En allemaal roepen "our country is in decline" en klagen dat die Rechtzaken voor een bananenrepubliek zijn. Net alsof je eigen congresgebouw bestormen niet aan een bananenrepubliek doet denken.
Van Christian Nationalists krijg ik overigens evenzeer koude rillingen als van dat Sharia-volk of de Von Keppelsteins. Compleet knetter...
Het probleem is dat al dat koekwauzengedoe in de VS altijd een paar jaar later overwaait naar de andere kant van de Atlantische oceaan. En je hoeft maar hier in dit topic te kijken om te beseffen dat er inmiddels ook een hoop van die koekwauzen hier rond hangen. Met calimerocomplexen, zondebokfilosofie, "ons land is in verval, we moeten onze cultuur beschermen", feitenvrij discussieren, en niet te vergeten het altijd praten namens "het volk".
Voor die groep heb ik nieuws, en daarbij durf ik ook voor "het volk" te spreken (althans een heel groot deel daarvan): we zitten niet te wachten op dit soort koekwauzerij. En als dat je niet bevalt, dan ga je toch lekker naar een koekwauzenland. Hongarije bijvoorbeeld, Rusland. Of wat mij betreft zelfs Israel...
Riekt naar ondoordacht reageren? Wat is jouw probleem als jood in deze nou? Lijkt me legitieme verbazing van mijn kant.
Ga jij je dagelijkse op de man tirades richting esi nog verder uitdiepen? Of naar mij of iedereen die niet in jou normaal land past?
Wat ben je eigenlijk een ongelofelijke hypocriet kraam
Geloof is prima. Zolang je anderen ook in hun waarde laat.
Ik geloof zelf in niet veel (anders dan de natuurwetten), maar als iemand in God, Allah of Jaweh wil geloven dan mag dat.
Enkel mensen met een blind geloof in de EU mag ik niet zo. Maar waarschijnlijk scharen die dat zelf dan weer niet zo onder het kopje "religie", terwijl het ook niks anders is dan geloven in mooie praatjes, zonder feitelijk te kunnen aantonen hoe de wereld er had uitgezien zonder de EU maar met bijvoorbeeld een andere vorm van samenwerking.
Hoofddoekje kan je prima vergelijken met keppeltjes. Maar niet de sharia moslims.
Veel gelovigen die ik ken en waar ik mezelf sinds kort ook onder schaar zijn zoveel aardiger en bescheidener in vergelijking met onbeholpen lomperikken als jij. Dus tyf zelf lekker op
Omdat ik op zich geen tegenstander ben van de scheiding tussen kerk en staat. Zowel dat Sharia-volk als figuren als Ben Gvir/Smotrich zijn mij iets te enthousiast om zoveel mogelijk religieuze nonsens in hun beleid te smokkelen.
Figuren als Lauren Boebert of MTG roepen het ook letterlijk. Maar die krijgen amper een wetsvoorstel ingediend zonder te roepen IMPEACH JOE BIDEN!!!
Dat is jouw overtuiging van de EU. Maar uiteindelijk is ook daar, net als bij heel veel andere geloven, sprake van een boel feitenvrij of niet bewijsbaar gebrabbel over en weer. Waarbij het ene deel gelooft in het verhaal dat "we zonder de EU een continent van chaos en oorlog zouden zijn", en waarbij het andere deel gelooft dat we "met de EU een ongelofelijk burocratisch vehikel hebben opgetuigd wat ons op dit moment meer in de weg zit dan helpt".
Het is bij uitstek een onderwerp wat zich leent voor "feitenvrij" redeneren. Want voor ieder feit dat van welke kant ook wordt aangedragen, kan als tegenargument komen dat we bij dit experiment geen controlegroep hebben die het gelijk of ongelijk kan bewijzen. Of je kunt wijzen op landen als Zwitserland, die geen lid zijn van de EU, maar al jaren net zo vredig en welvarend is als alle landen eromheen. Je kunt wijzen op de Brexit, en alle ellende toewijzen aan het uitstappen uit de EU, maar daarbij voorbij gaan aan het feit dat er al veel langer onderliggende sociaal-economische of culturele problemen waren in dat land, die mogelijk/waarschijnlijk ook wel naar voren waren gekomen zonder een Brexit.
En op die manier kun je aan beide kanten je discussie voeren over het wel of niet goed zijn van de EU; net zo feitenvrij als het geloof in Allah of Jaweh, God, Jezus of Boedda.
Laten we vooral hopen dat die discussie zonder bloedvergieten blijft gaan...
Ok fair enough, het gaat je niet om de keppel. Al heb ik nog altijd 10x liever een pijpenkrul als buurman dan zo'n haatbaard in een soepjurk wiens vrouw steevast 3 meter achter hem loopt. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren
Hilarisch dat jij begint over een probleem met religieus fanatisme. Daar hebben we bij jouzelf recent een sterk staaltje van gezien. Er kwam een nogal cruciaal feit in de migratiediscussie voorbij dat niet strookte met jouw empirische basis. Dus ga je dat feit zo manipuleren dat het wel in die empirische basis past. Ik weet niet of Raul daarop doelde met dat "SprintMaster zelf is doodstil", maar die reactie erna op Raul was het toppunt van een linkse ballon die leegloopt.
Verder valt op dat vrijwel niemand van de linkse kerk een mening heeft op serieuze opiniestukken over migratie, wanneer dat een opinie betreft die niet strookt met hun leer.
Thanks. Viel me gewoon op Raul. Inhoudelijk heb je soms veel te vertellen, dus gewoon verder daarmee.
Verder heb ik zeker geen 'tirades' richting ezi, als ik dat zou doen zou het een ietsiepietsie andere taal zijn. Ik vertel hem wel de simpele, sneue waarheid.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.