Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 223 ... 399 400
Raul Alcala

In Londen heb je gewoon bussen alleen voor Joden hoor

Ach, de Duitsers waren ook geen lieverdjes, en die hebben toch maar mooi de Mercedes en Ernst Happel eraan overgehouden. He6 kan verkeren. Met andere woorden. Al rijdt een antisemiet nog zo snel, een eh. Een eh. Ik zou tot slot tegen de Joden in Londen willen zeggen.

Voor Rosa Parks was het ook geen walk in the park hoor! Have fun, break a leg!

Raul Alcala
kraamhol
Daar staan ze weer die tyfuslijers: https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2535497-honderden-pro-p...

Al die mondkapjes op de foto. Heerst er een virus in Amsterdam?

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
'Burgers' die hamas beschermen en verdedigen zijn net zo goed legitiem doelwit, er is geen verschil.

Burgers die gedwongen worden om dat te doen zijn géén ligitiem doelwit.

Raul Alcala
Het wordt ook zo gretig uitgesproken naar een groep die zelf een gruwelijke genocide heeft meegemaak...

Kijk, het verschil is natuurlijk dat wij als Nederland hele innige banden met Israel hebben op vrijwel alle vlakken waar dat mogelijk is. Dat hebben we niet met Rusland, Soedan, etc. Dus het is vanzelfsprekend dat alles rondom Israel meer in het nieuws komt, meer emotie opwekt, etc etc.

Rusland/Oekraine is overigens ook nog erg veel in het nieuws, ik lees er dagelijks over, misschien nog wel meer dan Israel/Palestina. Dus 'nobody cares' is echt totale nonsens

Leuke voetnoot: mensen die vroeger gepest zijn vervallen zeer vaak zelf ook op enig moment in pestgedrag. Net zoals een (in verhouding groot) percentage van mensen die misbruikt zijn door hun ouders, zelf ook hun kinderen misbruiken. Ik zie niet in waarom dit niet zou gelden voor landen/volkeren/culturen/etc.

Raul Alcala

Onrecht is onrecht Leo. Je boos maken over onschuldige slachtoffers zou niks te maken moeten hebben hoe Den Haag en consorten hun banden zijn met land A of B.

En als burger heb je daar al helemaal niets mee te maken. Het komt uit je hart toch. Selectieve verontwaardiging is het wmb veelal. Ook aangewakkerd. Alle lof voor de PR afdeling van Hamas. Als het voor hun straks ophoudt in Gaza zijn er misschien nog wel plekken voor ze vrij bij de communicatie en pr afdelingen bij universiteiten in bv Amsterdam.  Of Nijmegen. Zij zijn ook gewoon slachtoffers van hun eigen succes, he 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Je leuke voetnoot is meer een wetmatigheid: met deze oorlog waarborgt Netanyahu nog decennialang keileuk terrorrisme voor Israël. Zijn plan is ook overduidelijk 'all the way' gaan en daadwerkelijk álle Palestijen aan alle kanten letterlijk de grens overschoppen. Dan vast dik hek en nog 100 jaar zwaarbewapende jongelingen aan de grenzen, gezellig gedoe daar. Het is daar keihard in de soep aan het lopen op een manier die zowel Israël als (wat er nog over is van) Palestina permanente schade toebrengt.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Misschien kunnen ze de hoempapa met het Hamas dans ensemble overwegen 

Raul Alcala
Onrecht is onrecht Leo. Je boos maken over onschuldige slachtoffers zou niks te maken moeten hebben...

Ben het met je eerste zinnen eens, dat geldt denk ik voor 99.9% van de mensen. 

Selectieve verontwaardiging zijn we allemaal schuldig aan toruwens, ook jij. Dat is de mens eigen namelijk. Dingen die dichterbij je staan doen je nou eenmaal meer dan dingen die ver weg gebeuren. Simpel voorbeeld: als een goede vriend van je overlijdt doet dat je veel meer dan als er 30.000 kinderen van honger overlijden in Afrika. Cru, heel cru, maar wel de waarheid.

Raul Alcala

Oekraïne staat in afstand letterlijk dichter bij ons. We vangen ze op. Alleen geen demo te zien over al dat onrecht daar. Soedan, ik lig er 's nachts wakker van 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Je leuke voetnoot is meer een wetmatigheid: met deze oorlog waarborgt Netanyahu nog decennialang kei...

Het feit dat ze de Philedelphi corridor in hebben genomen en willen houden maakt duidelijk wat Bibi wil doen. Het is een beetje alsof wij de grens tussen Belgie en Duitsland zouden gaan bezetten. 

Raul Alcala
Oekraïne staat in afstand letterlijk dichter bij ons. We vangen ze op. Alleen geen demo te zien...

Er zijn genoeg demo's over Oekraine geweest, oa deze: https://voltnederland.org/nieuws/stop-de-oorlog-in-oekraine

kraamhol
Romāns Vainšteins
Je leuke voetnoot is meer een wetmatigheid: met deze oorlog waarborgt Netanyahu nog decennialang kei...

Was het ooit uit de soep dan?

Raul Alcala

En los van jouw insteek, verklaart niet de intimidatie en geweld 

Raul Alcala
Er zijn genoeg demo's over Oekraine geweest, oa deze: https://voltnederland.org/nieuws/stop-de-oorlo...

Ach hou op schei ui. 1,5 man en een paardenkop. Elke 6de zondag van de maand

Romāns Vainšteins

Omtzigt ligt pas wakker om Soedan, niet alleen vanwege de oorlog en bijbehorende migratiestroom maar vooral ook om hun productiecapaciteit. Ondertussen hebben wij een regering die te gierig is om 13.000 apenpokkenvaccins te schenken en als enige ontwikkelingshulp een uitwisseling van 15 november tot 6 december opzetten.

Raul Alcala

Ik zeg. Sticks. En Hef btw

Romāns Vainšteins

Ik zeg: wat hebben die suffe rappers er nou mee te maken joh?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat sentiment richting de Oekraïne gaat ook nog wel omslaan, zowel PVV als BB zijn de zagen al enige tijd aan het slijpen op dat vlak en ook Ommy & Dilan vertrouw ik niet zo op dat vlak. Schoof lijkt zijn ethiek nog enigszins op orde te hebben wat dat betreft, wie weet krijgt hij het nog voor elkaar om een soort vijand te worden van die etters.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Sam Klepper wilde eigen ook rapper worden, BTW.

Sam Klepper, de rappe rapper, hij voelt het. Vuurt meer woorden per minuut dan bullets. Een echte klepper

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat een onzin kakel je allemaal Raul, koop een zeepkist en zoek een straathoek er mee joh. Wie wil dat nou missen?

kraamhol
Raul Alcala
Ik zeg. Sticks. En Hef btw

Lekkah

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Wat een onzin kakel je allemaal Raul, koop een zeepkist en zoek een straathoek er mee joh. Wie wil d...

Goeie vraag. Ik overweeg een enquete

Romāns Vainšteins

Ik weet het niet met die Sticks, eigenlijk. Zet m effe in het juiste topic, geef ik een review.

Hij heeft wel een moeilijk moeilijke blik, alsof ie al heel lang heel stoned is. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, wie wil dat nou missen?

1 2 ... 223 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.