Tja, wat denk je zelf? Als de VVD zou toegeven dat de huizenmarkt het grote probleem was i.p.v. het asieldossier dan hadden andere partijen in de campagne kunnen inhakken op het mislukte VVD beleid. Tel uit je winst. 🤣
Die hele kabinetsval verdient wel een Zembla uitzending. Welke spelletjes zijn daar allemaal gespeeld? Het lijkt me wel duidelijk dat dit geen zuivere koffie kan zijn. Het kabinet viel officiëel over een beperking van gezinshereniging waardoor ook kinderen getroffen zouden worden. Iets dat voor o.a. de Christen Unie onacceptabel was. (dat zou je toch moeten aanspreken als christen?) Echter heeft minister Yesilgöz daar met veel te hoge aantallen geschermd (de nareis fabel).
Insiders zagen de val wel aankomen omdat Rutte het asieldossier nadrukkelijk op scherp zette (buigen of barsten), zo vlak voor de zomervakantie. Hierbij speelden hoogstwaarschijnlijk tactische politieke redenen een rol: BBB was over zijn hoogtepunt heen in de peilingen, Omtzigt had nog geen partij terwijl CDA en D66 op verlies stonden. Dus dit zou een goed moment én een goed thema zijn voor Rutte om het kabinet te laten vallen. Om vervolgens na verkiezingen steviger aan de macht te blijven.
Nogal wiedes dat gemeentes geen dwang willen, het zijn namelijk de door VVD/CDA/overig conservatief bestuurde gemeentes die helemaal niemand opvangen en die gaan zo lang mogelijk de kont tegen de krib gooien. In Duitsland hebben ze al een spreidingswet en dat heet de Königsteiner Schlüssel. Dat zorgt er dus voor dat ze de Nederlandse problemen niet hebben. Als overheid moet je een keer ingrijpen omdat de gemeentes niet uit zichzelf op één lijn komen en het nationale belang in dit geval voor het locale belang gaat.
Voor Oekraïne geld sowieso dat de EU de regio is, logisch dat die mensen hier worden opgevangen. Voor Syriërs geld dat ze dus al vooral in hun regio te weten Turkijke, Libanon en Jordanië worden opgevangen. De EU vangt slecht een kleine minderheid op en respecteert daarmee het Internationale Vluchtelingen verdrag. Wil men hen niet opvangen dan moeten ze de landen in de regio een koffer met geld sturen. Het heeft niets met armoede bestrijding te maken. Daarvoor zou je beter ontwikkelingsgeld kunnen inzetten trouwens.
Dat plan van Koopmans, a la Canada of Australië is iets waarover men zou moeten nadenken. Het huidige beleid is vooral een uitvloeisel van het principe om van Europa een fort te maken. Het was een wedloop waarbij van beide kanten steeds verder werd gegaan: vluchtelingen logen zich naar binnen per vliegtuig onder valse vlag, daarna gooide men het paspoort weg. Als reactie hierop werd de route per vliegtuig zo goed als gesloten: de KLM bijvoorbeeld weigerde bv al bij voorbaat om bepaalde reizigers mee te nemen.
'Wil men hen niet opvangen dan moeten ze de landen in de regio een koffer met geld sturen.'
Toch wel de omgekeerde wereld. Alsof in Luxemburg de pleuris uitbreekt, ze naar het Midden Oosten vluchten, maar dat die landen dan een paar honderd miljoen euro aan Nederland doneren onder de voorwaarde dat Nederland en België die arme Luxemburgse drommels inclusief de gebroeders Schleck gaan opvangen
Maar even een echte link ipv die teletubbieshit, zien we gelijk het gezicht van een hater:
https://nos.nl/artikel/2534920-vlaams-om-start-gerechtelijk-onderzoek-naar-column-brusselmans
'Als Wilders het heeft over dat de mensen het zat zijn'
Het boeit niet zo wat 'de mensen' individueel dan wel in groepen 'zat zijn', dat er sinds Trump een klimaat heerst waarin liegen, complotten en openlijk je kots laten lopen genormaliseerd wordt houdt niet in dat we dat dan allemal maar lekker moeten gaan doen. Bovendien is 'de mensen' nou niet een overheersend aandeel van de smaenleving, zie ook de EU-verkiezingen waar het maximaal bereikbare potentieel nu in het klaaghoekje, veilig weg van welke knop dan ook geschopt is.
Rapporteren is wel erg triest vind je niet?
Je hebt notabene zelf berichten gedeeld hier met afbeeldingen waar je voornaam (en achternaam) in staan....
Maar inderdaad, iemand constant 'bonuspuntenlurker' noemen (niet dat het me iets doet, vind het vooral zielig) is normaal, maar iemand bij zijn eigen naam noemen is rapporteren waardig.
Nu hopen dat als de redactie tijd neemt om je rapportage serieus te nemen (als ze je reputatie een beetje kennen zullen ze dat niet doen en hebben ze hun tijd beter te besteden), ze ook jouw reacties doornemen en daar gepaste maatregelen tegen treffen.
Hoe werden mensen die een jaar of 80 geleden 'rapporteerden' eigenlijk genoemd?
De kleur bruin is favoriet bij ezi, dat is al meerdere malen aangetoond. Het woord racist is verder nog uitermate zacht uitgedrukt, er is een lijstje van passende woorden, ziektes en andere bijverschijnselen betreffende het duistere leven van ezi.
Edit: dit betreft dan de kleur van de kleding, als het over huidskleur gaat, is het wit natuurlijk, al is wit geen kleur. Kleur bekennen, dat is waar het in dit topic over gaat, niets meer of minder.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.