Rustig maar. M'n inhoud was dat Oekraïne dichterbij ons ligt dan Israël (en Soedan) en dat jouw insteek niet het gescheld, haat, intimidatie en geweld naar Joden verklaart. Of die bloedirritante genocide genocide, zionisten mantra die de propallies om elke zin uit hun met mondkapjes en theedoeken beschermde monden, klappen.
Waar hadden we het ook alweer over?
Dat een land geografisch dichterbij ligt zegt niet per se heel veel over de banden die we op meerdere niveaus met zo'n land hebben. Litouwen ligt ook dichterbij dan Suriname, toch krijgen we meer nieuws uit Suriname te horen.
Mijn redenatie verklaart wel waarom Israel/Palestina zo'n heet hangijzer is. Niet per se waarom mensen voor kant A of kant B kiezen nee, maar de redenen daartoe laten zich ook vrij makkelijk raden.
Ik vraag me onderhand wel af waarom in Israel de beweging contra-van Keppelstein zo lang op zich laat wachten. Mocht Netanyahu zich ooit succesvol door zijn ellende worstelen staat de deur open voor een mormonenstaat waar alle vreugde en vrijheid tot gehakt gemalen wordt. Er zal wel een flink angstverhaal met geheime politie en big brother achter zitten die daar een stokje voor steekt.
Ik las toevallig laatst een interview met meerdere Israeliers, en daaruit kwam wel lichtelijk het beeld naar voren dat er toch ook gewoon een groot gedeelte van de bevolking wel nog achter de regering staat; met name achter het gedeelte om hamas tot het laatste kinderziekenhuis uit te roeien. Het kan verkeren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.