Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 185 ... 392 393
kleomantre
esims2.0
Dacht je nu werkelijk dat ik jou nog serieus neem met je Arabische lente, om begrip te krijgen voor...

Met dit soort bozige reacties straal je wel regelrechte islamofobie uit.

De praktijk is dat met het overgrote deel van de Islamieten helemaal niks aan de hand is. Van de vele miljoenen Islamieten in Europa zijn er misschien een paar honderd bereid gevonden in de loop der jaren om anderen om te brengen in naam van de islam (dit is dus zonder moccromaffia moordenaars, das andere koek). Statistisch gezien lijkt het me dus niet logisch om Islamieten op dit vlak meteen in een hoek te zetten 

De Islam steunt overigens op heel veel dezelfde principes als de Bijbel. De Bijbel is in Nederland dan weer een beetje de backbone van onze normen en waarden en die worden gewoon onderschreven door zowel atheisten als Islamieten. Uiteindelijk delen we zoveel gemeenschappelijke waarden dat het tenenkrommend is om mensen te zien die enkel fixeren op de grote uitwassen c.q. de verschillen en geen ruimte overlaten voor nuance.

Natuurlijk zijn er wel andere belevingen met mensen die uit een Islamitische cultuur komen die (terecht) als vervelend worden ervaren en een stuk vaker voorkomen. Daarvan is ook maar zeer de vraag of het direct dan wel indirect met de Islam te maken heeft. Uit sommige windstreken heb je bijvoorbeeld eerwraak. Uit andere dan weer vrouwenbesnijdenis. Ik kijk zelf liever naar de regionale of nationale cultuur van mensen. Marokkanen zijn toch heel andere mensen dan Turken laat staan dan Indonesiërs of Kazachstanen. 

Van Marokkanen b.v. kennen we het heel snel beledigd zijn, het ongeduldige.  Die kunnen dan gelijk verontwaardigd de racismekaart trekken. Onder de Noord-Afrikanen zou zich ook wel eens het hoogste precentage ''gratis geld'' ophalers kunnen bevinden. Het meest vervelende uit die hoek is denk ik de straatcriminaliteit en -intimidatie en zaken als dat de jongens onder elkaar (Nederlandse) vrouwen als hoeren wegzetten, vreemd genoeg zelf het liefst vele ervan te willen neuken, maar dat hun eigen zusje of moeder als een heilige benaderd moeten worden. Plus dat ze het stoer vinden om homo's en lesbiennes uit te jouwen of te grazen te nemen.

Ikzelf ben nu 3 jaar terug in Mannheim geweest en het centrum daar in de avond deed mij teveel denken aan een klein-Istanboel. Ikzelf betrapte mij erop dat ik dit niet heel prettig vond. Ikzelf zou niet graag Nederland zoals ik dat nu ken, zien veranderen naar een dergelijke samenleving. Wat dat betreft mogen we best wel voor bepaalde waarden en omgangsvormen die we hier hebben opkomen en ervoor zorgen dat mensen uit andere culturen die ook gaan omarmen of overnemen in plaats van ze onaangepast hun eigen cultuur te laten uitoefenen. Niet het ongeconditioneerde asiel verlenen zonder er na toelating er verder nog veel naar om te kijken, zoals het gaandeweg vorige eeuw zo'n beetje ging, waardoor we door de problemen die er uit voort zien gekomen nu ook zo negatief tegen migratie aankijken. Alleen wens ik niet verder het negatieve ingesleurd te worden jegens mensen van een andere cultuur omdat het gros dat totaal niet verdiend. Of simpelweg omdat ze moslim zijn. 

@Esims: Ben jij al wel eens op (cultuur)vakanties geweest in Noord-Afrika of het Midden-Oosten? Afgaande op wat ik van je lees zou het je wellicht goed doen om er eens heen te gaan en dan erna je beeld te bepalen. Marokko, Jordanië en Oman lenen zich prima voor zulke vakanties. Verrassend maar misschien nu beetje not-done is Iran.             

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Ik heb helemaal geen 'migratieachtergrond'. Kom uit een zelfstandig gezin met laag 'Ome Joop en tant...

Ik heb streetwise geleerd dat racisme onder buitenlandse culturen nog vele malen meer aanwezig is dan in de Nederlandse. Bovendien heb ik geleerd dat racistische opmerkingen iets anders zijn dan racist zijn. In de meeste gevallen is het vooral domheid of oppervlakkigheid, of een vreemd gevoel voor humor.

En vind racisme iets totaal anders dan kritiek op een religie of cultuur of het integratiebeleid. Ook is wat je op grote schaal van zaken denkt helemaal niet per se een scheidslijn. Ik heb nog steeds prima contact met mensen uit allerlei landen en culturen. Maar het zoals ik echt niet met mijn NLse vriend over zijn religieuze opvattingen moet hebben of met mijn NLse baas. Wil ik ook niks hebben van hoe de gemiddelde Moslim over alles wat geëmancipeerd is denkt. 

Raul Alcala

Ik kom uit een rood nest. Geen buitenlands bloed, al bracht Pa Modou Kah uit Gambia ons even in vertwijfeling. Bleek toch geem familie van de Kah tjes. Mijn pa is nog een jaar of wat wethouder geweest voor de PvdA, maar toen was het al een wespennest met egootjes. Hij bleef vasthouden aan hulp en subsidie naar The House, als ik het goed zeg. Een honk voor de jeugd, voor vertoeven met een bar, bier en optredens van lokale nitwits. Gingen zn partijgenoten moeilijk doen. Omdat hij voet bij stuk hield, gingen ze tegenwerken op randzaken en toen mochten ze het zelf uitzoeken. Zijn hele leven bij het Kadaster gewerkt. Mijn lieve moeder heeft altijd in de zorg gewerkt. Al had ze liever meer muzikaal gedaan. Schilderen kon ze ook als de beste. 

Op mijn middelbare school hing ik ook gewoon met Molukkers en Surinamers. Elke dag 40 kilometers op de fiets naar school, soms met een klein peloton als ze in Eext en Rolde aansloten. In Assen was het prima,  mooie Molukse meiden ook. Rappe gasten zoals de gebroeders Beck. Bart Bennema liep er ook rond.

Uiteindelijk ben ik zelf van hartstochtelijk links naar verstandig rechts afgeslagen. Al zullen jullie daar anders over denken. En de oorzaak weten jullie ook onderhand wel. Heeft met racisme niets van doen. Maar ik heb van Sprintmaster geleerd wat meer begrip te hebben voor geradicaliseerde moslims. Andersom verwacht ik dat onderhand ook wel van jullie wat meer naar mij toe. 

😗

Laatst gewijzigd
esims2.0

Bij een aanslag zoals in Solingen is het altijd een klein groepje op WF dat het voor de rest verpest.

Raul Alcala

Blijf het bizar vinden dat notabene UN Watch zo stelselmatig geneerd wordt. Ach, wat loop ik nou te sjeiken. Olie over lijken 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Blijf het bizar vinden dat notabene UN Watch zo stelselmatig geneerd wordt. Ach, wat loop ik nou te...

Ik kende het uberhaupt niet dus dan is negeren ook lastig. Maar is dit nou iets waar je misselijk van wordt?

Raul Alcala

Wat een baas

kraamhol
Raul Alcala
kraamhol
Maar even een klein lichtpuntje in een donkere tijd: https://nos.nl/artikel/2534789-israelische-leg...

Ook voor z'n niet Joden doet Bibi z'n best 😊

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Bravo! 👏

Israël bestrijdt VN-hulporganisatie UNRWA op Google

De regering van Israël probeert met een gerichte advertentiecampagne op Google het vertrouwen in de VN-hulporganisatie UNRWA te ondermijnen. Dat schrijft het Amerikaanse tijdschrift Wired. Het Israëlische consulaat in New York bevestigt de campagne maar wil verder niet reageren, aldus Wired.

Volgens het blad googelde fondswerver Mara Kronenfeld van UNRWA USA in januari op de naam van haar eigen organisatie. Boven in de zoekresultaten verscheen een link naar een website van de Israëlische regering waarin UNRWA als een frontorganisatie voor Hamas werd afgeschilderd. Dat was in de tijd dat Israël met de beschuldiging kwam dat ten minste twaalf UNRWA-medewerkers bij de aanval van 7 oktober van Hamas op Israël betrokken waren geweest.

"Zonder UNRWA zou het volk uitsterven", zei een medewerker in april

esims2.0

Zou ik als Hamas niet blij mee zijn dat ik word gelinkt aan de Israëlische regering.

Raul Alcala

Nee ze worden dan ook gelinkt aan UNRWA 

Bibi is ook op de westelijke Jordaanoever begonnen met z'n annexatie. Tsja, dat krijg je met een president die deze oorlog nodig heeft om te blijven zitten en z'n eigen hachje te redden. Triest wel.

Romāns Vainšteins

Netanyahu probeert gewoon Ben Givr's wens uit te voeren en het land voor eens en altijd 'schoon te vegen' zodat de als konijnen fokkende pijpenkrullers hun heilige leefruimte weer betrekken kunnen. Ik zie het niet anders dan zo gebeuren eigenlijk, de tweestatenoplossing is voorgoed weg en miljoenen Palestijnen zullen naar de buurlanden verjaagd worden en generaties lang in opgehopte tentenkampen moeten slijten.

Het enige dat dit scenario vermijden kan is een binnenlandse 'revolutie' waarbij de havik en zijn sjamaan overboord gekieperd worden.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Netanyahu probeert gewoon Ben Givr's wens uit te voeren en het land voor eens en altijd 'schoon te v...

Ik ben er inderdaad bang voor. Westerse bevriende landen durven niet in te grijpen en Bibi waant zich vooralsnog oppermachtig. Trieste situatie daar.

Ik denk overigens dat zelfs als de burgers in opstand komen, dat het nogal eens hardhandig kan worden neergeslagen door de radicaalrechtse pijpenkrullenbrigade.

In ander nieuws: de 'conservatiefrechtse' studentenverening GNSV heeft nauwe banden met de neonazistische Geuzenbond, veel leden zijn van beide lid. Lijkt me dat we dit niet moeten willen.

De Geuzenbond onderhoudt nauwe banden met Patriot Front (PF), Amerikaanse neofascisten die in juli door Nashville marcheerden terwijl ze ‘Sieg Heil’ en ‘Deportation saves the nation’ scandeerden en wapperden met hakenkruizen-vlaggen, volgens CNN en The New York Times.

Jammer dat ze dit jaar niet van de campussen af zijn getrapt.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Romāns Vainšteins
Bij zowel Raul als Klootje zie ik ook wel wat streetwise-elementen terug maar zij hebben andere conc...

O jee, en dan heb ik nog niet eens PVV gestemd. Die moet je dan wel helemaal als buitenaardse wezens beschouwen. Ik had deze twee reacties tot gisterenavond overgeslagen, want je kon ervan uitgaan dat er een giftige reactie zou volgen op dat 'naar de maan schoppen'. Je probeert jouw mening in het migratiedebat meer waard te laten zijn omdat jij zogenaamd meer streetwise zou zijn en meer in contact geweest bent met andere culturen. Kleomantre probeerde ook al zoiets, maar het zijn allemaal schijnargumenten. Op de man spelen is sowieso een zwaktebod. Autisme erbij halen, na wat daar al over gezegd is, zelfs enorm kinderachtig. Jullie doen ook net alsof ik met mijn mening een soort spookrijder ben. Misschien in dit topic, maar dit is hier dan ook een heel raar aselect gezelschap. Mijn mening is die van de doorsnee Nederlander, en links vertegenwoordigt hier sowieso een minderheid. Het is juist Romans die cryptisch blijft doen met zijn 'zelfstandig gezin' en vaag blijft doen over zijn roots waarin bijna zeker de verklaring ligt van zijn migratiestandpunt.

Even nog een keer dat van mij:

1. Ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat wij in Europa mensen van over de hele wereld opvangen. Ik ga ervan uit het bijna in alle gevallen mensen zijn die op zoek zijn naar een beter leven. Het liefst de West-Europese levensstandaard. De brutaalsten redden het, niet de mensen die het het hardst nodig hebben, gesteld dat je het economische motief legitiem vindt.
2. Nergens is nog gebleken dat er een aanpak is waardoor integratie van westers en niet-westers slaagt. Daar wordt in deze discussie enorm omheen gedraaid (Paul Scheffer). Het is in ieder geval nog iets dat werd toegegeven dat een naïeve linkse houding in Zweden de zaken volledig uit de hand heeft laten lopen.
3. Er is in Nederland een gevecht om de openbare ruimte ontstaan. 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde was het, nu zijn het er 18 miljoen. Wie bepaalt het maximum? Ik mag hopen niet links, want die willen alles volbouwen om de armoede in de wereld op te lossen. 

kraamhol
In ander nieuws: de 'conservatiefrechtse' studentenverening GNSV heeft nauwe banden met de neonazist...

Ja er zijn veel broedplaatsen voor ezi's. Zo was ik een aantal jaar terug aan het werk in oost-duitsland, op een bosbouwschool, daar liepen er ook aardig wat rond die 's avonds met een paar pilsner nazi liederen gingen zingen. Ik heb ze gelukkig allemaal van die school laten trappen, maar ja, ik ga ervan uit dat ze daarna nog extremer zijn geworden.

Romāns Vainšteins

1. Klopt voor een behoorlijk deel. Echter heb ik minder moeite met mensen die 'de sprong' weten te maken, en al helemaal arbeids/kennismigranten die we zelf actief werven. Vroeger hadden we slaven, toen kolonies en vervolgens arbeidsmigranten om ons werk op te knappen, dat kan natuurlijk niet zonder dat er blijven hangen hè?

2. Gevolg van laissez-faire, non-investering en de filosofie/hoop dat 'het wel goed komt'. Wellicht heeft dat hier en daar 'linkse' wortels maar daar huilend naar wijzen alsmede het naargeestige, populistische beleid van 'oprotten!' gaat helemaal niets beter maken maar enkel verergeren.

3. Dat is gewoon onzin, nergens staat dat en niemand heeft het verkondigd. Dit is écht konijnenholgelul. Ook je 'gevecht op openbare ruimte' komt regelrecht uit de fakkelige BBB-propoganda.

Ik ben trouwens best voor een discussie waarin het plafond van NL, qua inwoners centraal staat. Denk dat dat wel gezond is. De etnische samenstelling/wie Linda de Mol (nog) herkent in de supermarkt hoeft daarmee niet in verband te staan. Ook het terugdingen van de vieze landbouw niet, laat die 20 miljoen kunnen genieten van nieuw opgeworpen natuur en betere producten in plaats van gemodificeerd nepgras en de nare schijtlucht van Auschwitzgewijs gefokte kutdieren.

Laatst gewijzigd
kraamhol
esims2.0
Romāns Vainšteins
Klopt voor een behoorlijk deel. Echter heb ik minder moeite met mensen die 'de sprong' weten te ma...

Wij kunnen de arbeidsmigranten die wij na de Tweede Wereldoorlog zelf hebben gehaald natuurlijk niet terugsturen, en daar gaat de hele discussie nu ook helemaal niet over. Opnieuw zo'n voorbeeld van wat blijkbaar red herring genoemd wordt.

Dat van het gevecht om de openbare ruimte is gewoon een feit. Met name duidelijk geworden door de stikstofcrisis. Jij roeptoetert ook maar wat vanuit je luie stoel met je moeh-moehs kiloknaller auschwitz vee. Als we vandaag overstappen op 100% biologisch, dan ontstaat er hongersnood. Bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
esims2.0

En hoe jij hier praat over het Linda de Mol publiek, dat begint bijna racistische vormen aan te nemen. Ja zij heeft inderdaad zo'n programma dat draait om de traditionele 'Hollandse' cultuur. Waar je ook best een mening over mag hebben. Maar dat in het migratiedebat erbij halen vind ik gewoon eng. Een soort legitimatie tot omvolken.

Romāns Vainšteins

Er ontstaat helemaal geen hongersnood met meteen omkatten, gelul. Hoe eerder des te beter.

Voor gare omvolkingstheoriën moet je verder niet bij mij zijn, daarvoor heb je nu een half kabinet. Ik vermaak me gewoon wat met hen die zo dwepen met 'Hollandse cultuur'. Zijn altijd zo lichtgeraakt etc.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Romāns Vainšteins
Er ontstaat helemaal geen hongersnood met meteen omkatten, gelul. Hoe eerder des te beter. Voor gar...

Dat zei de bestuursvoorzitter van de Wageningen Universiteit een paar jaar geleden. Die heeft bij mij toch iets meer gezag dan Romans Vainsteins.

esims2.0

Nog even over het bericht met die top 10 goals van Marco van Basten dat ertussendoor kwam dwarrelen. Ik dacht dat die EK 88 goal wel op 1 zou staan, maar ik was er nog een vergeten die inderdaad terecht op 1 staat. Ik had die EK goal dan toch op 2 gezet (nu 3).

Van Basten was een mooie elegante voetballer, maar er is er een baas boven baas. Die wat mij betreft het mooiste doelpunt aller tijden heeft gescoord. Die tegen New Castle hieronder.

1 2 ... 185 ... 392 393

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.