Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 207 ... 399 400
kraamhol
Wijsgeer
Misschien de naam van dit topic maar eens wijzigen in "het grote kleuterschool-topic".

Was het maar een school, dan hadden we ook een plein gehad, en hadden weinig wokkies nog gedurfd buiten te komen.

Romāns Vainšteins

Mijn geheugen is uitstekend en daarbij weet ik ook welk land waar ligt en ken ik de achtergronden vaak. 

Raul Alcala

Voor de discussie maakt het 0 uit of het nu Albanië of Malta is, Nederland blijft de op 1 na dichtstbevolkte. 

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Ik dacht dat je een discussie over degrowth wilde. Niet dus. Geen idee waarom je er dan zo over door...

Jij claimt dat ik niet snap wat degrowth inhoud. Zonder te onderbouwen 

Raul Alcala
Ik dacht dat je een discussie over degrowth wilde. Niet dus. Geen idee waarom je er dan zo over door...

esims2.0
Wijsgeer
Misschien de naam van dit topic maar eens wijzigen in "het grote kleuterschool-topic".

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mwoahnee. Dichtbevolktheid kun je beter per regio dan per land bekijken. 

Raul Alcala

Lol, niet als het gaat over dat er nauwelijks nog ruimte is in je eigen land voor asielzoekers.

Groot licht hoor,  die jongen van vainstein 

kraamhol
Raul Alcala
Lol, niet als het gaat over dat er nauwelijks nog ruimte is in je eigen land voor asielzoekers. Gro...

Waar lees je dat, dat er nauwelijks nog ruimte is? Wokkrant?

kraamhol

Fabeltjeskrant?

kraamhol

Precies, snaveltjes toe!

Raul Alcala

Jij valt hier niet bepaald serieus te nemen

Raul Alcala
kraamhol
Precies, snaveltjes toe!

Houd zelf je mond joh

kraamhol
Raul Alcala
Houd zelf je mond joh

Dit is een forum, geen chat kerel.

Raul Alcala

Ga maat weer memmem,  esisms houdt wel bij hoe vaak je niet verder komt dan dat. En nu snaveltje toe 

kraamhol
Raul Alcala
Ga maat weer memmem,  esisms houdt wel bij hoe vaak je niet verder komt dan dat. En nu snaveltj...

Welgemeend advies als je effe niet lekker in de motten zit: wegblijven van forum.

Romāns Vainšteins

Ik secundair dat: je begon nu ook al tegen mij terwijl je Leo moest hebben, over degrowth of zo. Effe relaxen en tot laterz, zou ik zeggen. Anders wordt het een beetje Biden-Trumperig.

Wijsgeer

En dan maar weer over de belangrijke zaken:

ik ben benieuwd of de 6 dode gijzelaars een gamechanger gaan worden. Want het mag duidelijk zijn dat deze 6 een betere kans hadden op overleven als Netanyahu wat beter z'n best gedaan had aan de onderhandelingstafel. Het is in mijn ogen de vraag hoe lang Bibi de geest nog in de fles weet te houden.

Overigens vind ik de huidige tactiek van hem een kansloze. Waarmee hij zowel zijn krediet in het binnenland aan het verspelen is, alsook in de rest van de wereld. Het toegenomen antisemitisme over de gehele wereld mag wat mij betreft volledig op het conto geschreven worden van hem en zijn kabinet. 

En ik geloof ook niet dat deze aanpak een weg is naar vrede. Brusselmans wil "iedere Jood al een mes in de keel duwen". En die zit nog ver weg in een veilig land. Maar als je daadwerkelijk je kinderen uit de puinhopen hebt moeten opgraven, of je vader, broer of moeder, of je beste vriend, dan geloof ik niet dat je heel veel vriendelijker gaat denken over Joden dan Brusselmans doet. 

We hebben hier natuurlijk Esims2.0, maar op deze manier staat ook Hamas2.0 ginds al weer klaar. En dat kan ik volledig begrijpen.

esims2.0

@Wijsgeer: jij schetst iedere keer een beeld van migranten dat overeenkomt met de werkelijkheid zoals de Nederlandse winter van Anton Pieck met de winters van nu.

De progressieve denkfout die Koopmans bestrijdt, is dat het recht op asiel in Europa zelf moet worden uitgeoefend. Dat is ogenschijnlijk barmhartig en hoogstaand, maar komt neer op de bestendiging van de huidige, perverse gang van zaken. De boten zullen blijven komen zolang één voet op Europese grond inderdaad betekent: blijven.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Netanyahu heeft gegokt dat hij volledig mandaat zou krijgen om heel Israel/Palestina leeg te vagen en voor henzelf over te houden. Heeft daar nota bene rechtstreeks om gebedeld toen hij in de VS was. Als Harris de verkiezingen wint en er geen carte blanche komt? Dat is het einde van Netanyahu en Israel zit over 50 jaar nog met de brokken, omringd door gebombardeerde buurlanden die hun bloed nog generaties langer levend kunnen drinken.

Hamas 'uitroeien' is iets dat helemaal niet kan, zo'n beweging komt voort uit onderdrukking en in de hoek geschopt worden. Hak er 1 kop af en er komen er 2 voor terug. Als je het doet moet het absoluut, dat probeert hij ook.

Romāns Vainšteins

Overigens: dat de AfD zo huishoudt in de Oost-Duitse deelstaten heeft niet louter met migratie te maken maar vooral ook openstaande rekeningen tussen Oost- en West-. Net zoals veel populistische stemmen in NL niet vanwege xenofobie maar omwege de kloof tussen stad-en-land totstandgekomen zijn.

esims2.0
Romāns Vainšteins
Overigens: dat de AfD zo huishoudt in de Oost-Duitse deelstaten heeft niet louter met migratie te ma...

Alsof het beeld dat links hier schetst van migratie geen populisme is.

Romāns Vainšteins

Wat bedoel je?

esims2.0

Vluchtelingen, opgejaagd door oorlogen en huis- en haard moeten verlaten. Zoals Wijsgeer twee pagina's geleden zei. En ook al zou dat beeld kloppen, dan lijkt het wel een soort bonus, namelijk recht op asiel in Europa. In de herhaling:

Verder valt op dat vrijwel niemand van de linkse kerk een mening heeft op serieuze opiniestukken over migratie, wanneer dat een opinie betreft die niet strookt met hun leer.

Raul Alcala

Ik claim helemaal niks. Waar zeg ik dat?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 207 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.