Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 352 353 354 355
Lale-Cubino
Puddingbenen
Ik vind die engnek van JA21 ook een mislukte Hitlerfiguur. Xenofobe griezel. Mooi stelletje daar aan...

Wat betreft Thierry Baudet zie ik dat echt anders. Voorheen liet ik me leiden door wat er óver hem gezegd werd maar omdat ik zijn vrouw volgde op IG (is fotografe, vandaar) kwam ik beetje bij beetje meer over hem zelf te weten en blijkt dat ik hem nog nooit iets racistisch, fascistisch etc. heb horen zeggen.

Daarom ben ik benieuwd of ik dat misschien gemist heb, kun je mij iets van hem laten zien waarin hij ook een mislukt Hitlerfiguur en xenofobe griezel is? (ik neem dat je Wildrs, Baudet en Eerdmans hetzelfde toedicht als dat JA21 figuur)

Dus niet een tekst of video óver hem maar ván hem waar hij blijkt een "mislukt Hitlerfiguur en xenofobe griezel is"

Raul Alcala

Was het maar zo eenvoudig

Femicide, ook wel vrouwenmoord of feminicide (BE), is een term voor het doden van een vrouw of meisje omdat die vrouw zijn, en is een haatmisdrijf tegen vrouwen.

Een vrouw ombrengen simpelweg omdat ze slecht kookt, snurkt of de buurman z'n puddingbuks laat ontploffen, valt daar dan ook gelijk onder

Romāns Vainšteins

Wauw, Baudet is gewoon gek. Of je zijn vrouw nou volgt of niet. Is een fervent aanhanger van de omvolkingstheorie en zit in de achterzak van Putin, leider van een neppartij wiens bestaan drijft op allerlei sekteachtige nevenactiviteiten.

Alleen al een compilatie van zijn crazy interrupties in de tweede kamer is genoeg om te weten dat hij prima stand-in voor de koekkoek in je kapotte klok zou zijn.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tsja Raul, waar haal je deze omschrijving vandaan? Ik zou het houden bij:

Femicide, ook wel vrouwenmoord of feminicide (BE), is een term voor het doden van een vrouw of meisje.

Het woord kan simpelweg geen diepere lading dekken dan dat, het is 100% specifiek. 

 

Klootje Kriekeljon

Leo, wat vind je van het gedoe met Google ads voor Kamala? En het feit dat Google Alphabet 90% van haar donaties bij democrats terecht kwam? Nog even. Google. 

Laatst gewijzigd
Lale-Cubino
Romāns Vainšteins
Wauw, Baudet is gewoon gek. Of je zijn vrouw nou volgt of niet. Is een fervent aanhanger van de...

Ja dat overtuigt me niet echt. Kunnen evengoed loze beschuldigingen zijn. 

Ik hoor hem zeggen dat hij voor vrede in Oekraine is bijvoorbeeld. Hij had een motie ingediend om bij de volgende Europese top op vrede aan te sturen, de hele kamer stemt dan tegen. Die willen geen vrede?

Raul Alcala

Moord op vrouw, of moord op man, dekt de lading inderdaad prima in 9 van de 10 gevallen. Ik mis ook de mannelijke equivalent van femicide, Romans 

Je ziet die definitie overal, op wiki bijvoorbeeld. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Femicide wordt vaak als synoniem gebruikt voor vrouwenmoord. De term ‘vrouwenmoord’ omvat iedere moord op een vrouw. Maar de term ‘femicide’ legt de focus op de motieven van deze moorden. Zij zijn gendergerelateerd.

Niet alle moorden op vrouwen zijn dan ook gevallen van femicide. Er is nog geen consensus over de precieze betekenis van de term.

 

https://atria.nl/nieuws-publicaties/geweld-tegen-vrouwen/wat-is-femicide/

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Leo, wat vind je van het gedoe met Google ads voor Kamala? En het feit dat Google Alphabet 90% van h...

In vorige campagnes is dezelfde tactiek aan beide kanten gebruikt. Mag, maar is ethisch mwoah. Net zoals wat Musk doet.

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
In vorige campagnes is dezelfde tactiek aan beide kanten gebruikt. Mag, maar is ethisch mwoah. Net z...

Pcies mijn punt. Die hele race is iffy, aan alle kanten.

Il Leopardo della Primavera
Lale-Cubino
Ja dat overtuigt me niet echt. Kunnen evengoed loze beschuldigingen zijn.  Ik hoor hem zeggen...

Je weet dat hij vrede wil ten koste van Oekrains grondgebied? Lijkt me een absolute no-go. Ook nog even een stukje van de FVD-site zelf: "Hij benadrukte dat Rusland, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, geen keus had en dat de escalatie volledig te wijten is aan het Westen."

Mag je mij uitleggen waarom Rusland geen keuze had. Het was niet dat als Rusland niks had gedaan, dat Oekraine of de NAVO (of wat dan ook) Rusland was binnengevallen.

 

Hier overigens een mooi stukje met de (soms verholen) racistische en kolonistische uitspraken van Tjerry. Die man moet je echt niet serieus nemen joh. 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Pcies mijn punt. Die hele race is iffy, aan alle kanten.

Die amerikaanse verkiezingen zijn sowieso een grote shit show natuurlijk, we weten allemaal dat Idiocracy al lang en breed uit is gekomen.

Raul Alcala

'Je weet dat hij vrede wil ten koste van Oekrains grondgebied.Lijkt me een absolute no-go'

Zelensky heeft daar notabene zelf recent al op gehint

Romāns Vainšteins

'Vrouwenmoord' is per definitie gendergerelateerd natuurlijk. Het is geen diffuus iets als hermafrodietmoord of shemalemoord.

Romāns Vainšteins

Dat US elections 'iffy' zijn is natuurlijk een gegeven. Dan gaat persoonlijke voorkeur bepalen wie je liever wat ziet doen en hoe ze daar van je mee mogen wegkomen.

Lale-Cubino
Il Leopardo della Primavera
Je weet dat hij vrede wil ten koste van Oekrains grondgebied? Lijkt me een absolute no-go. Ook nog e...

Je weet dat hij vrede wil ten koste van Oekrains grondgebied? Lijkt me een absolute no-go. Ook nog even een stukje van de FVD-site zelf: "Hij benadrukte dat Rusland, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, geen keus had en dat de escalatie volledig te wijten is aan het Westen."

Mag je mij uitleggen waarom Rusland geen keuze had. Het was niet dat als Rusland niks had gedaan, dat Oekraine of de NAVO (of wat dan ook) Rusland was binnengevallen.

Ja dat weet ik niet hoe dat daar is gegaan sinds 2014. Er zijn in ieder gevaal heel wat experts die duidelijk hebben uitgelegd dat Rusland niet de aanstichter van die oorlog is. Wat namen: Scott Ritter, Jeffrey Sachs, Kees van der Pijl, Karel van Wolferen.

 

Hier overigens een mooi stukje met de (soms verholen) racistische en kolonistische uitspraken van Tjerry. Die man moet je echt niet serieus nemen joh. 

Wederom zijn het verdachtmakingen, ik hoor het hem niet zeggen. 

Het gaat niet om serieus nemen of niet, het gaat om hem allerlei dingen toedichten die ik hem niet hoor zeggen of schrijven. Wel wordt het óver hem geschreven en gezegd.

Il Leopardo della Primavera
Lale-Cubino
Je weet dat hij vrede wil ten koste van Oekrains grondgebied? Lijkt me een absolute no-go. Ook nog e...

Rusland valt letterlijk Oekraine binnen he, hoe duidelijk wil je het hebben? Vergeet niet dat ze eerder ook al de Krim hebben gekoloniseerd, en dat ze in bv Georgie ook al enorm veel land hebben gekoloniseerd jaren terug. 

Tjerry heeft het letterlijk over '..de genetische zegeningen van het Europese bestaan': oftewel, de europeanen zijn genetisch gezegend en indo's niet. Oftewel: Europeanen zijn superieur qua genetica. Nog een stapje verder en je hebt het over Ariers. Dit is onversneden racisme. 

Romāns Vainšteins

@ Lale: verwacht van mij niet het type ijver om iemand te overtuigen dat Baudet een halve zool is. Op dat vlak verwijs ik naar je voormalige nick name, that's not me. Leo moet je daarvoor hebben, alles wat hij zegt klopt.

Wat ik nog wel kwijt wil is dat tot nu toe elke Baudet-verdediger die ik tegengekomen ben een permanente tunnelbewoner bleek.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
'Vrouwenmoord' is per definitie gendergerelateerd natuurlijk. Het is geen diffuus iets als hermafrod...

Je punt is dus dat femicide een overbodig woord is die vaak de lading niet dekt. Check

Romāns Vainšteins

Nee, mijn punt is dat je uit een woord als femicide niets anders dan vrouwenmoord halen kan, je moet er roffelderoffel  dan een bijvoegelijk naamwoord aanhangen om er meer van te maken.

Raul Alcala

Haha, ondanks de definitie die er door Jan en alleman aan gehangen wordt, en een serieus artikel inclusief link, typt romans gewoon door met z'n vingers in z'n oren (RESPECT!)

Dan houden we het toch gewoon op vrouwenmoord?

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
@ Lale: verwacht van mij niet het type ijver om iemand te overtuigen dat Baudet een halve zool is. O...

Lale is met klootje en kleo de meest aangename qua toon hier. Jij zoekt natuurlijk gelijk weer oorlog met hem

Ragnar Lolbroek
Lale-Cubino
Je weet dat hij vrede wil ten koste van Oekrains grondgebied? Lijkt me een absolute no-go. Ook nog e...

Die Scott Ritter is vooral een expert in minderjarige meisjes i.t.t. oorlog of geopolitiek 

Romāns Vainšteins

Tuurlijk, fuck Jan & Alleman. Vrouwenmoord staat er.

Woke betekent ook gewoon 'wakker'.

En aangename toon? Boeit me weinig tov wát er gezegd wordt. Voor aangename toon luister ik wel The Tindersticks. Ook geloof ik er geen moer van dat jij zo naar aangename toontjes zit te smachten, gezien je eigen manier van zaken brengen.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Lale is met klootje en kleo de meest aangename qua toon hier. Jij zoekt natuurlijk gelijk weer oorlo...

Je lijkt wel een woke generatie-z'er, beetje huilen over 'de toon'. Grow a pair

1 2 ... 352 353 354 355

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.