Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 239 ... 250 251
Wijsgeer
Raul Alcala
#5949
Ik mis wel een stukje van m'n oor, een overenthousiaste golden retriever dacht dat hij leuk was. Tru...

Ik heb welgeteld 1 overeenkomst met Trump:

Net als hij heb ik het ook niet zo op Latino's!

Klootje Kriekeljon

1 ding moet je hem geven. Hij is net als Gordon wel ad rem. En daarmee vaak grappig. Dat scoort. 

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
Klootje Kriekeljon
#5951
1 ding moet je hem geven. Hij is net als Gordon wel ad rem. En daarmee vaak grappig. Dat scoort.&nbs...

Ik neem aan dat je het over Trump hebt, Klootje...

Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
#5952
Ik neem aan dat je het over Trump hebt, Klootje...

Ja de man die zijn haar met Cheetos verft.

Romāns Vainšteins

Trump is absoluut ad rem en daarmee ook een best gevaarlijk debater. Maarrrrrrr, het scherpe en nieuwe is er wel vanaf gesleten, waarmee het idiote en wanstaltige beter zichtbaar is.

Romāns Vainšteins

Zo nieuwsuur bekijkend had dit kabinet er beter voor gekozen om Keijzer op migratie te zetten ipv Frau Faber, maar ja, geen 'thuisportefeuille'. Zij had deze nare boodschap denk ik beter verkocht. Agema geeft echt weer eens blijk het stadium 'opgefokte puberchick' niet ontgroeid te zijn, zowel cognitief als qua attitude. Eddy duikt in de 'bliep, ik, ben, een, ro-bot' stand en die Sophie zat er volkomen voor lul bij, houdt denk ik expres haar bek dicht.

Hoe PVV en BBB de reet van hun eigen bewindslieden zitten te likken is tenenkrommend.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Wijsgeer
#5950
Ik heb welgeteld 1 overeenkomst met Trump: Net als hij heb ik het ook niet zo op Latino's!

Touché. Of zoals we in Mexico plegen te zeggen.

''Ese es el chico que habla tanto como una mujer."

Ik ken Donald trouwens al sinds ik de Tour de Trump won in de 90's. Naast dat we beiden dus een genot voor het oor zijn, heb ook ik een voorkeur voor knappe, jonge vrouwen. 

Ergens had ik daarom júist op wielerflits wel wat meer respect voor Trump verwacht. Trump is eigenlijk een soort Frans Timmermans, ook een fan van wielrennen, die wanneer het hem uitkomt in alle talen van de regenboog oreert hoe niets hem de afgelopen tijd meer energie gaf dan fietsen door Zuid-Limburg, en het omliggende buitenland. Vervolgens eem hommage aan Tom Dumoulin, een lichtelijke geëmotioneerde slik, om in een bijzin achteloos te vermelden dat hij en Tom zulke goede koempels zijn geworden. Op de achtergrond natuurlijk de kenmerkende stem van Bruce Springsteen, in de remix met Taylor Swift. 

En dan zie ik Frans voor me en moet ik toch denken aan dat speelgoed gevalletje. De Tuimelaar.

Als ik Trump daarna voor me zie, lach ik eerst ivm Frenske. Heldhaftig. En absoluut adrem.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Regeren is vooruitzien, zeggen ze altijd.

Maar op de zeer realische wat-als vraag ("wat als de Raad van State de juridische onderbouwing van de zelfbenoemde asielcrisis niet accepteert") kwamen slechts wazige blikken, stamelende antwoorden, en zaken als "dat zien we wel als het zover is". 

En het moet thuis op de bank voor Omtzigt toch wel pijnlijk zijn hoe de demcratie wordt ondermijnd. Een extraparlementair kabinet is dus gewoon een kabinet wat zonder parlement allerlei zaken wil regelen.

Raul Alcala

Raul Alcala

Onderzoek Duitse NPO: 77% bevolking wil "fundamenteel ander asielbeleid", 82% wil keiharde aanpak "radicale islam"

Raul Alcala

Politiek incorrecte kunst

kraamhol

even bron erbij, wel zo netjes.

Raul Alcala

Wellicht wordt seksueel getinte kunst hier niet op het politieke forum gewaardeerd en of vervloekt, maar het lijkt hier wat in te kakken. Niet dat ik zo extreem rechtse fetishen wil verspreiden, maar er wordt al genoeg gezeikt hier door m'n linkse maten. Was het maar met mate. Of drink wat meer maté en denk dat je als Messi iedereen blauwe ballen kan bezorgen. En gezien de bezuinigingen op kunst en koeltoer mag er hier best wel wat meer aandacht komen voor kunst met al die bezuinigingen van dit populistische kabinet vol oelewappers.

Peter Klashorst dus. Een paar dagen geleden z'n laatste adem uitgeblazen. Mijn generatie moet hem wel kennen. Ik vond hem verbijsterd interessant. Auto opgeblazen, lijf en leden uit elkaar. Stapte daarna nooit meer met het verkeerde been uit bed. Hij huldigde het Barry Stevens principe. En z'n prachtvrouw Mickey Hoogendijk bleef hem trouw. Ook houd ik van Cobra en Rembrandt. Van Gogh vind ik tien keer niks, daar heb ik geen oren naar.

"Kunstenaar Peter Klashorst (67), bekend van seksueel getinte werken, overleden

Peter Klashorst is woensdag op 67-jarige leeftijd overleden. Dat schrijft uitgever Jaap Holtzapffel, een goede vriend van de beeldend kunstenaar, op Facebook. Klashorst overleed in het AMC-ziekenhuis in Amsterdam, waar hij eind augustus was opgenomen.

Klashorst werd in 1957 in Santpoort geboren. Hij vertrok op jonge leeftijd naar Amsterdam, waar hij al op zijn veertiende toelatingsexamen voor de Gerrit Rietveld Academie deed. Drie jaar later werd hij aangenomen. Ook werd hij een bekende naam in de Amsterdamse krakersbeweging.

De kunstenaar werd in de jaren tachtig bekend met zijn kleurrijke kunstwerken. Klashorst tekende, schilderde en fotografeerde. Veel van zijn werk was seksueel getint. Hij speelde ook in meerdere punkbands, zoals Soviet Sex.

Klashorst reisde veel. In 2000 werd hij in Senegal gearresteerd omdat hij tot zedeloosheid zou hebben aangezet. Hij werkte in het conservatief islamitische land met lokale modellen die naakt voor hem poseerden. Hij kwam op borgtocht vrij en vluchtte naar Gambia.

De laatste jaren woonde Klashorst het grootste deel van de tijd in Thailand. Klashorst had hiv. In een interview met Het Parool vertelde hij vorig jaar dat Nederland voor hem te duur was geworden door zijn ziekte."

Edit video

 

Laatst gewijzigd
kraamhol

dank voor deze info. Hij was vooral een nagemaakte gek, maar dat geeft geen snik:

Raul Alcala

Graag gedaan, en bedankt voor de heerlijke lome spinvis track, Kraam. Nagemaakte gek, dan heb je het wel bont gemaakt hoor. Die kop van die Klashorst ook. 

Er staan me 2 bij uit m'n jeugd, meer dan eens vanuit vooral m'n moeder hardop uitgesproken, meestal niet in het algemeen stel ik nu vast.

"Doe maar normaal dan doe je gek genoeg."

"Iedere gek heeft z'n gebrek, chiel."

Er valt inderdaad op iedereen wel wat aan te merken. Zo is het natuurlijk maar net. Elkaar wat minder de maat nemen is dan altijd een goed begin. Los van je eigen introspectie. En kunstenaars moeten ook wel een beetje 'gek' zijn toch? Eigenwijs, creatief. Vaak ook politiek links georiënteerd, geëngageerd als ze zijn. Wereldverbeteraars, schoenmakers die zich regelmatig niet bij hun leest houden én zich overal in gaan mengen, inclusief niet inclusieve taal naar de andersdenkende. Meng nou gewoon je penseel in de pindakaas en smeer er je vloer er mee vol, denk ik dan. Of creëer een nieuwe Rembrandt. Of Mondriaan. Zoals die Ilja Kissingdisease. Altijd vanuit Italië fulmineren in kunstzinnige taal. 

Op de keper beschouwd. Linkse mensen zijn vaak creatief aangelegd. Rechtse mensen meer conservatief. Behoudend. Je ziet bijvoorbeeld dat veel ondernemers dan ook conservatief zijn aangelegd. De uitvoering moet efficient verlopen, niet teveel risico's nemen, geen verliezen maar winstgevend en dus toekomstbestendig. Langere termijn. Etc. 

Daarom kunnen links en rechts ook niet zonder elkaar wat mij betreft in de politiek. Links voor de ideeën, rechts voor de uitvoering in de praktijk. En als het in de praktijk stokt heb je weer creativiteit nodig om te fixen. Niks naar de bliksem. 

In de lijn van JohnBidonn nog een kus je.

En ook eentje voor esims omdat ik weet dat je niet meer zult reageren op zwarte hiphop vids

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Al was het natuurlijk Rob Scholte die zijn benen verloor door een autobom. Niet Klashorst. Al beschuldigde Scholte Klashorst wel. En dan te bedenken dat ik ooit ambieerde bij de politie te gaan werken als rechercheur 

kraamhol

We komen er Raul, we komen er!

Raul Alcala

Beetje bij beetje. En Mickey blijft een lekker ding, Kraam. Hoe heet die kunstenaar ook alweer die water omhoog laat stromen en je hoteldebotel maakt met gezichtsbedrogachtige dimensies in z'n werk?

Wel een rare kop.

'Israëlisch leger doodde in november drie gijzelaars' • Houthi's dreigen met meer aanvallen"

Je zou denken, daar moeten die Houthi's toch smakelijk om lachen

 

Laatst gewijzigd
kraamhol

MC Escher, er zijn mindere Dj's te vinden.

kraamhol

Ik zit op een voor mij nieuwe maar voormalige phone van m'n zus, dus als ik rare taal bezig, jij bij, ligt het aan de phone, en aan m'n zus.

kraamhol
Raul Alcala
#5966
Al was het natuurlijk Rob Scholte die zijn benen verloor door een autobom. Niet Klashorst. Al beschu...

Mijn danspartner werkte bij de poli, volgen volgen.

Il Leopardo della Primavera

ondernemers zijn in de regel juist progessief, ze ondernemen immers. Daarvoor moet je durven, ballen hebben, een gokje willen wagen, nieuwe dingen proberen, etc etc. Mensen die aan het roer staan van een onerneming die niet van hunzelf is zijn over het algemeen conservatiever. Dus de leidinggevende werknemers zegmaar.

Raul Alcala
kraamhol
#5971
Mijn danspartner werkte bij de poli, volgen volgen.

Die rapper met een zachte G rapte lang geleden zo lauw als een Schultenbrau blikbiertje te lang in de middagzon gelegen. "Ja ik ziet het als een pluspunt als je me je zus gunt"

Raul Alcala
kraamhol
#5970
Ik zit op een voor mij nieuwe maar voormalige phone van m'n zus, dus als ik rare taal bezig, jij bij...

Ik reageer alsof ik er ondersteboven van ben. Excuses, maar dansen is heerlijk toch. Als je wat talen hebt en je kan je laten meevoeren, desnoods door een danspartner die jou leidt. Tof. Het kan ook sensueel en opwindend worden als je niet oppast bij de rumba

1 2 ... 239 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.