Laagopgeleide Nederlanders met een laag inkomen kunnen ook niet kopen omdat ze van de banken never nooit niet een hypotheek krijgen. Die duimschroeven zijn flink aangedraaid door en na de bankencrisis.
Terwijl ze nu voor de huur honderden euro's pm meer betalen dan via een hypotheek voor een koopwoning.
Als we over de intensieve bio industrie onze mond vol hebben, waarom zouden we dan als het op Albanië na dichtsbevolkte land van de EU verder willen volplempen met mensen van over ds grens. Dat mag best een onsje minder en selectiever
"Omdat ik voor de Nederlandse situatie de vinger al op de zere plek heb gelegd. Door het tekort aan woningen, waar mensen last van hebben, wordt het aantal migranten als een probleem ervaren."
"Ik heb de vinger op de zere plek gelegd", wat een zelfverbeelding weer. Ik denk helemaal niet dat de asielcrisis draait om het huisvestingsprobleem. Allereerst is het vorige kabinet gestruikeld over de spreidingswet. Gemeenten willen niet onder druk gezet worden om asielzoekers op te vangen. Om dezelfde reden is het VK uit de EU gestapt. Er is ook wel wat gemor over Oekraïners, maar voor hun opvang is veel meer draagvlak. En dat is ook waar Ruud Koopmans voor pleit: wij moeten zelf uitmaken wie hier komen, en niet de mensensmokkelaars. Ik ben het ermee eens dat er dan meer draagvlak zou zijn dan nu, maar ik blijf het een rare gedachte vinden om met een druppel op een gloeiende plaat aan armoedebestrijding in de wereld te doen. Bovendien blijf ik bezwaar tegen zo'n aanpak houden wat integratie betreft.
Wat ik ook al dacht en verondersteld heb.
Tja, wat denk je zelf? Als de VVD zou toegeven dat de huizenmarkt het grote probleem was i.p.v. het asieldossier dan hadden andere partijen in de campagne kunnen inhakken op het mislukte VVD beleid. Tel uit je winst. 🤣
Die hele kabinetsval verdient wel een Zembla uitzending. Welke spelletjes zijn daar allemaal gespeeld? Het lijkt me wel duidelijk dat dit geen zuivere koffie kan zijn. Het kabinet viel officiëel over een beperking van gezinshereniging waardoor ook kinderen getroffen zouden worden. Iets dat voor o.a. de Christen Unie onacceptabel was. (dat zou je toch moeten aanspreken als christen?) Echter heeft minister Yesilgöz daar met veel te hoge aantallen geschermd (de nareis fabel).
Insiders zagen de val wel aankomen omdat Rutte het asieldossier nadrukkelijk op scherp zette (buigen of barsten), zo vlak voor de zomervakantie. Hierbij speelden hoogstwaarschijnlijk tactische politieke redenen een rol: BBB was over zijn hoogtepunt heen in de peilingen, Omtzigt had nog geen partij terwijl CDA en D66 op verlies stonden. Dus dit zou een goed moment én een goed thema zijn voor Rutte om het kabinet te laten vallen. Om vervolgens na verkiezingen steviger aan de macht te blijven.
Nogal wiedes dat gemeentes geen dwang willen, het zijn namelijk de door VVD/CDA/overig conservatief bestuurde gemeentes die helemaal niemand opvangen en die gaan zo lang mogelijk de kont tegen de krib gooien. In Duitsland hebben ze al een spreidingswet en dat heet de Königsteiner Schlüssel. Dat zorgt er dus voor dat ze de Nederlandse problemen niet hebben. Als overheid moet je een keer ingrijpen omdat de gemeentes niet uit zichzelf op één lijn komen en het nationale belang in dit geval voor het locale belang gaat.
Voor Oekraïne geld sowieso dat de EU de regio is, logisch dat die mensen hier worden opgevangen. Voor Syriërs geld dat ze dus al vooral in hun regio te weten Turkijke, Libanon en Jordanië worden opgevangen. De EU vangt slecht een kleine minderheid op en respecteert daarmee het Internationale Vluchtelingen verdrag. Wil men hen niet opvangen dan moeten ze de landen in de regio een koffer met geld sturen. Het heeft niets met armoede bestrijding te maken. Daarvoor zou je beter ontwikkelingsgeld kunnen inzetten trouwens.
Dat plan van Koopmans, a la Canada of Australië is iets waarover men zou moeten nadenken. Het huidige beleid is vooral een uitvloeisel van het principe om van Europa een fort te maken. Het was een wedloop waarbij van beide kanten steeds verder werd gegaan: vluchtelingen logen zich naar binnen per vliegtuig onder valse vlag, daarna gooide men het paspoort weg. Als reactie hierop werd de route per vliegtuig zo goed als gesloten: de KLM bijvoorbeeld weigerde bv al bij voorbaat om bepaalde reizigers mee te nemen.
'Wil men hen niet opvangen dan moeten ze de landen in de regio een koffer met geld sturen.'
Toch wel de omgekeerde wereld. Alsof in Luxemburg de pleuris uitbreekt, ze naar het Midden Oosten vluchten, maar dat die landen dan een paar honderd miljoen euro aan Nederland doneren onder de voorwaarde dat Nederland en België die arme Luxemburgse drommels inclusief de gebroeders Schleck gaan opvangen
"Tja, wat denk je zelf? Als de VVD zou toegeven dat de huizenmarkt het grote probleem was i.p.v. het asieldossier dan hadden andere partijen in de campagne kunnen inhakken op het mislukte VVD beleid. Tel uit je winst. 🤣"
En dan zo'n domme smiley erbij. Alsof dit ook maar ergens anders op gebaseerd is dan op jouw hersenkronkels. Als Wilders het heeft over dat de mensen het zat zijn, dan bedoelt hij op de eerste plaats overspoeld worden door een andere cultuur. Op de tweede plaats denken de mensen dan aan welvaart. En daar weer een deelverzameling van zijn mensen die onvrede hebben over het voordringen op de huizenmarkt. Ruud Koopmans heeft het over een nog andere angel in het debat: onvrede over de verkeerde mensen die we opvangen. Ik dacht dat je door het lezen van dat artikel wel het licht had gezien, maar je blijft dom vasthouden aan je spreidingsfundamentalisme:
Immigratie lijkt bij jou wel een soort obsessief doel. Die gemeenten willen wellicht best dweilen, maar niet dweilen met de kraan open. Het zijn volgens jou ook allemaal conservatieve gemeenten waar jouw partij D66 het niet voor het zeggen heeft. Ik denk dat die gemeenten aanvoelen wat het draagvlak is (dit soort verhalen), terwijl jij maar wilt doordenderen met je linkse trein.
Nog even terugkomend op je vorige bericht met dat grafiekje, waaruit blijkt dat Nederland een hoog percentage toelatingen heeft. De reden waarom je die deelt ontgaat me eigenlijk, want het lijkt niet goed in je straatje te passen dat Nederland geen asielcrisis heeft, en het haalt ook de tweet die ik volgens mij eerder van je heb gezien onderuit. Ik denk dat je de bewering dat Nederland zijn werk beter doet dan andere landen, hebt verzonnen, en ik wil dat eventueel ook wel nader onderbouwen. Maar ik wil eerst weten of het ergens op gebaseerd is.
Maar even een echte link ipv die teletubbieshit, zien we gelijk het gezicht van een hater:
https://nos.nl/artikel/2534920-vlaams-om-start-gerechtelijk-onderzoek-naar-column-brusselmans
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.