Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 237 ... 399 400
Wijsgeer

Trump heeft zijn holmaatje Musk. Die Australiers fascisten noemt omdat ze willen optreden tegen nepnieuws op de socials. Nou, dan weet je eigenlijk wel genoeg.

Redenen genoeg om ook Twitter massaal rechts te laten liggen. Hopelijk gaan grote bedrijven en andere beroemdheden snel ergens anders heen. Al is het daar niet veel beter...

Misschien maar best kappen met al die Asociale media.

Romāns Vainšteins

Dát is misschien wel de allergrootste winst van dit debat:

Het feit dat 'Haïtianen etuh Ohioiaanse honduh!' metéén tegen een factcheck, verbrouwreerde huh?-bakkes en 'maar ik zag dat op TV!' aanliep. Dit gaat misschien wel een wereldberoemd beeld worden waarin in ze in 2054 op terugkijken van 'Ja kinders, toen had je nog fietenloze politiek, vraag opa nog maar eens hoe dat was destijds echt práchtige verhalen zijn dat!'.

Ihkv 'leef met hoop'.

Marik
Romāns Vainšteins
Harris gaat echt wel winnen hoor. Trump mist de funky vibe van '16, zijn team valt uit elkaar, het g...

Enig opportunisme is ons niet vreemd. Ik kan me herinneren dat jij ditzelfde verhaal neerpende met Biden ipv Harris. We weten inmiddels wel dat Biden kansloos was geweest.

Romāns Vainšteins

Wat is er mis met opportunisme sowieso? Daarbij: Biden had het nog wel degelijk kunnen redden want Trump heeft 0,0 geïnvesteerd in het midden, echt niets. Waarom zou men dan massaal anders gaan stemmen dan in 2020? Het was wel closer geweest denk ik maar niet bij voorbaat gelopen.

Zo kan ik me ook herinneren dat er hier waren die na oorkogel-gate dachten dat het klaar was, werkelijk niemand behalve Trump zelf schenkt daar nog een nano-seconde aandacht aan. Dingen kunnen snel veranderen maar nu zie ik niet meer snel iet gebeuren, vooral ook omdat Trump geen debat meer wil, echt een foute keuze van hem, wellicht komt hij er nog op terug.

Wijsgeer

Ik heb al wel gemerkt dat de VS een raar land is als het gaat om verkiezingen. Als hier een politicus zou zijn die een onzin-verhaal zou houden over huisdier-etende Haitiaanse vluchtelingen, dan zou die hetzelfde parcours volgen als Baudet: namelijk de vertegenwoordiger worden van de wokkie- en wappieniche in ons electoraat. Maar iedere beetje normaal denkende kiezer zou er wegblijven.

Maar door het twee partijen stelsel zie je in de VS iets heel anders. Als je als Republikein geboren bent, dan blijf je dat ook. Zelfs al zetten ze een oranjegespoten complotdenker aan het hoofd, die oproept tot een capitoolbestorming, diverse strafzaken aan zijn broek heeft hangen, en overduidelijk vooral van Trump zelf houdt. En zich omringt met trouwe adepten, die niet per se voorstander zijn van een goed functionrende democratie op de langere termijn.

Dat maakt dat iets wat een gelopen race zou moeten zijn, misschien nog wel eens spannender zou worden dan gedacht.

Romāns Vainšteins

Mwwwwwwwwwoah, iedere keer wanneer de Democratische kandidaat duidelijk sympathieker en presidentiëler is dan de Republikein winnen die gewoon, zie Clinton en Obama. Ongeacht hoeveel God, Jesus, Trump er in de koppen gestampt is. Ik wil niet zeggen dat Harris van die orde is maar met nu een uitgebluste versie van Trump tegenover haar? 

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
Mwwwwwwwwwoah, iedere keer wanneer de Democratische kandidaat duidelijk sympathieker en presidenti&e...

Met het swingstate-principe en de kiesmannen voor de winnaar blijft het altijd een soort nek-aan-nek race. Omdat een aantal staten gewoon standaard blauw is, en een ander deel standaard rood kleurt.

Ik denk dat Trump heel lang heeft voorgesorteerd op het aanpakken van die ouwe, hoogbejaarde Biden. En daar had ie echt wel een kans mee. Maar nu is hij ineens zelf de bejaarde. En zal het campagneteam hard aan de slag moeten om de koers te veranderen. Waarbij het voor Harris vooral van belang gaat zijn om Trump uit zijn kot te lokken zodat ie domme dingen gaat roepen.

Maar gamechangers zijn niet uitgesloten. Denk aan een Islamistische aanslag, cruciale Biden-"fouten" in het Israel-Gaza dossier, of allerlei andere konijnen die uit de hoed komen. 

Nogmaals, het is totaal niet te vergelijken met Baudet en zijn kansloze wappietalk.

redacted-191125
Wijsgeer
Ik heb al wel gemerkt dat de VS een raar land is als het gaat om verkiezingen. Als hier een politicu...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Je hebt natuurlijk VS-verkiezingen in het verleden waar je wel degelijk veel ideeën uit kunt halen. Ten tijde van Trump-Clinton lag de economie best op zijn reet, vergeleken met nu. 

Wijsgeer
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Een VVD stemmer pijlen, hoe doe je dat? Met een kruisboog, richten, en dan zooefffff?

Romāns Vainšteins

Nog even over de uitlekkende plannen van de coalitie. Niet ontevreden over de openlijke knieval van de BBB en duidelijk meer in de pijplijn, ik hoop dat hun sneaky piste om sectie-Auschwitz straks als enigen over te houden snel landt bij de BURGER-boeren en de brandende fakkels intern tegen de muren gaan slaan, ik zag cashews bij de Lidl tijdelijk in XL-verpakking liggen, straks even 3 meepakken.

Mbt Faber wat minder tevreden maar het moet eens geprobeerd worden om in te zien dat het geen zin heeft. Ik verwacht daar wel een enorme weerstand inclusief aanklachten door gerenommeerde pro-bono advocaten en hoogoplopende mensenrechtendiscussies. Wat ik namelijk al zie is dat de maatregel 'alleen gezinshereniging voor mensen met een vaste baan en huis' voorbij gaat aan 'gelijkheid'. Het is niks meer of minder dan krenten in de pap houden en al het lastiger werk weggooien, ongeacht de reden van asiel. Ga die maar eens verdedigen. Het sluit ook niet aan op 'de allerzwaksten helpen' juist integendeel.

Laatst gewijzigd
redacted-191125
Wijsgeer
Een VVD stemmer pijlen, hoe doe je dat? Met een kruisboog, richten, en dan zooefffff?

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Esims verzamelt dit allemaal in excelsheets en maakt er een superheldencape voor zijn (genadeloze, zonder meer) terugkeer van.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Dat jij geen idee hebt is niets om op anderen te projecteren.

Misschien moet je je gewoon wat duidelijker uiten, ipv om de hete brei heen te twerken met die magere linkse billen van je

Wijsgeer
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Ik ben normaal gesproken geen punten en komma neuker, we hebben taalneuroten genoeg hier. Maar "een VVD-er pijlen" vond ik te mooi om zo maar te laten liggen. 

Raul Alcala

Er valt geen pijl op te trekken, ook hier is het een gekkenhuis. Met de hoofdletter W

"Zie dit land als een huis en wij zijn de gekken

Eigenwijze rappers, valt geen pijl op te trekken

De sfeer is grimmig, en het ligt niet aan de weerberichten

Werkloosheid, mensen staan rood als verkeerslichten

Ik zie het nieuws, het vliegt naar mn keel

Op die mometen weet ik zeker dat ik geen kinderen wil

Maar, waarschijnlijk ben ik egoist, neem ik 2 kids

en leer ze leven in het gekkenhuis dat deze wereld is"

Romāns Vainšteins

Dat soort type 'o wat heb ik het onzettend lastig's zitten er veel zwaar in verwikkeld ja.

kraamhol
Romāns Vainšteins
Esims verzamelt dit allemaal in excelsheets en maakt er een superheldencape voor zijn (genadeloze, z...

Ezi ist ein Sammler, stimmt. 'Er ist wieder da', we wachten geduldig.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Dat soort type 'o wat heb ik het onzettend lastig's zitten er veel zwaar in verwikkeld ja.

Wederom geen idee wie wat waar en waarom, maar ík doe het er nu om

Romāns Vainšteins

Leuk! Rappers die een of ander verhaal over zichzelf vertellen, waar en wanneer treden ze op?

Romāns Vainšteins

Zet het in het muziektopic, dan ga ik er op in.

Marik
Romāns Vainšteins
Mwwwwwwwwwoah, iedere keer wanneer de Democratische kandidaat duidelijk sympathieker en presidenti&e...

Je vergeet even dat Obama een hele groep kiezers aantrok die normaal gesproken nooit naar de stembus ging. Denk aan de latino's en de zwarte bevolking. Dus het is niet zo dat opeens massa's rode kiezers bekeerd werden door de zalvende stem van Barack. 

Romāns Vainšteins

Hoewel niet zo sterk als bij Obama verwacht ik ook op dat gebied meer aanloop. Toch zeker meer dan bij zowel Clinton als Biden.

Zekerdeweten dat Harris ook die naar de bus krijgt, misschien wel genoeg om dit keer naast Georgia óók North Carolina te pakken.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Ik heb net zitten kijken naar de presentatie van het regeerakkoord. Wat me bij blijft:

  • We noemen iets een crisis omdat... de PVV kiezers dit het belangrijkste thema vinden
  • Het is blijkbaar een noodsituatie, maar... we hoeven ons er niet op voor te bereiden. 
  • Er is blijkbaar door de juristen van kampbewaarder Faber naar gekeken. Maar de MP heeft geen enkele sjoege op basis van welke juridische grond het belangrijkste item van het regeerakkoord juridisch tot een crisis gemaakt kan worden, net als een oorlog of natuurramp. En wat de grond is om dan ook meteen even het parlement te bypassen.
  • We gaan ook niet frequent geinformeerd worden over wat we moeten doen, wat de stand van zaken is. En of we blikken eten moeten inslaan, voor als de asieltsunami over ons land golft.

Het is clownesk. En ik zou moeten lachen als het niet van een bedenkelijk populistisch niveau was. En het zou gaan over de ruggen van mensen. JA, VAN MENSEN! Die misschien een andere taal spreken en tot een andere god bidden, maar ook gewoon vader, zoon, moeder of dochter van iemand zijn.

 

1 2 ... 237 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.