Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 217 ... 250 251
Wijsgeer
Klootje Kriekeljon
#5398
Nationalisme is altijd een conservatieve hang naar vervlogen tijden en meestal een perceptie die nie...

Het bijzondere is, Klootje, dat ik helemaal niemand vervloek die zijn kinderen in het Engels op voedt. En ook niet diegenen die niet meer mee doen aan dorpsfeesten. Dat moeten ze allemaal zelf weten. Die zijn voor mij net zo waardevol als het kneuterboertje dat zijn dorp nooit uit komt.

Wie ik wel vervloek is diegene die klaagt over hoe de eigen identiteit van Nederland kapot gaat. Xenofobe mensen die niets moeten hebben van buitenlanders, en aanslaan op de campagnefilmpjes met Geert in een roeiboot die voor een oude molen langs vaart. Maar tegelijkertijd zelf niks doen om die eigen identiteit te behouden. Ze willen geen buitenlanders, maar wel Polen en Roemenen om het zware werk te doen. Geen Islam, maar zelf niet naar de kerk gaan. Cultuur behouden, maar stemmen op partijen die daar volop op willen bezuinigen en het "linkse hobby" noemen. Dus zeg maar de Esimsen van deze wereld.

De wereld verandert. De Nederlandse identiteit? Dat is roepen dat je hard werkt, daar veel centen voor krijgen, het werk laten doen door buitenlanders, afgeven op een ander geloof onder het genot van een shoarmaschotel van Grillroom Sfinx, klaargemaakt door Mo en Ali.

Kortom, gewoon een smeltkroes van allerlei culturen. Die we in ons verleden over de hele wereld zelf hebben opgehaald. En daar is niks mis mee.

Romāns Vainšteins

Mooi Klootje, Krechting ja, veel voorkomende naam onder wat terlinglijertjes van vroeger, van de tapijten toch?

Het gebrek aan cultuur in NL zie ik niet zozeer als gemis maar gewoon een gegeven, mede daardoor zijn Nederlanders vaker op zoek naar iets anders en er bovengemiddeld in geïnteresseerd, natuurlijk. Dat kan je ook als leuke extra zien.

In grotere landen is behoud van cultuur eenvoudiger vanwege een enorm taalgebied en massa's aanbod in het land zelf. Mensen uit de cote d'azur zijn al in een ander land te Normandie, bijvoorbeeld. NL ontbeert de grootte daarvoor.

In Oost-Europa hanteren veel landen een actief cultuurbeleid vanwege de relatief jonge geschiedenis waar vanaf 89 de gekke communisten afgevoerd zijn. Dat is echt een enorme inhaalslag waarbij nog stevig gevochten wordt richting de oude garde die nog wel eens naar vroeger en de jongere die naar het westen snakt.

Romāns Vainšteins

@ Leo: waarom niet? Ik zal alvast met trainen beginnen want mijn laatste tochten daar had ik het best pittig zwaar.

esims2.0
Wijsgeer
#5400
Het bijzondere is, Klootje, dat ik helemaal niemand vervloek die zijn kinderen in het Engels op voed...

Zit jij nu in Italië (als dat al waar is, want dat wordt door anderen betwijfeld begrijp ik) af te geven op Nederlanders die vervloeken dat de Nederlandse cultuur verloren gaat? In dat geval plaats je jezelf al buiten de discussie. Je leeft in totale ontkenning met je smeltkroes van allerlei culturen. Wat je ook gebruikt als een soort excuus voor migranten om ongevraagd naar een land met een hogere welvaart te gaan.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

 

Hoezo geen cultuur. Peaky Blinders avant la lettre.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
esims2.0
#5403
Zit jij nu in Italië (als dat al waar is, want dat wordt door anderen betwijfeld begrijp ik) af...

Ben jij al met pensioen? Nee? Dan mag je daar geen mening over hebben! Ben jij een buitenlander? Nee? Dan mag je daar geen mening over hebben!

Je bent overduidelijk de kleuterschool niet helemaal ontgroeid, gezien je manier van argumenteren. Esims, de domgeleuterkleuter uit de ballenbak.

Soms zie je andere dingen als je wat meer van de wereld gezien hebt dan je speelkamer en je youtube-fuik. Maar bljkbaar moet dat kwartje nog vallen, dat leer je pas op de lagere school.

esims2.0
Wijsgeer
#5405
Ben jij al met pensioen? Nee? Dan mag je daar geen mening over hebben! Ben jij een buitenlander...

Als je iets meer opleiding had gehad, dan kwam je iets verder dan jij-bakken (ballenbak) en je red herring beweringen dat de mate waarin je iets van de wereld hebt gezien, je mening meer waard maakt.

Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
#5400
Het bijzondere is, Klootje, dat ik helemaal niemand vervloek die zijn kinderen in het Engels op voed...

Dat zeg ik niet. Je vervloekt het politieke landschap. Terwijl in Italie nog nooit een regering de 5 jaar vol gemaakt heeft. Go figure.

edit: even opgezocht. Italië heeft in 78 jaar 68 kabinetten gehad met 31 premiers, wat neerkomt op gemiddeld één regering en nog iets achter de komma per jaar. Ter vergelijking: Nederland heeft sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog dertig kabinetten gehad met vijftien premiers.

Laten we naar Italie kijken. Nee dank je.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Romāns Vainšteins

Dat gaat leiden tot grote ellende en onveiligheid, lekker weer

esims2.0

Maar dat wordt er dan weer niet bij gezegd, want een halve heilige hier bij de spreidingsfundamentalisten.

SprintMaster

Dit kabinet gaat van incident naar incident rollen. Eerst 'oplossingen' voorstellen om er vervolgens achter te komen dat die het alleen maar erger maken. Schoof zal het nog druk krijgen als incidentenmanager. 

esims2.0
SprintMaster
#5411
Dit kabinet gaat van incident naar incident rollen. Eerst 'oplossingen' voorstellen om er vervolgens...

Serieus, hoe is het mogelijk dat mensen dit soort argumenten gebruiken.

kraamhol
SprintMaster
#5411
Dit kabinet gaat van incident naar incident rollen. Eerst 'oplossingen' voorstellen om er vervolgens...

Ja dat heet korte termijn 'beleid'. Denk dat de oppositie aardig de wapens aan het smeden is, en er niet veel voor nodig zal zijn. Zin an...

esims2.0
kraamhol
#5413
Ja dat heet korte termijn 'beleid'. Denk dat de oppositie aardig de wapens aan het smeden is, en er...

Dat laatste was een uitdrukking van Fortuyn.

kraamhol
esims2.0
#5414
Dat laatste was een uitdrukking van Fortuyn.

Waaaaat???

esims2.0
kraamhol
#5415
Waaaaat???

Maar leuk dat links hem als inspiratiebron ziet.

Klootje Kriekeljon

Maar, wat is er tegen illegaliteit strafbaar stellen?

esims2.0
Klootje Kriekeljon
#5417
Maar, wat is er tegen illegaliteit strafbaar stellen?

Dat we dan Texel moeten reserveren als detentieplek.

Romāns Vainšteins

Het punt is dat er (nog) geen beleid is om die illegalen actief uit te zetten (hoe dan?) en dat met het intrekken van b, b & b deze personen nog meer in verval met alle gevolgen van dien vallen. 

Wanneer je er een plan voor hebt? Ja, dan kun je op straffe van uitzetting het inderdaad strafbaar stellen. Wat ze gaan doen is wegbezuinigen, op straat kicken van 'en nu ga je op eigen kracht terug' met heeeeeeel veeeeeel ellende voor iedereen tengevolge, met name in grotere steden.

en iets van 'illegalen de bak in', binnen no time onbetaalbaar en sowieso geen plek.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#5402
@ Leo: waarom niet? Ik zal alvast met trainen beginnen want mijn laatste tochten daar had ik het bes...

Ja lijkt mij sowieso wel lachen om een keer met een paar vaste WFers een rondje te fietsen. Met degene die fietsen dan tenminste. Mag ook in Nederland natuurlijk.

SprintMaster

Samenvatting landbouw debat: rekenkundige ondergrens (1 mol/ha/jaar ?) onderbouwen m.b.v. wetenschap, inzetten op innovaties (stal en voer), u hoort het wel op Prinsjesdag. 

Van der Plas kwam nog met een aanval op de natuurbeheer organisaties (vanwege onterecht ontvangen subsidies) en wil het  hebben over droogte en waterhuishouding i.p.v. stikstof.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#5419
Het punt is dat er (nog) geen beleid is om die illegalen actief uit te zetten (hoe dan?) en dat met...

Ja dit gaat sowieso een groot probleem worden. Je zou bijna denken dat ze het doen om een asiel/illegalencrisis in stand te houden, zodat ze kunnen blijven roepen dat het de schuld van de buut'nlanders is. Bijna.

esims2.0

Droogte (als gevolg van CO2 uitstoot) is een veel groter probleem dan stikstof. Daarom vind ik het ook een verkeerd signaal dat Schiphol nu minder hoeft te krimpen. Wat ik nu lees.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Volgens mij proberen ze een verkiezingsbelofte in te willigen. Een beleid dat meer mensen af moet schrikken om te komen. 

Mijn vraag stond ook op zich. Maar daar kunnen we het over eens worden zie ik. Illegaliteit strafbaar stellen. Handhaving, magische woord met alles.

1 2 ... 217 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.