Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 239 ... 399 400
Raul Alcala

Graag gedaan, en bedankt voor de heerlijke lome spinvis track, Kraam. Nagemaakte gek, dan heb je het wel bont gemaakt hoor. Die kop van die Klashorst ook. 

Er staan me 2 bij uit m'n jeugd, meer dan eens vanuit vooral m'n moeder hardop uitgesproken, meestal niet in het algemeen stel ik nu vast.

"Doe maar normaal dan doe je gek genoeg."

"Iedere gek heeft z'n gebrek, chiel."

Er valt inderdaad op iedereen wel wat aan te merken. Zo is het natuurlijk maar net. Elkaar wat minder de maat nemen is dan altijd een goed begin. Los van je eigen introspectie. En kunstenaars moeten ook wel een beetje 'gek' zijn toch? Eigenwijs, creatief. Vaak ook politiek links georiënteerd, geëngageerd als ze zijn. Wereldverbeteraars, schoenmakers die zich regelmatig niet bij hun leest houden én zich overal in gaan mengen, inclusief niet inclusieve taal naar de andersdenkende. Meng nou gewoon je penseel in de pindakaas en smeer er je vloer er mee vol, denk ik dan. Of creëer een nieuwe Rembrandt. Of Mondriaan. Zoals die Ilja Kissingdisease. Altijd vanuit Italië fulmineren in kunstzinnige taal. 

Op de keper beschouwd. Linkse mensen zijn vaak creatief aangelegd. Rechtse mensen meer conservatief. Behoudend. Je ziet bijvoorbeeld dat veel ondernemers dan ook conservatief zijn aangelegd. De uitvoering moet efficient verlopen, niet teveel risico's nemen, geen verliezen maar winstgevend en dus toekomstbestendig. Langere termijn. Etc. 

Daarom kunnen links en rechts ook niet zonder elkaar wat mij betreft in de politiek. Links voor de ideeën, rechts voor de uitvoering in de praktijk. En als het in de praktijk stokt heb je weer creativiteit nodig om te fixen. Niks naar de bliksem. 

In de lijn van JohnBidonn nog een kus je.

En ook eentje voor esims omdat ik weet dat je niet meer zult reageren op zwarte hiphop vids

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Al was het natuurlijk Rob Scholte die zijn benen verloor door een autobom. Niet Klashorst. Al beschuldigde Scholte Klashorst wel. En dan te bedenken dat ik ooit ambieerde bij de politie te gaan werken als rechercheur 

kraamhol

We komen er Raul, we komen er!

Raul Alcala

Beetje bij beetje. En Mickey blijft een lekker ding, Kraam. Hoe heet die kunstenaar ook alweer die water omhoog laat stromen en je hoteldebotel maakt met gezichtsbedrogachtige dimensies in z'n werk?

Wel een rare kop.

'Israëlisch leger doodde in november drie gijzelaars' • Houthi's dreigen met meer aanvallen"

Je zou denken, daar moeten die Houthi's toch smakelijk om lachen

Laatst gewijzigd
kraamhol

MC Escher, er zijn mindere Dj's te vinden.

kraamhol

Ik zit op een voor mij nieuwe maar voormalige phone van m'n zus, dus als ik rare taal bezig, jij bij, ligt het aan de phone, en aan m'n zus.

kraamhol
Raul Alcala
Al was het natuurlijk Rob Scholte die zijn benen verloor door een autobom. Niet Klashorst. Al beschu...

Mijn danspartner werkte bij de poli, volgen volgen.

Il Leopardo della Primavera

ondernemers zijn in de regel juist progessief, ze ondernemen immers. Daarvoor moet je durven, ballen hebben, een gokje willen wagen, nieuwe dingen proberen, etc etc. Mensen die aan het roer staan van een onerneming die niet van hunzelf is zijn over het algemeen conservatiever. Dus de leidinggevende werknemers zegmaar.

Raul Alcala
kraamhol
Mijn danspartner werkte bij de poli, volgen volgen.

Die rapper met een zachte G rapte lang geleden zo lauw als een Schultenbrau blikbiertje te lang in de middagzon gelegen. "Ja ik ziet het als een pluspunt als je me je zus gunt"

Raul Alcala
kraamhol
Ik zit op een voor mij nieuwe maar voormalige phone van m'n zus, dus als ik rare taal bezig, jij bij...

Ik reageer alsof ik er ondersteboven van ben. Excuses, maar dansen is heerlijk toch. Als je wat talen hebt en je kan je laten meevoeren, desnoods door een danspartner die jou leidt. Tof. Het kan ook sensueel en opwindend worden als je niet oppast bij de rumba

Raul Alcala
ondernemers zijn in de regel juist progessief, ze ondernemen immers. Daarvoor moet je durven, ballen...

We komen er wel. Creatieve mensen starten vaak ondernemingen. Conservatieven leiden ze vervolgens vaak.

Raul Alcala
We komen er wel. Creatieve mensen starten vaak ondernemingen. Conservatieven leiden ze vervolgens va...

Nope. Je kan overigens prima creatief en conservatief zijn. Of progressief en niet-creatief. Creatief en conservatief zijn absoluut geen tegenovergestelden van elkaar.

kraamhol
Raul Alcala
We komen er wel. Creatieve mensen starten vaak ondernemingen. Conservatieven leiden ze vervolgens va...

Je bedoelt natuurlijk dat creativs de ideeën brengen, en dat conservatieven ze (de ideeën) dood maken:)

Raul Alcala

Probeer je eens een constructieve discussie aan te gaan, gaan die linkse loetjes weer bijdehand doen

Raul Alcala
Nope. Je kan overigens prima creatief en conservatief zijn. Of progressief en niet-creatief. Creatie...

Laatste poging dan. Over het algemeen zijn linkse mensen meer creatief en over het algemeen zijn rechtse mensen behoudend en praktisch aangelegd 

Raul Alcala

Laten we het maar over dakdekkers hebben. Een creatief beroep

Romāns Vainšteins

Ik vind dat nogal stigmatiserend/generaliserend en geloof er niet zo in. Definiëer 'creatief' maar eens, op het gebied van whataboutism en complotten komt links niet op een 1/8e van het niveau aan 'de overkant'.

Romāns Vainšteins

Met betrekking tot die nieuwe lone wolf: dit gaat denk ik niet enorm veel teweeg brengen meer. Trump lokt rare mensen op allerlei rare manieren om rare dingen te gaan doen, dat is al langer duidelijk. Het zal weer vooral de rustige, wijfelende republikein zijn die juist om dit soort shit níet of tégen Trump gaat stemmen. Verkies hem en om de haverklap moeten er schutters uit bosjes getrokken worden waar hijzelf ook een hele meute schuimbekkende rednecks van speedinjecties voorziet. 

Raul Alcala

Duik de psychologie maar eens eerst in, net als ik, voor je uit de losse pols reageert.

Raul Alcala

"Trump lokt rare mensen op allerlei rare manieren om rare dingen te gaan doen, dat is al langer duidelijk."

Deze uitspraak lijkt me voer voor psychologen 

Romāns Vainšteins

Wat nu ook gebeurt is dat Rusland Trump verder richting het predikaat 'kameraad' aan het werken is, met een Oekraïne-aanhanger die hem wilde omleggen. Dat is niet meteen heel gunstig ook voor de zwevendekiezerstem lijkt me.

Raul Alcala
Laatste poging dan. Over het algemeen zijn linkse mensen meer creatief en over het algemeen zijn rec...

Nee, het is andersom. Creatieve mensen zijn vaker links, en conservatieve mensen vaker rechts (ook bij gebrek aan conservatieflinkse partijen etc). Maar creatief en conservatief zijn geen tegenpolen van elkaar.

Geen idee waar je hiermee naartoe wilt trouwens. Wist je dat Fleur Agema de kunstacademie heeft gedaan?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Bij links kun je in ieder geval wel stellen dat het meerendeels mensen met goede intenties zijn. Daarom zijn ze ook zo moeilijk op andere gedachten te brengen. Het komt voort uit het beste willen en altruisme, hoe kan dat nou fout zijn.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Nee, het is andersom. Creatieve mensen zijn vaker links, en conservatieve mensen vaker rechts (ook b...

Lol. Dat is exact wat ik zeg

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Bij links kun je in ieder geval wel stellen dat het meerendeels mensen met goede intenties zijn. Daa...

My way or the highway!

1 2 ... 239 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.