Kraam, ik stel voor dat je je oorlogshelmpje pakt (Ezi heeft er misschien nog wel eentje op zolder), en dat je vertrekt naar jouw beloofde land. Kun je daar lekker Palestijntjes afknallen, alsof je vliegen wegjaagt van boven je eten. Lekker strijden voor "de zaak".
Want je valt als mens wel heel hard door de mand als je zegt "heerlijk, de oorlog is begonnen, mijn dag is weer goed". Dan ben je vooral een hele hele sneue gast, die mijn anti-joodse gevoelens van de laatste driekwart jaar nog maar eens wat verder aanwakkert.
We strijden vanuit de gehele wereld, ieder op z'n eigen manier. En zolang er overal antisemieten op hun zoldertje lopen te raaskallen, waaronder jij helaas, is die strijd gerechtvaardigd, broodnodig, en zinvol. Dus geer, ik stel voor dat ook jij je helmpje pakt, je weet wel, die met dat symbool erop, en dat je van je zolderkamertje komt, zodat je de wereld je kleur kunt laten zien.
Hezbollah was naar verluidt van plan om dorpen nabij de grens met Israël te gebruiken als "opstapplaatsen voor een invasie net als 7 oktober". Dat vertelt Daniel Hagari, woordvoerder van het Israëlische leger in een verklaring over het grondoffensief in Libanon.
Hagari zegt dat de terreurgroep Libanese dorpen naast Israëlische dorpen had omgevormd tot militaire basissen, met het plan om "Israël binnen te vallen, Israëlische gemeenschappen aan te vallen en onschuldige mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden. Deze missie zou 'Conquer the Galilee' genoemd worden.
“We zullen bij geen van onze grenzen nog eens 7 oktober laten gebeuren”, belooft Hagari. Op 7 oktober 2023 staken ongeveer 3000 Hamas-terroristen de Israëlische grens over. Hierbij kwamen zo'n 1200 mensen om en werden 251 mensen gegijzeld. "Als Libanon en de rest van de wereld Hezbollah niet bij onze grenzen weg kan drijven, hebben wij geen andere keuze dan het zelf te doen", aldus Hagari.
'We strijden vanuit de gehele wereld, ieder op z'n eigen manier.'
Leeg kutstatement dat alles en iedereen een vrijbrief geeft om zonder omkijken te doen wat hij/zij/hen maar wil.
Laat ik eens wat anders vragen: Het Israël dat zou ontstaan nadat ze succesvol het hele land hebben leeggeveegd/vaagd: is dat een staat waar jouw hartje harder van kloppen gaat? Het verschilt dan namelijk niets met de eerder door mij genoemde regimes en wat zo'n Wilders, met een vrije hand, ook van NL zou willen maken.
Lekker betrouwbare bron, dat Israelische leger.
Ik mag hopen dat ze tegenwoordig op school leren dat je niet zomaar iedere bron kunt vertrouwen (hebben ze overigens inmiddels dat commandocentrum onder dat ziekenhuis al gevonden?)
Wederom een vraag waarvan het antwoord in conflict is met jouw denkbeelden en je daarom het antwoord schuldig blijft. Dit was geen retorische vraag.
Laat maar eens een van die veroordelingen van je zien. Of doe het anders gewoon ff opnieuw hier; veroordeel de oorlogsmisdaden van Bibi! Zo moeilijk moet dat niet voor je zijn als je het al tig keer specifiek hebt gedaan, toch?
Israël beseft zich terdege dat in de regio's waar ze nu oorlog voeren er geen weg vrijgemaakt wordt voor een regime waarmee ze in harmonie leven kunnen. Met andere woorden is de klus niet af voordat er in het noorden een kilometers lange loopgraaf opgeworpen is, de westelijke Jordaanoever tot aan een nog te bedenken grens moslimvrij gemaakt is. Misschien geven ze het restant dan gewoon aan Jordanië van 'hier alsjeblieft, doe ze de groeten'. Gaza is nog wel het allergrootste probleem, eigenlijk moet dat helemaal leeg. Alles is kapot en ze kunnen geen kant op. Ik voel daar nog wel een soort van massaal emigratiepact (coalitie, overeenkomst, verdeelsleutel) opkomen en rond 2085 rondleidingen in een soort mega-tsjernobil aldaar.
Zijn we het daarover eens. Helaas gebeuren er nog veel meer verschrikkelijke oorlogsmisdaden aan beide kanten.
Ik zou overigens zelf ook niet 7 oktober kiezen om de vermoorde Palestijnen te herdenken, maar het is een vrij land (vooralsnog). Er zijn op 7 oktober ook genoeg herdenkingen om de vermoorde Israeliers te herdenken gelukkig, dus ik zou zeggen daar lekker heen en negeer dat andere kamp als je daar niks mee hebt joh.
Dit is best een reeel scenario. Ben vooral benieuwd hoe het westen blijft reageren als Israel nog meer gaat pushen. Al doen ze dat nu al enorm natuurlijk, en de VS blijft het brave schoothondje van Bibi. En als ons Schoofhondje wat zegt dat Wilders niet aanstaat dan wordt die ook meteen teruggefloten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.