Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 223 ... 250 251
kraamhol
Romāns Vainšteins
#5548
Maar Esims heeft toch niet écht een ban gekregen lijkt me? Die is gewoon aan het backpacken i...

Een tot ziens edit van wf is een ban, maar volgens mij kun je die opheffen door ze te mailen.

Jazeker is er soms 'naar mijn mening'  nodig, bij zoiets als wel of geen genocide. Internationale recht is er niet voor niets. Wat piet patat ervan denkt mag ie zelf weten.

Romāns Vainšteins

Naar mijn mening moet je wel heel creatief zijn om bommen op mensenmassa's tyfen niet als genocide aan te zien. Ongeveer met hetzelfde fanatisme waarmee je in de Derksen vs de Hoop die eerste niet als racist kan aanzien.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Dan is het natuurlijk wel interessant waarom je wel mag zeggen "dat het geen genocide is" maar dat je niet mag zeggen "dat het wel genocide is". 

En mag ik het dan wel "oorlogsmisdaden" noemen? Of mag je dat wel zeggen van Hamas op 7 oktober, maar niet op wat daarna gebeurde?

Of zijn we hier met 2 maten aan het meten vanuit 1 bepaald standpunt of vooringenomenheid?

kraamhol
Romāns Vainšteins
#5551
Naar mijn mening moet je wel heel creatief zijn om bommen op mensenmassa's tyfen niet als genocide a...

Nee hoor, bommen op hamas & friends die zich achter kids en zieken verschuilen. Maar goed, topic was gesloten.

kraamhol
Wijsgeer
#5552
Dan is het natuurlijk wel interessant waarom je wel mag zeggen "dat het geen genocide is" maar dat j...

Als het recht zegt dat het geen genocide is, is het geen genocide. Het is niet mijn mening maar die vh recht.

Romāns Vainšteins

Bommen gooien op Hamas die zich tussen burgers verschuilt is ook gewoon kiezelharde genocide, zeker met de waanzinnige lukraakheid en aantallen 'collateral damage' waarmee ze te werk gaan. Het gaat ook de geschiedenisboeken in als zodanig. 'Het recht' is er ook nog niet mee klaar natuurlijk.

Laatst gewijzigd
kraamhol

Laten we maar weer over gaan tot de waan vd dag.

Wijsgeer
kraamhol
#5554
Als het recht zegt dat het geen genocide is, is het geen genocide. Het is niet mijn mening maar die...

Voor zover ik weet heeft het recht hier nog geen definitieve uitspraak over gedaan.

En alleen al het feit dat landen een aanklacht indienen van genocide duidt erop dat er in ieder geval heel veel zaken gebeuren die op zijn minst LIJKEN op genocide, en het misschien zelfs wel is.

kraamhol
Romāns Vainšteins
#5555
Bommen gooien op Hamas die zich tussen burgers verschuilt is ook gewoon kiezelharde genocide, zeker...

'Burgers' die hamas beschermen en verdedigen zijn net zo goed legitiem doelwit, er is geen verschil.

Raul Alcala

Het wordt ook zo gretig uitgesproken naar een groep die zelf een gruwelijke genocide heeft meegemaakt. Als je naar de pro pallies luistert hoor je om de zin die ze uitspreken genocide genocide, zionisten, en hoeveel kinderen er zijn gestorven. In geen enkele oorlog heb ik dat onderscheid met kinderen ooit gehoord.

Oekraïne vs Rusland, afentoe een voetnoot hoeveel kanonnenvoer er gestorven is. Al die moeders zonder zonen? Gaan we in totaal richting de miljoen onderhand? Nobody cares.

Of Soedan, totale chaos, martellingen, verkrachtingen, massagraven, miljoenen op de vlucht én een genocide. Ik heb nog niemand hier zich erover zien opwinden. 

Jan en alleman zijn ook indirect medeschuldig aan genocide als ze niet stoppen met...en als je niet naar ze luistert slopen gewoon je toko.

Of onderstaande gekkigheid in Groningen 

'Studenten schreven de namen van academici die sinds het begin van de oorlog gedood zijn in Gaza op een spandoek met daarop de tekst ‘Academics, your silence kills’. '

Of nog gekker. Tijdens dat tentenkamp stond op een poster gewoon “Glory vor the martyrs”.

Oh wacht, Israël is erin betrokken. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Heeft esims echt een ban ?

kraamhol
Raul Alcala
#5559
Het wordt ook zo gretig uitgesproken naar een groep die zelf een gruwelijke genocide heeft meegemaak...

Ja, alsof er een hidden agenda is. Alleen niet zo hidden...

kraamhol
Raul Alcala
#5560
Heeft esims echt een ban ?

Tja, zat er aan te komen. Maar als ie het bij wf weet uit te leggen, komt ie vast weer terug. Of onder een andere basenaam.

Raul Alcala
kraamhol
#5561
Ja, alsof er een hidden agenda is. Alleen niet zo hidden...

Oh nee, de beer is los sinds 7 oktober. Niks schielijks of in bedekte termen meer. Onverholen haat en agressie op de straten, schuimbekkend intifada from the river to the sea schreeuwend. De Houthis krijgen op stations door gans Nederland support,  bijgestaan door Asha ten Broeke van de Volkskrant. Leuke meid hoor, daar niet van, maar ik zou echt niet door één deur met Asha kunnen.

Raul Alcala
kraamhol
#5562
Tja, zat er aan te komen. Maar als ie het bij wf weet uit te leggen, komt ie vast weer terug. Of ond...

Ivm welke reactie dan?

Raul Alcala

In Londen heb je gewoon bussen alleen voor Joden hoor

Ach, de Duitsers waren ook geen lieverdjes, en die hebben toch maar mooi de Mercedes en Ernst Happel eraan overgehouden. He6 kan verkeren. Met andere woorden. Al rijdt een antisemiet nog zo snel, een eh. Een eh. Ik zou tot slot tegen de Joden in Londen willen zeggen.

Voor Rosa Parks was het ook geen walk in the park hoor! Have fun, break a leg!

Raul Alcala
kraamhol
#5565
Daar staan ze weer die tyfuslijers: https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2535497-honderden-pro-p...

Al die mondkapjes op de foto. Heerst er een virus in Amsterdam?

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
#5558
'Burgers' die hamas beschermen en verdedigen zijn net zo goed legitiem doelwit, er is geen verschil.

Burgers die gedwongen worden om dat te doen zijn géén ligitiem doelwit.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#5559
Het wordt ook zo gretig uitgesproken naar een groep die zelf een gruwelijke genocide heeft meegemaak...

Kijk, het verschil is natuurlijk dat wij als Nederland hele innige banden met Israel hebben op vrijwel alle vlakken waar dat mogelijk is. Dat hebben we niet met Rusland, Soedan, etc. Dus het is vanzelfsprekend dat alles rondom Israel meer in het nieuws komt, meer emotie opwekt, etc etc.

Rusland/Oekraine is overigens ook nog erg veel in het nieuws, ik lees er dagelijks over, misschien nog wel meer dan Israel/Palestina. Dus 'nobody cares' is echt totale nonsens

Leuke voetnoot: mensen die vroeger gepest zijn vervallen zeer vaak zelf ook op enig moment in pestgedrag. Net zoals een (in verhouding groot) percentage van mensen die misbruikt zijn door hun ouders, zelf ook hun kinderen misbruiken. Ik zie niet in waarom dit niet zou gelden voor landen/volkeren/culturen/etc.

Raul Alcala

Onrecht is onrecht Leo. Je boos maken over onschuldige slachtoffers zou niks te maken moeten hebben hoe Den Haag en consorten hun banden zijn met land A of B.

En als burger heb je daar al helemaal niets mee te maken. Het komt uit je hart toch. Selectieve verontwaardiging is het wmb veelal. Ook aangewakkerd. Alle lof voor de PR afdeling van Hamas. Als het voor hun straks ophoudt in Gaza zijn er misschien nog wel plekken voor ze vrij bij de communicatie en pr afdelingen bij universiteiten in bv Amsterdam.  Of Nijmegen. Zij zijn ook gewoon slachtoffers van hun eigen succes, he 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Je leuke voetnoot is meer een wetmatigheid: met deze oorlog waarborgt Netanyahu nog decennialang keileuk terrorrisme voor Israël. Zijn plan is ook overduidelijk 'all the way' gaan en daadwerkelijk álle Palestijen aan alle kanten letterlijk de grens overschoppen. Dan vast dik hek en nog 100 jaar zwaarbewapende jongelingen aan de grenzen, gezellig gedoe daar. Het is daar keihard in de soep aan het lopen op een manier die zowel Israël als (wat er nog over is van) Palestina permanente schade toebrengt.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Misschien kunnen ze de hoempapa met het Hamas dans ensemble overwegen 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#5570
Onrecht is onrecht Leo. Je boos maken over onschuldige slachtoffers zou niks te maken moeten hebben...

Ben het met je eerste zinnen eens, dat geldt denk ik voor 99.9% van de mensen. 

Selectieve verontwaardiging zijn we allemaal schuldig aan toruwens, ook jij. Dat is de mens eigen namelijk. Dingen die dichterbij je staan doen je nou eenmaal meer dan dingen die ver weg gebeuren. Simpel voorbeeld: als een goede vriend van je overlijdt doet dat je veel meer dan als er 30.000 kinderen van honger overlijden in Afrika. Cru, heel cru, maar wel de waarheid.

Raul Alcala

Oekraïne staat in afstand letterlijk dichter bij ons. We vangen ze op. Alleen geen demo te zien over al dat onrecht daar. Soedan, ik lig er 's nachts wakker van 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 223 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.