Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 319 ... 346 347
Puddingbenen

Ach, Krazi is weer in the house. Israel heeft ook gewoon een keuze. Namelijk stoppen met het bombarderen.

En voordat je mij van antisemitisme beschuldigt: al die joden uit Israel zijn wat mij betreft welkom in Nederland. Ik offer graag 2 Waddeneilanden op om daar al mijn Joodse vrienden te huisvesten. En ze mogen wat mij betreft ook altijd gratis toegang krijgen tot het Anne Frank huis, en het holocaust museum.

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
kraamhol
In het begin is het prachtig, een creditcard. Makkelijk dingen bestellen, tickets enzo (jaren terug...

Rood staan voor zaken die niet essentieel zijn, zou eigenlijk ook niet moeten kunnen. Tv van 2 meter? Boter bij de vis. Bespaart echt een boel ellende. 

kraamhol
Puddingbenen
Ach, Krazi is weer in the house. Israel heeft ook gewoon een keuze. Namelijk stoppen met het bombard...

Hm, krazi, pudding, de oude michelangelo was beter in naampjes. Maar kijk gewoon even die video joh!

kraamhol
Puddingbenen
Ach, Krazi is weer in the house. Israel heeft ook gewoon een keuze. Namelijk stoppen met het bombard...

Stoppen met bombarderen van hamas en hezbol lijkt me niet echt verstandig, integendeel: opvoeren graag, of zoals sunny het zegt: doorpakken.

Romāns Vainšteins

Liep je niet te huilen dat Israel hier weg moest? Kraamie?

kraamhol
Romāns Vainšteins
Liep je niet te huilen dat Israel hier weg moest? Kraamie?

Israel hoeft niet weg, maar het gegil uit de echoput mag wat minder, romein.

Romāns Vainšteins

Dan moet je je bakkes wat meer houden hieromtrent.

JIJ wil het toch?

SprintMaster
kraamhol
De libanezen hebben inderdaad een keuze (zie video hierboven). Zoals ook de gazanen hebben. Volledig...

Hoe kon het toch gebeuren dat een oplossing die goed was voor 98% van de Israeli's de nek om werd gedraaid?

25 februari 1994 ... 

 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
Die anderen bronnen heb je echt al eerder gezien in dit topic. Maar goed hier wil ik nog wel even in...

"Er zijn ca. 390K huizen tekort. Er komen nu wekelijks zo'n 800-900 asielzoekers binnen. "

Dit is al een vals frame. Beide kloppen, maar je suggereert hiermee dat die 800-900 asielzoekers allemaal een een huis nodig hebben. Vorig jaar kregen er 14.490 daadwerkelijk asiel in Nederland, dat zijn er een kleine 40 per dag en 277 per week. Dat is een totaal ander nummer dan de 800-900 waar jij mee schermt.

 

"Dat kun je simpelweg niet stellen omdat NL véél meer asielverzoeken inwilligd dan andere landen, omdat men het voordeel van de twijfel principe hanteert en het qua drukte niet aankan. "

Je kan aan de hand hiervan óók niet stellen dat gelukszoekers er wel doorkomen, dat snap je ook wel toch? De regels stellen dat ze hier niet mogen blijven, zoveel is in ieder geval duidelijk. Sterker nog, de afgelopen jaren werd 98% van de verzoeken van veiligelanders afgewezen (bron). In diezelfde bron zien we dat in 2023 ongeveer 5% van de asielaanvragen van veiligelanders was, oftewel de gelukszoekers. Dus we kunnen simpelweg wel stellen dat de gelukszoekers hier geweigerd worden. 

Overigens is je richten op een groep die slechts 5% van het migratiesaldo is een druppel op de gloeiende plaat, er zijn veel betere dingen die je kan doen om migratie terug te dringen, zoals arbeidsmigratie aanpakken.

 

Waarvan zijn de screenshots die jij post trouwens? Zou daar wel wat verder in willen graven en ook hun bronnen in willen zien, dat kan op deze manier niet. En laten we voor het gemak die 17% van amsterdam nemen (die landelijk sowieso lager ligt, dus alleen voor amsterdam rekenen vind ik al raar maar goed): dan ben je 2,5 jaar eerder uit je mammies zolderkamer. Ook nog niet echt een enorme stap lijkt me, op 15 jaar. Er zijn effectievere oplossingen op korte termijn: bouwen, scheefhuurders harder aanpakken, en nog meer bouwen. Vooral apartementen voor 1-2 personen, die knal je zo in elkaar, hoeven niet lomp groot of duur te zijn, en kan je simpelweg veel mensen in kwijt. 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Romāns Vainšteins
Dan moet je je bakkes wat meer houden hieromtrent. JIJ wil het toch?

Nou nou nou, zaken weer eens aan het verdraaien?

Romāns Vainšteins

Waar blijft de bom van de dag? Heeft Wilders zichzelf per ongeluk zonder bereik in een dixie opgesloten of zo?

Puddingbenen
Romāns Vainšteins
Dan moet je je bakkes wat meer houden hieromtrent. JIJ wil het toch?

Eens. 

Maar we zien bij Krazi het typische Jodengedrag. Aandacht vragen voor "de zaak" (en er in dit geval ook weer zelf over beginnen), en als je ze dan aanpakt beginnen ze te blèten. Over hoe zielig ze zijn, wat hen is overkomen, en hoe alles de schuld is van de ander. Ja, zelfs de ruim 40.000 doden die gevallen zijn door Israelische bommen en granaten zijn niet de schuld van Israel. O ja, en de antisemitismekaart wordt getrokken.

En het is daarom dat ik steeds meer een hekel heb aan Joden. Dat eeuwige aandachttrekken voor "hun zaak", dat eeuwige zielige gejammer bij kritiek. Ik zou bijna de legendarische woorden van Wilders herhalen die hij sprak over Marokkanen.

En Krazi: het onderwerp gaat echt nog wel een aantal keren ter sprake komen, daar hoef je niet bang voor te zijn. En dan kun je weer helemaal los met je genocide-promotie. Want je bent echt geen haar beter dan de Duitsers van destijds.

Puddingbenen

@Leo, 

Ik zou bijna zeggen: bespaar je de moeite. Je hebt feiten en cijfers, en alternatieve feiten en cijfers. Als je eenmaal zit in het straatje van "de gelukszoeker pakt al onze huizen af", dan is het verdomde lastig om je paradigma's te veranderen. Zelfs als de feiten en cijfers wat anders zeggen.

Romāns Vainšteins

Vroeger had je al die ontiegelijke zeurkous van een Ronnie Nathaniel (of zoiets) van het CIDI. Was echt een kampioen verontwaardigd en zielig doen. 

Wat is er eigenlijk gebeurd met 'een ander Joods geluid'?

Voor jou, Michelangelo, ik ken het oeuvre van Amos Oz (daadwerkelijk gelezen), dat is echt tegelijk mooi en leerzaam. Van binnenuit.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wollah

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Vroeger had je al die ontiegelijke zeurkous van een Ronnie Nathaniel (of zoiets) van het CIDI. Was e...

Die Ronnie is er nog steeds en is nog steeds de verongelijkte zionist aan het uithangen in naam van CIDI, dieptreurig. Ik weet gelukkig dat er genoeg Joden zijn die er anders over denken, maar die hoor je helaas weinig inderdaad.

Il Leopardo della Primavera

Overigens worden er nu blijkbaar aanslagen gepleegd op opvanglocaties, het is diep en dieptreurig. Ik hoop dat Engelse taferelen hier uitblijven.

Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
"Er zijn ca. 390K huizen tekort. Er komen nu wekelijks zo'n 800-900 asielzoekers binnen. "Dit i...

"Je kan aan de hand hiervan óók niet stellen dat gelukszoekers er wel doorkomen, dat snap je ook wel toch?" Dat heb ik dan ook niet gezegd, terwijl jij wel stellig was. Maar wat gewoon overeind blijft is dat IND-medewerkers eerder het voordeel van de twijfel geven, waardoor het aannemelijk(er) is dat je gelukszoekers doorlaat. Daarnaast reist men helemaal door naar hier, door tal van veilige landen, soms zelfs de Belgische wegen trotserend. Iemand die hier obv zijn homo-zijn een aanvraag doet, liep niet in, ESP, ITA, SUI, FRA, LUX, DE of BE gevaar. Waarom dan toch al die extra moeite? Kun je prima gelukszoekers én veiligelanders noemen, of het nou is om de veel hogere toelatingskans, de gratis Miele, of omdat familie hier woont, je bent naar iets op zoek. Je strompelt niet per abuis de polder binnen.

"Overigens is je richten op een groep die slechts 5% van het migratiesaldo is een druppel op de gloeiende plaat, er zijn veel betere dingen die je kan doen om migratie terug te dringen, zoals arbeidsmigratie aanpakken."

Arbeidsmigranten keren veel vaker terug naar huis, terwijl statushouders dat nauwelijks doen, waardoor je na 10 jaar veel statushouders hebt 'opgespaard', terwijl het aantal arbeidsmigranten min of meer is gelijk gebleven. Daarnaast vermoed ik dat arbeidsmigranten veel minder beroep doen op scholing, zorg en minder bij geweld zijn betrokken, zeker de hoogopgeleide arbeidsmigrant. Al zou de asielzoeker in dat laatste geval nog enigszins voorzichtig kunnen zijn om zijn asielaanvraag niet te dwarsbomen. Maar ook van mij mag er wel iets aan de arbeidsmigrant gedaan worden, zolang er nog veel mensen werkloos zijn.

"dan ben je 2,5 jaar eerder uit je mammies zolderkamer. Ook nog niet echt een enorme stap lijkt me, op 15 jaar. "
2,5 jaar lijkt mij enorme winst. Je kunt alle ideeën wel kapot slaan met 'niet echt een enorme stap lijkt me, op 15 jaar". Helemaal als de wachtijd gemiddeld 7 jaar is. Je zult ergens moeten beginnen. En zolang je nauwelijks kunt bouwen vanwege EU-regels en dus beperkt iets aan de aanbodkant kunt doen, zul je het óók bij de vraagkant moeten zoeken. Natuurlijk zal je wel zoveel mogelijk moeten bouwen, woningen splitsen etc. En idd ook veel meer appartementen bouwen, veel mensen hebben aan een kleine woning genoeg, en er zal altijd een markt zijn voor kleine goedkope woningen. Screenshots komen van artikel van Jan van de Beek, wiskundige en antropoloog via Vanaf jaarlijks 60.000 statushouders vist de ‘arme jonge huurstarter’ altijd achter het net - Wynia's Week (wyniasweek.nl)

Sunneklaas
Puddingbenen
@Leo,  Ik zou bijna zeggen: bespaar je de moeite. Je hebt feiten en cijfers, en alternatieve f...

Leuk, maar wonen de gelukszoekers niet in huizen ofzo? Of verberg je je achter het woordje 'alle'? Daarnaast is het punt steeds geweest dat het veiligelanders zijn omdat ze uit veilige landen als DE en BE komen en die dus niet binnen hoeft te laten. Maar kom vooral met de niet-alternatieve feiten die dat weerleggen.

Puddingbenen
Sunneklaas
Leuk, maar wonen de gelukszoekers niet in huizen ofzo? Of verberg je je achter het woordje 'alle'? D...

Weet je wie de GELUKSZOEKERS zijn? Dat zijn de expats en arbeidsmigranten. Die hebben geen enkele reden om huis en haard te verlaten, en die zijn enkel hier om rijkdom te verwerven. Thuis is het gewoon veilig, is er gewoon te eten, komt er gewoon water uit de kraan. En worden ze niet vervolgd vanwege hun afkomst of religie.

En inderdaad: die gelukszoekers wonen in huizen. Niet in kartonnen dozen. Sterker nog, ze zorgen er in bepaalde gebieden van Nederland voor dat je geen enkel betaalbaar huis meer kunt vinden.

Il Leopardo della Primavera

Nog even een paar feitjes op een rij over de oorlog in de Gaza-strook:

-Meeste burgerdoden in een conflict deze eeuw, dagelijks sterftecijfer ook het hoogste
-Journalisten mogen niet vrij hun werk doen in Gaza en worden soms zelfs vermoord
-Ongeveer 1,8 miljoen mensen zijn nu dakloos
-Israelische regering is actiever de bezetting van de Westbank gaan steunen door oa wapens te leveren aan kolonisten. Ook beheren ze vrijwel al het water daar waardoor Palestijnse boeren niks meer kunnen
-Hulporganisaties zoals het rode kruis worden geweerd
-Effectief hongersnood
-Israel heeft de Gaza-strook al sinds 2006 effectief hermetisch afgesloten, in strijd met het internationaal humanitair recht
-Verschillende politici uit de Knesset hebben gezegd dat Israelische soldaten die Palestijnse krijgsgevangenen hebben gemarteld helden zijn, terwijl dit oorlogsmisdaden zijn

Puddingbenen

En speciaal voor Romans, omdat ie bang was dat het vandaag rustig zou blijven in Den Haag: 

https://www.nu.nl/politiek/6331096/faber-komt-terug-van-eerdere-uitspraak-spreidingswet-wordt-toch-snel-geschrapt.html

Puddingbenen
Il Leopardo della Primavera
Nog even een paar feitjes op een rij over de oorlog in de Gaza-strook:-Meeste burgerdoden in een con...

Allemaal de schuld van Hamas, Leo. Allemaal de schuld van Hamas!

Robertje
Il Leopardo della Primavera
Nog even een paar feitjes op een rij over de oorlog in de Gaza-strook:-Meeste burgerdoden in een con...

Hoe weet je deze feitjes als journalisten er niet meer vrij hun werk kunnen doen en het rode kruis er niet meer welkom is? (bron: Il Leoparde della Primavera)

Romāns Vainšteins

Ik las het inderdaad. Faber stapelt blunder op blunder voor ook omdat wilder met een vlammenwerper achter haar aan zit. 'Ik was moe', echt? Volgende week blijkt ze een plopsalandonderbouwing gemaakt te hebben, alles en iedereen lacht haar uit, ze treedt af. Kan niet missen.

1 2 ... 319 ... 346 347

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.