Ik heb net zitten kijken naar de presentatie van het regeerakkoord. Wat me bij blijft:
- We noemen iets een crisis omdat... de PVV kiezers dit het belangrijkste thema vinden
- Het is blijkbaar een noodsituatie, maar... we hoeven ons er niet op voor te bereiden.
- Er is blijkbaar door de juristen van kampbewaarder Faber naar gekeken. Maar de MP heeft geen enkele sjoege op basis van welke juridische grond het belangrijkste item van het regeerakkoord juridisch tot een crisis gemaakt kan worden, net als een oorlog of natuurramp. En wat de grond is om dan ook meteen even het parlement te bypassen.
- We gaan ook niet frequent geinformeerd worden over wat we moeten doen, wat de stand van zaken is. En of we blikken eten moeten inslaan, voor als de asieltsunami over ons land golft.
Het is clownesk. En ik zou moeten lachen als het niet van een bedenkelijk populistisch niveau was. En het zou gaan over de ruggen van mensen. JA, VAN MENSEN! Die misschien een andere taal spreken en tot een andere god bidden, maar ook gewoon vader, zoon, moeder of dochter van iemand zijn.
Als bij jou thuis de uien op zijn als je gaat koken, gaat het dan ook in deze dramatische toon? Met allerlei nazi-referenties?
We hebben bijv. een huizenmarktcrisis. 12-15 jaar wachttijd zitten we inmiddels al in mijn gemeente! Wtf! Mag dat gezegd worden? Of krijg ik dan schrikbeelden van klokgevelpanden die een snorretje laten staan, trappenhuizen die bewoners wiepen en vensterglas dat spontaan kristalnacht doet?
@Klootje,
Ik snap best dat PVV kiezers deze taal heel mooi vinden. Maar de kamer buitenspel zetten is m.i. iets wat je niet zou moeten willen, tenzij je een echte crisis hebt, die zeer snelle besluitvorming vraagt. Als ik de brandweer nodig heb, dan hoef ik geen uitgebreid debat, dan wil ik dat ze de slang uitrollen en de brand blussen.
Maar ik denk dat juist het migratievraagstuk zich hiervoor niet leent. Simpelweg omdat het in niets te vergelijken is met een oorlog, natuurramp of, zoals recentelijk, een virusuitbraak waarbij de IC's dreigen over te lopen en mensen letterlijk dreigen te sterven. Maar ik neem aan dat je zelf ergens ook wel zo snugger bent.
Als je dan ECHT praat over een crisis die je met noodwetten wilt aanpakken, dan kom je eerder uit bij een klimaatcrisis. Maar nee, dat is dan weer geen crisis. En waarom niet? Nou, omdat de PVV kiezer het geen crisis vindt.
En dit is dus het niveau waarop Faber (die gegarandeerd fout geweest zou zijn in de oorlog) beleid maakt.
Nou, ik hoor verhalen vol metaforen die rijmen, uit 2006. En nog steeds actueel. Met dank aan wijsbeer z'n pijl en boog. Hij kent vele variaties voor het omleggen van vunzige, vuile rechtse dees en geens, welke hem niet aanstaan.
Dan rijst bij mij de vraag als een perfect geslaagde tulband cake. Hoe zou Wijsgeer mij in gedachten willen ombrengen, en dergelijke?
Zo nieuwsuur bekijkend had dit kabinet er beter voor gekozen om Keijzer op migratie te zetten ipv Frau Faber, maar ja, geen 'thuisportefeuille'. Zij had deze nare boodschap denk ik beter verkocht. Agema geeft echt weer eens blijk het stadium 'opgefokte puberchick' niet ontgroeid te zijn, zowel cognitief als qua attitude. Eddy duikt in de 'bliep, ik, ben, een, ro-bot' stand en die Sophie zat er volkomen voor lul bij, houdt denk ik expres haar bek dicht.
Hoe PVV en BBB de reet van hun eigen bewindslieden zitten te likken is tenenkrommend.
Touché. Of zoals we in Mexico plegen te zeggen.
''Ese es el chico que habla tanto como una mujer."
Ik ken Donald trouwens al sinds ik de Tour de Trump won in de 90's. Naast dat we beiden dus een genot voor het oor zijn, heb ook ik een voorkeur voor knappe, jonge vrouwen.
Ergens had ik daarom júist op wielerflits wel wat meer respect voor Trump verwacht. Trump is eigenlijk een soort Frans Timmermans, ook een fan van wielrennen, die wanneer het hem uitkomt in alle talen van de regenboog oreert hoe niets hem de afgelopen tijd meer energie gaf dan fietsen door Zuid-Limburg, en het omliggende buitenland. Vervolgens eem hommage aan Tom Dumoulin, een lichtelijke geëmotioneerde slik, om in een bijzin achteloos te vermelden dat hij en Tom zulke goede koempels zijn geworden. Op de achtergrond natuurlijk de kenmerkende stem van Bruce Springsteen, in de remix met Taylor Swift.
En dan zie ik Frans voor me en moet ik toch denken aan dat speelgoed gevalletje. De Tuimelaar.
Als ik Trump daarna voor me zie, lach ik eerst ivm Frenske. Heldhaftig. En absoluut adrem.
Regeren is vooruitzien, zeggen ze altijd.
Maar op de zeer realische wat-als vraag ("wat als de Raad van State de juridische onderbouwing van de zelfbenoemde asielcrisis niet accepteert") kwamen slechts wazige blikken, stamelende antwoorden, en zaken als "dat zien we wel als het zover is".
En het moet thuis op de bank voor Omtzigt toch wel pijnlijk zijn hoe de demcratie wordt ondermijnd. Een extraparlementair kabinet is dus gewoon een kabinet wat zonder parlement allerlei zaken wil regelen.
Wellicht wordt seksueel getinte kunst hier niet op het politieke forum gewaardeerd en of vervloekt, maar het lijkt hier wat in te kakken. Niet dat ik zo extreem rechtse fetishen wil verspreiden, maar er wordt al genoeg gezeikt hier door m'n linkse maten. Was het maar met mate. Of drink wat meer maté en denk dat je als Messi iedereen blauwe ballen kan bezorgen. En gezien de bezuinigingen op kunst en koeltoer mag er hier best wel wat meer aandacht komen voor kunst met al die bezuinigingen van dit populistische kabinet vol oelewappers.
Peter Klashorst dus. Een paar dagen geleden z'n laatste adem uitgeblazen. Mijn generatie moet hem wel kennen. Ik vond hem verbijsterd interessant. Auto opgeblazen, lijf en leden uit elkaar. Stapte daarna nooit meer met het verkeerde been uit bed. Hij huldigde het Barry Stevens principe. En z'n prachtvrouw Mickey Hoogendijk bleef hem trouw. Ook houd ik van Cobra en Rembrandt. Van Gogh vind ik tien keer niks, daar heb ik geen oren naar.
"Kunstenaar Peter Klashorst (67), bekend van seksueel getinte werken, overleden
Peter Klashorst is woensdag op 67-jarige leeftijd overleden. Dat schrijft uitgever Jaap Holtzapffel, een goede vriend van de beeldend kunstenaar, op Facebook. Klashorst overleed in het AMC-ziekenhuis in Amsterdam, waar hij eind augustus was opgenomen.
Klashorst werd in 1957 in Santpoort geboren. Hij vertrok op jonge leeftijd naar Amsterdam, waar hij al op zijn veertiende toelatingsexamen voor de Gerrit Rietveld Academie deed. Drie jaar later werd hij aangenomen. Ook werd hij een bekende naam in de Amsterdamse krakersbeweging.
De kunstenaar werd in de jaren tachtig bekend met zijn kleurrijke kunstwerken. Klashorst tekende, schilderde en fotografeerde. Veel van zijn werk was seksueel getint. Hij speelde ook in meerdere punkbands, zoals Soviet Sex.
Klashorst reisde veel. In 2000 werd hij in Senegal gearresteerd omdat hij tot zedeloosheid zou hebben aangezet. Hij werkte in het conservatief islamitische land met lokale modellen die naakt voor hem poseerden. Hij kwam op borgtocht vrij en vluchtte naar Gambia.
De laatste jaren woonde Klashorst het grootste deel van de tijd in Thailand. Klashorst had hiv. In een interview met Het Parool vertelde hij vorig jaar dat Nederland voor hem te duur was geworden door zijn ziekte."
Edit video
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.