Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 270 ... 283 284
esims4.0
Raul Alcala
#6723
Wellicht kan de wetenschap niet alles verklaren. Zo 'simpel' kan het ook zijn. En nogmaals, de oerkn...

Ik denk dat de oerknal wel een feit is. Maar net als Darwin is dat nog niet het bewijs dat leven vanuit niets kan zijn ontstaan.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Er moet een ontwerp vooraf geweest zijn'

Klopt, in Apeldoorn hebben ze de mooiste collectie. Let wel op je spullen!

Raul Alcala
esims4.0
#6725
Ik denk dat de oerknal wel een feit is. Maar net als Darwin is dat nog niet het bewijs dat leven van...

De wetenschap houdt de oerknal vooralsnog op 'aannemelijk'. Ik vulde net nog aan dat beiden ook het geval kunnen zijn. Oerknal en God

 

Romāns Vainšteins

Dat er leven op aarde is is een samenloop van omstandigheden die vast niet uniek is. Met het intelligenter worden van schepsels gaan deze zich bij het kijken naar de sterren teveel vragen stellen en voila: afgodsbeeld, een geheime CEO ergens, hogere machten, meer dan dit.

esims4.0
Raul Alcala
#6727
De wetenschap houdt de oerknal vooralsnog op 'aannemelijk'. Ik vulde net nog aan dat beiden ook het...

Wat ik wil zeggen: de oerknal zegt helemaal niets over het wel of niet bestaan van een god.

Romāns Vainšteins

Misschien heeft god de oerknal wel veroorzaakt in een gevaarlijke scheikundeproef, iets hebbe ook zijn ziel...

Raul Alcala
esims4.0
#6729
Wat ik wil zeggen: de oerknal zegt helemaal niets over het wel of niet bestaan van een god.

Check

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6730
Misschien heeft god de oerknal wel veroorzaakt in een gevaarlijke scheikundeproef, iets hebbe ook zi...

Zijn zoon was een timmerman. Creëeren z'n vak.

esims4.0

Iedereen heeft vast ook wel eens nagedacht over de eindigheid van het heelal. Dat met de snelheid van het licht zou uitdijen. Hoe gaat dat dan met de sterrenhemel, krijgen we dan geen homeopathische verdunning?

Minstens net zo fascinerend is de andere kant op redeneren: wat is materie eigenlijk? Bij scheikunde niet verder gekomen dan protonen, neutronen en elektronen. Ik weet dat ze er al veel verder mee zijn met uitpluizen tot steeds kleiner, maar of het helemaal ontrafeld is, vraag ik me af. Romans is daar niet druk mee als ik het zo hoor.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Toch maar even luisteren boys

Have we disproven the Big Bang? David Kipping, astronoom, aan het woord

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Net een Jehova weggestuurd, dat is jullie schuld.

esims4.0
Romāns Vainšteins
#6735
Net een Jehova weggestuurd, dat is jullie schuld.

Jehova's zijn ook een contradictio in terminis. Hoe kan iemand anders jou nu overtuigen van iets dat je moet geloven, als het om geloof gaat? Dus het bewijs ontbreekt. Dit geldt trouwens voor alle religies.

Romāns Vainšteins

Ja, ontbreekt het bewijs voor alle religies?

Il Leopardo della Primavera

Yo momma's so big dat ze niet in het uitdijende heelal past.

Wel interessante materie trouwens. Het uitdijen lijkt volgens de nieuwste inzichten te vertragen, wat betekent dat er een kans is dat het zich op een zeker moment ook gaat omkeren. Wat dan weer de mogelijkheid met zich mee brengt dat het weer volledig in elkaar krimpt, tot de big bang. En dan weer opnieuw.

 

Wat nog interessanter is; wat is er buiten ons heelal? Kan je daar komen? Of zijn we toch stiekem gewoon een simulatie?

esims4.0
Romāns Vainšteins
#6737
Ja, ontbreekt het bewijs voor alle religies?

Als er bewijs is, dan heet het geen religie meer.

kleomantre

Ik kan me zomaar indenken dat het allemaal iets compleet verrassend is, dat ons huidige voorstellingsvermogen gewoonweg te boven gaat. Denk ook niet dat er een design aan ten grondslag ligt, want dat is weer iets dat past bij ons huidige bevattingsvermogen.

De mensheid heeft de eigenschap zich te overschatten en qua gavanceerd zijn, zeg maar onze huidige staat van de wetenschap, zijn we nog veel te weinig vergevorderd om te spreken van gevanceerd wat mij betreft. We hebben waarschijnlijk een paar leuke stappen gezet en dat is het, hoe tof het ook is dat we sondes het heelal in kunnen sturen, dat we met een hele serie algoritmes een tool hebben gecreeerd dat ons razendsnel kan helpen (maar op tal van vlakken totaal niet intelligent kan handelen als een mens) en in een tunnel in Zwitserland nieuwe elementen maken.   

Laatst gewijzigd
esims4.0
Raul Alcala
#6734
Toch maar even luisteren boys Have we disproven the Big Bang? David Kipping, astronoom, aan het woo...

Hahaha, die grote grijze goeroe maakt het zogenaamd een gezaghebbende mening.

Wat ik al zei, het doet er voor het bestaan van een soort schepper niet toe of de oerkal wel of niet bewezen is.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hahaha. Die grijze guru stelt vragen aan iemand die ervoor heeft doorgeleerd. Kipping claimt ook niet dat er géén Big Bang was. Gewoon, interessante shit.

Haha, een toepasselijk videootje

Follow The Light

Laatst gewijzigd
esims4.0
kleomantre
#6740
Ik kan me zomaar indenken dat het allemaal iets compleet verrassend is, dat ons huidige voorstelling...

"Denk ook niet dat er een design aan ten grondslag ligt, want dat is weer iets dat past bij ons huidige bevattingsvermogen."

Dat vind ik wel een tegenstrijdige bewering, een uitspraak doen over dingen die ons voorstellingsvermogen te boven gaan.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims4.0
Raul Alcala
#6744
Staat dit ook op Teletekst, esims?

Het staat er niet, maar voor de beoordeling of nieuws relevant is, kijk ik altijd of Jordan Peterson er iets over gezegd heeft.

Raul Alcala

Voor zover ik kan nagaan via mijn bijna opgedroogde bronnen (die opwarming van de aarde ook, bah!), niet.

Al kan ik me voorstellen dat ook JP een leprechaun minister over het hoofd ziet.

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
#6720
Om even op het 'bewijs' gedeelte in te gaan: van iets wat er niet is kan je ook geen bewijs hebben n...

"Overigens mag ieder zelf weten hoe of wat ie gelooft van mij, zo lang ik en anderen er maar geen last van hebben."

Dat staat bijna letterlijk op Wikipedia over het nummer Red Mij Niet van Maarten van Roozendaal. Waar ik jaarlijks op stem bij de Top 2000. Dat deze kleinkunst in die lijst staat is een klein wonder. Bij wijze van uitzondering een video van mij in dit topic.

Romāns Vainšteins

Doe mij maar kleikunst liever, niet te geloven wat mensen daar van kunnen maken. Hele kastelen!

Raul Alcala

Kleikunst? Geen kunst

 

1 2 ... 270 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.