Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 276 ... 283 284
esims4.0
SprintMaster
#6874
Hè, wat vervelend dat de maatschappij voortdurend verandert... Conservatieve mensen schijnen...

Het is moeilijk te accepteren dat ik evolutionair dezelfde voorouder heb gehad als de linkse kerk.

Laatst gewijzigd
kraamhol
esims4.0
#6875
Het is moeilijk te accepteren dat ik evolutionair dezelfde voorouder heb gehad als de linkse kerk.

Waaaaat, geloof je toch in evolutie???

Il Leopardo della Primavera
esims4.0
#6871
Afgezien van het armoedige Godwin gehalte, is dit ook een stukje geschiedvervalsing. Ik zag op X dat...

Een nazi een nazi noemen is geen Godwin. Sowieso is de Godwin een enorme dooddoener en slaat in 9 van de 10 gevallen nergens op. Zelfs de uitvinder van de Godwin is het daarmee is. Nazipraktijken moet je gewoon nazipraktijken kunnen noemen. Zoals de vee-concentratiekampen waar de BBB dan weer graag mee dweept.

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
#6877
Een nazi een nazi noemen is geen Godwin. Sowieso is de Godwin een enorme dooddoener en slaat in 9 va...

Punt is natuurlijk dat de wokkies van bbb in eziland het niet als concentratiekampen zien (wat ze wel zijn natuurlijk, 'by its right name'), maar een manier om miljonair te zijn (43% vd boeren zijn miljonair, een groot percentage zit daar maar net onder) en goedkoop vlees te produceren. Dat gaat nog wel wat tijd kosten, niet om ze het anders te doen laten inzien, maar omdat het 2024 is, en we allang het omslagpunt bereikt hebben. Of noem het voortschrijdend inzicht, een begrip vreemd voor populisten.

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
#6877
Een nazi een nazi noemen is geen Godwin. Sowieso is de Godwin een enorme dooddoener en slaat in 9 va...

Ik moet met jou eigenlijk geen discussie beginnen over Godwin, maar het lijkt erop dat je even op Wikipedia hebt gekeken. Godwin heeft zijn 'wet' anders bedoeld dan dat hij in discussies vaak wordt uitgelegd. Dat wil echter niet zeggen dat dat een verkeerde toepassing is. Op Wikipedia staat in de zin "automatisch verliezen" het woord 'automatisch' cursief. Maar je kunt er wel bijna de klok op gelijk zetten dat in alle discussies waarin mensen met nazi's of daaraan verwante termen komen, ze dat oneigenlijk doen, en dat diegenen zich wel degelijk diskwalificeren daarmee.

kraamhol

'by its right name'

Raul Alcala

Zie ik nou die m'n goede Joodse PVV vriend, hoe heet ie ook alweer. Bibi Gidi Markuszomerzower als dagkamervoorzitter z'n ding doen?

Die mevrouw van kleur die betoogt is me totaal kwijt, al vanaf haar start met gekwijl over liefde en verbinding. Geen idee waar jet over gaat. Altijd lekker als een politicus een kruiswoordpuzzel blijkt te zijn. Ik gok D66.

Jawel, nu m'n man Elian van de VVD achter het katheder. Begint met complimenten voor dit mooie en waardevolle debat en waardeert de 2 Kamerleden van andere partijen, de initiatief nemers, met naam toenaam. Dat siert hem. Kek blauw strak gepakt op maat. Zoals altijd een plaatje. Moet wel nodig naar de kapper, maar dat is ook een teken dat hij zich een slag in de rondte werkt. Ook dat siert hem.

Het gaat begrijp ik nu om Initiatiefwetgeving om hate crimes (jegens homoseksuelen,  joden, lhbtq lingo gemeenschapen en de rest van hun discriminatie onder de streep) , extra strafbaar maken? OM mag het nu al begrijp ik, maar ze passen het eigenlijk nooit toe. De extra strafmaat mag nu al met 200 procent verhoogd worden. Het OM en ook de politie herkennen het vaak niet eens.

Mompelt iets over D66 rechters en denkt aan de financiële puinhopen van Sigrid Kaag. "Wie zijn die mensen?" Een uitspraak in lijn met die van Hillarius Clinton over ‘deplorables’. 

Terug naar Elian. Praktisch ingesteld, dus dat is top. Punt is dat het dat een strafbaar feit normaalgesproken 'aanemelijk" zou moeten zijn voordat OM overgaat tot.  Met dit hate crime iniatief slechts 'het zou kunnen'. Gevolg, veel meer tijd politie OM,  die al soms jaren achterlopen met de feitelijke behandeling. En daarmee een belangrijk onderdeel van de straf laat verdwijnen. De uitvoering straf moet kort na het strafbare feit plaatsvinden. Niet een jaar nadien. Ook voor het beste mbt recidive. En niet te vergeten de slachtoffers. Wat een schoffering naar hun gevoelens ook. Andersom minsten zo schandalig naar die Haagse politicus, die na 3 jaar is vrijgesproken. Sorry, ik wijd uit.

Conclusie Elian lijkt me, ik steun het, het kan al, maar werkt het niet contraproductief? Dat hij niet minister of staatssecretaris is geworden, ongelofelijk. 

 

Laatst gewijzigd
esims4.0

Context. Wordt vaak gebruikt als meme bij onbegrijpelijke keuzes in muzieklijstjes.

kleomantre
esims4.0
#6875
Het is moeilijk te accepteren dat ik evolutionair dezelfde voorouder heb gehad als de linkse kerk.

Mbt die twee die je toonde.


Dat heeft toch eigenlijk een relevantie van lik-me-vestje. Bijna alle reclames laten beelden zien die niet stroken met de realiteit. Daarvoor is het een reclame. Ze proberen je al decennia auto's aan te smeren alsof het een technologisch, futuristisch hoogstandje is waar je leven mee opwaardeert. Terwijl de realiteit is dat het bijna allemaal achterhaalde troep is als het op de markt komt, Tesla's incluis. En anders proberen ze je wel een of andere moderne lifestyle aan te praten waar die auto perfect bij past. Dan hoef ik nog niet eens te beginnen over de genees-, schoonmaak- en wasmiddelen, maandverbanden, bieren, parfums en natuurlijke zogenaamd echte ambachtelijke producten zoals Old Amsterdam. Ammehoela! 

Wat mij betreft zijn de enige reclames die er nog beetje toe doen die met leuke (absurde) voorstellingen, met een knipoog of die hele sterke observaties van het echte leven hebben gemaakt en je zo iets heel herkenbaars voorschotelen. Denk daarbij aan die knakker nu met dat scorebord van de Vriendenloterij. De rest is zielloze pulp. 

De vraag die je beter kan stellen, wat levert het nou uiteindelijk op, beelden tonen die niet stroken met de realiteit of ons iets al dan niet opdringen. Omdenkend, als dat soort inclusieve situaties ergernis opwekken of niks toevoegen dan snijdt de maker zich toch in z'n eigen vingers. Geloof dat InBev zo'n mispeer had met een transgender in een spot in de VS. De ophef en irritaties er rondom kostte ze omzet. Dan straft het zichzelf toch af. En zo niet, dan wordt het misschien door de rest van de bevolking niet ergerlijk genoeg bevonden om het op te zeggen/vermijden/alternatief te zoeken.      

Raul Alcala

Het verziekt wel wat de discussie hier hoor, die combinatie esims ezi nazi. Ik heb het zelf 1 keer gedaan in esims z'n huppeldepup topic. En thats it. Maar gast, ben je sadomasogristisch ingesteld ofzo? Je mag van alles van mij vinden. Maar ik vind je best extreem soms

hardleers, hardnekkig en horkerig.

Dat maakt je ook wel tot een natuurlijk mikpunt soms. Een natuurwet zou Leo zeggen, als in Pareto. Enfin, Humanitas vrijwilliger is niet echt jouw ding, zeg maar. Dat je digitaal alles bewaart wel. Mossad zoekt zulke mensen, heb ik vernomen.  Betaalt nog beter dan het IND. Iets voor jou?

De 3 J's zeg maar. Pour toi, m'n chasse patatje

Laatst gewijzigd
esims4.0
Raul Alcala
#6884
Het verziekt wel wat de discussie hier hoor, die combinatie esims ezi nazi. Ik heb het zelf 1 keer g...

Ik heb een keer keurig een 'grapje' over Ali B verwijderd uit dit topic, omdat Romans het niet op prijs stelde. Maar wanneer ik in mijn gestarte muziektopic, dat een tegenhanger is van het hiphop topic, vraag iets soortgelijks te doen, dan krijg je een grote mond toe. Waarom ik de naam van dat topic dan niet explicieter maak, heb ik ook al eens uitgelegd. Het is niet zo dat er geen ruimte is voor een hiphoptrack. Maar wel voor het ziekelijk dwepen met dat genre. Dus dat is ook geen excuus om het niet te doen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims4.0
#6882
Context. Wordt vaak gebruikt als meme bij onbegrijpelijke keuzes in muzieklijstjes.

Thanks man

esims4.0
kleomantre
#6883
Mbt die twee die je toonde. Dat heeft toch eigenlijk een relevantie van lik-me-vestje. Bijna alle r...

Reclame is echt verschrikkelijk. Ik realiseer me pas een jaar of 15 hoe misleidend ze zijn. Vanuit het perspectief van de ondernemer laat je geen middel onbenut om het product aan te smeren. Neem nou Google en dat groene blaadje op de voorpagina. Terwijl hun CO2 uitstoot iets van 25% is toegenomen als gevolg van energiegebruik door AI technologie.

Toen Shell een reclame had in de trend van Finding Nemo, met schattige visjes die tankten in de oceaan, maakten sommigen zich er al kwaad over. Ik zag het toen nog niet.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

2 dingen die ik mijn leven sowieso vanaf moment 1 door had: reclame is kut en wielrennen is vet. 

Zoiets als de gouden Loeki, een prijs voor reclame, erger kan toch niet?

Raul Alcala
esims4.0
#6885
Ik heb een keer keurig een 'grapje' over Ali B verwijderd uit dit topic, omdat Romans het niet op pr...

Ik zal ermee stoppen, beloofd Esims. En anders eet ik m'n pet op. Nee serieus. Het zou top zijn als een bij effect zou zijn als de 3 h's minder bij jou dan ook wat minder worden. En we de N van gezelligheid en de G van naastenliefde ook vaker bij je zien. Want humor heb je wel. En je weet, in geouwehoer kan je niet wonen, maar maakt de discussie wel losser. En angels eruit. Voor je je als een wesp gebeten voelt.

It takes inderdaad 2 to tango.

Dus een oproep aan Kraam, Leo ook wel geloof ik, etc....als we dan ook stoppen met indirecte impliciete nazi verwijzingen (wat moet je dan nog zeggen als Hitler 4.0) naar esims,  dan wordt het hier misschien ooit nog wel een constructieve combinatie denktank kruising tussen links en dom rechts. Inclusief de kritieken, sneertjes, en plaag en schimpschoten a la Wilders(onder de knie he). En hard op het orgel afentoe rammen prima. Maar bovenal. Hard op de inhoud, zacht(er) op de persoon. Als we dat onder de knie krijgen zal John z'n bidonnen blijven bijvullen. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6888
2 dingen die ik mijn leven sowieso vanaf moment 1 door had: reclame is kut en wielrennen is vet.&nbs...

Die flikker je op z'n minst uut het raam van je taxi 

Raul Alcala
esims4.0
#6887
Reclame is echt verschrikkelijk. Ik realiseer me pas een jaar of 15 hoe misleidend ze zijn. Vanuit h...

Ik houd ze nooit, behalve die van Rivella (beetje vreemd, wel lekker (zelfprojectie), en Centraal Beheer met Peer Mancini... 

Raul Alcala

Oh nee, Melkunie.

Il Leopardo della Primavera
esims4.0
#6879
Ik moet met jou eigenlijk geen discussie beginnen over Godwin, maar het lijkt erop dat je even op Wi...

Nee hoor, ik wist dit toevallig zonder op wikipedia te kijken, ergens in een interessante column opgepikt. Jij kijkt er zo te zien wel op. Mag hoor, even goede vrienden. Maar laten we een koe een koe noemen en een nazi een nazi. Zoals Raisa, die toevalligerwijs beide is.

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
#6893
Nee hoor, ik wist dit toevallig zonder op wikipedia te kijken, ergens in een interessante column opg...

En een luipaard een luipaard.

Raul Alcala

Man plans God laughs 

esims4.0

Er zijn wel een paar reclame evergreens. Bommetje en petje pietamientjes zijn wat afgezaagde voorbeelden. Deze staat denk ik bij mij op een. "Now show us the prognosis".

kraamhol
Raul Alcala
#6889
Ik zal ermee stoppen, beloofd Esims. En anders eet ik m'n pet op. Nee serieus. Het zou top zijn als...

Oproep afgewezen. 'By its right name'...

Raul Alcala

Ok Kraam. Het destijds volledig ontspoorde Israël Hamas topic vs Israël Premier Tech topic is het enige topic die ik niet wil teruglezen. Harregat bah. Esims kan z'n geschiedenisleraar in ieder geval feliciteren. Joden bepalen wie president wordt in USA. Hij en Wijsgeer. Van hetzelfde laken een pak.

M'n kut gut feeling zegt me voor Trump (lost a la minute alle oorlogen op) de  Biden Harris switch debat technisch fataal uit lijkt te pakken. Gek genoeg, op een haar na een moordaanslag van een stoner op teveel zero zero overleefd. Wel een sluipschutter. Hoe zou het zijn met Michael Moore? Het was eigenlijk net als de pogrom en ontvoeringen op 7 oktober door Hamas in Israël.

Veel gejuich van UNRWA en UVA eo, veel begrip anders wel, en na 2 dagen waren moordaanslag op Trump cq de pogrom van 7 oktober al vergeten. Esims en Wijsgeer hebben me het meest verbijsterd. Fair enough, als esims ezi is, is Wijsgeer Plumpudding dan Rakker?

Harris dus. Haar moeder ui India, haar vader uit Jamaica. Haar man, een JOOD, advocaat Douglas Emhoff. Een buikdansende blowende sjacherende zwarte vrouw. Sorry. Van kleur. Wat een gelul hé. Zwart, van kleur. Wit blank, reinheid ofzo. Vroeger zeiden we wel eens "zwartjoekel", terwijl ik Harris echt gewoon een aantrekkelijke vrouw cq lekker wijf vind.

Iek ben de draad kwijt. Iete ober vidjos 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Zo'n betoog en geen 1 x Sugar Lee Hooper er in?

Dat is net zo zouteloos als Schoof die bij de VN niet durft te zeggen dat nu de xenowappe koekkoekkabouters proberen de grondwet te slopen.

1 2 ... 276 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.