Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 274 ... 391 392
esims4.0

Romāns Vainšteins

Het zit wel redelijk vast ja. PVV heeft zijn plafond bereikt met zo'n 40 zetels. NSC verdwijnt, traditioneel christelijk CU en CDA in de lift. Ook SP begint wat te winnen, verkiezingen zouden te vroeg komen voor Jimmy maar zijn oprechte inzet voor 'de gewone burger' begint meer vorm te krijgen, het mooie is dat hij dat ongeacht de afkomst doet = toekomstgeluid.

BBB houdt haar trouwe achterban natuurlijk, die kunnen niet anders want vinden liever geen varkenskop in hun bed terug.

Romāns Vainšteins

Hoe sneller het kabinet de lelylijn schrapt des te eerlijker. Het gaat zo'n ramp worden als de andere dingen met Lely, -stad en -airport. Je voelt nu al aankomen dat alle non-investments in het achterland verdedigd gaan worden met 'ja maar de Lelylijn...'. 
waarvoor ze trouwens ook het leeuwendeel willen ophalen vanuit de regios waar hij te liggen komt.

Laatst gewijzigd
esims4.0

"Nieuwe buren" en "verwelkomen". Hoe dat wokisme/eendenomvolking ook gebracht wordt. Vreselijk.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Hoe sneller het kabinet de lelylijn schrapt des te eerlijker. Het gaat zo'n ramp worden als de ander...

Je denkt toch niet dat de verantwoordelijke pvv staatssecretaris 8 miljard euro of meer gaat bijlappen?

Raul Alcala
esims4.0
"Nieuwe buren" en "verwelkomen". Hoe dat wokisme/eendenomvolking ook gebracht wordt. Vreselijk.

🤣 jammer dat het geen non binaire transgender in een rolstoel betreft 

SprintMaster

Dat iemand zich daar druk om maakt. Tjonge jonge jonge ....

esims4.0
SprintMaster
Dat iemand zich daar druk om maakt. Tjonge jonge jonge ....

Want voor links is dit natuurlijk een welkome overwinning. Na alle verkiezingsellende.

Raul Alcala

Islam woke

Raul Alcala

Hoe denken jullie over het idee van Ouwehand (whats in a name) over het verbod op dierentuinen?

esims4.0

De Zware Jongens dreigen nu wel te gaan ondersneeuwen in Duckstad.

kraamhol

Mooi, beetje kleur in Duckstad. Nu nog teletekst op zwart en we kunnen doorrrrr,

Raul Alcala

We hadden al een dwerg met een knapzak. Vond het met de diversiteit altijd wel goed zitten

esims4.0

Ik ben benieuwd wanneer Calimero nieuwe buren krijgt.

Romāns Vainšteins

Zo te zien doet in god geloven gekke dingen met je brein, mocht ie bestaan zal Petrus jullie een paar goede hoeken verkopen en dan gierend aan het valluikkoord trekken. 

Raul Alcala

En natuurlijk de veganist Willie Wortel, een antropomorfe kraam kraanvogel. Katrien Duck, een ouderwetse slettebak die alles naait wat los en vast zit. Donald zelf, een nudist die nooit een broek draagt.

Mennn, wie ben ik nog vergeten?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Zo te zien doet in god geloven gekke dingen met je brein, mocht ie bestaan zal Petrus jullie een paa...

Jij stond helaas achteraan toen hij humor uitdeelde

Raul Alcala

En Daffy Duck is gewoon een zwarte

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Hoog tijd voor een persconferentie van Faber om de boel hier weer on topic te krijgen, ze beloofde v...

Heeft ze nou nog niet bekendgemaakt dat ze de moeder van Maarten Ducrot is?

Raul Alcala

Ja, als ik buikpijn heb ga ik ook masturberen. Buikpijn verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.

Burgemeester Koen Schuiling van de gemeente Groningen stapt naar de rechter omdat hij een opgelegde boete van 250 euro voor "aanstootgevend gedrag" niet terecht vindt. Schuiling zegt in een verklaring dat wat hem wordt verweten berust op een "misverstand".

"In maart 2024 reed ik alleen in mijn auto", zegt Schuiling in de verklaring die met de NOS is gedeeld. "Door mijn medische situatie had ik plotseling heftige buikpijn. Een poging die pijn te bestrijden is door een andere weggebruiker opgevat als aanstootgevend. Daar was uiteraard geen sprake van." Schuiling zegt dat hij dit aan de politie heeft uitgelegd, en een medische verklaring heeft gegeven. "Tot mijn verbazing heeft het OM toch een boete opgelegd."

Dagblad van het Noorden meldt dat de politie het proces-verbaal heeft overgedragen aan het OM Oost-Nederland om belangenverstrengeling te voorkomen.

Afscheid is versneld

Het OM zegt dat Schuiling een strafbeschikking opgelegd heeft gekregen wegens "schennis van de eerbaarheid". Bij zo'n strafbeschikking legt het OM zelf een straf op om de rechter te ontlasten. Omdat Schuiling het niet eens is met de aan hem opgelegde straf, wordt de zaak nu alsnog behandeld door een rechter. Een woordvoerder van de burgemeester laat weten dat daar nog geen datum voor bekend is.

Omdat de burgemeester de straf aanvecht, gaat het OM Oost-Nederland nu niet in op details van de zaak. Om die reden reageert het OM ook niet op de verklaring van Schuiling.

De Groningse burgemeester kondigde deze maand aan vroegtijdig te stoppen als burgemeester van de stad, een jaar voor het einde van zijn ambtstermijn. In zijn verklaring zegt hij dat de beschuldigingen niet de reden zijn geweest voor zijn besluit om te stoppen. "Maar het heeft het moment van afscheid nemen wel versneld. Ook om de onnodige en onterechte schade aan het ambt van burgemeester van én voor Groningen, te beperken."

'Pijnlijk misverstand'

De woordvoerder geeft geen verdere verklaring voor de "medische situatie" van de burgemeester en wat hij deed om de pijn te bestrijden. In zijn verklaring zegt Schuiling ook niet meer te willen zeggen over de situatie voordat hij voor de rechter verschijnt.

"Mensen die mij kennen weten dat ik hecht aan mijn privacy, maar ik zal de rechtbank op basis van alle beschikbare informatie overtuigen dat hier sprake is van een pijnlijk misverstand."

esims4.0

Je bent echt een sneu figuur met je zwarte video's en ranzige taalgebruik Raul.

Raul Alcala

Deze gristen komt wel aan z'n trekken, lieverd.  No worries.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Hoe denken jullie over het idee van Ouwehand (whats in a name) over het verbod op dierentuinen?

Hoewel ik dierentuinen (mits er goed voor de dieren wordt gezorgd) echt leuk vind, snap ik het wel. Denk dat je dierentuinen meer moet gaan zien/inrichten als een soort opvangplek voor mishandelde/getraumatiseerde/niet meer in het wild kunnen overlevende dieren, het is mooi als je die nog ergens een plekje kan geven. Maar het blijft natuurlijk ergens gek om dieren op te sluiten zodat we naar ze kunnen kijken. 

kraamhol

Het hoge woord is eruit, wel een verschil met 'speciale operatie' van een tijdje terug. Tja, poet is altijd al op deze koers geweest natuurlijk, ze vechten met twee armen op de rug eigenlijk:

https://www.ad.nl/buitenland/live-oorlog-oekraine-poetin-dreigt-met-kernwapens-als-oekraine-met-westerse-raketten-rusland-aanvalt~a93cbee3/

Edit: extra reden om geen nieuwe termijn van dagobert trump te krijgen natuurlijk, die is echt tot alles in staat.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Dierentuin' is geen absoluut begrip, de ene is kortom de andere niet. Wanneer dierentuinen hun ethiek en voorzieningen op orde hebben is het om meerdere redenen goed/leerzaam om ze wél te hebben. Pure 'funtuinen' (Wildlands) en zij die niet moderniseren (Artis, Blijdorp) mogen wel eens goed op de schop.

Vooral ook kijken naar welke dieren wel vs niet in dierentuinen functioneren kunnen, dat is allemaal vrij eenvoudig uit te vinden en eventueel vast te stellen. Álle dierentuinen dicht! Is kortom even populistisch als 'geen Afghaan het land meer in!'

1 2 ... 274 ... 391 392

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.