Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 186 ... 392 393
Romāns Vainšteins

Die bestuursvoorzitter lult ook voor eigen parochie natuurlijk, de universiteit aldaar is grotendeels afhankelijk van big agro. Jij als WC-Eend pusher zou zoiets in de smiezen moeten hebben.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Dat migratie nu zo'n thema is geworden komt vooral doordat grote groepen mensen last hebben van de vastgelopen woningmarkt. Onder minister Stef Blok (Rutte II) is er ingezet op een grote rol van particuliere investeerders, het vergroten van de vrije huursector, is er een krimp geweest van de social huursector en trok de overheid zich verder terug. Toen de economie weer aantrok zaten we met de gebakken peren. Er waren te weinig woningen bij gebouwd en de prijzen gingen omhoog. 

Hier wordt het allemaal uitgelegd:

Zo kwam Nederland aan dat tekort van 390.000 huizen - NEMO Kennislink

Romāns Vainšteins

Er is zelfs een promofilmpje waarin die mafklapper Stef in steenkolenengels buitenlandse investeerder aanspoort hier huizen op te kopen en in de verhuur te gooien. Met de kennis van nu niet te geloven.

esims2.0
SprintMaster
Dat migratie nu zo'n thema is geworden komt vooral doordat grote groepen mensen last hebben van de v...

Dan zou dat toch een typisch Nederlands probleem zijn? Overal in Europa is migratie een thema. Jij had een keer ergens een cartoon met Wilders die met een sloopkogel Europa wil afbreken. Daarbij niet in de gaten hebben dat migratie al werkelijk geleid heeft tot de Brexit. Ik vind het ook bizar dat je het blijkbaar vanzelfsprekend vindt dat hier woningen gebouwd worden voor asielzoekers.

kraamhol

Is die lindashit voor wokkies bedoeld? Niets mis met dom amusement, al zouden diezelfde wokkies in diezelfde tijd natuurlijk ook iets kunnen lezen. Evening time is reading time...of gewoon slapen natuurlijk, dan hoeven de plofbuiken ook wat minder gevuld.

Romāns Vainšteins

'Daarbij niet in de gaten hebben dat migratie al werkelijk geleid heeft tot de Brexit'

Andersom: de Brexit heeft geleid tot massa-immigratie in de UK.

Romāns Vainšteins

@Kraamhol: dat zwemmen in bacardi lemon lijken velen serieus genomen te hebben ja.

kraamhol

we zouden voor de gein eens een paar jaar een nexit moeten hebben, gewoon om de ezi's te laten zien dat het dan heeuuul snel bergafwaarts gaat, nog sneller dan in de uk (we zijn compleet afhankelijk van im/export).

Klootje Kriekeljon

Vind het erg grappig hoe er hier aansluiting onder elkaar gezocht wordt door de mannetjes die niet verder komen dan infantiele namen en Godwin. 

En Ik hou van Holland is verschrikkelijk als tv. Toch zie ik niet in wat het verschil is tussen op zoek gaan naar oud sentiment in Nederland op tv of op zoek gaan naar oud sentiment op vakantie in Letland.  

kraamhol
Klootje Kriekeljon
Vind het erg grappig hoe er hier aansluiting onder elkaar gezocht wordt door de mannetjes die niet v...

het laatste is cultuur, het eerste is trash.

SprintMaster

"Ik vind het ook bizar dat je het blijkbaar vanzelfsprekend vindt dat hier woningen gebouwd worden voor asielzoekers."  It's the labor migration stupid! Wederom valt jouw enorme focus op asielmigratie op terwijl die stroom dus veel kleiner is dan de arbeidsmigratie. Waarom is dat toch?

[populistische-modus]Maar ja, die arbeidsmigranten leveren meteen een bijdrage aan onze economie dus voor hen moeten we lief zijn. Dat m.n. de laaggeschoolden samengepakt in krakkemikkige woningen worden gezet kan ons verder niet veel schelen. Verliezen ze hun baan dan staan ze meteen op straat. Dus die lui houden hun bek wel. Die asielmigranten, daar hebben we veel werk van. Ter Apel zit al tjokvol en de doorstroming stokt. En dan moeten ze ook nog inburgeren, hoe lang duurt het wel niet voordat zij een bijdrage leveren aan de economie? En dan willen ze ook niet al te veel met de Nederlandse cultuur hebben. Wat een ellende zeg! [/populistische-modus]

"Dan zou dat toch een typisch Nederlands probleem zijn? Overal in Europa is migratie een thema."  Hier steekt Frankrijk er wel bovenuit, omdat daar relatief de meeste kansloze asielzoekers blijven hangen: van de eerste asielverzoeken wordt zo'n 75% afgewezen. Deels ook omdat daar vluchtelingen, afgewezen in Italië, meteen worden afgewezen. Bovendien heeft Frankrijk het grootste aantal inwoners met een moslim achtergrond, overigens vooral uit voormalige kolonies als Algerije, Marokko en Tunesië. Duitsland en Zweden zitten vooral met de erfenis uit de Syrische stroom. Zij vangen van hen per hoofd van de bevolking de meesten op. Voor elk land spelen specifieke zaken. 

Klootje Kriekeljon

Gisteren toevallig dit voor het slapen nog gekeken. Dan ben ik bij momenten best een beetje trots. Dat zo'n klein kutland zo zijn voetafdruk op de aarde achtergelaten heeft. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Ja er zijn veel broedplaatsen voor ezi's. Zo was ik een aantal jaar terug aan het werk in oost-duits...

Ja dat heb je wel eens eerder verteld. ik vind het wel een beetje naar dat dat soort mensen met een verkapte dekmantel gewoon zieltjes kunnen werven op een paar van onze beste universiteiten. 

En over dat 'gevecht over de openbare ruimte': zo lang de boeren nog 50% van de grond in Nederland gebruiken is het wel duidelijk tegen wie dat 'gevecht' moet zijn, me dunkt.

kraamhol
Ja dat heb je wel eens eerder verteld. ik vind het wel een beetje naar dat dat soort mensen met een...

Ik word echt kotsmisselijk dat de stikstofmaatregelen weer gaan worden afgezwakt. Terwijl de bbb sukkels juichen, verpaupert de nederlandse natuur verder en verder. Maar ja, dat zien de wokkies niet, druk met linda kijken.

esims2.0

"En over dat 'gevecht over de openbare ruimte': zo lang de boeren nog 50% van de grond in Nederland gebruiken is het wel duidelijk tegen wie dat 'gevecht' moet zijn, me dunkt."

Godallemachtig, ik dacht dat de voorgaande discussie toch op zijn minst het inzicht had opgeleverd dat dit een drogredenering is.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Misschien had Leo een boek over kunstgeschiedenis uit de kast gepakt. Je moet bij de V kijken Leo, van voedselzekerheid.

Raul Alcala
Bibi is ook op de westelijke Jordaanoever begonnen met z'n annexatie. Tsja, dat krijg je met een pre...

🙌

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Netanyahu probeert gewoon Ben Givr's wens uit te voeren en het land voor eens en altijd 'schoon te v...

Heb je ook een linkje?

Romāns Vainšteins

Ook in LV hebben ze een stroming plat-schlager-BLV'ers hoor. In alle landen. Dat vind ik even suf als hier.

wel moet gezegd zijn dat het cultureel aspect in NL relatief laag is, vergeleken met veel andere plekken waar ik kom.

Raul Alcala
🙌

Mag ik hieruit concluderen dat jij achter Bibi's annexatie van de westoever staat?

Raul Alcala
esims2.0
Wij kunnen de arbeidsmigranten die wij na de Tweede Wereldoorlog zelf hebben gehaald natuurlijk niet...

Nou, het is sowieso niet te betalen die linksdraaiende hobbies van je

esims2.0
Misschien had Leo een boek over kunstgeschiedenis uit de kast gepakt. Je moet bij de V kijken Leo, v...

Het verbaast me niks dat jij uit een boerenfamilie komt inderdaad, je bent namelijk bijzonder goed in oude koeien uit de sloot halen. Jij was altijd de kadaverraper zeker? 

Romāns Vainšteins

Te LV vind je me ook niet terug in het hoofdstedelijk district, of zeer weinig. Ik zit daar vooral in het ongerepte. Riga is inmiddels een vrij standaard European hub geworden. Liepaja moet je eerder zijn voor authentieke stadscultuur 

Raul Alcala
Mag ik hieruit concluderen dat jij achter Bibi's annexatie van de westoever staat?

Ik ben voor anti terreur acties, itt jij

Romāns Vainšteins

Anti dan wel pro terreur is best subjectief 

1 2 ... 186 ... 392 393

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.