Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 295 ... 354 355
kraamhol

Jazeker, dat zie je ook in die ogen.

Raul Alcala

Als blikken konden doden, geef haar een ogenblik

Il Leopardo della Primavera

Ah, geen antwoord van Kraam. Weten we ook weer hoe hij staat ten opzichte van Netanyahu's oorlogsmisdaden. Wie zwijgt stemt immers toe.

Raul Alcala

Je hebt een vragen tic 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Je hebt een vragen tic 

Boehoe iemand stelt vragen in een discussie topic 

Puddingbenen

Ach Leopardo,

Kraam zit zo diep in zijn Israelische holletje dat er geen ruimte is voor kritiek. Bombarderen van ziekenhuizen, vluchtelingenkampen of scholen is prima, omdat dit volgens de zeer betrouwbare Israelische media en inlichtingendiensten eigenlijk Hamas commandocentra zijn. En de zogenaamd onschuldige vrouwen en kinderen die daarbij omkomen zijn helemaal niet onschuldig. Het zijn Hamas strijders die zich verkleden als kind of vrouw, om op die manier de publieke opinie te beinvloeden met hun dood.

Ik zou dus niet te veel antwoorden verwachten. Maar vooral de standaard opmerking over dat Israel de goede partij is die vecht tegen het kwaad om zich heen. En helaas hebben ze met de aanval door Iran hun zin gekregen, en gaat de VS weer wat harder achter Netanyahu en zijn genocide staan. Wat kraampie weer gelukkig maakt; "jippie, oorlog!!!"

kraamhol
Raul Alcala
Je hebt een vragen tic 

Jazeker heeft ie dat. Maar niet om dingen te willen weten, want daarvoor luistert ie niet echt, maar om te lopen irriteren.

kraamhol

for my man, geer, in his matrix:

Raul Alcala
kraamhol
Jazeker heeft ie dat. Maar niet om dingen te willen weten, want daarvoor luistert ie niet echt, maar...

Vroeger zeiden we wel eens, 'van trekken word je doof he'. En daar zit wel een kern van waarheid in, als je eerst een kwartier op de betreffende hand gaat zitten. Om vervolgens a la Romans uit de losse pols te ouwehoeren. Plumpudding heeft jou nu op de korrel, maar zoekt nog mede gabbers. Alleen kan hij het sowieso niet af.

Ik vind de Joodse Jiddische invloed in onze woordenschat trouwens fantastisch. Het liefste zou ik Puddingbenen helemaal uitkafferen op z'n tijd. Maar diplomatiek als ik ben, let ik op m'n woorden, schat. Niet alleen als het over Israël gaat word ik gallisch van die gast, en z'n geweeklaag. De IND zoekt nog mensen. Adviseerde ik Plum laatst. Hamas buitenland correspondent Nederland en omstreken, lijkt me ook wel wat.

Ik wilde eigenlijk op kleo reageren

Raul Alcala
kleomantre
@Raul: Het is enorm lastig en ook troebel om een goed gedegen aantwoord te geven in hoeverre Israel...

Na WO2 reageert Israël regelmatig te heftig. Maar ik snap het wel na die kut nazi's, en moefti's in hun kielzog. Never nooit nog een keer. Tot de tanden bewapend. Toch waarschuwen ze de omgeving in Gaza vaak voor een bombardement, ik herinner me de evacuatie van couveuses met Gaza babies.

Iran krijgt de boemerang nu terug. Ayatolla betaalt tol. Maar uiteindelijk winnen de goeden, Israël in dit geval.

Netanyahu is een pain in the ass.

Hamas echte vrijheidsstrijders, wolla.

Hoe zou de wereld trouwens gereageert hebben, wanneer Israël geen Iron Dome had,  maar afweersystemen van het niveau als hun omliggende buren?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
De vernietigingskampen waren trouwens niet meer dan een gerucht, tot de Russen en Amerikanen de eers...

Waren de Abraham accoorden niet de reden van Iran 7 oktober zo te organiseren met hun hamas puppet? Iran zou de paria van het Midden Oosten worden.

Raul Alcala

IDF modder%#"#'

kraamhol

De dome, dienstplicht voor vrouwen, onze vrienden in de wereld, kernwapens, en een leeuwenhart. Een paar dingen waar we dankbaar voor mogen zijn.

Raul Alcala

Men, Israëlische vrouwen lopen over de meeste Nederlandse mannen heen. Vooral linkse. Geen doetjes, handschoenen aanhouden.

En nog fijnbesnaard ook

Puddingbenen

Inmiddels is VN-baas Gutterez niet meer welkom in Israel, omdat ie volgens de Joodse leiders niet hard genoeg was met zijn veroordeling richting Iran.

Even afgezien of je als VN-baas uberhaupt nog naar dat K#Tland wil gaan: het is toch van een gigantische sneuheid dat je meent dat je als K#Tlandje wel overal je bommen en raketten mag droppen, en als je daar geen applaus mee krijgt dat je dan iedereen maar voor antisemiet uit maakt. En dat als je vervolgens wat terug krijgt, dat iedereen dan maar moet roepen hoe schandalig dat wel niet is.

Jammer genoeg reikt de Joodse arm heel ver in de politiek van veel westerse landen. Waardoor een veel krachtiger veroordeling van de genocide van Israel tot op dit moment is uitgebleven, net als passende maatregelen. En nu het ze gelukt is om Iran in het spel te betrekken, zijn ze weer even verzekerd van goedkeurende westerse knikjes. Zelfs als ze weer eens een school of vluchtelingenkamp in Gaza platgooien.

Ik wacht met smart op het internationale arrestatiebevel van Netanyahu en zijn kornuiten. Die op exact dezelfde terroristenlijst mogen komen als de top van Hamas of Hezbollah.

En @Raul, die propagandafilmpjes van terreurorganisatie IDF mag je lekker op je eigen kanaal posten.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
Men, Israëlische vrouwen lopen over de meeste Nederlandse mannen heen. Vooral linkse. Geen doet...

Even één van onze vrouwen in een ruimte met geer, kwartiertje, en er gaat heuuul weinig van d'n geer over zijn.

Puddingbenen
kraamhol
Even één van onze vrouwen in een ruimte met geer, kwartiertje, en er gaat heuuul weini...

Als ik mag kiezen, dan lieven een kwartiertje met bibi in 1 ruimte

 

Raul Alcala

'En @Raul, die propagandafilmpjes van terreurorganisatie IDF mag je lekker op je eigen kanaal posten"

Thanks man. Maar ik heb geen eigen kanaal. Ik woon in Groningen, niet in Stadskanaal. 

Raul Alcala
kraamhol
Even één van onze vrouwen in een ruimte met geer, kwartiertje, en er gaat heuuul weini...

Krav Maga en geen boe of bah meer te horen

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Raul Alcala

"Het plan om een Amsterdamse brug te vernoemen naar ’Soldaat van Oranje’ Erik Hazelhoff Roelfzema is door een speciale adviesraad afgewezen omdat het voornemen niet past binnen het diversiteitsbeleid. Ook zijn er twijfels over zijn verdiensten aan de hoofdstad."

En terecht. Hij is een witte, geprivilegieerde, boomer racist.

Hmm, Asha ten Broeke brug?Akwasi brug? Biopolair brug?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

P. Diddy brug?

Raul Alcala

Het slaat de laatste tijd een beetje dood als ik post in de wielerflits.nl brievenbus drop. Geen idee waarom.

Anyway, de wereld gaat naar de kloten.

Raul Alcala

Het mag best een beetje schuren, zeggen ze dan toch op links?

Agent mag bewaking Joodse instellingen niet weigeren, wel 'ruimte voor gesprek'

Bij de politie kunnen agenten er niet voor kiezen om op morele gronden bepaalde taken te weigeren, zoals het beveiligen van Joodse scholen, synagogen of andere Joodse objecten, zegt de politie. "Er is geen keuzevrijheid. Er is ruimte voor gesprek, maar als de veiligheid in het geding is dan zijn we er gewoon", aldus woordvoerder Hessel Koster van de korpsleiding van de politie. "Politiewerk is mensenwerk. Het is niet zwart-wit."

 

De korpsleiding reageert op de publiciteit van de afgelopen dagen. Die begon met een interview in het Nieuw Israëlitisch Weekblad met twee leiders van het Joods Politie Netwerk, het aanspreekpunt bij de politie voor met name de Joodse gemeenschap. Die signaleerden een probleem.

 

"Er zijn collega's die Joodse objecten of evenementen niet meer willen beschermen", staat er in het interview. "Dan hebben ze het over 'morele dilemma's' en ik zie de neiging ontstaan om daaraan toe te geven. Dat zou echt het begin van het einde betekenen." Leidinggevenden gaan daar volgens de twee politiemensen niet goed mee om. "We zien dat de leiding daarmee worstelt. Zeker nu, met het conflict in het Midden-Oosten, dreigen we af te drijven van waar we als collectief voor moeten staan."

 

Begrip voor morele bezwaren

Hun uitspraken leidden tot berichtgeving in De Telegraaf. Een woordvoerder van de politie zei in een reactie tegen de krant dat uitgangspunt is dat agenten gewoon hun werk doen, maar dat er bij de politie begrip was voor agenten die morele bezwaren hebben tegen bepaalde werkzaamheden. En dat daar bij het maken van de dienstroosters rekening mee wordt gehouden.

 

Vandaag zegt Koster dat dat berust op een misverstand: "De ruimte die er in principe is om morele dilemma's met elkaar te bespreken is in de berichtgeving één op één gekoppeld aan het niet hoeven beveiligen van Joodse objecten." Op de vraag of er roosters worden aangepast als agenten geen Joodse objecten willen beveiligen zegt hij: "Nee."

 

Ook minister Van Weel van Justitie en Veiligheid (VVD) zei in het programma Goedemorgen Nederland dat dit niet kan. "Daar is geen ruimte voor. Het kan zijn dat mensen persoonlijk die sentimenten hebben maar als je je politie-uniform aantrekt dan ben je neutraal en dan ga je dat gewoon doen", zei hij. Van Weel sprak ook van een misverstand "door woordvoering van de politie die verkeerd naar buiten gekomen is"

Puddingbenen
Raul Alcala
Het mag best een beetje schuren, zeggen ze dan toch op links? Agent mag bewaking Joodse instellinge...

En wat is je punt Raul? Want dat ontgaat me een beetje...

1 2 ... 295 ... 354 355

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.