Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 319 ... 399 400
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Vroeger had je al die ontiegelijke zeurkous van een Ronnie Nathaniel (of zoiets) van het CIDI. Was e...

Die Ronnie is er nog steeds en is nog steeds de verongelijkte zionist aan het uithangen in naam van CIDI, dieptreurig. Ik weet gelukkig dat er genoeg Joden zijn die er anders over denken, maar die hoor je helaas weinig inderdaad.

Overigens worden er nu blijkbaar aanslagen gepleegd op opvanglocaties, het is diep en dieptreurig. Ik hoop dat Engelse taferelen hier uitblijven.

Sunneklaas
"Er zijn ca. 390K huizen tekort. Er komen nu wekelijks zo'n 800-900 asielzoekers binnen. "Dit i...

"Je kan aan de hand hiervan óók niet stellen dat gelukszoekers er wel doorkomen, dat snap je ook wel toch?" Dat heb ik dan ook niet gezegd, terwijl jij wel stellig was. Maar wat gewoon overeind blijft is dat IND-medewerkers eerder het voordeel van de twijfel geven, waardoor het aannemelijk(er) is dat je gelukszoekers doorlaat. Daarnaast reist men helemaal door naar hier, door tal van veilige landen, soms zelfs de Belgische wegen trotserend. Iemand die hier obv zijn homo-zijn een aanvraag doet, liep niet in, ESP, ITA, SUI, FRA, LUX, DE of BE gevaar. Waarom dan toch al die extra moeite? Kun je prima gelukszoekers én veiligelanders noemen, of het nou is om de veel hogere toelatingskans, de gratis Miele, of omdat familie hier woont, je bent naar iets op zoek. Je strompelt niet per abuis de polder binnen.

"Overigens is je richten op een groep die slechts 5% van het migratiesaldo is een druppel op de gloeiende plaat, er zijn veel betere dingen die je kan doen om migratie terug te dringen, zoals arbeidsmigratie aanpakken."

Arbeidsmigranten keren veel vaker terug naar huis, terwijl statushouders dat nauwelijks doen, waardoor je na 10 jaar veel statushouders hebt 'opgespaard', terwijl het aantal arbeidsmigranten min of meer is gelijk gebleven. Daarnaast vermoed ik dat arbeidsmigranten veel minder beroep doen op scholing, zorg en minder bij geweld zijn betrokken, zeker de hoogopgeleide arbeidsmigrant. Al zou de asielzoeker in dat laatste geval nog enigszins voorzichtig kunnen zijn om zijn asielaanvraag niet te dwarsbomen. Maar ook van mij mag er wel iets aan de arbeidsmigrant gedaan worden, zolang er nog veel mensen werkloos zijn.

"dan ben je 2,5 jaar eerder uit je mammies zolderkamer. Ook nog niet echt een enorme stap lijkt me, op 15 jaar. "
2,5 jaar lijkt mij enorme winst. Je kunt alle ideeën wel kapot slaan met 'niet echt een enorme stap lijkt me, op 15 jaar". Helemaal als de wachtijd gemiddeld 7 jaar is. Je zult ergens moeten beginnen. En zolang je nauwelijks kunt bouwen vanwege EU-regels en dus beperkt iets aan de aanbodkant kunt doen, zul je het óók bij de vraagkant moeten zoeken. Natuurlijk zal je wel zoveel mogelijk moeten bouwen, woningen splitsen etc. En idd ook veel meer appartementen bouwen, veel mensen hebben aan een kleine woning genoeg, en er zal altijd een markt zijn voor kleine goedkope woningen. Screenshots komen van artikel van Jan van de Beek, wiskundige en antropoloog via Vanaf jaarlijks 60.000 statushouders vist de ‘arme jonge huurstarter’ altijd achter het net - Wynia's Week (wyniasweek.nl)

Sunneklaas
Puddingbenen
@Leo,  Ik zou bijna zeggen: bespaar je de moeite. Je hebt feiten en cijfers, en alternatieve f...

Leuk, maar wonen de gelukszoekers niet in huizen ofzo? Of verberg je je achter het woordje 'alle'? Daarnaast is het punt steeds geweest dat het veiligelanders zijn omdat ze uit veilige landen als DE en BE komen en die dus niet binnen hoeft te laten. Maar kom vooral met de niet-alternatieve feiten die dat weerleggen.

Puddingbenen
Sunneklaas
Leuk, maar wonen de gelukszoekers niet in huizen ofzo? Of verberg je je achter het woordje 'alle'? D...

Weet je wie de GELUKSZOEKERS zijn? Dat zijn de expats en arbeidsmigranten. Die hebben geen enkele reden om huis en haard te verlaten, en die zijn enkel hier om rijkdom te verwerven. Thuis is het gewoon veilig, is er gewoon te eten, komt er gewoon water uit de kraan. En worden ze niet vervolgd vanwege hun afkomst of religie.

En inderdaad: die gelukszoekers wonen in huizen. Niet in kartonnen dozen. Sterker nog, ze zorgen er in bepaalde gebieden van Nederland voor dat je geen enkel betaalbaar huis meer kunt vinden.

Nog even een paar feitjes op een rij over de oorlog in de Gaza-strook:

-Meeste burgerdoden in een conflict deze eeuw, dagelijks sterftecijfer ook het hoogste
-Journalisten mogen niet vrij hun werk doen in Gaza en worden soms zelfs vermoord
-Ongeveer 1,8 miljoen mensen zijn nu dakloos
-Israelische regering is actiever de bezetting van de Westbank gaan steunen door oa wapens te leveren aan kolonisten. Ook beheren ze vrijwel al het water daar waardoor Palestijnse boeren niks meer kunnen
-Hulporganisaties zoals het rode kruis worden geweerd
-Effectief hongersnood
-Israel heeft de Gaza-strook al sinds 2006 effectief hermetisch afgesloten, in strijd met het internationaal humanitair recht
-Verschillende politici uit de Knesset hebben gezegd dat Israelische soldaten die Palestijnse krijgsgevangenen hebben gemarteld helden zijn, terwijl dit oorlogsmisdaden zijn

Puddingbenen

En speciaal voor Romans, omdat ie bang was dat het vandaag rustig zou blijven in Den Haag: 

https://www.nu.nl/politiek/6331096/faber-komt-terug-van-eerdere-uitspraak-spreidingswet-wordt-toch-snel-geschrapt.html

Puddingbenen
Nog even een paar feitjes op een rij over de oorlog in de Gaza-strook:-Meeste burgerdoden in een con...

Allemaal de schuld van Hamas, Leo. Allemaal de schuld van Hamas!

Robertje
Nog even een paar feitjes op een rij over de oorlog in de Gaza-strook:-Meeste burgerdoden in een con...

Hoe weet je deze feitjes als journalisten er niet meer vrij hun werk kunnen doen en het rode kruis er niet meer welkom is? (bron: Il Leoparde della Primavera)

Romāns Vainšteins

Ik las het inderdaad. Faber stapelt blunder op blunder voor ook omdat wilder met een vlammenwerper achter haar aan zit. 'Ik was moe', echt? Volgende week blijkt ze een plopsalandonderbouwing gemaakt te hebben, alles en iedereen lacht haar uit, ze treedt af. Kan niet missen.

Sunneklaas
"Je kan aan de hand hiervan óók niet stellen dat gelukszoekers er wel doorkomen, dat s...

" Maar wat gewoon overeind blijft is dat IND-medewerkers eerder het voordeel van de twijfel geven, waardoor het aannemelijk(er) is dat je gelukszoekers doorlaat"

Als je mijn vorige reacties incluis bronnen nog eens doorleest zie je dat 98% van de gelukszoekers terug wordt gestuurd. Dat zijn gewoon de cijfers. Dus nee, het is niet aannemelijk dat gelukszoekers worden doorgelaten. Kolder.

"Arbeidsmigranten keren veel vaker terug naar huis"

Bron?

"Daarnaast vermoed ik dat arbeidsmigranten veel minder beroep doen op scholing, zorg en minder bij geweld zijn betrokken"

Aan vermoedens heb ik niks. Ik vermoed namelijk dat je hierin ongelijk hebt. Staan we nu quitte? ;)

"En zolang je nauwelijks kunt bouwen vanwege EU-regels "

Nee, we kunnen nauwelijks bouwen omdat we die regels jaaaarenlang aan onze laars hebben gelapt. 

Thanks voor het artikel, natuurlijk wel een aardige biased site maar dat terzijde. Natuurlijk is 2,5 jaar best wat, maar je kan de statushouders ook niet zomaar in een tentje op een camping kwijt, dat begrijpen we allebei wel volgens mij. Feit is dat zelfs met een inperking van immigratie er alsnog een deel naar statushouders gaat, en of dat nou 50 of 70% is van wat het nu is, je moet aan meer en grotere oplossingen werken in plaats van deze druppel. Vergeet niet dat een veel groter probleem in de woningmarkt alle arbeidsmigranten zijn die ook ergens moeten wonen, waarbij er voor expats zelfs allerlei subsidies zijn zodat ze ergens lekker kunnen wonen. En ook bedrijven als ASML die halve wijken tegelijk opkopen om hun expats te huisvesten. Dit maakt de markt voor startende kopers kapot, en ook voor de gemiddelde huurder buiten de sociale huur. Gezien sociale huur maar 34% van het totale huizenaanbod is, is dit misschien nog wel een groter probleem. 

Laatst gewijzigd
Robertje
Hoe weet je deze feitjes als journalisten er niet meer vrij hun werk kunnen doen en het rode kruis e...

Beetje googelen. Voorbeeld, voorbeeld.

Romāns Vainšteins

Door dat genuil van lui als Sunny begin ik steeds meer schijt te krijgen aan Henk en Ingrid op hun zolderkamertje. Ze de zee intrappen vind ik nog wel wat te ver gaan.

Puddingbenen
Romāns Vainšteins
Ik las het inderdaad. Faber stapelt blunder op blunder voor ook omdat wilder met een vlammenwerper a...

Ik hoop dat NSC dan het enige juiste doet, namelijk de stekker eruit trekken. Dan mogen Geert en Dilan lekker gaan vechten om de xenofobe kiezers als Klaas. En wie het hardst populistische xenofobe teksten eruit kan gooien, die wint.

En ik hoop dat er dan ook een deel kiezers is aan die kant, die het spelletje wel door hebben. En hun les over populisme aan de macht hebben geleerd. En laat die club lekker naar Jimmy D gaan.

Sunneklaas

"-Israel heeft de Gaza-strook al sinds 2006 effectief hermetisch afgesloten, in strijd met het internationaal humanitair recht" Sinds Israel uit Gaza vertrok (2005) schoot het aantal raketaanslagen omhoog (skyrocketed hihihihihih). Israel is flink kut, maar ze kunnen toch lastig toestaan dat de raketten via zee aankomen.

qdYcFB7SXpkuCL3u1kn5SMkDrTKje9YcKrAaAr41.png

Robertje
Beetje googelen. Voorbeeld, voorbeeld.

Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn vraag. Ik ben het met je eens dat het rode kruis er niet welkom is en dat journalisten hun werk niet mogen/kunnen doen.

Mijn vraag was meer hoe we dan kunnen weten dat er 1,8 miljoen mensen dakloos zijn en dat het het conflict is met de meeste burgerdoden in de 20e eeuw? Dat wordt dus blijkbaar door mensen gezegd die ofwel geen idee hebben waar ze het over hebben omdat ze er zelf niet zijn, ofwel door mensen waarvan de bron niet gecontroleerd kan worden door andere journalisten/nieuwsmediums en dus zomaar wat kunnen roepen.

kraamhol
Robertje
Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn vraag. Ik ben het met je eens dat het rode kruis er n...

Het is de welbekende echoput waarin ze zitten Robertje. Ze gillen wat, googelen, gillen nog wat harder. Hier zijn het de romein, leo en vooral geer die zich daaraan schuldig maken. Maar wat heet schuld?

kraamhol

En gelukkig is de us inmiddels volledig akkoord met het binnenvallen van Libanon. Dat maakt het voortzetten van de strijd tegen terreur weer zekerder.

Robertje
Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn vraag. Ik ben het met je eens dat het rode kruis er n...

Dat is informatie die van soms minder onafhankelijke bronnen komt. Daar moet je het in zo'n geval mee doen. Het geeft mij overigens wel te denken waarom Israel zo graag de (westerse) media buiten de Gaza houdt. Dat zal niet zijn omdat ze braaf water en rijst aan de daklozen uitdelen, denk ik.

Er loopt nu wel een grootschalig onderzoek om alle doden te identificeren, wat mij betreft een goede zaak. Ze hebben nu al 7000 burgerdoden geidentificeerd.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Dat is informatie die van soms minder onafhankelijke bronnen komt. Daar moet je het in zo'n geval me...

'Soms minder onafhankelijke bronnen'. Besef je wel wat je daar zegt?

kraamhol
Dat is informatie die van soms minder onafhankelijke bronnen komt. Daar moet je het in zo'n geval me...

7000 burgerdoden. Zijn die geïdentificeerd als onschuldige slachtoffers die tegen hamas waren? Want onschuldige slachtoffers die vóór hamas zijn bestaan niet, zoals je weet. En onschuldige slachtoffers die hun hoofd hebben weggedraaid bestaan ook niet!

Sunneklaas
" Maar wat gewoon overeind blijft is dat IND-medewerkers eerder het voordeel van de twijfel geven, w...

"Als je mijn vorige reacties incluis bronnen nog eens doorleest zie je dat 98% van de gelukszoekers terug wordt gestuurd. Dat zijn gewoon de cijfers. Dus nee, het is niet aannemelijk dat gelukszoekers worden doorgelaten. Kolder."
Hoe weten zij nu wie gelukszoeker is en niet? Je zegt dat je homo/ander gelovige bent en hopsakee je bent geen gelukszoeker maar een vluchteling. En als ze niet door worden gelaten, waarom wou staatssecretaris Van der Burg dat ze zouden stoppen met het geven van de voordeel van twijfel? Daarnaast rekenen zij de Belgische wegen trotseerders niet mee als gelukszoekers, maar wat komen ze dan hier doen?

"Arbeidsmigranten keren veel vaker terug naar huis" Bron?

Al eerder geplaatst. Meester/leerling verhaal.

"Aan vermoedens heb ik niks. Ik vermoed namelijk dat je hierin ongelijk hebt. Staan we nu quitte? ;)"

Interessant, ik ga het nog eens uitzoeken, ben wel benieuwd hoeveel aspergestekers of ASML-kenniswerkers hier nu in de schoolbanken of gevangenis zitten. Helaas kunnen we een boel van hen niet weigeren ivm met EU-regels.

"En zolang je nauwelijks kunt bouwen vanwege EU-regels "

Nee, we kunnen nauwelijks bouwen omdat we die regels jaaaarenlang aan onze laars hebben gelapt. "

Dat zeg ik, vanwege EU-regels. 

kraamhol
'Soms minder onafhankelijke bronnen'. Besef je wel wat je daar zegt?

Je weet dat er ook makkelijk goede onafhankelijke media zou kunnen zijn geweest, mits Israel dat zou toelaten. Nou vraag ik me toch af waarom ze internationale media niet toelaten.. Weet jij dat wellicht, zionistenfluisteraar?

Sunneklaas
"Als je mijn vorige reacties incluis bronnen nog eens doorleest zie je dat 98% van de gelukszoekers...

"Hoe weten zij nu wie gelukszoeker is en niet? Je zegt dat je homo/ander gelovige bent en hopsakee je bent geen gelukszoeker maar een vluchteling."

Het gaat om veiligelanders. Daarvan wordt 98% terug gestuurd. Dus blijkbaar werkt het foppen met dat je homo of whatever bent niet zo goed. Klik die link in een van die vorige posts nou ff aan en lees het door, dan snap je het.  Er zijn natuurlijk ook gewoon twijfelgevallen, zoals Oekrainers die niet uit het gebied van het front komen. Dat zijn lastigere gevallen vanzelfsprekend ja, maar dus geen veiligelanders.

"Al eerder geplaatst. Meester/leerling verhaal."
Plaats die bron nog maar eens, ik ga niet honderden pagina's terugzoeken, dat snap je. 

De EU-regels zijn het probleem niet, het probleem is dat we ze jarenlang hebben genegeerd en nu met terugwerkende kracht er over een langere periode aan moeten voldoen. Eigen schuld, dikke stikstofbult.

Sunneklaas
Puddingbenen
Weet je wie de GELUKSZOEKERS zijn? Dat zijn de expats en arbeidsmigranten. Die hebben geen enkele re...

Klopt, en een boel komen uit de EU en mogen hier dus gewoon zijn. Ws het enige dat je kan doen is het belastingvoordeel afschaffen, maar dan dreigt ASML weer te vertrekken. Enorm oneerlijk, zeker ook omdat ze met hetzelfde loon lokale bewoners uit de woningmarkt drukken omdat ze na belasting meer overhouden en dus meer kunnen bieden. Maar tegelijkertijd is ASML wel echt enorm belangrijk, sterker nog: 1 van de belangrijkste bedrijven in de wereld. Vind dat een lastig verhaal.

1 2 ... 319 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.