Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 189 ... 399 400
Raul Alcala

'Want het is gewoon een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende natie'

Nazi?

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
SprintMaster
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Tja, wat denk je zelf? Als de VVD zou toegeven dat de huizenmarkt het grote probleem was i.p.v. het asieldossier dan hadden andere partijen in de campagne kunnen inhakken op het mislukte VVD beleid. Tel uit je winst. 🤣

Die hele kabinetsval verdient wel een Zembla uitzending. Welke spelletjes zijn daar allemaal gespeeld? Het lijkt me wel duidelijk dat dit geen zuivere koffie kan zijn.  Het kabinet viel officiëel over een beperking van gezinshereniging waardoor ook kinderen getroffen zouden worden. Iets dat voor o.a. de Christen Unie onacceptabel was. (dat zou je toch moeten aanspreken als christen?)  Echter heeft minister Yesilgöz daar met veel te hoge aantallen geschermd (de nareis fabel).  
Insiders zagen de val wel aankomen omdat Rutte het asieldossier nadrukkelijk op scherp zette (buigen of barsten), zo vlak voor de zomervakantie. Hierbij speelden hoogstwaarschijnlijk tactische politieke redenen een rol: BBB was over zijn hoogtepunt heen in de peilingen, Omtzigt had nog geen partij terwijl CDA en D66 op verlies stonden. Dus dit zou een goed moment én een goed thema zijn voor Rutte om het kabinet te laten vallen.  Om vervolgens na verkiezingen steviger aan de macht te blijven.

Nogal wiedes dat gemeentes geen dwang willen, het zijn namelijk de door VVD/CDA/overig conservatief bestuurde gemeentes die helemaal niemand opvangen en die gaan zo lang mogelijk de kont tegen de krib gooien. In Duitsland hebben ze al een spreidingswet en dat heet de Königsteiner Schlüssel. Dat zorgt er dus voor dat ze de Nederlandse problemen niet hebben. Als overheid moet je een keer ingrijpen omdat de gemeentes niet uit zichzelf op één lijn komen en het nationale belang in dit geval voor het locale belang gaat. 

Voor Oekraïne geld sowieso dat de EU de regio is, logisch dat die mensen hier worden opgevangen. Voor Syriërs geld dat ze dus al vooral in hun regio te weten Turkijke, Libanon en Jordanië worden opgevangen. De EU vangt slecht een kleine minderheid op en respecteert daarmee het Internationale Vluchtelingen verdrag. Wil men hen niet opvangen dan moeten ze de landen in de regio een koffer met geld sturen. Het heeft niets met armoede bestrijding te maken. Daarvoor zou je beter ontwikkelingsgeld kunnen inzetten trouwens. 

Dat plan van Koopmans, a la Canada of Australië is iets waarover men zou moeten nadenken. Het huidige beleid is vooral een uitvloeisel van het principe om van Europa een fort te maken. Het was een wedloop waarbij van beide kanten steeds verder werd gegaan: vluchtelingen logen zich naar binnen per vliegtuig onder valse vlag, daarna gooide men het paspoort weg. Als reactie hierop werd de route per vliegtuig zo goed als gesloten: de KLM bijvoorbeeld weigerde bv al bij voorbaat om bepaalde reizigers mee te nemen. 

Raul Alcala

'Wil men hen niet opvangen dan moeten ze de landen in de regio een koffer met geld sturen.' 

Toch wel de omgekeerde wereld. Alsof in Luxemburg de pleuris uitbreekt, ze naar het Midden Oosten vluchten, maar dat die landen dan een paar honderd miljoen euro aan Nederland doneren onder de voorwaarde dat Nederland en België die arme Luxemburgse drommels inclusief de gebroeders Schleck gaan opvangen 

Romāns Vainšteins

De bullshitvergelijking, altijd vet als je geen antwoord op een prima bijdrage hebt.

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Je bent een duif, esims.

redacted_251125_441
Il Leopardo della Primavera
Je bent een duif, esims.

Dit bericht is verwijderd

kraamhol

Maar even een echte link ipv die teletubbieshit, zien we gelijk het gezicht van een hater:

https://nos.nl/artikel/2534920-vlaams-om-start-gerechtelijk-onderzoek-naar-column-brusselmans

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Game, set, match, gewelddadige

redacted_251125_441
Sjonge Jonge
Game, set, match, gewelddadige

Dit bericht is verwijderd

Sjonge Jonge
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Edit redactie: Deze reactie is verwijderd wegens grof taalgebruik en op-de-man-spelen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Als Wilders het heeft over dat de mensen het zat zijn'

Het boeit niet zo wat 'de mensen' individueel dan wel in groepen 'zat zijn', dat er sinds Trump een klimaat heerst waarin liegen, complotten en openlijk je kots laten lopen genormaliseerd wordt houdt niet in dat we dat dan allemal maar lekker moeten gaan doen. Bovendien is 'de mensen' nou niet een overheersend aandeel van de smaenleving, zie ook de EU-verkiezingen waar het maximaal bereikbare potentieel nu in het klaaghoekje, veilig weg van welke knop dan ook geschopt is.

redacted_251125_441
Sjonge Jonge
[i]Edit redactie: Deze reactie is verwijderd wegens grof taalgebruik en op-de-man-spelen.[/i]

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441
Romāns Vainšteins
'Als Wilders het heeft over dat de mensen het zat zijn' Het boeit niet zo wat 'de mensen' individue...

Dit bericht is verwijderd

Romāns Vainšteins

'Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen.'

Niks zeggen: Sugar Lee Hooper toch?!?

Sjonge Jonge
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Rapporteren is wel erg triest vind je niet?

Je hebt notabene zelf berichten gedeeld hier met afbeeldingen waar je voornaam (en achternaam) in staan....

Maar inderdaad, iemand constant 'bonuspuntenlurker' noemen (niet dat het me iets doet, vind het vooral zielig) is normaal, maar iemand bij zijn eigen naam noemen is rapporteren waardig. 

Nu hopen dat als de redactie tijd neemt om je rapportage serieus te nemen (als ze je reputatie een beetje kennen zullen ze dat niet doen en hebben ze hun tijd beter te besteden), ze ook jouw reacties doornemen en daar gepaste maatregelen tegen treffen.

Hoe werden mensen die een jaar of 80 geleden 'rapporteerden' eigenlijk genoemd?

Laatst gewijzigd
kraamhol
Sjonge Jonge
Rapporteren is wel erg triest vind je niet? Je hebt notabene zelf berichten gedeeld hier met afbeel...

De kleur bruin is favoriet bij ezi, dat is al meerdere malen aangetoond. Het woord racist is verder nog uitermate zacht uitgedrukt, er is een lijstje van passende woorden, ziektes en andere bijverschijnselen betreffende het duistere leven van ezi.

Edit: dit betreft dan de kleur van de kleding, als het over huidskleur gaat, is het wit natuurlijk, al is wit geen kleur. Kleur bekennen, dat is waar het in dit topic over gaat, niets meer of minder. 

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441
Sjonge Jonge
Rapporteren is wel erg triest vind je niet? Je hebt notabene zelf berichten gedeeld hier met afbeel...

Dit bericht is verwijderd

Sjonge Jonge
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Er is ook al vaker tegen jou iets gezegd over het continu aanhalen van de spelfout 's avonds of het continu delen van niet nuttige strips of teletekst artikelen. 

Toch blijf je hier maar mee doorgaan. Misschien ook maar rapporteren?

redacted_251125_441
Sjonge Jonge
Er is ook al vaker tegen jou iets gezegd over het continu aanhalen van de spelfout 's avonds of het...

Dit bericht is verwijderd

Romāns Vainšteins

Ik ben het eigenlijk wel enigszins eens met Esims dat je elkaar beter bij de forumnaam aanspreekt in plaats van echte namen te pushen. De slachtofferrol die vervolgens ingenomen wordt is wat aan de aanstellerige kant, wel.

Randzaken sowieso.

1 2 ... 189 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.