Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 187 ... 392 393
Romāns Vainšteins

Rechtse directe voor Schoof de veiligheidsman, trouwens. Het was vast Timmermans.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Vind het erg grappig hoe er hier aansluiting onder elkaar gezocht wordt door de mannetjes die niet v...

Ze denken daarmee hun verhaal sterker te maken,  bij gebrek aan inhoud 

esims2.0
SprintMaster
"Ik vind het ook bizar dat je het blijkbaar vanzelfsprekend vindt dat hier woningen gebouwd worden v...

Je begint meteen over "stupid", maar heb jij eigenlijk al toegegeven dat jij er compleet naast zat met je "De groep 'gelukszoekers' is echt maar een kleine groep zoals al meermaals aangegeven"? En nu begon je over dat Stef Blok hier verantwoordelijk is voor het migratieprobleem, maar daar hoor ik je opeens ook niet meer over.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Ik ben voor anti terreur acties, itt jij

Dus Bibi mag in andere landen overal zomaar antiterreuracties uitvoeren van jou?

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Anti dan wel pro terreur is best subjectief 

Try again

Raul Alcala
Ze denken daarmee hun verhaal sterker te maken,  bij gebrek aan inhoud 

Zegt degene die de helft van de tijd filmpjes plaatst en tegen zichzelf raaskalt. Al misselijk trouwens?

Klootje Kriekeljon

Nee maar dat bedoel ik niet. Je zag het bijv. ook in de supermarkten jaren geleden. Allerlei verpakkingen moesten weer op zijn oud Nederlands, omdat dat kennelijk bij veel Nederlanders een warm en fijn gevoel opwekt. 
Het is ook niet aan mij besteed. Maar zit volgens mij in de dezelfde hoek als je ouders platenverzameling te voorschijn halen, een klassieke auto kopen, op Schoolbank kijken of met je eigen gezin naar de camping van je jeugd gaan. Ouder worden in een veranderende wereld, sentiment rondom vervlogen tijden, dat gedoe. Tempo doeloe.

kleomantre
Romāns Vainšteins
'Daarbij niet in de gaten hebben dat migratie al werkelijk geleid heeft tot de Brexit' Andersom: de...

Ik denk ook van veel ouderen een vals sentiment van toen het VK op wereldtoneel nog wat voorstelde en ze hun welvaart plukten uit oorden in Afrika en India. De realiteit is dat het gewoon al decennia aan het verpauperen is en de welvaart en welvaartsbeleving voor grote delen van de bevolking niet veel zal afwijken van die van Oost-Europese staten. 

Dat het land zo in de achteruit staat heeft ook te maken met achterwegende blijvende investeringen in infrastructuur en de hyperfocus op Londen. Het wegennetwerk is ruk (veel te smal, kronkelig en traag) en het treinnetwerk is nog slechter. Ondanks dat er door Londen nog wel veel verdiend wordt (ook na Brexit), verpaupert het (achter)land toch verder door de welvaartsdeling waarbij de Britten meer op het Amerikaanse pad zitten. 

Door slinkse politici is dankbaar gebruik gemaakt van de zucht naar vroeger was het beter en heeft men (waarschijnlijk voor eigen gewin) in de EU een zondebok gevonden. Migratie was daar dan weer een onderdeel van alsmede het financiele aspect van oh we dragen zoveel af aan de EU (terwijl er ook terugvloeit) en we hebben geen zeggenschap meer op ons eiland. 

Migratie is daar uiteraard een wezenlijk probleem. Wat wil je echter als alle geimporteerde lager-opgeleide mensen terecht komen in een al verpauperd landschap met veel armoede in de onderklasse. Dan krijgt de criminaliteit alleen maar een verdere boost net zoals verdere ghettovorming. Iets dat er ook al was zonder immigranten. De autochtoon was en is er evenzogoed al tijden op boevenpad en/of gedraagt zich als tuig. Je hoeft er maar van die politieprogramma's voor terug te kijken en te zien dat inbraken, ordeverstoring en rijden zonder verzekering door autochtonen een nogal veel voorkomend probleem is. Hebben ze niet eens immigranten voor nodig. Het tuig dat we ook al tijden tegenkwamen op vakanties in Spanje en dat verschijnt bij wedstrijden van het Engelse voetbalelftal.     

Het leuke is nu dat de Britten erachter komen dat de wereld echt veranderd is en dat de EU zo slecht nog niet was. De verpaupering is de laatste paar jaar doorgezet en inwoners hebben het idee dat niks meer werkt (denk aan het totale infarct bij de NHS). Het VK (lees hun beleidsvoerders) heeft allicht decennia lang lopen slapen om de juiste koers richting vooruitgang te blijven varen. En passant worden ze nog om hun oren geslagen met hogere migratiecijfers. Migratie die ze overigens voor een deel ook nodig hadden, afgelopen jaren waren er al te weinig mensen voor jobs als chauffeur en konden supermarkten niet eens tijdig bevoorraad worden.  

Datzelfde is denk ik ook ons voorland als we door dom geleuter, afgunst en woede over sommige topics ons in een Nexit laten duwen door politici die er hun ego mee oppoetsen en er eventueel wat vriendjes mee helpen. Ik zie het hier ook niet meteen gebeuren met die liberalen die vaak aan de knoppen draaien, en die dat blijven doen als een PVV of PVV-achtige partij ons richting einde EU krijgt, dat we er als maatschappij op vooruit gaan. Dan zie ik vooral nog een impuls van het ikke-ikke en de rest kan stikken dat nu eveneens al in enige mate in onze maatschappij verankerd zit. Zie het ook niet gebeuren dat we als de Noren tot zo'n briljante move als dat oliefonds gaan komen. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

@Klootje: in veel Oost-Europese landen zit dat juist andersom met het opnieuw opbouwen van de cultuur na de val van de Sovjet-Unie, daar is het juist jong sentiment en nieuwe tijd.

Raul Alcala
Dus Bibi mag in andere landen overal zomaar antiterreuracties uitvoeren van jou?

Gast, denk zelf eens zelfstandig na ipv je retorische vragen te droppen 

Raul Alcala
Gast, denk zelf eens zelfstandig na ipv je retorische vragen te droppen 

Gast, denk zelf eens zelfstandig na ipv autistisch je video's te droppen

PS: zoek de betekenis van retorisch eens op. Want dat is mijn vraag niet.
PPS: 'zelf eens zelfstandig' is een tautologie

Raul Alcala

Wat esims recent zei over oa jou klopt wel. Je doet me denken aan die zinnen uit dat liedje

Een pakketje schroot met een dun laagje chroom

Raul Alcala
Wat esims recent zei over oa jou klopt wel. Je doet me denken aan die zinnen uit dat liedje Een pak...

Was jij niet ooit anti-Bibi en z'n beleid? Wanneer is dat veranderd?

Raul Alcala

Stel je alweer retorische vragen

esims2.0

Dat het VK zich met de Brexit zou hebben vergist in de gevolgen voor migratie lijkt me een linkse verdraaiing van de werkelijkheid. Het VK wilde zich niet door Europa laten dicteren hoeveel asielzoekers ze moeten opnemen. Dat migratie na de Brexit alsnog is toegenomen staat daar los van. En ik ken het hele macro-economische plaatje niet, maar kleomantre blijkbaar wel. Ze hebben daar in ieder geval ontzettend pech gehad met de oorlog in Oekraïne, met een energiecrisis als gevolg. Waardoor er meteen al twijfel ontstond over de Brexit.

Laatst gewijzigd
kleomantre
esims2.0
Dat het VK zich met de Brexit zou hebben vergist in de gevolgen voor migratie lijkt me een linkse ve...

Lang voordat Oekraïne opspeelde hadden ze zich al allerlei problemen op de hals gehaald. Enorme files bij de veerboten door stroperige douane-processen waardoor import dagen vertraging opliep, bevoorrading van supermarkten die niet liep door tekorten aan chauffeurs. Plus dat er in andere takken van werk ook allerlei servicemannetjes ontbraken om het werk te verrichten dat moest gebeuren. Aan de onderwijskant acute stopzetting van funds voor universitair onderzoek. 

Jij noemt het linkse verdraaiing omdat het op zichzelf losstaande zaken kunnen zijn. Zal ik niet ontkennen, maar wat is dan het rechtse perspectief op dezelfde uitkomst namelijk meer migranten onder rechts/conservatief beleid zonder veel Europese regelgeving. 
1. Totale incompetentie van rechts (dat laat eventueel open de optie dat ze hadden het wel goed kunnen regelen) 
2. De realiteit is niet meer maakbaar. In een sterk geglobaliseerde en complexe wereld is migratie maar moeilijk tegen te houden.

Bij 1 zijn de rechtsen / conservatieven aldaar dus beetje minkunkels gebleken die wel roepen maar niets kunnen. Bij 2. kan rechts eigenlijk niet of nauwelijks zich nog opwerpen als beschermer tegen migratie. Lees je kan links wel de oren wassen dat ze de sluizen hebben opengezet, maar rechts gaat weinig tot niks kunnen uitrichten omdat er veel meer bij komt kijken dan wat regels invoeren. 

Laatst gewijzigd
esims2.0
kleomantre
Lang voordat Oekraïne opspeelde hadden ze zich al allerlei problemen op de hals gehaald. Enorme...

Hoe heeft dat tekort aan chauffeurs met de Brexit te maken?

Raul Alcala

Tijd voor hoofdzaken dan maar weer. Migratie,  integratie. En om het met Leo weer goed te maken, icm wat filmpjes. Al ben ik daar zelf niet zo'n voorstander van.

Altijd in groepen trouwens vanuit bepaalde hoeken. Daar waar ze allemaal broers van elkaar zijn.

Trek je piemelpak aan en ze zetten het gelukkig op een lopen. 

Raul Alcala
Stel je alweer retorische vragen

Nee hoor. Dit is wel een retorische vraag:

schijt Bibi in de mond van honderdduizenden - zo niet miljoenen - mensen die simpelweg vrede willen?

Raul Alcala

Die Erdbrink met z'n interessante gepose en maniertjes, vluchtig net niet geschoren oogopslag ook. Heeel veel woorden, kijk mij nou. Weinig zeggen.

Gelukkig hebben we Brekelmans om hem keurig wat verbale oorvijgen te geven. Wat een verademing vergeleken bij mejuffrouw Ollongren.

Klootje Kriekeljon
Raul Alcala
Tijd voor hoofdzaken dan maar weer. Migratie,  integratie. En om het met Leo weer goed te maken...

Benny Hill muziekje er onder. 

kleomantre
esims2.0
Hoe heeft dat tekort aan chauffeurs met de Brexit te maken?

Veel truckers in het VK zijn/waren (Oost-Europese) immigranten die alvorens de Brexit weg zijn getrokken of wellicht door de Brexit weg moesten.  Plus dat er een wijziging plaatsvond op het aantal cabotageritten. Europese transportondernemingen mochten hun chauffeurs nog maar twee ritten laten doen in het VK en moesten dan weer terug naar de Unie. Deze wijziging was bedoeld om dus Europese transportondernemingen (en zeker ook de Oost-Europese chauffeurs) buiten de deur te houden. Iets dat niet werkte met een al nijpend tekort aan transporteurs door vergrijzing. 

Toen bleek ineens dat immigranten wel degelijk een nuttig aandeel hadden in de economie en ze de tekorten niet zomaar aan konden vullen met autochtonen. Dat heeft wel even aangehouden de probelmatiek hieromtrent. 

Wat uitleg over cabotage 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Klootje Haha, ja dat was altijd lachen met z'n grollen, sicke slapstick 

Laatst gewijzigd
esims2.0
kleomantre
Veel truckers in het VK zijn/waren (Oost-Europese) immigranten die alvorens de Brexit weg zijn getro...

Volgens mij klets je nu allerlei onzin.

En hoe SprintMaster daarnet het huisvestingvraagstuk opvoerde als oorzaak van de asielcrisis, en vervolgens op mij reageerde met "it's the labour migration stupid" is bij nader inzien ook zo krom als wat. Die arbeidsmigratie heeft er misschien wel last van maar die migranten komen niet zolang er geen huisvesting is. Dus gaat het puur om de instroom waar je als land niet om gevraagd hebt.

Laatst gewijzigd
kraamhol

Is het al tijd voor een mem of 2?

1 2 ... 187 ... 392 393

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.