Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 294 ... 355 356
Klootje Kriekeljon

De vernietigingskampen waren trouwens niet meer dan een gerucht, tot de Russen en Amerikanen de eerste kampen bevrijdden. Al die misstanden en misdaden zijn voor na een oorlog, bij een strafhof. 

Vietnam was bijzonder omdat er verslaggeving van dichtbij de strijd was en het dus ook ging over de misdaden. Irak was bijzonder omdat je vanachter je tv live het luchtafweergeschut tekeer kon zien gaan in Bagdad en de olievelden in Koeweit kon zien branden. De recente oorlogen zijn bijzonder omdat je via social media allerlei verschrikkelijke filmpjes te zien krijgt.
In alle oorlogen gebeuren de meest verschrikkelijke dingen aan beide kanten, alleen zijn ze nu eerder in de media. Zo waren wij in Nederlands Indie nog bezig met het uitroeien van hele dorpen en eilandjes. 

Volgens mij is deze laatste escalatie van geweld toch echt in gang gezet op 7 oktober. Waarbij er zoveel walgelijk geweld is gebruikt dat het er op lijkt dat hele doel juist was om Israel in een nieuwe oorlog te betrekken. De politieke leiders van de huidige slachtoffers van Israel hebben daarmee gekregen wat ze wilden. Met alle gevolgen van dien. Ik vind een vijand die waarschuwt waar ze gaan bombarderen niet per se een vijand die duidelijk aan genocide doet, in ieder geval. Er zijn tekenen van, dat wel. En het gebruikte geweld was maanden terug al buitenproportioneel. Maar als ik eerlijk ben, niet onbegrijpelijk vanuit het standpunt van Israel. Net zozeer ik wel eens een steentje zou gooien als ik Palestijn was. Gok ik zo.

Romāns Vainšteins

Het punt is dat Netanyahu niet van ophouden weet/kan en uit eigen lijfsbehoud moet doorvechten. In al zijn ego sleept hij de hele wereld mee terwijl deze dat helemaal niet wil. Het Israel van nu waant zich baardaap.

kraamhol
Romāns Vainšteins
Naar mijn mening hebben we best wel een nette en diepergaande discussie over het vraagstuk hoor. Me...

Mwoah, ik lees vooral heelveel geschreeuw naar Israel toe, al doen klootje en kleo wel hun best het goed te verwoorden. Dieptepunt zijn de opmerkingen van geer, over gaskamers e.d. Al denk ik dat ie het vooral zegt om lekker een potje te trollen, is 'm niet vreemd.

Ik hou me maar buiten het Israel onderwerp, overrrrr tot de orde vd dag.

kraamhol

Je gelooft het toch eigenlijk niet, in een zogenaamd democratisch land, nog steeds die ontkenning:

https://www.ad.nl/buitenland/moeizame-start-voor-tim-walz-bij-tv-debat-vance-wil-niet-erkennen-dat-trump-verkiezingen-verloor~a45addc1/

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Mwoah, ik lees vooral heelveel geschreeuw naar Israel toe, al doen klootje en kleo wel hun best het...

trollen is jou ook niet vreemd gelukkig ;) Continu roepen dat RV en ik 'de kant van het kwaad' kiezen bijvoorbeeld, terwijl we vrij duidelijk zijn dat we expliciet geen kant kiezen hier. Wat is je doel van dat trollen eigenlijk?

Laatst gewijzigd
kraamhol
Romāns Vainšteins
En dat Ezi weer geband is? Hoe weet je dat? 

De vierde versie opende met een directe aanval op wf beheer, dan weet je waar het heengaat natuurlijk. En om nu direct flitsers te gaan rapporteren als je net weer verschenen bent, is dat niet iets van kat en spek?

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
trollen is jou ook niet vreemd gelukkig ;) Continu roepen dat RV en ik 'de kant van het kwaad' kieze...

oké de laatste dan omdat je iets vraagt: 'continue roepen', 'expliciet geen kant', dat is redelijk hilarisch, gezien de constante éénzijdige blik van jou betreffende dit topic. Ja, dat is dus de kant van het kwaad, daar is niets trollen aan van mijn kant.

Maar het Israel topic is gesloten, vanwege precies dat éénzijdige, agressieve gebral van jou en geer. Doorgaan op deze voet betekent sluiten van dit topic, en dat zou jammer zijn, want ik zie wel de meerwaarde van dit topic op wf.

SprintMaster

@kraamhol: boter bij de vis of ophouden met allerlei gespeculeer. Is niet de eerste keer dat je het roept. 

kraamhol
SprintMaster
@kraamhol: boter bij de vis of ophouden met allerlei gespeculeer. Is niet de eerste keer dat je het...

Waar doel je op?

Ragnar Lolbroek
kraamhol
Je gelooft het toch eigenlijk niet, in een zogenaamd democratisch land, nog steeds die ontkenning:...

Was er een uitgesproken winnaar in het debat. Lijkt me niet als ik de analyses/verslagen lees. De teneur is nog al vaak: redelijk beschaafd, Vance wilt 2020 niet erkennen, Vance schuift veel problemen af op migratie, Walz probeert zijn vergissinkje over Tianmen weg te stoppen, Walz vindt vrouwenrechten belangrijk, etc...

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
oké de laatste dan omdat je iets vraagt: 'continue roepen', 'expliciet geen kant', dat is red...

Lekker bezig met trollen Kraampie!

kraamhol
Ragnar Lolbroek
Was er een uitgesproken winnaar in het debat. Lijkt me niet als ik de analyses/verslagen lees. De te...

nee, geen echte winnaar, maar Trump was er weer bij de pinken bij om de organisatie vh debat te beschuldigen van partijdigheid. Gezellig groepje, de trumpers.

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Lekker bezig met trollen Kraampie!

Daar ga je weer, precies dit! Waarom dat uitlokken de hele tijd?

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Daar ga je weer, precies dit! Waarom dat uitlokken de hele tijd?

Ik wacht nog op jouw antwoord hierop trouwens. 

Raul Alcala

Waar hebben jullie het over? Het lidmaatschap van Hamas?

Raul Alcala
kleomantre
@Raul: Het is enorm lastig en ook troebel om een goed gedegen aantwoord te geven in hoeverre Israel...

Helder betoog maar nul energie er specifieker op in te gaan. Misschien later 

SprintMaster
kraamhol
Waar doel je op?

Vragen naar de bekende weg. Hoe weet je dat iemand een ban heeft?

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
kraamhol
nee, geen echte winnaar, maar Trump was er weer bij de pinken bij om de organisatie vh debat te besc...

Bwoah... klagen en miepen over de stoute MSM is toch een klassieker in het repertoire van de MAGApetjes. Lekker voor de achterban.

Ik ga wel ongemakkelijk op mijn stoel schuifelen als er nu nog een debat wordt gevraagd op Fox met een Hannity ofzo als moderator. Maar ik denk niet dat dit nog gaat gebeuren. 

Raul Alcala

Die associaties van mij ook

Romāns Vainšteins

Kraamie neuzelt wat af: Er is hier een flinke delegatie die haarfijn aangeeft dat álle oorlogsmisdadigers, dus Hamas/Hezbollah aan hun baarden en het kabinet Netanyahu aan andere uitsteeksels, voor het gerecht gesleept moeten worden. Mooi het kwaad over één kam, zoals het ook hoort. Kiezen is in deze kwestie per definitie voor kwaad dus wie kiest kiest kwaad. 

Overigens komt dit qua schandaligheid niet in de buurt van het kutliedje van het Netanyahupoedeltje promoten als 'mooi liedje', wat mij betreft is ook dat Den Haag-waardig.

Puddingbenen

Ik vind het al heel wat, een debat in de VS op een normale toon. Dat hebben we al lang niet meer gezien.

Voor de toekomst van de republikeinse partij zou het denk ik een zegen zijn als Trump verliest. Als hij nu verliest, dan zie ik hem zichzelf niet meer kandidaat stellen voor de verkiezingen over 5 jaar. En in die tijd kan de partij zich ontdoen van het Trump-juk. Trump heeft natuurlijk veel fanatieke aanhangers binnen de republikeinen, waardoor hij de voorverkiezingen weet te winnen. Maar tegelijkertijd roept ie ook bij heel veel mensen afkeer op; zowel bij de democraten als ook bij de nodige gematigde republikeinen.

In die zin is het fanatieke deel binnen de republikeinse kiezers wel te vergelijken met de PVV aanhang. Ze slaan aan op forse retoriek, het liefst richting buitenlanders. En hebben er geen problemen mee als de samenleving qua vrijheid stappen terug doet (zeker als het persvrijheid of rechterlijke macht is), zolang het maar beperking van de vrijheid van een ander is.

Het is ergens knap dat Trump dit soort gedachtengoed heeft weten te normaliseren. Maar het is ook gevaarlijk, en dat maakt dat de tegenstand ook juist veel fanatieker wordt om te voorkomen dat zulke personen aan de macht komen. En wat mij betreft volledig terecht.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Kraamie neuzelt wat af: Er is hier een flinke delegatie die haarfijn aangeeft dat álle oorlog...

Welk kut liedje? Die van Lil' Louis?

Raul Alcala

Kusje

kraamhol
Raul Alcala

De moeder van Maarten Ducrot. Schijnt een heel lieve vrouw in de omgang te zijn 

1 2 ... 294 ... 355 356

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.