
Lezen is nog steeds niet je sterkste punt.
In ander nieuws: Israël geeft verklaring voor marteling en verkrachting Palestijnen in kampen: ‘Het zijn barbaren’
De helft van de vluchtelingen zijn toch gelukzoekers?
Gewoond of vakantie, geen enkele reden deze zaak te bekladden, die niets met Israël of joden van doen heeft.
Wijsgeer is zo achterlijk dat hij dacht dat het een Jood was, en dus alle legitimatie voor intimidatie. Net als dat hij dacht dat er kids met keppeltjes waren overleden op Golan. Bleken moslim meisjes re zijn. Niveautje hoor
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.