Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 269 ... 283 284
Raul Alcala

Ja Kraam, ik doe nog steeds wat ademhalingsoefeningen en afentoe een koude douche. Niet meer zo fanatiek als voorheen. Al moet ik eerlijk bekennen dat een weldadige warme of hete douche me nu vaak meer voldoening geeft.

Jij neemt een ijsbad? Of ren je naakt door Utreg met een bak roomijs om je snikkel?

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#6700
Ja Kraam, ik doe nog steeds wat ademhalingsoefeningen en afentoe een koude douche. Niet meer zo fana...

Vooral koude douche en ademhaling, in de winter wat extremer. Warme douche trek ik eigenlijk niet meer. En ik doe een soort millecampje om mijn eigen rondwarende kanker te bestrijden.

Raul Alcala
kraamhol
#6701
Vooral koude douche en ademhaling, in de winter wat extremer. Warme douche trek ik eigenlijk niet me...

Die laatste zin snap ik niet. 

kraamhol
Raul Alcala
#6702
Die laatste zin snap ik niet. 

sylvia millecam geloofde niet zo in reguliere doktoren, ik ben daar ook niet zo van, dus probeer ik het zonder.

Raul Alcala

❤️

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik houd van Jezus

Raul Alcala

Ik had ooit een herdershond. Zijn naam was "de heer". Niks was mooier om aan andere hondenbezitters die ik dan tegenkwam, met name vrouwelijke, te vertellen...

De heer is mijn herder.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Geniaal natuurlijk, zó is Jezus ja.

esims4.0

Het gaat vermoedelijk om een verzinsel, maar er is hoe dan ook niets geniaal aan. Een hond kan hooguit twee woorden aan als commando.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Daarom noemde ik hem ook "de heer". En niet "esims vier punt nul"

esims4.0

Het zou me niet verbazen als het een flauwe Finkers grap was.

Romāns Vainšteins

Waarom noemde je hem niet 'meneer'?

'Meneer, hierrr!!!' 

Ook leuk in het park toch?

Raul Alcala

Zo homosensueel ben ik niet ingesteld 

Ragnar Lolbroek
Raul Alcala
#6706
Ik had ooit een herdershond. Zijn naam was "de heer". Niks was mooier om aan andere hondenbezitters...

De hond van onze vroegere buren heette Walter. Was altijd lachen als gasten verbaasd opkeken als de buurvrouw weer eens riep: WALTER!!, kom uit dat kippenhok!!!!!!

Il Leopardo della Primavera
esims4.0
#6708
Het gaat vermoedelijk om een verzinsel, maar er is hoe dan ook niets geniaal aan. Een hond kan hoogu...

Denk je dat een hond onderscheid kan maken tussen 'de heer' en 'deheer'? Ik denk niet dat een hond 'de heer' als twee woorden ziet, eigenlijk.

Il Leopardo della Primavera
Ragnar Lolbroek
#6713
De hond van onze vroegere buren heette Walter. Was altijd lachen als gasten verbaasd opkeken als de...

Haha ja mooi. Zo heb ik een kat die Bert heet, ook altijd lachen.

kleomantre
Raul Alcala
#6688
Ik probeer alleen maar aan re geven dat de atheïsten ook geen waterdicht verhaal hebben 

Hoewel het traditie is in dit topic om elkaar aan- en af- te vallen en elkaar de maat te nemen, zijn er bij tijd en wijle wel dingen bij die hout snijden of zinnig genoeg om eens op in te haken.

Wat betreft God enzo is het zo dat atheisten inderdaad ook niets tastbaars in handen hebben. In feite zijn mensen die in een metafysische benadering van God hanteren de gelijken van die in zijn geheel geen geloof daarin hebben. Beide groepen kunnen geen bewijs overleggen en beide gaan uit van een gevoel. 

Met de metafysische benadering van 'God' kan ik als atheist geen probleem hebben. Of je een meer of minder 'bepaalde' invulling nodig hebt voor jezelf op bepaalde levensvragen is ook verder helemaal niet zo relevant, buiten dat het soms voer kan opleveren voor vrijelijk gefilosofeer en andere overpeinzingen met (prettig) gezelschap.

Dat is heel anders met benadering van God zoals voorgespiegeld door traditionele geloofsinsituten die in zogenaamde 'heilige' geschriften een waarheid vinden van hoe het is, zonder dat het toetsbaar is. God als een opperwezen dat toezicht houdt over ons en ons handelen wikt en weegt alsmede die ons geschapen heeft. Ik vind het een beperking van menselijk intellect om dat te geloven. Het is niet alleen lui en gemakkelijk (we hoeven er niet meer over na te denken/op onderzoek uit te gaan) als dat het een manipulatief (kwaadwillend en juist niet verbindend) instrument is.      

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Die linkse humor is best wel eh. Die Walter en Bert toch. Comedycapers materiaal.

Mijn opa en oma hadden een hond die heette Rakker. Die stonk verschrikkelijk, niet te harden.

Raul Alcala
kleomantre
#6716
Hoewel het traditie is in dit topic om elkaar aan- en af- te vallen en elkaar de maat te nemen, zijn...

Verheugd je weer eens te lezen hier, Kleo. Dank voor je mijmeringen, kan ik me prima in vinden. Ik ga even aan de wandel.

Ragnar Lolbroek
Raul Alcala
#6717
Die linkse humor is best wel eh. Die Walter en Bert toch. Comedycapers materiaal. Mijn opa en oma h...

Was Rakker een pug/mopshond? Dat zijn echt kleine schetenfabriekjes!!

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
kleomantre
#6716
Hoewel het traditie is in dit topic om elkaar aan- en af- te vallen en elkaar de maat te nemen, zijn...

Om even op het 'bewijs' gedeelte in te gaan: van iets wat er niet is kan je ook geen bewijs hebben natuurlijk. Dat maakt de bewijsvoering om te bewijzen dat er géén god is nogal onmogelijk. In de wetenschap is het in principe zo dat iets niet zo is, totdat het tegendeel bewezen is.

 

Overigens mag ieder zelf weten hoe of wat ie gelooft van mij, zo lang ik en anderen er maar geen last van hebben. Jehova's bonjour ik direct weg, evenals alle andere religieus geneuzel op mijn pad.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Ragnar Lolbroek
#6719
Was Rakker een pug/mopshond? Dat zijn echt kleine schetenfabriekjes!!

Nee, een zwarte bastaardachtige. Rolde overal doorheen. Volgens mij wasten opa em oma het beesie nooit 

esims4.0
kleomantre
#6716
Hoewel het traditie is in dit topic om elkaar aan- en af- te vallen en elkaar de maat te nemen, zijn...

Ik heb de eiwitsythese al eens aangehaald als het voor mij meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld van een celproces dat bedacht moet zijn, en wat mijns inziens onmogelijk geleidelijk door evolutie kan zijn onstaan. Er moet een ontwerp vooraf geweest zijn. En dan heb ik het nog niet eens over het ontstaan van de eerste levende cel. De mensen die hier geloof of intelligent ontwerp (ID) weglachen zijn zonder uitzondering ook maar een stel domme figuren, niet gehinderd door enige kennis.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#6720
Om even op het 'bewijs' gedeelte in te gaan: van iets wat er niet is kan je ook geen bewijs hebben n...

Wellicht kan de wetenschap niet alles verklaren. Zo 'simpel' kan het ook zijn. En nogmaals, de oerknal is geen feit, maar maximaal aannemelijk. Misschien is het wel zo dat beiden waar zijn. En een oerknal en een God 

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mwoah Kleo.

Naast dat er best goede theorieën zijn waarom er overontwikkelde apen op de aarbol sjokken is 'god bestaat niet' ook deduceerbaar. Allemaal chagerijnige culturen en volken met hun eigen, unieke ajayhullah die elkaar ervoor minachten, wegpesten, opjagen, afslachten, uitroeien. Als er een opperwezen is heeft maar 1 stroming gelijk of zijn we gewoon zoooooo stupide dat er oorlog heerst om in welk boek de baardkleur juist omschreven staat. En in al zijn almachtigheid wordt er bovenaf ook geen stokje voor gestoken of zo.

1 2 ... 269 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.