Ja dat heb je wel eens eerder verteld. ik vind het wel een beetje naar dat dat soort mensen met een verkapte dekmantel gewoon zieltjes kunnen werven op een paar van onze beste universiteiten.
En over dat 'gevecht over de openbare ruimte': zo lang de boeren nog 50% van de grond in Nederland gebruiken is het wel duidelijk tegen wie dat 'gevecht' moet zijn, me dunkt.
Ik word echt kotsmisselijk dat de stikstofmaatregelen weer gaan worden afgezwakt. Terwijl de bbb sukkels juichen, verpaupert de nederlandse natuur verder en verder. Maar ja, dat zien de wokkies niet, druk met linda kijken.
Ik denk ook van veel ouderen een vals sentiment van toen het VK op wereldtoneel nog wat voorstelde en ze hun welvaart plukten uit oorden in Afrika en India. De realiteit is dat het gewoon al decennia aan het verpauperen is en de welvaart en welvaartsbeleving voor grote delen van de bevolking niet veel zal afwijken van die van Oost-Europese staten.
Dat het land zo in de achteruit staat heeft ook te maken met achterwegende blijvende investeringen in infrastructuur en de hyperfocus op Londen. Het wegennetwerk is ruk (veel te smal, kronkelig en traag) en het treinnetwerk is nog slechter. Ondanks dat er door Londen nog wel veel verdiend wordt (ook na Brexit), verpaupert het (achter)land toch verder door de welvaartsdeling waarbij de Britten meer op het Amerikaanse pad zitten.
Door slinkse politici is dankbaar gebruik gemaakt van de zucht naar vroeger was het beter en heeft men (waarschijnlijk voor eigen gewin) in de EU een zondebok gevonden. Migratie was daar dan weer een onderdeel van alsmede het financiele aspect van oh we dragen zoveel af aan de EU (terwijl er ook terugvloeit) en we hebben geen zeggenschap meer op ons eiland.
Migratie is daar uiteraard een wezenlijk probleem. Wat wil je echter als alle geimporteerde lager-opgeleide mensen terecht komen in een al verpauperd landschap met veel armoede in de onderklasse. Dan krijgt de criminaliteit alleen maar een verdere boost net zoals verdere ghettovorming. Iets dat er ook al was zonder immigranten. De autochtoon was en is er evenzogoed al tijden op boevenpad en/of gedraagt zich als tuig. Je hoeft er maar van die politieprogramma's voor terug te kijken en te zien dat inbraken, ordeverstoring en rijden zonder verzekering door autochtonen een nogal veel voorkomend probleem is. Hebben ze niet eens immigranten voor nodig. Het tuig dat we ook al tijden tegenkwamen op vakanties in Spanje en dat verschijnt bij wedstrijden van het Engelse voetbalelftal.
Het leuke is nu dat de Britten erachter komen dat de wereld echt veranderd is en dat de EU zo slecht nog niet was. De verpaupering is de laatste paar jaar doorgezet en inwoners hebben het idee dat niks meer werkt (denk aan het totale infarct bij de NHS). Het VK (lees hun beleidsvoerders) heeft allicht decennia lang lopen slapen om de juiste koers richting vooruitgang te blijven varen. En passant worden ze nog om hun oren geslagen met hogere migratiecijfers. Migratie die ze overigens voor een deel ook nodig hadden, afgelopen jaren waren er al te weinig mensen voor jobs als chauffeur en konden supermarkten niet eens tijdig bevoorraad worden.
Datzelfde is denk ik ook ons voorland als we door dom geleuter, afgunst en woede over sommige topics ons in een Nexit laten duwen door politici die er hun ego mee oppoetsen en er eventueel wat vriendjes mee helpen. Ik zie het hier ook niet meteen gebeuren met die liberalen die vaak aan de knoppen draaien, en die dat blijven doen als een PVV of PVV-achtige partij ons richting einde EU krijgt, dat we er als maatschappij op vooruit gaan. Dan zie ik vooral nog een impuls van het ikke-ikke en de rest kan stikken dat nu eveneens al in enige mate in onze maatschappij verankerd zit. Zie het ook niet gebeuren dat we als de Noren tot zo'n briljante move als dat oliefonds gaan komen.
Gast, denk zelf eens zelfstandig na ipv autistisch je video's te droppen
PS: zoek de betekenis van retorisch eens op. Want dat is mijn vraag niet.
PPS: 'zelf eens zelfstandig' is een tautologie
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.