Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 318 ... 346 347
Romāns Vainšteins

Ik ben een fervent voorstander van de kredietmarkt en het leven op credit cards aan banden leggen, ook uit maatschappelijk oogpunt. Onderschat niet de impact die 'boven de standaard leven' heeft aan het aantal Henk en Ingrid's op zolderkamers. 

Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
Meer van hetzelfde. Boring. Next.

Grappig dat ik je die dingen nooit zie ontkrachten. Je doet wat je Wilders verwijt, alleen heeft Wilders het CBS achter de hand en jij slechts het gevoel dat je deugt. 

Romāns Vainšteins

Wat trouwens ook een é-nor-me impact op de Nederlandse huizenmarkt heeft: Henk/Ingrid die over Henk/Ingrid zegt 'ja, we hebben het geprobeerd maar helaas heeft het niet gewerkt, het is voor iedereen beter als...': Káá-wàtsáá: 30.000 scheidingen per jaar: en allemaal mensen die de huur in moeten want kunnen geen hypotheek (meer) krijgen. Vaak 1 koophuis op de markt maar 2 huurders op zoek waarvan er minimaal 1 weer terug naar de ouders moet. 

 

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
Grappig dat ik je die dingen nooit zie ontkrachten. Je doet wat je Wilders verwijt, alleen heeft Wil...

Er is niks om te ontkrachten, je verzint immers maar wat gebaseerd op gevoel. Maar prima, laat die cijfers maar zien. En laat vooral dan ook zien dat zónder vluchtelingen die problemen meteen weg zijn. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wilders is uitgespeeld Sunny. Zijn zonnetje komt niet op, zijn ministers kunnen niks, zijn Sithschap komt niet los, zijn wallen komen qua omtrek steeds dichter bij die van slappe hap... Hij blijft volkomen hangen in zijn bozerige, popijopi-Tweety mode met allerlei onzinnige opmerkingen tot aan het land uittrappen van Nederlanders die iets vinden wat hij niet vindt.

Zoals ik al eerder zei: hij ligt stuiptrekkend in de kruipruimte. Op zijn 'leger' hoeft hij niet te rekenen, ik denk dat die stiekem al op zoek zijn naar een nieuwe messias die wat fitter overkomt.

Il Leopardo della Primavera

Laten we het anders meteen maar even toetsen aan de hand van sociale huurwoningen, ik zie dat je ook dat noemt. in 2021 ging 6% van de sociale huurwoningen naar statushouders. Dat zijn dus geen gelukszoekers, die worden immers geen statushouder (bron). Als we die 6% nou eens aftrekken van de 15 jaar die henk en ingrid moeten wachten op hun sociale huurwoning, gaat er 0,9 jaar af. Probleem lijkt me dus niet opgelost.

Kijken we even verder, en dan zien we dat er er afgelopen 8 jaar minimaal 100.000 of maximaal 560.000 sociale huurwoningen zijn verdwenen onder VVD-beleid (bron, bron). Hangt af van je definitie, maar het feit is dat dat een véél groter probleem is dan die 6% statushouders die je niet in een tentje op de hei kan huisvesten. Tel daarbij op dat bouwen nog steeds lastig is vanwege stikstofregelingen en dat dat iets is waar het huidige kabinet ook eigenlijk niet snel iets aan wil doen (eerst zelf opnieuw berekenen etc, zzz), en je snapt dondersgoed dat het probleem hier wederom niet de statushouders zijn. 

Maargoed, leg vooral uit waarom het woningtekort de schuld is van vluchtelingen.

Laatst gewijzigd
SprintMaster
Sunneklaas
Grappig dat ik je die dingen nooit zie ontkrachten. Je doet wat je Wilders verwijt, alleen heeft Wil...

Ja leuk die cijfers van het CBS om even makkelijk je gelijk te halen. Heb je ook gekeken wat het verhaal er onder is en dat knelpunten echt wel bekend zijn bij de deskundigen en ook opgepakt worden? 

SprintMaster

Even wat anders: op het OV wordt nu 110 miljoen bezuinigd. Terwijl net het vorige kabinet 300 miljoen had uitgetrokken om het te verbeteren. Hoor je Wilders, van der Plas of Omtzigt erover dat hierdoor met name kwetsbare mensen geraakt worden?

Romāns Vainšteins

Wat jij zegt is al zo vaak (goed) uitgelegd dat het dus ook heus wel bij de Wilderians aangekomen is. Die moeten echt proactief oogkleppen opsnoeren of zitten al in het 'je moet érgens beginnen/alle kleine beetjes helpen'-stadium. Wat volkomen anders is dan een tsunami gelukszoekers die Allah Akbar gillend aanstormen komen à la Braveheart. Het topic gaat doodbloeden zo, vandaar ook dat Ter Apel moet blijven overspoelen, anders hebben ze niks meer.

 

Romāns Vainšteins

@ Sprintmaster : niet zomáár mensen maar met name mensen in de REGIO, waarvoor ze zo hard aan het huilen waren....

En dát, lieve rechtse vriendjes, gaat ze stemmen kosten hoor. Ze hebben ze keihard in de steek gelaten, met nepboerentrien van der Plas voorop. Die in één of andere schuimbekmodus beland is die geen dooie mallemoer met haar achterban van doen heeft.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
top, kunnen we weer inhoudelijk met elkaar praten. ga je je nog aan je belofte houden dat je hier we...

Jij en inhoudelijk?

Ik blijf hier helemaal niet weg, hooguit voor ff zoals je had kunnen lezen. Maar ik ben weer thuis, zoals jij thuis bent in het stellen van retorische vragen.

kraamhol
Romāns Vainšteins
Ik ben een fervent voorstander van de kredietmarkt en het leven op credit cards aan banden leggen, o...

In het begin is het prachtig, een creditcard. Makkelijk dingen bestellen, tickets enzo (jaren terug kon dat nog niet echt met internetbankieren), maar je beseft eigenlijk nauwelijks dat als je 1000 in de min staat, dat het überhaupt min is. Het is ook gedeeltelijk gemakzucht natuurlijk. Vrij weinigen die die rente doorrekenen, en bv rood staan op je rekening, in het begin handig, maar het wordt het nieuwe normaal, de nieuwe nullijn.

Jij leeft er door je job gedeeltelijk ook van natuurlijk, ook al help je dan die pietjes patat. Helemaal afschaffen denk ik niet, maar minimaliseren, en de stap naar geld lenen bij pistolen paultje is voor velen een brug te ver natuurlijk.

kraamhol
Raul Alcala
Jij en inhoudelijk? Ik blijf hier helemaal niet weg, hooguit voor ff zoals je had kunnen lezen. Maa...

Een poli topic zonder Raul???? Zijn jullie helemaal betoeterd. Ich erwarte trouwens ook weer de nieuwe frisse ezi, bald.

Raul Alcala
kraamhol
In het begin is het prachtig, een creditcard. Makkelijk dingen bestellen, tickets enzo (jaren terug...

Ooit een keer een magnetron bij de media markt gekocht, en de caissière verwees me direct door naar een loket door in de winkel voor een Primeline creditcard, a 20 procent rente. Zo hoog dat de standaard maandelijkse aflossing er niet voor zorgde dat je schuld omlaag ging, maar juist steeg.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mooie voorbeelden idd. In andere landen is het vaak nog erger inclusief pop-up stores die de leningen verstrekken. 

Ik vind dat het vanuit overheid aan banden gelegd moet worden en kredietverstrekkers verantwoordelijkheid moeten nemen. Geven zij krediet aan mensen die het uiteindelijk niet kunnen betalen? Hun verlies, in ieder geval voor het grootste deel.

Anders betalen 'we' er met zijn allen voor, ten bate van Wehkamp, Klarna etc. Ongezond.

Laatst gewijzigd
kraamhol

Neem gewoon een kraamkrediet!

Raul Alcala

Alle credits voor Kraam

SprintMaster

Als hij het al zelf zegt ... :-)

Raul Alcala
SprintMaster
Als hij het al zelf zegt ... :-)

Linkse humor

Romāns Vainšteins

Schoof zou het liefst, met vrije handen en van baardaap los, Wilders 37 keer (voor elke zetel één keer) met zijn kop op het spreekgestoelte van vak K slaan. Voel ik een beetje aan zijn energie en aura. Het moge onderhand ook duidelijk zijn dat deze premier niet specifiek uit de koker van PVV voortgekomen is. Hoe zou hij gekozen zijn?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Schoof zou het liefst, met vrije handen en van baardaap los, Wilders 37 keer (voor elke zetel &eacut...

Die kans is levensgroot

Met een aura van heb ik jou daar

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Die Van Baarle is echt een fakking engnek. Daar zijn jullie linkse lieverdjes bij

kraamhol
Laatst gewijzigd
kraamhol

De libanezen hebben inderdaad een keuze (zie video hierboven). Zoals ook de gazanen hebben. Volledige verstoting van hezbol en hamas, kind kan de was doen. 

Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
Laten we het anders meteen maar even toetsen aan de hand van sociale huurwoningen, ik zie dat je ook...

Die anderen bronnen heb je echt al eerder gezien in dit topic. Maar goed hier wil ik nog wel even ingaan. Allereerst: "dat zijn dus geen gelukszoekers, die worden immers geen statushouder". Dat kun je simpelweg niet stellen omdat NL véél meer asielverzoeken inwilligd dan andere landen, omdat men het voordeel van de twijfel principe hanteert en het qua drukte niet aankan. Laten we niet doen alsof deze cijfers niet bekend zijn bij de gelukzoekende bootjemensen. Daarnaast zijn er zat landen vóór NL waar het veilig is, wie verder reist is naar mijn mening een gelukszoeker:


 

Die 6% geeft niet weer waarom zoveel mensen steeds langer op de kille zolder van mamski wonen, omdat het niet over de startersgroep gaat. Een beter voorbeeld, al is het niet uitgesplits naar de tot 35 jaar groep zoals ik stelde:


 

En nog iets scherper voor de armere groep (al is de leeftijdsgroep wel ruim):

Er zijn ca. 390K huizen tekort. Er komen nu wekelijks zo'n 800-900 asielzoekers binnen. Daar valt niet tegen te bouwen als je ook nog tekorten weg moet werken. De verwachting is ook dat het tekort blijft stijgen. En tuurlijk kun je zeggen dat meer mensen nu in een eenpersoonhuishouden wonen en dat er niet voldoende gebouwd is etc. Maar het feit is gewoon dat statushouders een enorm beroep doen op de woningmarkt. En juist omdat er wetten zijn die het moeilijk maken om te bouwen zou je op punten waar je de vraag kunt voorkomen, het verschil moeten maken. Die wet zou ook veel minder een probleem zijn als je niet zoveel huizen zou moeten bouwen. Kortom, volop inzetten op de asielcrisis en alvast de acceptatiecijfers omlaag brengen, lokkertjes (met name financieel, maar dus ook dat acceptatiecijfer) afschaffen, nog een taaleis toevoegen aan de eisen voor je de hele familie mag laten overkomen/een huis krijgt en matroos 1ste klas Alcala en ik op een patrouilleboot.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 318 ... 346 347

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.