Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 332 ... 345 346
Il Leopardo della Primavera



Over de assistenten van Faber en Agema. Gaat soepel bij de PVV hoor!

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Wie is er niet veroordeeld behalve Joost Klein, Leo? Of was je reacties aan het mixen?

Ik mix niks, jij bent in de war. Heb het met kraam over ES24 en met jou over kernenergie. Nog even een extra kopje koffie pakken en goed teruglezen roeltje.

Raul Alcala

Jullie moeten eens wat vaker met het goede been uit het verkeerde bed stappen.

There's not a problem that I can't fix. Cause I can do it in the mix.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Ik mix niks, jij bent in de war. Heb het met kraam over ES24 en met jou over kernenergie. Nog even e...

Je hebt gelijk man, ik keek scheel als Carla van de basisschool 

Romāns Vainšteins

Met betrekking tot de assistent van Faber is er ook niemand die weet te benoemen wie het is. Ja, 'een arbeidsmigrant' wordt er gezegd. Zou me niks verbazen als het een Orbanmakker blijkt te zijn die wat smetjes op het blazoen heeft.

Raul Alcala

Goh, ik dropte het nieuws over de p.a. van de moeder van Maarten Ducrot hier al een paar dagen geleden. Linkse boys lagen weer te slapen. Niemand die reageerde.

Ja. Daar weet ik het fijne van, Romans. Wat wil je precies weten?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Let je voortaan wel wat beter op voordat je Barry beschuldigt,  Romans?

Romāns Vainšteins

Het gaat me niet om de Lelylijn maar de rekenfouten die geleid hebben tot het duurder worden en verder opdoeken van (regio)transport. In plaats van deze bereikbaarder/aantrekkelijker maken gaat daar het mes verder in. Gebroken belofte nr zoveel.

Veel meer dan de onmachtige Faber op asiel is het PVV-duo op Infrastructuur en Waterstaat gevaarlijk mbt het nemen van ingrijpende, kostbare en vernietigende beslissingen. En dan ook nog op manieren die hun eigen kiezers in de problemen brengt.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
kraamhol
Lekker idee, om tig generaties te gaan opzadelen met een bak radioactief afval.  Raul is natuu...

Heb jij je ooit wel eens verdiept in hoeveel afval Borssele per jaar heeft? Of een gemiddelde kerncentrale? De beeldvorming rondom kernenergie is enorm ruk, maar het is het alternatief.

Raul Alcala

Dan interpreteerde ik je onjuist. Maar madlener zou ook niet de portemonnee hebben getrokken als er meer geld beschikbaar was geweest voor de regio

De schatkist is leeg met dank aan mw Tunnelvisie Kaag

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Veel te makkelijk: het gaat om keuzes maken. Nu extra tijd, geld en energie naar onhaalbare projecten als de Lely's terwijl stadse H&I de bus niet meer kunnen betalen en de regio H&I's überhaupt geen bus meer zien? Het is gewoon kiezen voor de grote bedrijven die zich op deze ellende kunnen gaan storten en dikke middelvinger naar de belangen die behartigd zouden worden.

Sowieso is dat de hele tijd terugwijzen nogal lafjes.

Wat wil je precies weten?

Wie en waar is de PA van Faber? Haar relatief lege hersenpan in acht genomen lijkt me de fluisteraar wel iemand die een stempel drukt op dit vraagstuk. Onderzoekswaardig kortom. Nieuwsuur zal er weldra mee komen denk ik.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Romāns Vainšteins
Zeg Kraam, anders hou je even op met je boulevardachtig, achterlijkgenuil over een kutevent met kutm...

Ik las even kutvent met kutmuziek:)

Romāns Vainšteins

Alles van/met/op Eurovision is verschrikkelijk.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Veel te makkelijk: het gaat om keuzes maken. Nu extra tijd, geld en energie naar onhaalbare projecte...

Als er eentje makkelijk is ben jij het wel met je losse pols, niet bereid je te informeren reacties 

nu Madlener & Mindah-Mindah hun rekensommen verkloot hebben ten koste van 'de regio'

Welke rekensommen, en hoeveel euro was dat?

Nee, als Kaag er een puinhoop van heeft gemaakt dan heeft dat financiële gevolgen voor het volgende kabinet. Wat is daar lafjes aan? Of leef jij graag op de pof? Gezien je schuldsanering achtergrond zou je Kaag haar beleid júist moeten hekelen.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
Klootje Kriekeljon
Heb jij je ooit wel eens verdiept in hoeveel afval Borssele per jaar heeft? Of een gemiddelde kernce...

Ik heb me in mijn studietijd ooit verdiept in kernenergie en de beeldvorming daaromtrent. Dat was in de jaren 90. En kernenergie had toen heel veel last van het negatieve imago.

Ik ben niet per definitie tegen kernenergie. Maar waar ik het meeste problemen mee heb is dat het momenteel weggezet wordt als concurrent van de overige groene energievormen ("die stomme zonnepanelen, die stomme windmolens"). En niet als alternatief voor fossiel ("we moeten gewoon weer gas gaan oppompen in Groningen, we moeten stoppen met die warmtepomp-shit").

En waar de discussie veel te weinig over gaat, is waar we onze energie voor gebruiken. En wat daarvan het nut is. Een hele bak data, opgeslagen in datacenters, die staan te zoemen en te rekenen. Inmiddels doet zelfs Strava een soort AI analyse van mijn fietsritten; zit ik niet op te wachten, kost waarschijnlijk weer een bak energie, zeker als je weet hoeveel gebruikers er zijn. Maar de fundamentele vraag of we DAT moeten willen wordt niet gesteld; we gaan ervan uit dat we dat allemaal willen, en dat we dus maar ergens een kerncentrale moeten neerplempen om dat mogelijk te maken.

Maak de energie voor grootgebruikers gewoon een stuk duurder, dan zal je zien dat we ineens een stuk minder energie nodig hebben.

Raul Alcala

Maar waar ik het meeste problemen mee heb is dat het momenteel weggezet wordt als concurrent van de overige groene energievormen ("die stomme zonnepanelen, die stomme windmolens")

Als dat nou je enige probleem was. En je kletst uit je nek. Het hoort thuis in de mix met daarnaast zon en wind. Want het linkse stokpaardje bio massa kunnen we inmiddels wegstrepen en waterstof wordt helaas ook niks.

Romāns Vainšteins

Pudding heeft gewoon volkomen gelijk dat qua energie het paard 9 vd 10 x achter de wagen staat. Er wordt alleen naar de toevoer en nauwelijks naar de noodzaak gekeken. Het is van èn-èn, zowel de toevoer moet groener als dat het verbruik drastisch omlaag moet.

Raul Alcala

Dank je Romans dat je m'n vragen hebt beantwoord 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Dank je Romans dat je m'n vragen hebt beantwoord 

Jij wist toch het fijne van de PA van Faber? Daar vroeg RV naar, beantwoord die ook eens.

En over de puinhopen van Kaag gesproken, waar zijn jouw rekensommen? Dat lijk je heel belangrijk te vinden dus neem aan dat dat geen probleem is om die tevoorschijn te halen?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ben jij de p.a. van Romans?

Welke rekensommen? Je weer toch wat de tekorten zijn, wat de nieuwe minister van Financiën heeft gezegd en wat zijn beleid is?

Raul Alcala

Je bent echt een luie donder, Leo.

Potverteerder Kaag

Volgens Van Leeuwen bevindt Nederland zich in een transitieperiode, waarin er miljarden worden uitgetrokken voor stikstof, klimaat en een prijsplafond als gevolg van de door de oorlog veroorzaakte energiecrisis. 'Dus als je wil voorkomen dat men door het ijs zakt, kun je niet anders dan nu de portemonnee trekken.'

Zorgen

En daar zijn zorgen over, weet Van Leeuwen. Met name over het uitgeven van die miljarden euro's, en het effect dat die uitgaves zullen hebben op de toekomst. 'Dit is wat men een 'expansief begrotingsbeleid' noemt', vervolgt ze. 'En het betekent dat de opvolger van Kaag weinig begrotingsruimte zal hebben in een volgend kabinet.'

Temeer omdat de rente voorlopig hoog zal blijven, en Nederland dus zeer kwetsbaar zal zijn bij een mogelijk volgende economische crisis. In de begrotingsplannen ontbreekt eveneens een uitleg hoe Kaag dekking wil vinden op Prinsjesdag, aldus Van Leeuwen. 'De grote vraag is: hoe gaan we dit met zijn allen betalen?'

 

Raul Alcala

En dan demissionair ook nog eens met miljarden smijten. 

Wie zijn die mensen?

Puddingbenen

En intussen gaat het bestoken van tentenkampen in Gaza gewoon door. En waar men in Nederland de term niet in de mond durft te nemen, noemen ze het op Al Jazeera gelukkig ook gewoon bij naam: GENOCIDE!

https://www.aljazeera.com/news/2024/10/14/burned-and-charred-bodies-as-israel-hits-tents-at-central-gaza-hospital

Romāns Vainšteins

Maar dan zijn de beloftes vanuit PVV, BBB en NSC simpelweg bewust loos geweest. Die wisten hiermee geconfronteerd te worden en hadden het geld daarom vanuit de vermogende hoek moeten ophalen.

Ze hebben de vechtende onder-tot-middenklasse voorgelogen en in de steek gelaten ten bate van VVD-vriendjes (stiekem ook BBB's en PVV's vriendjes). Gewoon kiezelhard genaaid.

Puddingbenen
Romāns Vainšteins
Maar dan zijn de beloftes vanuit PVV, BBB en NSC simpelweg bewust loos geweest. Die wisten hiermee g...

De VVD vriendjes vinden het prachtig wat er gebeurt. Alle aandacht naar de asielzoekers, en de villabewoners blijven buiten schot.

Enige onzekere factor is Yesilgoz: heeft die nog wel scherp dat ze er zit voor haar achterban, of is ze zodanig ook op de populistische tour aan het gaan dat ze straks zelf komt met een taks voor de superrijken...

1 2 ... 332 ... 345 346

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.