Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 263 ... 283 284
esims4.0
Romāns Vainšteins
#6548
Sowieso heeft NL ook nog eens een ronduit schimmige, volgens mij flink corrupte wetgeving omtrent ho...

The proof is in the puddingbenen. Misschien moet jij eerst eens beginnen met eerlijk doen over het verschil tussen asielmigratie en arbeidsmigratie. Want jij hebt overduidelijk baat bij het eerste. Wat ik ook nog bedacht over de spreidingswet is dat het eigenlijk inconsequent is dat de overheid burgers niet verplicht geld over te maken op Giro555. Wat ik overigens minder verregaand zou vinden, want mensen helpen op of nabij de plek van nood is veel meer draagvlak voor.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Leg eens uit hoe ik 'baat heb' bij asielmigratie? Vooral het 'overduidelijke' aspect interesseert me.

Want dat heb je nog nooit voor elkaar gekregen namelijk.

Laatst gewijzigd
esims4.0

Het antwoord ligt in het feit dat je niet de opvatting van Ruud Koopmans deelt dat wij (Europa) behoren uit te maken wie hier komt, en niet de mensensmokkelaars. Ik beschouw jou als een verlengstuk daarvan.

Romāns Vainšteins

Politiek louter baseren op 'draagvlak' is natuurlijk een vrij lachwekkend idee, zeker wanneer het valselijk verkregen draagvlak is op basis van leugens: voila PVV & BBB.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6548
Sowieso heeft NL ook nog eens een ronduit schimmige, volgens mij flink corrupte wetgeving omtrent ho...

Gisteren beet een hond hier een kat dood. Hond neergeschoten. Als een hond ern andere hond dood bijt, wordt de bijtende hond neergeschoten.  Als een hond een kind bijt, wordt de hond neergeschoten.

Als een wolf een kind bijt, wordt het eerst ontkend door de politie.....en diezelfde wolf loopt nog steeds vrij rond.

esims4.0

Angst voor de wolf maakt hem niet blij
en dan die arbeidsmigranten er ook nog bij

Raul Alcala

Hoe was je boswandeling met muziek en whiskey gisteren trouwens?

Raul Alcala
esims4.0
#6555
Angst voor de wolf maakt hem niet blijen dan die arbeidsmigranten er ook nog bij

Ik las het. Respect voor deze mensen die huis en haard verlaten en hier werk doen wat autochtonen veelal niet willen doen.

Maar als ik dan lees dat ze al maanden geen werk meer hebben, dan ga je toch terug naar je moederland ipv in een bos te gaan leven?

SprintMaster

Het hele migratievraagstuk vraagt om een toekomstgericht totaal beleid, liefst vanuit de EU. Dit kabinet wil alleen maar de ongewenste asielmigratie tegenhouden, steekt de kop in het zand voor misstanden bij arbeidsmigratie en deelt subsidie uit voor kennismigratie. Het zal dus vooral doormodderen worden. 

Puddingbenen
Raul Alcala
#6557
Ik las het. Respect voor deze mensen die huis en haard verlaten en hier werk doen wat autochtonen ve...

Die gaan liever regelmatig kijken of er nog iemand een raampje niet goed heeft afgesloten. En de asielmigrant krijgt toch wel de schuld.

En ze doen niet per definitie het werk wat niemand wil doen. Maar wat zo weinig betaalt dat je beter wat anders kunt doen. Zelfs als jobstudent kun je beter je geld verdienen in de spoelkeuken of op andere plekken, dan in het aardbeienveld.

Raul Alcala

Over bos gesproken Esims

Raul Alcala
Puddingbenen
#6559
Die gaan liever regelmatig kijken of er nog iemand een raampje niet goed heeft afgesloten. En de asi...

Dit is wat ik zei.

Respect voor deze mensen die huis en haard verlaten en hier werk doen wat autochtonen veelal niet willen doen

kraamhol

Shame, shame on us:

https://nos.nl/artikel/2538107-dakloze-arbeidsmigranten-verblijven-in-bossen-bij-venlo-het-is-te-veel-voor-me

Edit: zag dat ie al was geplaatst, maar in de vorm van fake news tekst van onze manipulator. Ik denk echt dat we ons heeeel diep mogen schamen dat dat hier mogelijk is.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Ik weet zeker, dat als aspergesteken dubbel zoveel zou betalen als de spoelkeuken of het terras, dat heel veel jongeren toch andere keuzes gaan maken. Maar het is de race-to-the-bottom, mogelijk gemaakt door het vrij verkeer van mensen, goederen en diensten. Waarom zou je een Nederlander inhuren als je voor de helft van het geld een Pool of Roemeen aan het werk kunt zetten.

Sommige branches, en met name de BBB-branches, zijn hierdoor inmiddels compleet verrot.

Romāns Vainšteins

Ik heb GEEN respect voor een overheid die smerige economie in stand houdt die zo gammel is dat er geen 'autochtoon' voor te krijgen is. En waar de de vorige overheid al faalde is het met deze nog erger geworden.

Raul Alcala

Dat krijg je Kraam wanneer die malafide uitzendbureaus contracten in elkaar flansen waar salaris en huur woning met elkaar verrekend worden, op 1 en hetzelfde strookje. Honderden euro's per maand voor een woning waar je met z'n tienen woont. Als dit kabinet zich aan haar beloftes gaat houden op dit gebied, zal dat hopelijk zsm minder worden en uitgeband worden. Gevolg zal wel zijn hogere uurlonen voor de arbeiders, en in het verlengde hopelijk ook meer animo van autochtonen voor dit soort werk. Of bepaalde sectoren zullen moeten opdoeken 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Niet 'dit kabinet' maar 'NSC'. En meer specifiek van Heijum. Die al van gabbers VVD en BBB te horen heeft gekregen dat zij dat liever niet zien gebeuren zo.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6566
Niet 'dit kabinet' maar 'NSC'. En meer specifiek van Heijum. Die al van gabbers VVD en BBB te horen...

Maar je hebt gisteren wel een leuke avond in het bos gehad?

Puddingbenen

Maar je moet toch ook toegeven, Romans, dat dit ook de keerzijde is van de EU...

Vaak wordt de EU verkocht als de reden van welvaart. Maar dit is de keerzijde ervan, die wordt helaas door pro-EU mensen weinig genoemd in hun verhaal. Terwijl met name de land- en tuinbouw, de vleessector, de logistieke sector / wegtransport eigenlijk helemaal kapot gemaakt is door deze goedkope import-arbeid. En dat dit ook de enige reden is waarom deze sectoren nog op deze manier bestaan.

kraamhol

Wat er ook aan ten grondslag ligt Raul, het is onmenselijk. Hier in de belt veel vakantieparkjes waar de huisjes ook vol met polen gepropt zitten, ja er zijn er die lekker verdienen aan dat systeem. 

kraamhol

Je bent trouwens zowel door de romein als het luipaard uitgenodigd om langs te komen Raul, toe maar gewoon.

kraamhol
Puddingbenen
#6568
Maar je moet toch ook toegeven, Romans, dat dit ook de keerzijde is van de EU... Vaak wordt de EU v...

Volstrekt kolder verhaal. De hele wereld functioneert zo. Overal waar minder aantrekkelijk of smerig werk is, komen diegenen die dat werk willen doen, bij gebrek aan iets anders. Heel Noord-en Zuid-Amerika functioneert, zo, china, japan, rusland, en jaaaaa, ook de eu.

Raul Alcala
kraamhol
#6569
Wat er ook aan ten grondslag ligt Raul, het is onmenselijk. Hier in de belt veel vakantieparkjes waa...

Natuurlijk is dat onmenselijk. Maar dat maakt die uitzendbureaus geen reet uit.

Puddingbenen
kraamhol
#6571
Volstrekt kolder verhaal. De hele wereld functioneert zo. Overal waar minder aantrekkelijk of smerig...

Dat je het er niet mee eens bent, maakt het nog geen kolder.

Het is niet voor niets dat we hier geen mensen uit Bangladesh voor hebben. Want het is veel te complex om die (voor nog minder geld!) dit werk te laten doen. Iets wat te maken heeft met hun komst van buiten de EU. Want ik weet zeker, dat als er geen regels zouden zijn voor die mensen, dat zij inmiddels voor dit werk ook de Polen en Roemenen zouden vervangen. En dan zouden we Qatar aan de Noordzee zijn.

Als we het moeilijker maken voor bedrijven om arbeidsmigranten van binnen de EU te laten werken, dan gaan daar uiteindelijk ook andere keuzes gemaakt worden.

En ik kom uit een tijd dat we nog geen open grenzen hadden, en geen EU maar slechts een EEG. En toen kroop onze eigen jeugd op 14-16 jarige leeftijd gewoon tussen de aardbeien door.

Raul Alcala

Toen ik als puber m'n eigen boontjes nog niet kon doppen heb ik als vakantiewerk wel eens met vrienden wekenlang bonen gedropt in geulen in weilanden die op dat gebied al waren voorgeprepareerd. Elke dag een uur of 6 zwoegen op de knieën. 2x per dag pauze in een schaftkeet.  Those were the days

1 2 ... 263 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.