Misschien moeten we wel gewoon 1 of 2 waddeneilanden leeg halen, en alle Joden uit Israel gewoon daar laten wonen. Zijn ze weg uit de gevarenzone, omringd met Jodenknuffelaars; wat willen ze nog meer. En qua stikstof en natuur zou ik daar dan graag ook een uitzondering voor maken.
En dan kunnen Kraam en Klaas daar ook een mooi appartementje zoeken.
Ja want Hamas is slechts een terroristische groepering en niet een gekozen regering met veel steun... Maak het vooral kleiner dan dat het is. Uiteindelijk moet Israel gewoon haar inwoners beschermen en kunnen zij er niks aan doen dat het Gazaanse leger tussen de burgers schuilt. Als de geallieerden net zo voorzichtig hadden moeten zijn als nu van Israel verwacht wordt, dan spraken we nu Duits. Maar denk vooral dat het met een gesprek op te lossen is, dat werkte in het verleden ook zo goed.
Ik maak het niet kleiner dan het is, en heb ook niet ontkent dat het een 'gekozen' regering was (voor zover het nu nog bestaat was het al jaren een dictatuur natuurlijk). Maar het is simpelweg een terroristische organisatie. Dat Hamas (niet het Gazaanse leger, Gaza is niet hetzelfde als hamas of palestina, dat blijft blijkbaar lastig) zich schuildhoudt tussen burgers is walgelijk, maar tegelijk zijn die burgers wel onschuldig en worden ze ook veelal gegijzeld door Hamas, dat weten jij en ik ook even goed.
PS: wist je dat er in deze eeuw in geen enkel conflict zoveel burgerslachtoffers zijn gevallen als nu in Palestina?
Even wat waardevolle bijdragen van Raul van vandaag: bak stront, kut met peren, sukkel, stuk vuilnis, white trash, links watje, lul niet man, ga es weg jij, de zoon van pudding (met plaatje).
Ontroerend!
Maar goed: wat overeind blijft staan, los van inhoud en meningen:
Er is onder de bevolking verre van een consensus over dit conflict maar we zitten met een kabinet dat 100% (of iig 87,5% NSC houdt zich wat op de vlakte, zoals dat eigenlijk hoort) één kant kiest. Dat is spelen met vuur.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.