Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 177 ... 399 400
Romāns Vainšteins

Ik kan me overigens wel voorstellen dat snikkend naar buiten turen hoe ons land vergaat de energie wegneemt om iets te geven om de revolutie in de Baltische staten. Blijft toch megaver van ons bedje. Daar kun je je altijd nog eens op storten wanneer de capaciteit en motivatie ervoor voorhanden is.

Romāns Vainšteins

De van zijn familie afgedwaalde koekkoekwappie Kennedy stapt er uit in de swing states en likt openlijk kont Trump omdat die hem een baantje belooft mocht hij toch nog winnen. Voor sommigen een aanleiding om te denken dat het nu weer de kant oprollen gaat van plan 2025, ik denk een druppel op een gloeiende plaat. Mensen willen vrijheid en niet gekneveld worden door new born mormonen.

Il Leopardo della Primavera

Over Trump gesproken, die gast ziet er tegenwoordig uit als een soort zombie. Veel te oud om president te worden joh.

Het blijft ook typisch dat Eddie 'blanke mensen doen dit niet' Sims zonder de feiten te weten de dader van de mesaanval in Duitsland wegzet als asielzoeker. 

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

Il Leopardo della Primavera
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Oh ik ben niet te belabbert om mijn ongelijk toe te geven hoor. Heb het gelezen, weet hoe de vork in de steel zit. Maar weet ook dat het uiteindelijk toch soortvan op eigen houtje is gedaan, Zelensky trok natuurlijk zijn toestemming in na een vingertje van de USA.

Maarre, kom jij alleen ff hier buurten om je gelijk te halen mbt Nordstream en mensen te betichten van een bekrompen beeld, of ga je nog wat toevoegen? ;)

Ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt dat (oa) Oekrainse vluchtelingen hier wel meteen aan het werk mogen, en vluchtelingen van buiten Europa niet. Denk je niet dat dat meespeelt in de problemen die de laatste groep relatief meer veroorzaakt?

Laatst gewijzigd
redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

redacted-191125
Il Leopardo della Primavera
Oh ik ben niet te belabbert om mijn ongelijk toe te geven hoor. Heb het gelezen, weet hoe de vork in...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Maar het was toch ook niet echt een false flag? Het was vooral niet duidelijk wie de plegers waren, dus zou het eerder geheim dan false flag noemen. Natuurlijk had Oekraine graag gehad dat iedereen zou denken dat het Rusland zelf was, maar het is niet dat ze nog ff een russiche vlag daar hebben gedropt ofzo. Och en natuurlijk zal er wat corruptie daar zitten, dat zit er bij veel voormalige Sovjet landen nog wel enigszins in. Niet goed, maar zou ik niet als reden zien om Oekraine maar aan haar lot over te laten. Oorlog heeft uberhaupt al niks meer met moraliteit te maken.

Ik ben ook een enorme voorstander van iets bijdragen! Alleen dat kan nu wettelijk dus niet voor veel vluchtelingen. Bij sommige AZCs wordt er gelukkig veel georganiseerd voor de bewoners en zijn er ook mogelijkheden tot vrijwilligerswerk, maar dat is lang niet overal, en ik snap ook dat niet íedereen zit te wachten op vrijwilligerswerk als je gewoon een fatsoenlijke opleiding hebt en in theorie ook gewoon betaald aan de slag zou kunnen. Een uurtje per dag is overigens wel heel weinig: dan heb je nog pak 'm beet 7 uur (uitgaande van een normale werkdag) waarin je je stierlijk zit te vervelen, en dat is in mijn optiek een groot deel van het probleem. Vergeet niet dat je in zo'n AZC effectief geen privacy hebt, je hebt daar niks te doen, en als je een beetje pech hebt word je door de omwonenden ook nog met de nek aangekeken.  Als je het 'asielprobleem' wil oplossen is dat iets waar je naar moet kijken en mee bezig moet. Geef die mensen een uitzicht en bezigheden, en als het ff kan iets meer verspreid zodat het kleinere groepen zijn, wat ook minder problemen oplevert.

kraamhol
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Neutraal:))). Het is heel simpel: je hebt normaalland, en je hebt trumpland. Niks democraten of republikeinen, niks links of rechts, gewoon normaal en niet normaal. En ja, ik vul hem even voor je in: stemmen op de pvv is NIET normaal!

Wijsgeer

Om nog even op de feiten (en het feitenvrij zijn) terug te komen:

Heel veel politici aan alle kanten van het spectrum doen beweringen die op zijn zachts gezegd niet altijd hard te maken zijn. Of waar er altijd wel een onderzoek te vinden is (al dan niet van dubieuze makelij) dat een bewering van een politicus weerlegt. Denk bijvoorbeeld aan de vele beweringen over de EU en ons lidmaadschap die ons vrede en welvaart heeft gebracht: Stel dat we een andere samenwerkingsvorm gekozen hadden; wie weet hadden we dan nog wel veel verder gestaan. Of kijk naar Zwitserland: geen lid van de EU, heel vredig en welvarend land. Kortom, ook daar wordt maar wat geroepen, er is immers geen "controlegroep" om het gelijk of het tegendeel te bewijzen.

En dan kom je automatisch op een punt waar het bij veel kiezers ook om gaat: welk verhaal staat je het meeste aan? Waar geloof je als kiezer in? En waar typetjes als Esims graag achter xenofobe narcisten als Trump of Wilders aan lopen, is dat niet waar ik in geloof.

Ten eerste omdat het types zijn die overduidelijk bezig zijn met hun eigen belang, en de kiezer daarvoor misbruiken. Kijk het gemak waarmee standpunten in ijskasten verdwijnen: puur kiezersbedrog, maar voor sommige lemmingen geen enkel probleem. Of de manier waarop dit soort politici hun positie gebruiken om voor zichzelf immuniteit te regelen (Trump, Bolsonaro of de oorlogsmisdadiger Netanyahu).

Ten tweede sta ik ook niet voor een samenleving die is gebaseerd op de angst voor iets anders. Ik sluit mijn ogen niet voor vraagstukken rondom migratie, maar ik heb niet de angst dat we straks allemaal verplicht naar de moskee moeten. Want ook in de moslimwereld zie je steeds meer mensen die het allemaal wat minder nauw nemen met hun geloof, zeker als ze in de westerse wereld komen. Het ECHTE probleem met migratie is m.i. de steeds verdere tweedeling in de samenleving. Waarbij de witte mensen de dure baantjes hebben, en de allochtonen de WC's mogen schoonmaken. ALS ze al mogen werken. Ik denk dat o.a. Romans hierboven al heel goed heeft aangegeven welke kant het op gaat. Door onze omgang met migranten duwen we er heel veel de problemen in.

Objectief blijven is lastig, of zelfs onmogelijk. Maar wat ik dan probeer is in ieder geval te kijken naar mijn eigen normen en waarden, en op basis daarvan een partij of politicus kiezen. En in mijn geval staat dat haaks op types als Trump, Wilders, Bolsonaro, Orban, Putin of genocide-pleger Netanyahu. Een wereld zonder dit rijtje namen is wat mij betreft een veel mooiere wereld dan MET....

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala

Mij graag op jezelfde lijstje als esims plaatsen Kraam. En behandelen aub. 

Na 2 dagen niet aanwezig kunnen alleen Klootje, esims en Kleo me bekoren. De rest is inwisselbaar arrogant en voorspelbaar

Laatst gewijzigd
SprintMaster
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Jij hebt het signalement van de verdachte van Bild. Weten we ook weer dat jij daar meeleest. 

Mister Onderbuik. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

De mop van de week

"Oh ik ben niet te belabbert om mijn ongelijk toe te geven hoor"

kraamhol
Raul Alcala
Mij graag op jezelfde lijstje als esims plaatsen Kraam. En behandelen aub.  Na 2 dagen niet aa...

Het wokkie spectrum is breed raul, heel breed. Maar de grootste gemene deler: het verspreiden van haat! Aan jou of je daarmee door wil gaan, of niet. 

Raul Alcala

Doe niet zo lachwekkend kerel.

Behandel me nou maar zoals je esims behandelt, dan ben ik tevreden

kraamhol
Raul Alcala
Doe niet zo lachwekkend kerel. Behandel me nou maar zoals je esims behandelt, dan ben ik tevreden

Esi is racistisch uitschot, weet je het zeker raul?

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
De mop van de week "Oh ik ben niet te belabbert om mijn ongelijk toe te geven hoor"

*geeft vervolgens ongelijk toe mbt Nordstream*

Wijsgeer

@kraamhol,

Mag ik uit jouw bekoelde relatie met onze mexicaanse vriend opmaken dat je inmiddels voorzichtig van standpunt veranderd bent in de hele Gaza toestand? En dat het recht van een land om zichzelf te verdedigen inmiddels niks meer te maken heeft met de totale destructie in dat dichtbevolkte stukje grond, met alle slachtoffers die daarbij vallen?

Of heeft het enkel te maken met de rabiate rechtse onzin die Raul hier af en toe over WF heen plempt in de vorm van zijn filmpjes..?

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala
kraamhol
Esi is racistisch uitschot, weet je het zeker raul?

Ik weet het zeker. Op de chat kunnen we weer normaal met elkaar omgaan als het aan mij ligt. Hier verspreid jij vooral haat. Richting esims maar ook naar mij en klootje. Sowieso vind ik jullie gedrag (jij, sm, rv en leopardo, liefste met zoveel tegelijk) richting esims wanstaltig. Noem het gewoon pestgedrag. Terwijl je inhoudelijk prima eea kan afdingen op wat hij zegt. Of wat ik zeg, of wie dan ook. Mag best beetje scherp zijn, maar het hoeft niet misselijkmakend. 

Ga jij maar chillen met de meest gehate randdebiel van wf en omstreden, wijsgeer. Hij kwijlt momenteel al met open armen.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge
Raul Alcala
Ik weet het zeker. Op de chat kunnen we weer normaal met elkaar omgaan als het aan mij ligt. Hier ve...

Eerst iemand haat- en pestgedrag verwijten en vervolgens die laatste alinea neerplempen.

Zie je de ironie?

redacted_251125_441
SprintMaster
Jij hebt het signalement van de verdachte van Bild. Weten we ook weer dat jij daar meeleest. ...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
Ik weet het zeker. Op de chat kunnen we weer normaal met elkaar omgaan als het aan mij ligt. Hier ve...

Pestgedrag?? Besef je wel wat esi zo door de tijd heeft lopen raaskallen? Ik weet dat de wereld en dus ook internet vol zit met trash, maar noem het aub geen pestgedrag. 

Edit: luister even het slaapliedje in het muziektopic, en denk even na waar je graag bij wilt horen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Sjonge Jonge
Eerst iemand haat- en pestgedrag verwijten en vervolgens die laatste alinea neerplempen. Zie je de...

Oh nee hoor. Ik weet wie wijsgeer is en was (Wouter, michelangelo etc). En wat hij uitkraamt, ook naar mij. Die klootzak heeft heeft niet voor niets al zo lang ik me heug een enkelband hier .

Geen idee wie jij bent btw, of waarom je je hier in mengt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 177 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.