Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 296 ... 354 355
kraamhol
Raul Alcala
Het mag best een beetje schuren, zeggen ze dan toch op links? Agent mag bewaking Joodse instellinge...

Ik wilde 'm ook plaatsen Raul. Wereld op z'n kop. Dienstweigering? Gewoon ontslaan natuurlijk, geen plek voor.

Edit: iedere agent zou met schaamte joodse instellingen moeten beschermen, schaamte omdat het überhaupt nodig is. Dat wat geer hier loopt te verkondigen, wordt al in de praktijk gebracht, en moeten we onze instellingen beschermen. Zieke wereld...

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, dat verbaast me niets, pudding

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kraamhol
Ik wilde 'm ook plaatsen Raul. Wereld op z'n kop. Dienstweigering? Gewoon ontslaan natuurlijk, geen...

Ja, altijd weer die Finse medelanders he. die altijd iets tegen Joden hebben.

Fok it, nog eentje 

Kusje

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Bij de PvdA Groningen regelde ik destijds politieke cafés, inclusief gasten en muziek. Dus geen gezeik meer

Raul Alcala

Lokhomos ontraden door de minister

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
kraamhol
Ik wilde 'm ook plaatsen Raul. Wereld op z'n kop. Dienstweigering? Gewoon ontslaan natuurlijk, geen...

Maar vraag je jezelf niet af waarom er bewaking nodig is voor Joodse objecten? Is dat de zomaar ineens en zonder aanleiding opgekomen Jodenhaat? Of zou er ergens in de wereld iets anders aan de hand zijn, waar het Joodse volk een bepaalde haat over zichzelf af roept?

Van mij hoeven ze geen enkele cent belastinggeld te verspillen aan het bewaken van dit soort objecten. Netzomin als ze geld moeten steken in het faciliteren van voetbalwedstrijden. Laat ze maar lekker particuliere bewaking inhuren; Joodse instellingen hebben immers geld zat.

Raul Alcala
Puddingbenen
Maar vraag je jezelf niet af waarom er bewaking nodig is voor Joodse objecten? Is dat de zomaar inee...

Ik moest gelijk aan jou denken, gek genoeg.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Inmiddels in eigen land: de volgende PVV bewindspersoon heeft een parlementaire correctie nodig gehad: 

https://www.nu.nl/buitenland/6330293/na-veel-weerstand-gaat-nederland-toch-mpoxvaccins-leveren-aan-afrika.html

Het xenofobe populisme is schaamteloos. Tegen alle wetenschappelijke adviezen in wilde minister Agema niks naar Afrika sturen wat daar zou kunnen helpen. En tegelijkertijd ook onszelf zou helpen. Want het PVV imago van "we helpen geen buitenlanders" moet ten koste van alles blijven bestaan.

Ik hoop dat er heel snel een einde komt aan de farce die men "extraparlementair kabinet" heeft genoemd. En dat meteen daarna heel duidelijk is wie de zondebok is bij de val van het kabinet. Niet "links", niet de rechters, niet de media, niet Frans Timmermans, niet Omtzigt of het NSC, en ook niet de asielzoekers. Maar de incompetente PVV-bewindspersonen, en het xenofobe populisme van Geert.

Klootje Kriekeljon

Kom eens uit je privilege omgeving en zie dat de gemiddelde moslim met jodenhaat opgevoed wordt zoals een Nederlander schaatsen leert. Dat is zelfs het bizarre, het is volgens mij vaak geeneens echte haat. Het is gewoon zoals je op straat per definitie leert dat politie slecht is, niet mee praten. Iedereen doet er gewoon aaah mee. Al lang voor 7 oktober en ook al lang voor social media. 

kraamhol
Puddingbenen
Maar vraag je jezelf niet af waarom er bewaking nodig is voor Joodse objecten? Is dat de zomaar inee...

Antisemitisme pur sang.. 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Kom eens uit je privilege omgeving en zie dat de gemiddelde moslim met jodenhaat opgevoed wordt zoal...

Overdrijven is ook een vak: vrijwel niemand leert in Nederland nog schaatsen. ;)

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Kom eens uit je privilege omgeving en zie dat de gemiddelde moslim met jodenhaat opgevoed wordt zoal...

Spijker kop

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Overdrijven is ook een vak: vrijwel niemand leert in Nederland nog schaatsen. ;)

Hij is leuk. 🙂 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Hij is leuk. 🙂 

Mooi, dat was de bedoeling. :)

Overigens vind ik je bericht wel flink aangezet hoor. Wat dat betreft gaat de vergelijking met schaatsen wel op ;). Er is ongetwijfeld een deel van de moslimgemeenschap waarin Jodenhaat een ding is, maar dat is wel de extremistische kant. Das een klein deel wat niet echt representatief is voor het overgrote gedeelte zou ik zeggen. Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat (het ontstaan van) de staat Israel bij wat meer moslims gevoelig ligt, maar dat zou ik persoonlijk loskoppelen van antisemitisme.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Mooi, dat was de bedoeling. :)Overigens vind ik je bericht wel flink aangezet hoor. Wat dat betreft...

Akkoord, wat te zwaar aangezet natuurlijk. Maar het is ook niet een kleine minderheid. Was het maar zo. Het is juist schrikbarend hoeveel vredelievende mensjes er de meest bizarre gedachten op nahouden. Ik vraag me serieus af of jullie veel dagelijks contact hebben met moslims. En er dan een beetje mee babbelt na verloop van tijd. 
Iedereen zit in een bubbel. Ook mijn persoonlijke ervaringen gaan vooral over laagopgeleiden, moet je ook eerlijk in zijn. Maar kijk naar onderzoeken die er naar gedaan zijn. Een paar jaar terug bleek in Engeland nog dat 44% van de moslims in zionistische complottheorieen gelooft. Recent toonde een onderzoek in Engeland aan dat 46% Hamas steunt en maar 25% gelooft dat Hamas gemoord en verkracht heeft op 7 oktober. En nog een rits cijfers. 
Positief: uit datzelfde onderzoek bleek ook dat onder de beter geintegreerde moslims antisemitische sentimenten 12% gezakt waren. En dat moslims die trouw naar de moskee gaan veel toleranter tegenover de staat Israel en joden staan.

edit: btw, ook ik vind het nog steeds heel oncomfortabel om het over dit gedoe te hebben. En geloof dat 98% van de mensen in de basis gewoon vredelievend zijn en beetje geluk, gezelschap, gezondheid en zekerheid in hun leven willen hebben. Maar vind dat reli-idiotie en alle symptomen er van de kop in gedrukt moeten worden in 2024 in NL. Achter de voordeur en in je gebedshuis. En alles er aan doen om die mensen in de 21e eeuw in NL te krijgen met hun opvattingen. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Akkoord, wat te zwaar aangezet natuurlijk. Maar het is ook niet een kleine minderheid. Was het maar...

"Maar vind dat reli-idiotie en alle symptomen er van de kop in gedrukt moeten worden in 2024 in NL. Achter de voordeur en in je gebedshuis. En alles er aan doen om die mensen in de 21e eeuw in NL te krijgen met hun opvattingen."

Hier ben ik het volmondig mee eens. En nu je het zegt heb ik inderdaad ook wel iets van die onderzoeken voorbij zien komen ja, maar ik ben dan altijd wel benieuwd naar de vraagstellingen, de doelgroep, en de grootte van de doelgroep. Vooral vraagstelling kan veel uitmaken. Bijvoorbeeld die 46% die Hamas zou steunen: is de vraag daadwerkelijk geweest: 'steun je hamas?', of is het bijvoorbeeld iets in de zin van 'begrijp je waar de onvrede bij hamas vandaan komt?' geweest? Beide vragen kunnen best geinterpreteerd worden als dat je hamas zou steunen, maar bij de tweede kan dat best een grove verdraaiing zijn.

De vraagstelling in het onderzoek was overigens "Of the following two entities, which do you feel more sympathy with? Israel or Hamas? Dus dat is absoluut geen neutrale vraagstelling als je het mij vraagt en je kan er ook absoluut niet uit concluderen dat je Hamas dan meteen steunt. Ik vind dit ook nog wel een interessant onderzoekje, van de mensen in de UK die met Palestina sympathiseren is maar een klein deel ook sympthatisant van Hamas gelukkig.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Zeker. Bij die onderzoeken maken de nuances al het verschil natuurlijk. Maar de rode lijn is wel dat we nog een lange weg te gaan hebben. 

Simplistisch gesteld zou ik een minister of staatsecretaris van internet en alle aanverwante sores wel een goed idee vinden. We lopen met zoveel ellende lichtjaren achter de feiten aan. Hoe red je bijv. de huidige generatie die denkt dat mainstream media het grote kwaad zijn en daarom alles van Tiktok en Telegramgroepen haalt. Hoeveel mensen je op dagelijkse basis spreekt die nog geen CGI in een filmpje kunnen herkennen.. sjeeesss. Om nog te zwijgen over alle propaganda.
Kan je veel zeggen, maar dan hebben we met Schoof in ieder geval iemand die vanuit zijn achtergrond niet lichtzinnig om wil gaan met het gebruik van mobieltjes, om maar een ander voorbeeld te noemen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Zeker. Bij die onderzoeken maken de nuances al het verschil natuurlijk. Maar de rode lijn is wel dat...

Was een CGI?

Raul Alcala
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Zeker. Bij die onderzoeken maken de nuances al het verschil natuurlijk. Maar de rode lijn is wel dat...

Ja hier ben ik het ook helemaal mee eens hoor. We hadden 20 jaar terug al een ministerie van internet en aanverwante zaken moeten hebben. Het is eigenlijk bizar dat dat er nog steeds niet is. Schoof gaat daar wellicht al ietsje verder in maar nog steeds absoluut niet op landelijk niveau. Zag toevallig bij de Lubach van gisteren een stuk over Shein, een grote chinese online webshop met vooral kleding die zich logischerwijs richt op jonge en tienermeiden. Nog even alle kinderarbeid en die ongein daargelaten; die apps maken gebruik van een soort gokspelletjes om mensen te laten kopen, en dan hebben we het ook nog geeneens over alle trackingmogelijkheden. Hier zou wat mij betreft echt veel strengere regels voor moeten zijn. De EU is hier iets voortvarender in maar ook bij lange na niet genoeg.

Romāns Vainšteins

Er is natuurlijk met het huidige conflict, wat maar doorgezet wordt door nu Israel en ook Iran, vooral sprake van een stevige new-wave haat onder moslim(s)(jongeren) jegens oorlogkabinet, pijpenkrul & aanverwanten. Op dit moment wordt dat nog eens voor 20 jaar extra geconserveerd. Netanyahu berokkent met het alleen aan zichzelf en alles binnen de grenzen denken wereldwijde schade ten opzichte van de complete gemeenschap. Een snellere exit na 7 oktober (gevangenenruil) en vervolgens beetje bij beetje de (kennelijk lekke) veiligheid aanscherpen had beter uitgepakt op dat vlak. Reken er maar op dat uit de achtergelaten rokende puinhopen ten noorden, zuiden en ook oosten nieuwe terrororganisaties opdoemen die over 10 jaar nog wraak willen nemen voor wat er nu allemaal gebeurt.

Zoals ik al eens eerder zei: dit Kabinet krijgt het nog voor elkaar om in oorlog met de zee te geraken.

Raul Alcala

Alles is de schuld van Israël,  knap betoog je Romans

Il Leopardo della Primavera

Conclusie: het is een puinzooi aan alle kanten en alle baardaapgelovers moeten dat lekker in hun eigen tijd gaan doen, en er geen mensen, overheden of andere landen mee lastig vallen. Zou de Aarde een hoop problemen schelen.

Raul Alcala

Al vind ik ook dat (ten onrechte) de jodenhaat nog weliger tiert door de aanhoudende bombardementen van Israël en de zoete koek die dombo's van allerlei pluimage gretig slikken (en dat met een palliesjaal voor de bek geknupt). 

Trouwens, heeft iemand wel eens een vrouw met een burka spaghetti zien eten?

1 2 ... 296 ... 354 355

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.