Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 237 ... 250 251
kraamhol
Romāns Vainšteins
#5893
Wiersma lijkt mijn initiële vermoeden van hersenbezit waar te maken, ze zet de plannen van Adem...

Wel een heeuule minimale krimp, er is meer nodig, al denk ik dat het te laat is:

https://www.naturetoday.com/intl/nl/nature-reports/message/?msg=32824

Romāns Vainšteins

Het is een begin, krijg een paar boeren over de dam en de rest volgt. Af en toe zijn het net van die wollige schepsels die ze zelf ook houden zo nu en dan.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
#5896
'Ok dit is wel grappig' Zeker, een beetje vergelijkbaar met PVV'ers die op de wandelgangen van jour...

Of zoals jij in je glazen bol dingen blijft zien die niet uitkomen. 

Wijsgeer

Waar ik het meest nieuwsgierig naar ben is hoe lang dit allemaal vol te houden is naar de achterban. Met Agema, Wiersma, Madlener die allemaal dingen doen die ze vanuit de oppositiebankjes niet hadden gepikt.

Wiersma natuurlijk met het stikstofdossier, Agema met de marktwerking in de zorg, en Madlener die voor de orgaandonoren blijft zorgen door niet in te grijpen bij de fatbikes vanwege "juridisch ingewikkeld". Faber is waarschijnlijk de volgende in dit rijtje van populistische politici die hun woorden niet waar kunnen maken.

Natuurlijk is het allemaal niet zo simpel. Anders was het waarschijnlijk al lang gebeurd. Tot op heden blijven veel van hun kiezers al dit soort dingen nog goedpraten onder het mom van "zie je wel, de EU en Links!". Maar het is de vraag op welk moment kiezers door gaan krijgen dat ze naar de stembus gelokt zijn met een boel valse verkiezingsbeloften, die ofwel in de ijskast gaan, ofwel totaal niet uitvoerbaar blijken.

kraamhol
Romāns Vainšteins

Caroline ' ik stap op bij gedwongen krimp ' VdPlas kronkelt als een buikpijnboa in de rondte: 'neeeeeeeee, niet DEZE gedwongen krimp, het is die ANDERE gedwongen krimp'.

Van der Oever al in commandokostuum in achtertuinen gespot?

Wat een slapstick.

Romāns Vainšteins

En het zal een schijnbeweging zijn: die onvrede. Waar dit op af gaat zo is alle kleine boeren kapot en die agromafia monopolie. Als dit wat meer gaat leven en voeding vinden is het een bom onder de BBB (Bolle Beer Bedrijven, zie ook hun reetverkoop aan de tabaksindustrie) en dus coalitie. PVV is een partij van volksmisbruikerij maar de BBB blijkt nog erger op dat vlak.

Romāns Vainšteins

'Of zoals jij in je glazen bol dingen blijft zien die niet uitkomen'

tot nu toe lopen ze zelfs voor op mijn voorspellingen qua beloftes breken en er niks van bakken. Zelden zulke huh?koeienogen gezien ook als de PVV staatssecretaris die gisteren het vraagstuk bereikbaarheid voor minder validen moest becommentariëren. Die keek echt van 'nee, shit, moet IK dat doen?'

Romāns Vainšteins

En Faber komt nu met een nepwet aankakken die zonder goedkeuring van het parlement asielzoekerpesten tot over het randje moet brengen. Dat gaat ontploffen denk ik en is een stap naar de rechter waard.

Klootje Kriekeljon

Kabinet dat puin moet ruimen, financiele zooi van de vorige kabinetten. Makkelijk al die kritiek. 

Verder moeten heel wat struisvogels zich het ontzettend aanrekenen dat vluchtelingen met noodzaak nu zo'n schaamteloze behandeling gaan krijgen. Maar zachte heelmeesters..

Romāns Vainšteins

Deze 'noodgreep' van Faber en het kabinet zal de reden van de ruzie, huilbuien en tot 4 uur 's nachts doorbergaderen zijn geweest. Ook niet ontactisch dat Omtzigt juist nu ondergedoken zit besef ik, die wil natuurlijk niet met deze Erdogan/Orban-achtige strapats geconfronteerd worden.

Het is ook iets dat uiteindelijk meer kosten dan opleveren kan, dit is voer voor advocaten en rechtzaken. Beter hadden ze bedacht eerst de boel wat beter te spreiden en gefaseerd de criterea aan te scherpen.

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Trump laat een 2e debat lopen. Slechte keuze want die had hij wel naar Fox kunnen halen. Had ie moderatoren er bij die instemmend knikken als hij zegt dat hij Harris met eigen ogen de hersenen van een versgeslachte mormonenbaby zag binnenlepelen.

kraamhol
Romāns Vainšteins
#5911
Trump laat een 2e debat lopen. Slechte keuze want die had hij wel naar Fox kunnen halen. Had ie mode...

Denk dat het allemaal weinig uitmaakt romein, Trump zei dat ie volgens peilingen het debat had gewonnen, terwijl het tegendeel waar is. Er wonen daar gewoon teveel wokkies, die nog een stukkie enger zijn dan de nekken hier. Ze gaan precies weer krijgen wat ze verdienen daar:

https://nos.nl/collectie/13966/artikel/2536933-donald-trump-wil-geen-nieuw-tv-debat-met-kamala-harris

Romāns Vainšteins

Harris gaat echt wel winnen hoor. Trump mist de funky vibe van '16, zijn team valt uit elkaar, het geld is op, de huidige staat van het land is vrij in orde (usa relatief). Ik denk grotere marges dan in 2020, maar het blijft wel spannend.

kraamhol

Benieuwd of er ooit weer eens een 'normaal' iemand bij de conservatieven opstaat, als dat mogelijk is. En we zullen moeten wachten tot de swifties meerderjarig zijn, hoop stemmen voor normaalland.

Romāns Vainšteins

De GOP staat klaar om MAGA terug over te nemen en die zullen zeker met een middenkandidaat op de proppen komen die het hele voortraject op ordentelijke wijze doorloopt. De populisme-kaart heeft ze keihard voor lul gezet en ver terug de tijd in geworpen.

Wijsgeer

Trump heeft zijn holmaatje Musk. Die Australiers fascisten noemt omdat ze willen optreden tegen nepnieuws op de socials. Nou, dan weet je eigenlijk wel genoeg.

Redenen genoeg om ook Twitter massaal rechts te laten liggen. Hopelijk gaan grote bedrijven en andere beroemdheden snel ergens anders heen. Al is het daar niet veel beter...

Misschien maar best kappen met al die Asociale media.

Romāns Vainšteins

Dát is misschien wel de allergrootste winst van dit debat:

Het feit dat 'Haïtianen etuh Ohioiaanse honduh!' metéén tegen een factcheck, verbrouwreerde huh?-bakkes en 'maar ik zag dat op TV!' aanliep. Dit gaat misschien wel een wereldberoemd beeld worden waarin in ze in 2054 op terugkijken van 'Ja kinders, toen had je nog fietenloze politiek, vraag opa nog maar eens hoe dat was destijds echt práchtige verhalen zijn dat!'.

Ihkv 'leef met hoop'.

Marik
Romāns Vainšteins
#5913
Harris gaat echt wel winnen hoor. Trump mist de funky vibe van '16, zijn team valt uit elkaar, het g...

Enig opportunisme is ons niet vreemd. Ik kan me herinneren dat jij ditzelfde verhaal neerpende met Biden ipv Harris. We weten inmiddels wel dat Biden kansloos was geweest.

Romāns Vainšteins

Wat is er mis met opportunisme sowieso? Daarbij: Biden had het nog wel degelijk kunnen redden want Trump heeft 0,0 geïnvesteerd in het midden, echt niets. Waarom zou men dan massaal anders gaan stemmen dan in 2020? Het was wel closer geweest denk ik maar niet bij voorbaat gelopen.

Zo kan ik me ook herinneren dat er hier waren die na oorkogel-gate dachten dat het klaar was, werkelijk niemand behalve Trump zelf schenkt daar nog een nano-seconde aandacht aan. Dingen kunnen snel veranderen maar nu zie ik niet meer snel iet gebeuren, vooral ook omdat Trump geen debat meer wil, echt een foute keuze van hem, wellicht komt hij er nog op terug.

Wijsgeer

Ik heb al wel gemerkt dat de VS een raar land is als het gaat om verkiezingen. Als hier een politicus zou zijn die een onzin-verhaal zou houden over huisdier-etende Haitiaanse vluchtelingen, dan zou die hetzelfde parcours volgen als Baudet: namelijk de vertegenwoordiger worden van de wokkie- en wappieniche in ons electoraat. Maar iedere beetje normaal denkende kiezer zou er wegblijven.

Maar door het twee partijen stelsel zie je in de VS iets heel anders. Als je als Republikein geboren bent, dan blijf je dat ook. Zelfs al zetten ze een oranjegespoten complotdenker aan het hoofd, die oproept tot een capitoolbestorming, diverse strafzaken aan zijn broek heeft hangen, en overduidelijk vooral van Trump zelf houdt. En zich omringt met trouwe adepten, die niet per se voorstander zijn van een goed functionrende democratie op de langere termijn.

Dat maakt dat iets wat een gelopen race zou moeten zijn, misschien nog wel eens spannender zou worden dan gedacht.

Romāns Vainšteins

Mwwwwwwwwwoah, iedere keer wanneer de Democratische kandidaat duidelijk sympathieker en presidentiëler is dan de Republikein winnen die gewoon, zie Clinton en Obama. Ongeacht hoeveel God, Jesus, Trump er in de koppen gestampt is. Ik wil niet zeggen dat Harris van die orde is maar met nu een uitgebluste versie van Trump tegenover haar? 

Klootje Kriekeljon

Grappige is dat RV zelf een Trump is. Of een Jezus redt-pamfletter.

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
#5921
Mwwwwwwwwwoah, iedere keer wanneer de Democratische kandidaat duidelijk sympathieker en presidenti&e...

Met het swingstate-principe en de kiesmannen voor de winnaar blijft het altijd een soort nek-aan-nek race. Omdat een aantal staten gewoon standaard blauw is, en een ander deel standaard rood kleurt.

Ik denk dat Trump heel lang heeft voorgesorteerd op het aanpakken van die ouwe, hoogbejaarde Biden. En daar had ie echt wel een kans mee. Maar nu is hij ineens zelf de bejaarde. En zal het campagneteam hard aan de slag moeten om de koers te veranderen. Waarbij het voor Harris vooral van belang gaat zijn om Trump uit zijn kot te lokken zodat ie domme dingen gaat roepen.

Maar gamechangers zijn niet uitgesloten. Denk aan een Islamistische aanslag, cruciale Biden-"fouten" in het Israel-Gaza dossier, of allerlei andere konijnen die uit de hoed komen. 

Nogmaals, het is totaal niet te vergelijken met Baudet en zijn kansloze wappietalk.

Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
#5920
Ik heb al wel gemerkt dat de VS een raar land is als het gaat om verkiezingen. Als hier een politicu...

Precies dit. Valt geen pijl op te trekken door ons.

Hier in NL geldt hetzelfde. Als ik zelf bijv. 1 stemmer nog nooit goed heb weten te pijlen is het de VVD-stemmer wel. Ken er wel een paar, maar zit totaal niet in een VVD-omgeving en het spreekt weinig tot niets van mij aan. Elke keer als je denkt dit is het wel dan wonnen ze zelfs.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 237 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.