Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 320 ... 346 347
Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
"Je kan aan de hand hiervan óók niet stellen dat gelukszoekers er wel doorkomen, dat s...

" Maar wat gewoon overeind blijft is dat IND-medewerkers eerder het voordeel van de twijfel geven, waardoor het aannemelijk(er) is dat je gelukszoekers doorlaat"

Als je mijn vorige reacties incluis bronnen nog eens doorleest zie je dat 98% van de gelukszoekers terug wordt gestuurd. Dat zijn gewoon de cijfers. Dus nee, het is niet aannemelijk dat gelukszoekers worden doorgelaten. Kolder.

 

"Arbeidsmigranten keren veel vaker terug naar huis"

Bron?

 

"Daarnaast vermoed ik dat arbeidsmigranten veel minder beroep doen op scholing, zorg en minder bij geweld zijn betrokken"

Aan vermoedens heb ik niks. Ik vermoed namelijk dat je hierin ongelijk hebt. Staan we nu quitte? ;)

 

"En zolang je nauwelijks kunt bouwen vanwege EU-regels "

Nee, we kunnen nauwelijks bouwen omdat we die regels jaaaarenlang aan onze laars hebben gelapt. 

 

Thanks voor het artikel, natuurlijk wel een aardige biased site maar dat terzijde. Natuurlijk is 2,5 jaar best wat, maar je kan de statushouders ook niet zomaar in een tentje op een camping kwijt, dat begrijpen we allebei wel volgens mij. Feit is dat zelfs met een inperking van immigratie er alsnog een deel naar statushouders gaat, en of dat nou 50 of 70% is van wat het nu is, je moet aan meer en grotere oplossingen werken in plaats van deze druppel. Vergeet niet dat een veel groter probleem in de woningmarkt alle arbeidsmigranten zijn die ook ergens moeten wonen, waarbij er voor expats zelfs allerlei subsidies zijn zodat ze ergens lekker kunnen wonen. En ook bedrijven als ASML die halve wijken tegelijk opkopen om hun expats te huisvesten. Dit maakt de markt voor startende kopers kapot, en ook voor de gemiddelde huurder buiten de sociale huur. Gezien sociale huur maar 34% van het totale huizenaanbod is, is dit misschien nog wel een groter probleem. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Robertje
Hoe weet je deze feitjes als journalisten er niet meer vrij hun werk kunnen doen en het rode kruis e...

Beetje googelen. Voorbeeld, voorbeeld.

Romāns Vainšteins

Door dat genuil van lui als Sunny begin ik steeds meer schijt te krijgen aan Henk en Ingrid op hun zolderkamertje. Ze de zee intrappen vind ik nog wel wat te ver gaan.

Puddingbenen
Romāns Vainšteins
Ik las het inderdaad. Faber stapelt blunder op blunder voor ook omdat wilder met een vlammenwerper a...

Ik hoop dat NSC dan het enige juiste doet, namelijk de stekker eruit trekken. Dan mogen Geert en Dilan lekker gaan vechten om de xenofobe kiezers als Klaas. En wie het hardst populistische xenofobe teksten eruit kan gooien, die wint.

En ik hoop dat er dan ook een deel kiezers is aan die kant, die het spelletje wel door hebben. En hun les over populisme aan de macht hebben geleerd. En laat die club lekker naar Jimmy D gaan.

Sunneklaas

"-Israel heeft de Gaza-strook al sinds 2006 effectief hermetisch afgesloten, in strijd met het internationaal humanitair recht" Sinds Israel uit Gaza vertrok (2005) schoot het aantal raketaanslagen omhoog (skyrocketed hihihihihih). Israel is flink kut, maar ze kunnen toch lastig toestaan dat de raketten via zee aankomen.

Robertje
Il Leopardo della Primavera
Beetje googelen. Voorbeeld, voorbeeld.

Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn vraag. Ik ben het met je eens dat het rode kruis er niet welkom is en dat journalisten hun werk niet mogen/kunnen doen.

Mijn vraag was meer hoe we dan kunnen weten dat er 1,8 miljoen mensen dakloos zijn en dat het het conflict is met de meeste burgerdoden in de 20e eeuw? Dat wordt dus blijkbaar door mensen gezegd die ofwel geen idee hebben waar ze het over hebben omdat ze er zelf niet zijn, ofwel door mensen waarvan de bron niet gecontroleerd kan worden door andere journalisten/nieuwsmediums en dus zomaar wat kunnen roepen.

kraamhol
Robertje
Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn vraag. Ik ben het met je eens dat het rode kruis er n...

Het is de welbekende echoput waarin ze zitten Robertje. Ze gillen wat, googelen, gillen nog wat harder. Hier zijn het de romein, leo en vooral geer die zich daaraan schuldig maken. Maar wat heet schuld?

kraamhol

En gelukkig is de us inmiddels volledig akkoord met het binnenvallen van Libanon. Dat maakt het voortzetten van de strijd tegen terreur weer zekerder.

Il Leopardo della Primavera
Robertje
Sorry, misschien was ik niet duidelijk in mijn vraag. Ik ben het met je eens dat het rode kruis er n...

Dat is informatie die van soms minder onafhankelijke bronnen komt. Daar moet je het in zo'n geval mee doen. Het geeft mij overigens wel te denken waarom Israel zo graag de (westerse) media buiten de Gaza houdt. Dat zal niet zijn omdat ze braaf water en rijst aan de daklozen uitdelen, denk ik.

Er loopt nu wel een grootschalig onderzoek om alle doden te identificeren, wat mij betreft een goede zaak. Ze hebben nu al 7000 burgerdoden geidentificeerd.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Dat is informatie die van soms minder onafhankelijke bronnen komt. Daar moet je het in zo'n geval me...

'Soms minder onafhankelijke bronnen'. Besef je wel wat je daar zegt?

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Dat is informatie die van soms minder onafhankelijke bronnen komt. Daar moet je het in zo'n geval me...

7000 burgerdoden. Zijn die geïdentificeerd als onschuldige slachtoffers die tegen hamas waren? Want onschuldige slachtoffers die vóór hamas zijn bestaan niet, zoals je weet. En onschuldige slachtoffers die hun hoofd hebben weggedraaid bestaan ook niet!

Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
" Maar wat gewoon overeind blijft is dat IND-medewerkers eerder het voordeel van de twijfel geven, w...

"Als je mijn vorige reacties incluis bronnen nog eens doorleest zie je dat 98% van de gelukszoekers terug wordt gestuurd. Dat zijn gewoon de cijfers. Dus nee, het is niet aannemelijk dat gelukszoekers worden doorgelaten. Kolder."
Hoe weten zij nu wie gelukszoeker is en niet? Je zegt dat je homo/ander gelovige bent en hopsakee je bent geen gelukszoeker maar een vluchteling. En als ze niet door worden gelaten, waarom wou staatssecretaris Van der Burg dat ze zouden stoppen met het geven van de voordeel van twijfel? Daarnaast rekenen zij de Belgische wegen trotseerders niet mee als gelukszoekers, maar wat komen ze dan hier doen?

"Arbeidsmigranten keren veel vaker terug naar huis" Bron?

Al eerder geplaatst. Meester/leerling verhaal.

"Aan vermoedens heb ik niks. Ik vermoed namelijk dat je hierin ongelijk hebt. Staan we nu quitte? ;)"

Interessant, ik ga het nog eens uitzoeken, ben wel benieuwd hoeveel aspergestekers of ASML-kenniswerkers hier nu in de schoolbanken of gevangenis zitten. Helaas kunnen we een boel van hen niet weigeren ivm met EU-regels.

"En zolang je nauwelijks kunt bouwen vanwege EU-regels "

Nee, we kunnen nauwelijks bouwen omdat we die regels jaaaarenlang aan onze laars hebben gelapt. "

Dat zeg ik, vanwege EU-regels. 

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
'Soms minder onafhankelijke bronnen'. Besef je wel wat je daar zegt?

Je weet dat er ook makkelijk goede onafhankelijke media zou kunnen zijn geweest, mits Israel dat zou toelaten. Nou vraag ik me toch af waarom ze internationale media niet toelaten.. Weet jij dat wellicht, zionistenfluisteraar?

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
"Als je mijn vorige reacties incluis bronnen nog eens doorleest zie je dat 98% van de gelukszoekers...

"Hoe weten zij nu wie gelukszoeker is en niet? Je zegt dat je homo/ander gelovige bent en hopsakee je bent geen gelukszoeker maar een vluchteling."

Het gaat om veiligelanders. Daarvan wordt 98% terug gestuurd. Dus blijkbaar werkt het foppen met dat je homo of whatever bent niet zo goed. Klik die link in een van die vorige posts nou ff aan en lees het door, dan snap je het.  Er zijn natuurlijk ook gewoon twijfelgevallen, zoals Oekrainers die niet uit het gebied van het front komen. Dat zijn lastigere gevallen vanzelfsprekend ja, maar dus geen veiligelanders.

 

"Al eerder geplaatst. Meester/leerling verhaal."
Plaats die bron nog maar eens, ik ga niet honderden pagina's terugzoeken, dat snap je. 

 

De EU-regels zijn het probleem niet, het probleem is dat we ze jarenlang hebben genegeerd en nu met terugwerkende kracht er over een langere periode aan moeten voldoen. Eigen schuld, dikke stikstofbult.

Sunneklaas
Puddingbenen
Weet je wie de GELUKSZOEKERS zijn? Dat zijn de expats en arbeidsmigranten. Die hebben geen enkele re...

Klopt, en een boel komen uit de EU en mogen hier dus gewoon zijn. Ws het enige dat je kan doen is het belastingvoordeel afschaffen, maar dan dreigt ASML weer te vertrekken. Enorm oneerlijk, zeker ook omdat ze met hetzelfde loon lokale bewoners uit de woningmarkt drukken omdat ze na belasting meer overhouden en dus meer kunnen bieden. Maar tegelijkertijd is ASML wel echt enorm belangrijk, sterker nog: 1 van de belangrijkste bedrijven in de wereld. Vind dat een lastig verhaal.

Raul Alcala

Sunny,'Daarnaast reist men helemaal door naar hier, door tal van veilige landen, soms zelfs de Belgische wegen trotserend. Iemand die hier obv zijn homo-zijn een aanvraag doet, liep niet in, ESP, ITA, SUI, FRA, LUX, DE of BE gevaar. Waarom dan toch al die extra moeite?'

Dan is Nederland blijkbaar toch beter toeven dan die andere landen. Ik heb hier wel eens gezegd dat bij de tam tam van de mensensmokkelaars er gewoon reisbrochures rondgaan, met de plussen en minnen. Net als vroeger bij die jaarlijks terugkerende vuistdikke zomervakantie reisgidsen van Vrij uit ofzo. Ik gebiologeerd op zoek naar campings met zwembad, liefste meer of vlakbij zee, meestal uitkomend in Frankrijk of het Idro meer in Italië. Romans lag te rollebollen over de grond van het lachen, want geloofde er niks van '> Faber kuttekop, randzaak.

Tot ik het bewijs hier dropte. 

Versoberen opvang, zeker voor de kansarmen, en tuig van de richel veilige landen broers (die draagvlak échte asielzoekers mee helpen te verknallen ),  zou de instroom zeker gaan beperken. Strooien we daar tegelijkertijd folders uit vliegtuigen met de boodschap dat er alleen maar Joden wonen in Nederland. Dan wordt Nederland helemaal een party pooper fenomeen. Los daarvan zal het wel Europees geregeld moeten worden. 

En zolang Kapitein Iglo op het menu blijft staan zal ik als Michiel Adriaenszoon de Ruyter zeker blijven patrouilleren op de Zee en andere woelige wateren. Met me homie Sunny boy.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Je moet het natuurlijk niet in kennismigranten maar vooral de arbeidersklasse zoeken.

de economie die ze daarmee draaien kunnen we eerder zonder

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Sunny,'Daarnaast reist men helemaal door naar hier, door tal van veilige landen, soms zelfs de Belgi...

Hoe wil je de opvang nog meer versoberen dan dat ie nu is?

 

PS: veiligelanders zijn maar 5% van de totale instroom en 98% daarvan gaat retour. Dus dat ze het draagvlak van echte asielzoekers verneuken is te danken aan wilders en consorten die die 5% opblazen tot de volledige vluchtelingenstroom.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Die discussie hebben we een paar dagen geleden al gevoerd, Leo. 

Plus daarbij m'n net geplaatste opmerking specifiek voor kansarmen en veilige landers. Dus gescheiden opvang locaties.

En dan elke dag boterhammen met pindakaas, reuzel, en vlaaaaaaaaaaaaaaaa toe. Veilige landers mogen niet naar buiten. En spijkerpoepen is de enige andere afleiding.

We komen er wel.

Raul Alcala

Die veilige lsnders gaan niet of nauwelijks retour, dat weet je best

 

Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
Hoe wil je de opvang nog meer versoberen dan dat ie nu is?   PS: veiligelanders zijn maar 5%...

Bijna 100% is veiligelander/gelukszoeker. Er worden in DE/BE geen letterbakkers van gebouwen gegooid. En er woedt ook geen oorlog. Creatief zijn met definities is leuk, maar dit blijven wel gewoon de feiten.

Raul Alcala

Voor Sunny

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
Bijna 100% is veiligelander/gelukszoeker. Er worden in DE/BE geen letterbakkers van gebouwen gegooid...

Dus iedereen die buiten z'n regio opvang zoekt is per definitie gelukszoeker? Creatief met de betekenis van woorden, dat moet ik je wel nageven. Als jij het zo gaat doen houdt deze discussie ook snel op. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Die veilige lsnders gaan niet of nauwelijks retour, dat weet je best  


bron

Raul Alcala

Ja, 98 procent wordt afgewezen,  das logisch als je uit een veilig land komt.

Maar ze gaan niet weg, omdat bijvoorbeeld de Koning van Marokko deze onderdanen niet terug nemen. En ze veroorzaken vreselijk veel overlast,  waarbij crimineel gedrag hun norm is

Laatst gewijzigd
1 2 ... 320 ... 346 347

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.