Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 188 ... 399 400
redacted_251125_441
kleomantre
Ik was nog even vergeten, ze kregen een tijdje niet eens de tankstations meer gevuld als gevolg...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hetzelfde als in Gaza is gebeurt met evacuaties. Je Israël haat begint nu onderhand om te buigen naar hilarisch infantiel geklieder, Leo.

Iran steunt trouwens Rusland met wapens, net als ze bij Hamas doen. Lees je geen MSN media?

Laatst gewijzigd
kraamhol

Een veilig Israël heeft een vijandvrije westoever nodig, heel simpel

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Een veilig Israël heeft een vijandvrije westoever nodig, heel simpel

Gelden kolonisten ook als vijanden?

Raul Alcala

Het is weer zover Timon Dias, heerlijke gozer, goeie opinies en analyses. Vermakelijk als altijd met Michiel. Zo zie je maar weer dat chemie het belangrijkste is, en niet je in beton gegoten politieke opinies

kleomantre
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Goed als je zelf valt over een verband begint dat er niet direct te maken is [meer immigranten door Brexit] dan moet jezelf ook niet zulke verbanden gaan leggen en die als waarheid aannemen.

Er staat "Sinds het opheffen van de lockdownmaatregelen tot slot zijn duizenden veelal Oost-Europese werknemers naar hun thuisland vertrokken en niet meer teruggekeerd." Het nieuwsartikel legt dat verband niet dat jij aangeeft. Ze stellen dat er maatregelen zijn opgeheven waardoor mensen konden weggaan. Ze hadden dan die zin anders gestart als het aan Corona lag dat mensen gingen reizen, of het er achter aan toegevoegd. Dan wat simpeler beredeneerd: Heb jij in Nederland gehoord van mensen die massaal als gevolg van Corona maar weer terug zijn gekeerd naar het land van geboorte?  

Dat het in het VK wel is gebeurd is direct gevolg van Brexit en een set van maatregelen die daarmee samenhangt. Zoals ook in alinea erboven valt op te maken dat dit de kern is "Maar sinds de brexit is het door de strengere immigratieregels veel moeilijker geworden voor buitenlanders om nog een job te vinden in het Verenigd Koninkrijk. "

Ik vermoed dat hier het geval is dat mensen zonder werkvisum o.i.d. niet zomaar meer werk mochten blijven uitvoeren in VK. Weet niet precies hoe ze dat ten uitvoer hebben gebracht voor en tijdens de Corona. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat het dan te maken heeft met de werkgelegenheid en anders eventueel voor het kunnen vestigen aldaar en/of vrij reizen naar land van herkomst van de persoon zelf en/of de vrienden en familieleden. Ik zeg aannemelijk dus weet het niet, maar dat is 100% aannemelijker dan grote getale mensen die door Corona huiswaarts zijn gekeerd.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Dat radicale groepsgedoegedenken wat links zo omarmt is inderdaad eigenlijk gewoon verkapt tribalisme. En tribalisme leidt altijd tot geweld. De aanslag op Trump lijkt daar zo'n uitwas van. 

Joe Rogan kent ook iemand die daar iets over kwijt wil

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441
kleomantre
Goed als je zelf valt over een verband begint dat er niet direct te maken is [meer immigranten door...

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala

Kleo is toch niet bepaald pro migratie zoals onze welbekende vrienden op links dat hier uiten hoor. Z'n boodschap heeft vaak mooie meerdere lagen, z'n conclusies deel ik niet altijd

SprintMaster
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Omdat ik voor de Nederlandse situatie de vinger al op de zere plek heb gelegd. Door het tekort aan woningen, waar mensen last van hebben, wordt het aantal migranten als een probleem ervaren. Om het wat simpel te stellen: woningen die door (hoog opgeleide) arbeidsmigranten worden bewoond kunnen niet naar Nederlanders gaan die een huis zoeken. Woningen die door (laag opgeleide) arbeidsmigranten worden bewoond kunnen niet gebruikt worden om asielzoekers op te vangen of om statushouders te huisvesten. 

Voor wat betreft de percentage eerste aanvragen die toegekend worden, daar scoort Nederland hoog zoals je in deze grafiek kan zien.

Nederland heeft dus weinig last van 'gelukszoekers'. Op onderstaande NOS site (vanaf kopje oorzaak 2) worden grafieken getoond van verschillende EU landen vanaf 2012-2022. 

Nederland laat relatief veel asielzoekers toe, maar de cijfers zeggen niet alles (nos.nl)

Van de andere landen wist ik de percentages niet precies. Het is wel interessant dat die zoveel verschillen. Overigens krijg je dan dat een 'slimme'  VVD-er met die cijfers aan de haal gaat en zegt: dat toekenningspercentage van Nederland is hoger dan in onze buurlanden. Daar moeten we wat aan doen! Terwijl dit o.a. te maken heeft met het feit dat Nederland zijn werk zorgvuldig doet en er minder vaak beroep wordt aangetekend.

Overigens is de suggestie die de VVD-er probeerde te wekken alsof asielzoekers makkelijker Nederland binnenkomen onterecht. Want NL heeft per 1000 inwoners een gemiddeld aantal asielvergunningen t.o.v alle EU landen zoals je in dit plaatje kun zien.

 

Duitsland zit op 1.6, België 1.1 en Nederland 0.8. Het is dan wel potsierlijk om te doen alsof NL een asielcrisis zou hebben. Als dat al waar zou zijn, dan zouden DE en BE dat ook kunnen gaan roepen. 

Overigens heb ik nog gezocht wat socioloog Rudy Koopmans verder te melden had. In een artikel in de Volkskrant geeft hij aan dat het aantal asielzoekers in Nederland niet het probleem is: "In De Asielloterij behandelt Koopmans, die tevens onderzoeksdirecteur van het Wissenschaftszentrum in Berlijn is, het Europese vluchtelingenbeleid van de afgelopen jaren en pleit hij voor een nieuw systeem. Hij vindt niet dat een land als Nederland minder asielzoekers moet opnemen. ‘Die aantallen kunnen we gewoon aan. Het moet alleen beter gereguleerd en gedoseerd worden, zodat het niet steeds pompen of verzuipen is.’" Daarmee haalt hij wel wat wind uit de populistische zeilen die maar al te graag ASIELCRISIS! schreeuwen. 

Bron: Ruud Koopmans schreef De asielloterij: ‘In dit rare, wrede asielsysteem lukt het niet om de meest kwetsbaren te helpen’ (archive.is)

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ruud Koopmans resoneert iig wel bij Sprintmaster 😊

We hebben trouwens naast te weinig woningen ook te weinig onderwijzers voor zoveel asielzoekers

En je vergeet de laagopgeleide Nederlander die huurt.

Il Leopardo della Primavera
SprintMaster
Omdat ik voor de Nederlandse situatie de vinger al op de zere plek heb gelegd. Door het tekort aan w...

Game, set, match. Goed duidelijk onderbouwd verhaal, bedankt!

Romāns Vainšteins

Mooie wijze van omgekeerd redeneren. De politiek heeft de huisvesting en het onderwijs verpest (waar dit kabinet zeer vrolijk mee doorgaat) en daarom moeten we het asielbeleid aanpassen...

de laagopgeleide NL'er huurt met name omdat er geen passende woningen gebouwd worden voor hen, alle projecten zijn voor middenklasse of hoger. Met van die impressies erbij van zakenachtige lieden die rond zo'n patsy bouwwerk flaneren. Men is te lang en te onterecht uitgegaan van eeuwig groeiende welvaart in de Ruttekabinetten, en nu geeft de nieuwe wind buitenlanders de schuld omdat ze met diezelfde lui in bed liggen.

Romāns Vainšteins

Trouwens, wat een reacties van de bewindslieden op de ineenstorting van defense-tech vandaag zeg?

Premier: heb ik met me telefoon ook wel es

mvj: wen er maar aan

say what?

Raul Alcala

Laagopgeleide Nederlanders met een laag inkomen kunnen ook niet kopen omdat ze van de banken never nooit niet een hypotheek krijgen. Die duimschroeven zijn flink aangedraaid door en na de bankencrisis.

Terwijl ze nu voor de huur honderden euro's pm meer betalen dan via een hypotheek voor een koopwoning.

Als we over de intensieve bio industrie onze mond vol hebben, waarom zouden we dan als het op Albanië na dichtsbevolkte land van de EU verder willen volplempen met mensen van over ds grens. Dat mag best een onsje minder en selectiever

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Mooie wijze van omgekeerd redeneren. De politiek heeft de huisvesting en het onderwijs verpest (waar...

Toch kijk ik er op z'n tijd graag naar

2 joden trouwens 😂

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441
SprintMaster
Omdat ik voor de Nederlandse situatie de vinger al op de zere plek heb gelegd. Door het tekort aan w...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala

Als Fidan en Paul Scheffer op je boekpresentatie komen, dan weet je dat het goed zit, esims

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
kraamhol

Mem

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Wijsgeer

Edit redactie: Deze reactie is verwijderd.

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
1 2 ... 188 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.