Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 219 ... 250 251
Romāns Vainšteins

Licht denigrerend Wijsgeer. Edoch wel een te overwegen optie voor haar?

Geen idee aan wie exact ze de onzin verkopen moet? Is daar een 'board' voor?

Het zal iig niet lukken, zeker wanneer ze geen plan heeft.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Ik zou niet weten hoe ze het anders voor elkaar moet krijgen, Romans. Hooguit door wat 'extraparlementaire activiteiten' te ontplooien bij iedere LIDstaat. 

Overigens is zij best om aan te gluren voor een minister.

kraamhol

Is het een babe? Iemand even fototje plaatsen?

Wijsgeer
Romāns Vainšteins

Ze heeft als één van de weinige ministers met een uitstraling die zegt: 'in mij zitten ook hersens'. Vandaar het ook zo uitermate lachwekkend overkwam hoe van der Plas ineens begon te kakelen gisteren, net zoals bij Omtzigt bespeur ik een hele hoge mate van stress bij haar.

kraamhol
Wijsgeer
#5453
https://x.com/BoerBurgerB/status/1801254778812403921/photo/1

Nee geen link, een plaatje, ter ophoging van de vreugde in dit topic.

esims2.0

Wat een domme linkse praatclub. Zoals gezegd een pispaal nodig hebben om zichzelf niet zo waardeloos te voelen. Mensen die zichzelf voordoen als stikstofdeskundige maar gemakshalve echte wetenschappers als Jaspers maar afserveren als 'charlatans' die allang "gedebunked" zijn op sociale media. Ik denk dat de meesten zich niet eens afvragen hoe het verloop van die stikstofuitstoot door de landbouw is geweest, in vergelijking met bijvoorbeeld de jaren 90. Toen nog niet over een stikstofcrisis werd gesproken. En hoe gaan we de biologische boeren nodig hebben om de stikstofcrisis op te lossen SprintMaster?

Wijsgeer
kraamhol
#5455
Nee geen link, een plaatje, ter ophoging van de vreugde in dit topic.

Ik weet niet hoe dat werkt, kraam... Misschien zelf doen (of Raul of onze geleuterkleuter vragen, die zijn daar goed in)

esims2.0

Ik weet nog dat bij de sluiting van een fabriek van Philip Morris in Brabant Rutte de dramatiek uit de lucht probeerde te halen met: "We weten allemaal dat het hier om een product gaat waar steeds minder van nodig is." Echter is dat bij vlees (nog) niet het geval. Maar wel dapper schoppen tegen de boeren, in plaats van zelf te zorgen dat de vraag naar het product dat de stikstofuitstoot veroorzaakt, vermindert.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
esims2.0
#5456
Wat een domme linkse praatclub. Zoals gezegd een pispaal nodig hebben om zichzelf niet zo waardeloos...

@Simsvriend,

hier kom je een heel klein beetje op mijn vakgebied als milieukundige. En in mijn studietijd (begin jaren 90) was het hele stikstofprobleem al lang bekend. Inclusief de rol die de landbouw, het verkeer en de luchtvaart daarin spelen. Overigens was ook het klimaatvraagstuk toen al lange tijd bekend binnen de wetenschap. Al heette het toen nog broeikaseffect in de volksmond.

Maar net als nu is de wetenschap de politiek jaren vooruit. Dat het niet op de politieke agenda stond betekent niet dat het er toen niet was. Je komt met jouww argumentatie dan ook een beetje over als iemand die denkt: als we er niet over praten, dan is het er ook niet. Als die kleuter die zijn hoofd onder de dekens steekt, en denkt dat niemand hem kan zien.

Overigens: Aan de volwassenheid van jouw bijdrages zat je in mijn studietijd waarschijnlijk nog voor de helft in je vader, en voor de andere helft in je moeder. Je zet je in ieder geval steeds verder voor joker hier; op nu.nl heb je misschien wat betere respons en een dankbaarder echoput.

SprintMaster

vdPlas ziet natuurlijk ook wel aankomen dat BBB (CDA 2.0) uiteindelijk flink door de pomp zal moeten terwijl het CDA, waar de ellende grotendeels aan te danken is, buiten schot blijft. De veestapel kan al kleiner worden door stoppende boeren, wat in meer Europese landen speelt.  In die zin kan het wat meevallen. Alles met elkaar spelen er genoeg issues die om een duidelijk toekomstvisie vragen. vdLeyen is er nu ook mee bezig. Zie Von der Leyen: manier waarop Europa met boeren omgaat, moet drastisch veranderen | Politiek | AD.nl

Laatst gewijzigd
esims2.0
Wijsgeer
#5459
@Simsvriend, hier kom je een heel klein beetje op mijn vakgebied als milieukundige. En in mijn stud...

Edit redactie: Tot ziens.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Haha, Esims zit inmiddels in de krampachtige pose dat hij iedereen (linkse) 'sukkels' moet noemen. Een beetje als een kanariepiet die tijdens een verjaardagsfeestje periodiek een schrille piep laat horen.

Romāns Vainšteins

@ Wijsgeer , Bleker moet binnen jullie beroepstak echt als een soort Corleone gezien zijn, lijkt me?

Wijsgeer
esims2.0
#5461
[i]Edit redactie: Tot ziens.[/i]

Edit redactie: Die reactie is aangepast.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Die Jaspers is een natuurkundige en dacht na zijn pensioen nog een flink centje bij te verdienen door flink tegen die lastige groene jongens (o.a. MOB) aan te trappen die gewoon willen dat de staat zich aan zijn eigen regels houd. Dat scoort namelijk makkelijk bij de boerenachterban. Hij is heel duidelijk partij. Om nog maar te zwijgen over redenaties als  "met 85% van de natuur (Natura 2000) gaat het goed in Nederland dus waar maken we ons druk over" terwijl die 85% (eigenlijk 86%) waar hij het over heeft wateroppervlakte (?!?) is o.a. op de Noordzee, Waddenzee en IJsselmeer. Zie bijgevoegd kaartje. Het gaat natuurlijk om die gebieden die op het vaste land liggen! En daar gaat het over het algemeen vrij slecht mee. 

Tot slot, zie rapport Wijffels uit .... 2001. Zie Toekomst voor de veehouderij (rapport commissie Wijffels) (wur.nl)

Vanaf 2009 hoogleraar duurzaamheid. Men is er wel mee bezig maar de politiek doet er niets mee, o.a. door populisten als Henk Bleeker.

Oja, nogmaals zeggen: de stikstofdepositie uit ammoniak is sinds 2010 nauwelijk gedaald terwijl die uit NOx wel bleef dalen. 

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat is een beetje flauw Wijsgeer, iets wat je vaker doet trouwens. Ooit maakte je van mij een roodbehaarde sproetkop met bril terwijl dat niet in de búúrt komt. Ik ga niet filosoferen over Esims uiterlijk en jeugd, beoordeel hem puur op wat hij hier poneert, en dat is niet best...

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik zet bij Jaspers igg even 'corrupte smiecht', merci!

Koopmans heeft 'fantast' staan, Plasterk 'charlatan' en de youtubegoeroe 'youtubegoeroe'.

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
#5466
Dat is een beetje flauw Wijsgeer, iets wat je vaker doet trouwens. Ooit maakte je van mij een roodbe...

Ik weet eigenlijk niet of je liever neer wordt gezet als een iel mannetje met een bril, of als een kanariepiet die tijdens een verjaardagsfeestje periodiek een schrille piep laat horen...

Maar ik denk hoe dan ook dat het volk het eens is over de kwaliteit van zijn bijdrages.

esims2.0

"Die Jaspers is een natuurkundige en dacht na zijn pensioen nog een flink centje bij te verdienen door flink tegen die lastige groene jongens (o.a. MOB) aan te trappen die gewoon willen dat de staat zich aan zijn eigen regels houd."

Eerder noemde je hem al een charlatan. Jaspers is een wetenschapper die serieus genomen wordt. Anders dan knip-en-plak deskundige SprintMaster op het WF forum, met nul wetenschappelijke achtergrond, die alleen meldt wat in zijn straatje past en alles wat niet past met leugens aan elkaar kletst. Dat Jaspers een centje probeerde bij te verdienen is opnieuw een leugen. Waar je onderhand een bingokaart mee kunt vullen. Hij had met zijn verhaal een duidelijke missie, en toen hij daarmee niet doordrong in de landelijke media, heeft hij dat boek geschreven. Als je denkt dat het anders is, dan onderbouw je dat eerst maar eens.

Laatst gewijzigd
esims2.0

En die quasi-wetenschappelijke kaartjes en grafiekjes, zogenaamd om te overtuigen, is een trucje dat we nu onderhand ook wel kennen.

Romāns Vainšteins

Het ene richt zich op het discussiëren hier, het andere is niet relevant. Vanaf nu stel ik me ook voor dat we het hier gewoon met George Clooney van doen hebben die Nederlandse populistische politiek als geheime passie heeft. Is echt vele malen lolliger, zie je hem al schuimbekken achter de computer met 'Personal Jesus' op de achtergrond?

 

SprintMaster

Esims2.0 is UPG. 

Lastig he, als je een spiegel krijgt voor gehouden. 

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
esims2.0
#5470
En die quasi-wetenschappelijke kaartjes en grafiekjes, zogenaamd om te overtuigen, is een trucje dat...

Ik vraag me af of hier serieus iemand zijn best doet om jou te overtuigen om van standpunt te veranderen, Esims. Eerder denk ik het volk probeert jou duidelijk te maken hoe belachelijk en infantiel je hier tekeer gaat.

Maar allebei lijken ze me kansloos. En is het vooral een beetje uit vertier en volksvermaak wat E-bashen...

Wijsgeer

Overigens, Simsalabim, in het kader van de kwaliteit van de onderzoeken van Jaspers: daarover zijn de meningen duidelijk verdeeld:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/johan-vollenbroek-stikstofboek-van-arnout-jaspers-is-satire-en-cabaret

Of wacht, BNNVARA is natuurlijk "linkse media", dus die nemen we sowieso niet serieus...

1 2 ... 219 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.