Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 275 ... 283 284
Raul Alcala

Deze gristen komt wel aan z'n trekken, lieverd.  No worries.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#6838
Hoe denken jullie over het idee van Ouwehand (whats in a name) over het verbod op dierentuinen?

Hoewel ik dierentuinen (mits er goed voor de dieren wordt gezorgd) echt leuk vind, snap ik het wel. Denk dat je dierentuinen meer moet gaan zien/inrichten als een soort opvangplek voor mishandelde/getraumatiseerde/niet meer in het wild kunnen overlevende dieren, het is mooi als je die nog ergens een plekje kan geven. Maar het blijft natuurlijk ergens gek om dieren op te sluiten zodat we naar ze kunnen kijken. 

kraamhol

Het hoge woord is eruit, wel een verschil met 'speciale operatie' van een tijdje terug. Tja, poet is altijd al op deze koers geweest natuurlijk, ze vechten met twee armen op de rug eigenlijk:

https://www.ad.nl/buitenland/live-oorlog-oekraine-poetin-dreigt-met-kernwapens-als-oekraine-met-westerse-raketten-rusland-aanvalt~a93cbee3/

Edit: extra reden om geen nieuwe termijn van dagobert trump te krijgen natuurlijk, die is echt tot alles in staat.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Dierentuin' is geen absoluut begrip, de ene is kortom de andere niet. Wanneer dierentuinen hun ethiek en voorzieningen op orde hebben is het om meerdere redenen goed/leerzaam om ze wél te hebben. Pure 'funtuinen' (Wildlands) en zij die niet moderniseren (Artis, Blijdorp) mogen wel eens goed op de schop.

Vooral ook kijken naar welke dieren wel vs niet in dierentuinen functioneren kunnen, dat is allemaal vrij eenvoudig uit te vinden en eventueel vast te stellen. Álle dierentuinen dicht! Is kortom even populistisch als 'geen Afghaan het land meer in!'

kleomantre
esims4.0
#6836
Want voor links is dit natuurlijk een welkome overwinning. Na alle verkiezingsellende.

Het is inderdaad hier treurig om over zoiets te struikelen.

Der is profileringsdrang al dan niet vanuit commerciële of maatschappelijke (progressieve) motieven. Zoiets moet je alleen rustig laten passeren als je denkt 'zucht, moet dit nou ook weer'. Dat is ook kunnen filteren van nieuws en het voldoende van je af te laten glijden. En anders maak je er een grap van zoals Raul als je het allemaal wat kneuterig of kneuzig zou vinden.

Verder heeft er niemand last van en raakt het je financieel niet (als in je belastingcenten worden er in gestopt, op een ienemienebeetje na voor het plempen van dit op teletekst na dan maar goed dat geld gaat ook naar berichtgeving over welke scheet dan ook van een paar pseudo-bn'ers)

Uiteindelijk verandert de maatschappij. Eerst was het normaal om Afrikanen met een zweep een boot op te jagen en te verpatsen aan de hoogste bieder. Tot lang na die tijd werd de VOC-mentaliteit bewierrookt en in geschiedenislessen uitgelegd als iets waar je trots op kon zijn  Echter zulke Afrikanen zitten nu gewoon al enige decennia naast je in de klas, blijken net zoveel mens te zijn als ieder ander en horen ook zo behandeld te worden. Niet zo schandalig als dat eeuwen terug werd gedaan. Vandaar ook dat de geschiedenislessen worden aangepast zoals dat hoort bij voortschrijdend inzicht en wordt het olijke beeld over onze voorvaders bijgesteld.
Tevens is men meer stil gaan staan bij het vertegenwoordigen van die minderheden in tv-series, films, publieke functies en beweegt men wat weg van puur stigmatiserende/bevestigende rollen voor die personen. We zitten nu dan in de tijd dat het ook op andere vlakken wordt doorgevoerd (Barbie, strips als Donald Duck). Natuurlijk zitten dar commerciele overwegingen bij, maar doet men niks dan kan het uiteindelijk tegen ze werken. En zeg nou zelf, om je heen zie je op talloze plekken mensen van allerlei kleur en uitdossingen, vaak ook bij je in de straat en dus is het ook volstrekt normaal geworden. Het is eerder abnormaal als je zou denken dat het altijd moet zijn zoals het ooit (normaal) was. 

Als je daarover toch te klagen hebt moet je bij onze voorouders zijn en die van de andere welvarende naties die samen de globalisering hebben aangejaagd om geld te verdienen over de ruggen van mensen die minder ontwikkeld of machtig waren. Het resultaat ervan is wat je vandaag de dag in Nederland ziet. 

kraamhol

Denk dat we eerst mogen beginnen met sluiten van al die kinderboerderijen. Zeer triest voor de reetjes enzo, en geen obesitas plofkind die eropaf komt. Dierentuinen hebben behoorlijke inhaalslagen gemaakt, tav educatie en 'terugbrengdieren', maar om bv de tijgers heen en weer te zien lopen, dat is echt schraal. Had eens een paar jaar een blijdorp abbo, maar het was een dubbel gevoel.

En laten we na het sluiten van de kinderboerderijen verdergaan met het bevrijden van de concentratiekampen in de veehouderij. Ook al heeft ezi dan zijn kiloknaller niet meer.

Romāns Vainšteins

Lekker Kleo.

Met nog even de toevoeging dat al dat gejank met name vanuit de angry white man komt. Kinderen vinden het allemaal prima en geweldig, helemaal klaar voor de toekomst. Het heeft iets uitermate sneus: beet à la geenstijl ginnegappen wie de meest beldigende negergrap maken kan, gechargeerd.

 

 

Romāns Vainšteins

Er is trouwens hier in het noorden de DoeZoo in Leens. Eigenaar is een spijtoptant, zijn vader was internationaal dierenhandelaar in de cowboydagen van het vak. Hij is opgegroeid tussen alle beesten ter wereld die op een groot terrein hun quarantaineperiode doorliepen. Kleine leuke dierentuin met beesten die het aankunnen en indien gewenst rondleiding inclusief keiharde, ultralinkse indoctrinatie omtrent dierenwelzijn en wereldpolitiek in het algemeen. Altijd één grote stoet aan kinders daaro, mooi man!

kleomantre
esims4.0
#6772
Ik heb gisterenavond trouwens nog even op Wikipedia gekeken bij Intelligent Ontwerp (ID). Ik noemde...

Ik heb echt geen idee waar het ooit allemaal op uit gaat komen. 

An sich is heel veel wetenschap gericht op het onderzoeken van allerlei elementen / bouwsteentje van ons leven, of dat nou organisch of anorganisch is. Dat maakt steeds weer wat stapjes. 

Gezien dat we met telecommuniatie / internet in no-time contact hebben met marginale vertraging met iemand aan de andere kant van de wereld, zou ik het zelf niet vreemd vinden als we ons zelf ook zo snel door de wereld kunnen verplaatsen. Dan moeten we alleen uitvogelen hoe de deeltjes die ons vormen uit elkaar te halen op een manier waarbij de fysieke weerstand er niet is zoals wij de nu hebben met voortbewegen en ons dan elders weer in elkaar zien te zetten. Geen idee hoeveel eeuwen het gaat duren voordat we alles om onszelf zo goed kennen en kunnen beheersen dat het mogelijk wordt. 

Jammerlijke is wel dat als we alle onderdeeltjes ontrafelen hoe het opgebouwd is en in no-time weer tot iets in elkaar kunnen zetten, dat ons leven dan richting een videospel lijkt te bewegen. Waarbij virtueel en reeël eigenlijk geen verschil meer oplevert. Waarbij leven misschien niet eens meer leven is. Misschien dat we dan eigenijk op een of andere bizarre manier een onderdeel zijn van een simulatie. 

Laatst gewijzigd
kleomantre

Over de zoo's enzo. Ik vind het eigenlijk pak en beet de laatste 10 jaar ook allemaal niet zo normaal, dat stoppen van dieren in (zeer) beperkte leefomgevingen. Anderzijds maakt de mens het voor vele dieren wel erg lastig om zich nog in de natuur te redden. Dus als conservatie programma for the time being tot het moment dat we verstandig worden en meer teruggeven aan het wild dan we ervan nemen, lijkt het me dat nog wel redelijk in orde. 

Vind eigenljk paardrijden ook iets dat niet echt normaal is eigenlijk en puur ter ons vermaak. Eigenlijk als alle huisdieren, inclusief de zogenaamde trouwe viervoeter. Honden die door de eeuwen gefokt zijn om ons spontane troetelrobotje te spelen met looks die ons aanstaan. 

Raul Alcala
kraamhol
#6855
Denk dat we eerst mogen beginnen met sluiten van al die kinderboerderijen. Zeer triest voor de reetj...

Wat moeten we met die bestaande reten dan?

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6856
Lekker Kleo. Met nog even de toevoeging dat al dat gejank met name vanuit de angry white man komt....

Ginnegappen? Heb jij in je jeugd moppen naar Donald Duck z'n moppentrommel gestuurd? Weetjewel, uit de tijd van enkel enveloppen, postzegels en faxen.

Ik hen wel eens een brief gestuurd.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6856
Lekker Kleo. Met nog even de toevoeging dat al dat gejank met name vanuit de angry white man komt....

Fair enough, al ga ik een eind mee in ergernissen over woke. En dat is weer links zgn progressief gejank.

esims4.0
kleomantre
#6854
Het is inderdaad hier treurig om over zoiets te struikelen. Der is profileringsdrang al dan niet van...

Het is inmiddels zo voorspelbaar geworden wat bepaalde mensen van een bepaald iets gaan vinden. Het lijkt wel of er maar 2 soorten software beschikbaar zijn en dat eriene miene mutte is gedaan om het te verdelen.

Dat kun je van mij of Raisa Blommestijn vinden, maar geldt net zo goed voor SprintMaster en kleomantre. Alleen meen jij je weer voor te moeten doen als de betweterige filosoof en volgt er weer zo'n domme linkse monoloog, waarbij geen enkele moeite gedaan wordt om je in een andere zienswijze te verplaatsen. Net als een paar keer eerder.

Mensen zijn gewoontedieren die hechten aan traditie. Dat geldt ook voor deze strip die velen kennen vanaf hun jeugd. Anderzijds speelt hier natuurlijk de timing: middenin de asieldiscussie. Via de strip wordt het linkse gedachtegoed uitgedragen. Ik las het net ook op X: de propaganda ligt er te dik op. Zonder dat je dat rechtstreeks uit de achtergrond (tekenwedstrijd) kunt afleiden.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6857
Er is trouwens hier in het noorden de DoeZoo in Leens. Eigenaar is een spijtoptant, zijn vader was i...

Mooi verhaal. Alleen kinderen en keiharde linkse indoctrinatie is of een grap, en anders rillingen bezorgend.

Raul Alcala
kleomantre
#6859
Over de zoo's enzo. Ik vind het eigenlijk pak en beet de laatste 10 jaar ook allemaal niet zo normaa...

Nogmaals, en niet naar jou specifiek hoor. Als een paard een edel dier is, wie heeft dan bedacht dat we dat wanneer het paard gegeven is we hem niet in de bek mogen kijken?

Ik kon het niet op Teletekst vinden, BTW 

Il Leopardo della Primavera
esims4.0
#6863
[quote]Het is inmiddels zo voorspelbaar geworden wat bepaalde mensen van een bepaald iets gaan vinde...

Eenden zijn altijd bruin, ik zie het probleem niet. 

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
#6866
Eenden zijn altijd bruin, ik zie het probleem niet. 

Dat is net zo waar als dat "die blauwe knakker" Bacchus was.

Zonder iets te hebben gelezen of opgezocht wist ik wel dat dat voor het vrouwtje van de wilde eend geldt (het mannetje heeft een groene kop), maar er zijn vast meer soorten. Alleen heb ik geen 8 jaar eendenfokkerij gestudeerd, zoals Leopardo. En tegen dat soort deskundigen moet je het nu eenmaal afleggen.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims4.0
#6867
Dat is net zo waar als dat "die blauwe knakker" Bacchus was. Zonder iets te hebben gelezen of opgez...

Tegen de tijd dat jouw zo geliefkoosde BBB klaar is met de Nederlandse natuur heb je aan een kwart van de kennis genoeg om alle planten te herkennen. Wat is jouw probleem met bruine eenden eigenlijk? 

esims4.0

Haha Leopardo stelt weer een vraag. Dan weet je hoe laat het is.

Il Leopardo della Primavera
esims4.0
#6869
Haha Leopardo stelt weer een vraag. Dan weet je hoe laat het is.

Ja, dan weet je dat ezi gewoon graag met Raisa de naziwappie mee dweept over echt immer onbelangrijke zaken zoals de kleur van een stripfiguur.

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
#6870
Ja, dan weet je dat ezi gewoon graag met Raisa de naziwappie mee dweept over echt immer onbelangrijk...

Afgezien van het armoedige Godwin gehalte, is dit ook een stukje geschiedvervalsing. Ik zag op X dat Donald Duck trending was, en bij de eerste tweet die ik bekeek, vroeg iemand zich af wat Wierd Duk hiervan zou vinden. En ik dacht toen dat Raisa Blommestijn hier ook wel wat over zou gaan vinden. Wat een paar uur later ook het geval was. Toen ik mijn mening allang gegeven had.

kraamhol

Naziwappie, hm, een nappie? Een vrouwelijke ezi?

kraamhol

Heeft ie al verteld waar ie woont? Wij allemaal wel

SprintMaster

Hè, wat vervelend dat de maatschappij voortdurend verandert... Conservatieve mensen schijnen het maar niet te willen accepteren, die blijven hangen in de jaren 50 van de vorige eeuw. Het liefst hadden ze ook abortus geband en vrouwen terug achter het aanrecht. Diezelfde mensen die denken dat iemand die ooit van een allochtoon afstamde, altijd allochtoon zal blijven. Zouden we dan niet allemaal uiteindelijk allochtoon blijken te zijn?! Ik denk dat verreweg de meesten van ons wel eens met een Surinamer, Antilliaan, Indonesiër, Turk of Marrokaan in een klas heeft gezeten of er op zijn werk mee heeft samen gewerkt. Kortom, gejank om niks. Ze hadden het al veel eerder moeten doen. 

 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 275 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.