Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 238 ... 250 251
Romāns Vainšteins

Je hebt natuurlijk VS-verkiezingen in het verleden waar je wel degelijk veel ideeën uit kunt halen. Ten tijde van Trump-Clinton lag de economie best op zijn reet, vergeleken met nu. 

Wijsgeer
Klootje Kriekeljon
#5924
Precies dit. Valt geen pijl op te trekken door ons.Hier in NL geldt hetzelfde. Als ik zelf bijv. 1 s...

Een VVD stemmer pijlen, hoe doe je dat? Met een kruisboog, richten, en dan zooefffff?

Romāns Vainšteins

Nog even over de uitlekkende plannen van de coalitie. Niet ontevreden over de openlijke knieval van de BBB en duidelijk meer in de pijplijn, ik hoop dat hun sneaky piste om sectie-Auschwitz straks als enigen over te houden snel landt bij de BURGER-boeren en de brandende fakkels intern tegen de muren gaan slaan, ik zag cashews bij de Lidl tijdelijk in XL-verpakking liggen, straks even 3 meepakken.

Mbt Faber wat minder tevreden maar het moet eens geprobeerd worden om in te zien dat het geen zin heeft. Ik verwacht daar wel een enorme weerstand inclusief aanklachten door gerenommeerde pro-bono advocaten en hoogoplopende mensenrechtendiscussies. Wat ik namelijk al zie is dat de maatregel 'alleen gezinshereniging voor mensen met een vaste baan en huis' voorbij gaat aan 'gelijkheid'. Het is niks meer of minder dan krenten in de pap houden en al het lastiger werk weggooien, ongeacht de reden van asiel. Ga die maar eens verdedigen. Het sluit ook niet aan op 'de allerzwaksten helpen' juist integendeel.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
#5926
Een VVD stemmer pijlen, hoe doe je dat? Met een kruisboog, richten, en dan zooefffff?

Oei. Wat zou Esims hier van gevonden hebben. Kennelijk is het ook peil op trekken joh, nooitgewetennie.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Esims verzamelt dit allemaal in excelsheets en maakt er een superheldencape voor zijn (genadeloze, zonder meer) terugkeer van.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#5898
Dat jij geen idee hebt is niets om op anderen te projecteren.

Misschien moet je je gewoon wat duidelijker uiten, ipv om de hete brei heen te twerken met die magere linkse billen van je

Wijsgeer
Klootje Kriekeljon
#5928
Oei. Wat zou Esims hier van gevonden hebben. Kennelijk is het ook peil op trekken joh, nooitgewetenn...

Ik ben normaal gesproken geen punten en komma neuker, we hebben taalneuroten genoeg hier. Maar "een VVD-er pijlen" vond ik te mooi om zo maar te laten liggen. 

Raul Alcala

Er valt geen pijl op te trekken, ook hier is het een gekkenhuis. Met de hoofdletter W

"Zie dit land als een huis en wij zijn de gekken

Eigenwijze rappers, valt geen pijl op te trekken

De sfeer is grimmig, en het ligt niet aan de weerberichten

Werkloosheid, mensen staan rood als verkeerslichten

Ik zie het nieuws, het vliegt naar mn keel

Op die mometen weet ik zeker dat ik geen kinderen wil

Maar, waarschijnlijk ben ik egoist, neem ik 2 kids

en leer ze leven in het gekkenhuis dat deze wereld is"

Romāns Vainšteins

Dat soort type 'o wat heb ik het onzettend lastig's zitten er veel zwaar in verwikkeld ja.

kraamhol
Romāns Vainšteins
#5929
Esims verzamelt dit allemaal in excelsheets en maakt er een superheldencape voor zijn (genadeloze, z...

Ezi ist ein Sammler, stimmt. 'Er ist wieder da', we wachten geduldig.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#5933
Dat soort type 'o wat heb ik het onzettend lastig's zitten er veel zwaar in verwikkeld ja.

Wederom geen idee wie wat waar en waarom, maar ík doe het er nu om

Romāns Vainšteins

Leuk! Rappers die een of ander verhaal over zichzelf vertellen, waar en wanneer treden ze op?

Romāns Vainšteins

Zet het in het muziektopic, dan ga ik er op in.

Marik
Romāns Vainšteins
#5921
Mwwwwwwwwwoah, iedere keer wanneer de Democratische kandidaat duidelijk sympathieker en presidenti&e...

Je vergeet even dat Obama een hele groep kiezers aantrok die normaal gesproken nooit naar de stembus ging. Denk aan de latino's en de zwarte bevolking. Dus het is niet zo dat opeens massa's rode kiezers bekeerd werden door de zalvende stem van Barack. 

Romāns Vainšteins

Hoewel niet zo sterk als bij Obama verwacht ik ook op dat gebied meer aanloop. Toch zeker meer dan bij zowel Clinton als Biden.

Zekerdeweten dat Harris ook die naar de bus krijgt, misschien wel genoeg om dit keer naast Georgia óók North Carolina te pakken.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Ik heb net zitten kijken naar de presentatie van het regeerakkoord. Wat me bij blijft:

  • We noemen iets een crisis omdat... de PVV kiezers dit het belangrijkste thema vinden
  • Het is blijkbaar een noodsituatie, maar... we hoeven ons er niet op voor te bereiden. 
  • Er is blijkbaar door de juristen van kampbewaarder Faber naar gekeken. Maar de MP heeft geen enkele sjoege op basis van welke juridische grond het belangrijkste item van het regeerakkoord juridisch tot een crisis gemaakt kan worden, net als een oorlog of natuurramp. En wat de grond is om dan ook meteen even het parlement te bypassen.
  • We gaan ook niet frequent geinformeerd worden over wat we moeten doen, wat de stand van zaken is. En of we blikken eten moeten inslaan, voor als de asieltsunami over ons land golft.

Het is clownesk. En ik zou moeten lachen als het niet van een bedenkelijk populistisch niveau was. En het zou gaan over de ruggen van mensen. JA, VAN MENSEN! Die misschien een andere taal spreken en tot een andere god bidden, maar ook gewoon vader, zoon, moeder of dochter van iemand zijn.

 

Romāns Vainšteins

Met daar nog bij dat men máximaal inzet op 'cherry-picking', zowel bij asielzoekers als arbeidsmigranten.

Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
#5940
Ik heb net zitten kijken naar de presentatie van het regeerakkoord. Wat me bij blijft: We noemen...

Als bij jou thuis de uien op zijn als je gaat koken, gaat het dan ook in deze dramatische toon? Met allerlei nazi-referenties?

We hebben bijv. een huizenmarktcrisis. 12-15 jaar wachttijd zitten we inmiddels al in mijn gemeente! Wtf! Mag dat gezegd worden? Of krijg ik dan schrikbeelden van klokgevelpanden die een snorretje laten staan, trappenhuizen die bewoners wiepen en vensterglas dat spontaan kristalnacht doet? 

 

Wijsgeer
Klootje Kriekeljon
#5942
Als bij jou thuis de uien op zijn als je gaat koken, gaat het dan ook in deze dramatische toon? Met...

@Klootje,

Ik snap best dat PVV kiezers deze taal heel mooi vinden. Maar de kamer buitenspel zetten is m.i. iets wat je niet zou moeten willen, tenzij je een echte crisis hebt, die zeer snelle besluitvorming vraagt. Als ik de brandweer nodig heb, dan hoef ik geen uitgebreid debat, dan wil ik dat ze de slang uitrollen en de brand blussen.

Maar ik denk dat juist het migratievraagstuk zich hiervoor niet leent. Simpelweg omdat het in niets te vergelijken is met een oorlog, natuurramp of, zoals recentelijk, een virusuitbraak waarbij de IC's dreigen over te lopen en mensen letterlijk dreigen te sterven. Maar ik neem aan dat je zelf ergens ook wel zo snugger bent.

Als je dan ECHT praat over een crisis die je met noodwetten wilt aanpakken, dan kom je eerder uit bij een klimaatcrisis. Maar nee, dat is dan weer geen crisis. En waarom niet? Nou, omdat de PVV kiezer het geen crisis vindt. 

En dit is dus het niveau waarop Faber (die gegarandeerd fout geweest zou zijn in de oorlog) beleid maakt. 

Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
#5943
@Klootje, Ik snap best dat PVV kiezers deze taal heel mooi vinden. Maar de kamer buitenspel zetten...

Misschien moet je dan zelf tonen dat je beter bent dan dat. 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#5936
Leuk! Rappers die een of ander verhaal over zichzelf vertellen, waar en wanneer treden ze op?

Nou, ik hoor verhalen vol metaforen die rijmen, uit 2006. En nog steeds actueel. Met dank aan wijsbeer z'n pijl en boog. Hij kent vele variaties voor het omleggen van vunzige, vuile rechtse dees en geens, welke hem niet aanstaan.

Dan rijst bij mij de vraag als een perfect geslaagde tulband cake. Hoe zou Wijsgeer mij in gedachten willen ombrengen, en dergelijke?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#5937
Zet het in het muziektopic, dan ga ik er op in.

Ik mis Esims gewoon 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Je mist wel meer, wroeghahahaha

Raul Alcala

Ik ga John Bidon echt niet citeren hoor

Raul Alcala

Ik mis wel een stukje van m'n oor, een overenthousiaste golden retriever dacht dat hij leuk was. Trump.en ik hebben wel meer overeenkomsten

1 2 ... 238 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.