Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 312 ... 346 347
kraamhol

Denk dat we linksrechts even terzijde moeten schuiven in het Israel topic, heeft er nl weinig mee van doen. Dat de antisemieten triangel (het gillen wordt steeds harder in de put) hier ook wat links gedachtengoed heeft, gooi ik maar even op de toevalsberg.

Het is dat wf hier niet meeleest, anders was ook dit topic allang gesloten geworden, dit vanwege precies dat gillen.

Romāns Vainšteins

En ik raad je aan met filmpjes en foto's te stoppen, je bedrading kan het overduidelijk niet aan.

Romāns Vainšteins

'Denk dat we linksrechts even terzijde moeten schuiven in het Israel topic'

Ik ga er vanuit dat jij wel meer dingen buiten je invloedssfeer 'denkt'. 

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Joods is overigens puur afkomst en zegt absoluut niet per definitie wat over je geloof, waarden, mor...

Ah kijk, dus ietwat sense. Waarom kom je dan met die vraag over een joodse daten? Dat is generaliseren, segegreren, en puur antisemitisme. 

Maar lees ik nu dat je hebt gerapporteerd??? We hebben er weer eentje jongens...

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Ah kijk, dus ietwat sense. Waarom kom je dan met die vraag over een joodse daten? Dat is generaliser...

Oke trol.

Sunneklaas
SprintMaster
Het Israelische oorlogskabinet kan wel zoveel mogelijk Palestijnen vermoorden, de ideologie blijft v...

"Vroegere Israelische regeringen waren zo verstandig om bijtijds te stoppen, bij deze regering zit er geen rem op."

Dat heeft toch niks geholpen? Er worden al jaren raketten op Israel afgevuurd. Waarom zou je dat accepteren, wetende dat die gekkies bezig blijven en dat ze Jodenhaat met de koranlepel binnenkrijgen. Nu 1 keer flink doorpakken en het Gazaanse leger/regering (beide Hamas) zo goed als vernietigen en dan krijg je hopelijk een iets meer gematigder en practischer ingestelde regering die ook het eigen volk in bedwang houdt. En ja daar komen onschuldige mensen bij om (ook al heeft Hamas veel steun onder het volk), maar dat is niet anders. Eigen veiligheid eerst.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
'Ze lopen niet alleen over je heen links watje, ze kotsen je ook uit' En wederom: generalisatie. To...

Geen Joodse zal Leo m'n hobby is zionisten intimideren pardo, daten.

Gek. Laatst zei je dat je eigenlijk geen Jood kent 

kraamhol
Sunneklaas
"Vroegere Israelische regeringen waren zo verstandig om bijtijds te stoppen, bij deze regering zit e...

Zo is dat sunny. Niet alleen doorpakken, maar alles waar hamas zich verschuilt plat, allen die ze verdedigen en verstoppen, alle raketinstallaties van hezbol in libanon plat, een al dan niet tijdelijke bezetting daar. Uitroeien, tot het laatste doekje.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
' klassiek antisemiet ' Geef daar eens een definitie van, met je grote waffel & knar zogenaamd...

Ken je niet lezen stuk vuilnis

kraamhol

Oh ja, en zo snel mogelijk wraak op Iran.

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Oke trol.

Jammer dit. Laten we maar hopen dat door dat gerapporteer van je dit topic snel gesloten wordt, wel een beetje klaar met die echoput. Al zou het wel weer jammer zijn, omdat er een bak andere topics te bespreken zijn.

Romāns Vainšteins

'Gek. Laatst zei je dat je eigenlijk geen Jood kent'

Ik heb in Amsterdam veel voor- en -met mensen uit Israël gewerkt. Daarnaast ken ik ook een familie met wie we omgaan ihkv mijn dochters sportactiviteiten. Ook heb ik te Oud Zuid gewerkt in het hotel van 'Nederlanders van joodse afkomst'. Van al die mensen gaven enkel die laatste blijk enigszins mee te kunnen gaan in dat tenenkrommende, onnozel, incomplete geouwehoer waar jij en Kraam mee aankomen steeds.

Maar goed, dat kan toeval zijn hè.

Romāns Vainšteins

'Ken je niet lezen stuk vuilnis'

Wist je dat ik van dit type luchtbelletjes enorm onder de indruk ben?

Puddingbenen

Ik heb me trouwens in de aanloop naar 7 oktober ergens ook wel vermaakt. Hoe het een schande is dat er op 7 oktober, een dag van rouw, gedemonstreerd wordt tegen het geweld. Politici als Yesilgoz die het onderwerp willen kapen, en er op voorhand al een politiek en polarisarend frame overheen gooien.

Maar als je diezelfde mensen vraagt wat ze vinden van de 10 Libanese brandweermensen die op 7 oktober zijn omgekomen bij een Israelisch bombardement op een kazerne, dan staan ze met hun mond vol tanden omdat ze dan geconfronteerd worden met hun eigen hypocrisie. Omdat je op dagen van herdenking niet mag demonstreren voor vrede, maar wel "gewoon" hulpverleners mag dood bombarderen. En ze het niet uit hun strot krijgen wat voor een schandalige actie dit eigenlijk is. 

Het was bijna grappig, ware het niet dat het hier gaat om mensenlevens. En geen terroristen, maar mensen die andere mensen proberen te helpen.

kraamhol

'ik heb me vermaakt'. Als je je kan vermaken inzake deze kwestie, ben je gewoon echt ziek.

Puddingbenen
Sunneklaas
"Vroegere Israelische regeringen waren zo verstandig om bijtijds te stoppen, bij deze regering zit e...

Sunneklaas, 

Misschien, vanwege jouw stelligheid, dan ook voor jou dezelfde vraag als voor Kraam: hoeveel Palestijnen mogen daarbij sterven? 40.000? 50.000? 80.000? 100.000? 1.000.000? Of zelfs allemaal als dat nodig is om Hamas uit te roeien?

Puddingbenen
kraamhol
'ik heb me vermaakt'. Als je je kan vermaken inzake deze kwestie, ben je gewoon echt ziek.

Ik kan overigens ook jouw mening wel vragen over die 10 brandweermensen die omgekomen zijn door een Israelisch bombardement. Maar ik weet toch dat bij jou alles de schuld is van Hamas. Of Hezbollah. En dat je dus geen ene k#t geeft om het leven van alles wat niet-Joods is in die regio. En dat is crazy, Krazi!

kraamhol

Vraag me trouwens wel af waarom hier een aantal mensen zoveel tijd steken in het neerpennen van Israel-haat in alle mogelijke vormen, terwijl ze: 1.geen enkele betrokkenheid hebben, 2.geen enkel benul van wat daar precies gaande is, nu en in het verleden.

Ik kan twee redenen bedenken: 1. Antisemitisme, 2. lekker een pakkie trollen en treiteren. 

Ik denk een combinatie van die twee. 

Zou er wat gematigder worden geschreven, met begrip voor meerdere standpunten, dan zou er een derde reden zijn: Weltschmerz. Echter is er alleen maar éénzijdigheid, dus die derde kan de prullenbak in, wat betreft de echoput.

Romāns Vainšteins
kraamhol
'ik heb me vermaakt'. Als je je kan vermaken inzake deze kwestie, ben je gewoon echt ziek.

Ach ja, er zijn er ook die met 'lekker, oorlog!' wakker worden. 

Ziekzijn is voor velen subjectief, vandaar ik ook niet graag met die kwalificatie strooi. Het is nagenoeg altijd wel wat hypocriet, vind je stiekem ook niet? Ta-lent-loos Sto-ker-tje dat je daar baardaappomme eigenlijk bent ja?

En het is natuurlijk, zoals de meeste mensen die tegen het kabinet Netanyahu zijn, reden 3: Genocide niet pruimen.

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Puddingbenen
Sunneklaas,  Misschien, vanwege jouw stelligheid, dan ook voor jou dezelfde vraag als voor Kra...

max 2 miljoen.

Dan een vraag aan jou, wat, anders dan dat alle Joden vertrekken, kan er voor zorgen dat Gaza Israel niet meer aanvalt? Waar mag Israel op hopen?

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
'Gek. Laatst zei je dat je eigenlijk geen Jood kent' Ik heb in Amsterdam veel voor- en -met mensen...

Wat spreek jij jezelf vaak tegen zeg.

Stuk vuilnis zeggen we in Nederland 

White trash in Mexico

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
Sunneklaas
max 2 miljoen. Dan een vraag aan jou, wat, anders dan dat alle Joden vertrekken, kan er voor zorgen...

2 miljoen = de hele bevolking van Gaza. Neigt ook hier naar diezelfde genocide als kraam ook voor staat. En dat maakt je wat mij betreft geen haar beter dan de doorsnee kampbewaker in Nazi Duitsland.

En wat ik de Joden in Israel wens is gewoon weer het starten van de onderhandelingen. Ten eerste over een staakt het vuren, om de laatste nog levende gijzelaars vrij te krijgen. En vervolgens praten over een pad naar duurzame vrede. Ook al zal dat met alle haat over en weer zeer lastig zijn.

Maar ik wens ze vooral een andere president en een andere regering. Want dat is denk ik de allereerste stap. En daar zou Nederland, net als de rest van de wereld, prima bij kunnen helpen. Door als regeringsleiders niet aan te schuiven bij de herdekingen van 7 oktober, maar bij de protesten tegen het geweld van Israel.

Sunneklaas

Ik denk dat die naiviteit bij Israel inmiddels wel weg is. Het is nu doorpakken.

Romāns Vainšteins

@ Pudding : die eenzijdige keuze vanuit het kabinet, met PVV, BBB en VVD volledig in de hardliner-hoek, is een grootse blunder.

Overigens denk ik onderhand dat Gaza leeg moet, pas maar een verdeelsleutel over landen wereldwijd toe om die 2 miljoen op te vangen. Dat is een normale prijs om te betalen wanneer je als bijstaander toestaat dat het kabinet Netanyaho hun openluchtgevangenis platbombardeert en daarna geen poot uitsteekt naar wat er tussen de puinresten leven blijft.

Romāns Vainšteins

Doorpakken is in Sunneklaastaal 'flikker ze allemaal in de zee, anders doe ik het wel'.

Helaas staat dat niet eens ver af van wat Wilder, van der Plas en Yesilgöz acceptabel vinden.

1 2 ... 312 ... 346 347

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.