Sunneklaas,
Misschien, vanwege jouw stelligheid, dan ook voor jou dezelfde vraag als voor Kraam: hoeveel Palestijnen mogen daarbij sterven? 40.000? 50.000? 80.000? 100.000? 1.000.000? Of zelfs allemaal als dat nodig is om Hamas uit te roeien?
Ik kan overigens ook jouw mening wel vragen over die 10 brandweermensen die omgekomen zijn door een Israelisch bombardement. Maar ik weet toch dat bij jou alles de schuld is van Hamas. Of Hezbollah. En dat je dus geen ene k#t geeft om het leven van alles wat niet-Joods is in die regio. En dat is crazy, Krazi!
Vraag me trouwens wel af waarom hier een aantal mensen zoveel tijd steken in het neerpennen van Israel-haat in alle mogelijke vormen, terwijl ze: 1.geen enkele betrokkenheid hebben, 2.geen enkel benul van wat daar precies gaande is, nu en in het verleden.
Ik kan twee redenen bedenken: 1. Antisemitisme, 2. lekker een pakkie trollen en treiteren.
Ik denk een combinatie van die twee.
Zou er wat gematigder worden geschreven, met begrip voor meerdere standpunten, dan zou er een derde reden zijn: Weltschmerz. Echter is er alleen maar éénzijdigheid, dus die derde kan de prullenbak in, wat betreft de echoput.
Ach ja, er zijn er ook die met 'lekker, oorlog!' wakker worden.
Ziekzijn is voor velen subjectief, vandaar ik ook niet graag met die kwalificatie strooi. Het is nagenoeg altijd wel wat hypocriet, vind je stiekem ook niet? Ta-lent-loos Sto-ker-tje dat je daar baardaappomme eigenlijk bent ja?
En het is natuurlijk, zoals de meeste mensen die tegen het kabinet Netanyahu zijn, reden 3: Genocide niet pruimen.
2 miljoen = de hele bevolking van Gaza. Neigt ook hier naar diezelfde genocide als kraam ook voor staat. En dat maakt je wat mij betreft geen haar beter dan de doorsnee kampbewaker in Nazi Duitsland.
En wat ik de Joden in Israel wens is gewoon weer het starten van de onderhandelingen. Ten eerste over een staakt het vuren, om de laatste nog levende gijzelaars vrij te krijgen. En vervolgens praten over een pad naar duurzame vrede. Ook al zal dat met alle haat over en weer zeer lastig zijn.
Maar ik wens ze vooral een andere president en een andere regering. Want dat is denk ik de allereerste stap. En daar zou Nederland, net als de rest van de wereld, prima bij kunnen helpen. Door als regeringsleiders niet aan te schuiven bij de herdekingen van 7 oktober, maar bij de protesten tegen het geweld van Israel.
@ Pudding : die eenzijdige keuze vanuit het kabinet, met PVV, BBB en VVD volledig in de hardliner-hoek, is een grootse blunder.
Overigens denk ik onderhand dat Gaza leeg moet, pas maar een verdeelsleutel over landen wereldwijd toe om die 2 miljoen op te vangen. Dat is een normale prijs om te betalen wanneer je als bijstaander toestaat dat het kabinet Netanyaho hun openluchtgevangenis platbombardeert en daarna geen poot uitsteekt naar wat er tussen de puinresten leven blijft.
Bizar om te zien hoe er een aantal hier doorschieten in hun eenzijdige beschouwing. Prima als je met oogkleppen op wil leven hoor, maar je blik verbreden wordt je niet slechter van. Als de helft van nederland (en zelfs 30% van de PVV stemmers) wil dat onze regering kritischer wordt op israel dan moet je toch even bij jezelf nagaan dat jouw wereldbeeld wellicht niet die van iedereen is, en dat andere wereldbeelden niet per definitie fout of antisemitisch zijn.
Hij zegt doodleuk dat je een heel land mag uitmoorden om een terroristische groepering te vernietigen. Kwaadaardig, zou ik zeggen. Dan moet je je afvragen of je zelf niet ook een terrorist bent geworden.
Misschien moeten we wel gewoon 1 of 2 waddeneilanden leeg halen, en alle Joden uit Israel gewoon daar laten wonen. Zijn ze weg uit de gevarenzone, omringd met Jodenknuffelaars; wat willen ze nog meer. En qua stikstof en natuur zou ik daar dan graag ook een uitzondering voor maken.
En dan kunnen Kraam en Klaas daar ook een mooi appartementje zoeken.
Ja want Hamas is slechts een terroristische groepering en niet een gekozen regering met veel steun... Maak het vooral kleiner dan dat het is. Uiteindelijk moet Israel gewoon haar inwoners beschermen en kunnen zij er niks aan doen dat het Gazaanse leger tussen de burgers schuilt. Als de geallieerden net zo voorzichtig hadden moeten zijn als nu van Israel verwacht wordt, dan spraken we nu Duits. Maar denk vooral dat het met een gesprek op te lossen is, dat werkte in het verleden ook zo goed.
Ik maak het niet kleiner dan het is, en heb ook niet ontkent dat het een 'gekozen' regering was (voor zover het nu nog bestaat was het al jaren een dictatuur natuurlijk). Maar het is simpelweg een terroristische organisatie. Dat Hamas (niet het Gazaanse leger, Gaza is niet hetzelfde als hamas of palestina, dat blijft blijkbaar lastig) zich schuildhoudt tussen burgers is walgelijk, maar tegelijk zijn die burgers wel onschuldig en worden ze ook veelal gegijzeld door Hamas, dat weten jij en ik ook even goed.
PS: wist je dat er in deze eeuw in geen enkel conflict zoveel burgerslachtoffers zijn gevallen als nu in Palestina?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.