Ik zag laatst trouwens nog een toffe proefballon vanuit PVV-hoek (Coenradie): het strafbaar stellen van psychisch geweld met het oog op vrouwenonderdrukking en femicide. Inclusief een aansporing tot melden hiervan vanuit burgerlijke plicht/betrokkenheid. (item Nieuwsuur, makkelijk op te sporen).
Áls dat er door zou komen gaat het zeer verstrekkende gevolgen hebben. Ik vermoed dat het vizier op het (wegdrukken van) de islam gericht is maar dergelijke wetgeving is een uppercut voor álle vormen van geloofsbelijding. Wat nou rolverdeling op een of ander antiek kutboekje? Dit is 2024!
Voer het in en ik lap de hele biblebelt er bij.
Ik ben inmiddels wel een beetje proefballon-moe. Zeker als die proefballonnen steeds een ondertoon hebben richting een bepaalde groep of religie.
Ze willen een kopvoddentaks of een verbod op gezichtsbedekkende kleding, met in het achterhoofd de hoofddoeken en burka's uit de Islam. Echter ik heb die mensen onder die klederdracht nog nooit stenen zien gooien naar de politie of andere delicten zien plegen.
Wel zie ik wekelijks capuchondragende figuren met zonnenbrillen en voetbalsjaaltjes voor hun gezicht elkaar naar het leven staan en aanslagen plegen op de politie. Onder het mom van een potje voetbal komen deze figuren onder allerlei stenen vandaan. Maar je hoort Wilders nooit over een capuchonverbod, terwijl ik heel makkelijk kan aantonen dat mensen met capuchons vaker in de fout gaan dan mensen met burka's.
Ik vind die engnek van JA21 ook een mislukte Hitlerfiguur. Xenofobe griezel. Mooi stelletje daar aan die rechterkant, met Baudet, Wilders en Eerdmans. De Nederlande politiek op zijn best, stelletje blond-haar-blauwe-ogen-promotors!
Alles mbt zowel Trump als Musk aan welke knop dan ook is bij sowieso van het verplichte label 'vrees' voorzien. Echter geef ik open toe dat mij 'hoop' vele malen sterker is en ik ook echt verwacht dat de peilers er (flink) naast zitten. Dat de afkeer richting deze 2 griezels (Musk is gewoon de running mate geworden) véél groter blijkt dan verwacht. Mocht Trump toch winnen verbaast mij dat.
Femicide betekent toch gewoon 'moord op vrouw'? Dat hele extra haataspect dat jij er nu bij haalt is me niet bekend. Is inderdaad meer een aaname: genoeg gestoorden die denken uit 'liefde' te handelen bij het uithalen van nare shit. Wél ben ik er vast van overtuigd dat een belangrijk deel van de baardaaphijgerij ontworpen is om vrouwen te onderdrukken en onderwerpen, ook daarom weg met die fucking onzinreligies dus.
Wat betreft Thierry Baudet zie ik dat echt anders. Voorheen liet ik me leiden door wat er óver hem gezegd werd maar omdat ik zijn vrouw volgde op IG (is fotografe, vandaar) kwam ik beetje bij beetje meer over hem zelf te weten en blijkt dat ik hem nog nooit iets racistisch, fascistisch etc. heb horen zeggen.
Daarom ben ik benieuwd of ik dat misschien gemist heb, kun je mij iets van hem laten zien waarin hij ook een mislukt Hitlerfiguur en xenofobe griezel is? (ik neem dat je Wildrs, Baudet en Eerdmans hetzelfde toedicht als dat JA21 figuur)
Dus niet een tekst of video óver hem maar ván hem waar hij blijkt een "mislukt Hitlerfiguur en xenofobe griezel is"
Was het maar zo eenvoudig
Femicide, ook wel vrouwenmoord of feminicide (BE), is een term voor het doden van een vrouw of meisje omdat die vrouw zijn, en is een haatmisdrijf tegen vrouwen.
Een vrouw ombrengen simpelweg omdat ze slecht kookt, snurkt of de buurman z'n puddingbuks laat ontploffen, valt daar dan ook gelijk onder
Wauw, Baudet is gewoon gek. Of je zijn vrouw nou volgt of niet. Is een fervent aanhanger van de omvolkingstheorie en zit in de achterzak van Putin, leider van een neppartij wiens bestaan drijft op allerlei sekteachtige nevenactiviteiten.
Alleen al een compilatie van zijn crazy interrupties in de tweede kamer is genoeg om te weten dat hij prima stand-in voor de koekkoek in je kapotte klok zou zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.