Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 366 ... 373 374
kraamhol
Romāns Vainšteins
Hier is er noodzaak en aanleiding, daar niet

Denk dat het precies andersom is romein. En dan niet 'doorjammeren', maar totdat het is opgelost niet laten rusten. Hier in dit topic praten we vooral in de spiegel (helemaal prima, we moeten iets met onze mening), in het maxtopic hopelijk tegen wf, of tegen de stille leden.

kraamhol
Romāns Vainšteins
Nee, ze doen het niet slim. Wilders & Faber hebben er een gigantisch potje van gemaakt op asiel...

Ik denk dat het wel slim is, en het maximaal haalbare. Populisme is niet bedoeld om te regeren, dat werkt niet, het is bedoeld om te protesteren, om de diepe angst van mensen aan te wakkeren, angst 'hullie snap ik niet en zijn eng, hullie moeten weg', angst voor verandering (ikkie wil ploffiekippie). En nu blijkt dat ze bij god niet weten wat ze aan het doen zijn. Als het zover is dat het kabinet valt, gaan ze de schuld aan de andere kidz geven, en gaat pvv nog wat meer winnen. BBB is einde verhaal natuurlijk, nsc ook.

Dus ja, ze vertegenwoordigen een geluid in de samenleving, maar dat geluid komt voort uit die diepe angst.

kraamhol

Voor de matties, iedereen is in verwarring:

Promiz Rigloc
Romāns Vainšteins
Ik zie wel alvast 2 opvolgende dingen waarop Faber (mogelijk) falen gaat,  Spreidingswet afs...

Syrië als veilig bestempelen is gewoonweg onmogelijk zolang een vreemde mogendheid illegaal een derde van het land bezet.. Maar dat is uiteraard iets waar de westerse media geen aandacht aan zal geven, omdat het hier nu eenmaal over een westers land gaat... Diezelfde media staat uiteraard wel op hun achterste poten wanneer Rusland besluit met een speciale militaire operatie probeert pro-Russische Oekrainers te beschermen tegen de nazistische legermilities van Azov...

Inderdaad dezelfde Azov troepen die tussen 2016 en 2018 ongeveer zo'n zeventienduizend onschuldige burgers wisten te vermoorden in Oekraïne Iets waarvover je in de westerse media ook verdomd weinig zal terugvinden, omdat deze Nazis nu eenmaal gesteunt werden en nog steeds worden door de EU en de VS... Iets wat overigens gewoon overal terug te vinden is hoor, zolang je daar even de moeite en tijd voor wilt nemen..

Niet voor niets besloot het Amerikaanse congres wapenleveranties richting Oekraïne stop te zetten in 2018, dit omdat het aantal burgerslachtoffers in Oekraïne nu eenmaal te groot werd.... (Ruim vier jaar voordat Rusland zich besloot hiermee te gaan bemoeien.)

En hiermee heb je ook gelijk één van de drie gelegitimeerde redenen waarom een speciale militaire operatie nodig was en is.. Dertig jaar van onophoudelijke leugens over het niet uitbreiden van de NATO richting het oosten, en het niet naleven van de beide Minsk vedragen zijn de twee andere redenen uiteraard..

Raar toch dat niemand in het westen praat over de illegale bezetting van één derde van een land, wanneer een westers land dit doet..

Dus nee vrede zal daar voorlopig niet zijn, en veilig al allerminst.. Niet totdat de westerse bezetter is opgerot in ieder geval. 

Laatst gewijzigd
esims5.0

Na Bibi rolt nu ook Vladimir zijn trollen uit op Wf..

kraamhol
Promiz Rigloc
Syrië als veilig bestempelen is gewoonweg onmogelijk zolang een vreemde mogendheid illegaal een...

Wtf?

SprintMaster

De naam van de gebruiker (een naamsverbastering) voorspelde al weinig goeds. Wat mij betreft knikkert de redactie deze trol er meteen weer af. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Promiz Rigloc
Syrië als veilig bestempelen is gewoonweg onmogelijk zolang een vreemde mogendheid illegaal een...

De Krim-annexatie was al in 2014, dus Rusland had zich in 2018 al ruimschoots bemoeid met Oekraine. Weet niet wat je verder allemaal zonder onderbouwing brabbelt maar je klinkt behoorlijk alsof je elke maand wat roebels toegeschoven krijgt. Beetje onderbouwing cq bronnen mag je best naartoe verwijzen als je dit soort uitspraken doet. En laten we voor het gemak ook maar nog even niet over Georgie beginnen.

Laatst gewijzigd
kraamhol
SprintMaster
De naam van de gebruiker (een naamsverbastering) voorspelde al weinig goeds. Wat mij betreft knikker...

Het gekke is, promiz zit nog weleens in de chat, aardige kerel. Dus ik snap die post van hem niet zo.

Puddingbenen

Ik denk dat reacties als die van Promiz met name onderschrijven dat de EU met haar koers een boel mensen is kwijtgeraakt. Waar "we" (of in ieder geval de beleidsmakers in de EU-top) een steeds grotere unie willen, maar waar we vervolgens in de kern heel veel twijfel hebben of dit de juiste koers is.

Nu sta ik niet net als Promiz te applaudisseren voor Rusland. Maar ik denk dat de EU een veel te groot en onbestuurbaar vehikel is geworden, dat te ver af is komen te staan van de gewone man of vrouw. De gewone man of vrouw die inmiddels vooral last hebben van allerlei Oosteuropeanen, maar niet meer ervaren wat de benefits zijn. Ze zien vooral heel veel onderling gesteggel, trage besluitvorming, one-size-fits-nobody oplossingen, etc.

En dan is de ene optie om de macht nog verder te centraliseren en steeds meer soevereiniteit van landen af te nemen. Maar daarmee ga je juist dit sentiment verder aanwakkeren.

Ik geloof dan ook meer in een kleinere unie, met minder landen, die sneller op 1 lijn zitten, en die zich bezig houdt met wat minder zaken. En veel meer over gaat laten aan nationale besluitvorming.

SprintMaster
kraamhol
Het gekke is, promiz zit nog weleens in de chat, aardige kerel. Dus ik snap die post van hem niet zo...

Mij staat bij dat diegene de echte naam van de wielrenner heeft.  

kraamhol
SprintMaster
Mij staat bij dat diegene de echte naam van de wielrenner heeft.  

Nee was omgekeerd, zoals deze. Misschien komt ie zich hier weer melden, zou goed zijn.

SprintMaster
kraamhol
Nee was omgekeerd, zoals deze. Misschien komt ie zich hier weer melden, zou goed zijn.

Er is iets raars aan de hand: de bovenstaande reactie is van de gebruiker met id 8859  Forum

Terwijl er ook nog deze gebruiker met id 44504 is die al heel veel berichten heeft gepost: Profile of Promiz Rigloc - WielerFlits

Ik zou bijna zeggen wie van de twee is de echte ... 

Laatst gewijzigd
kraamhol
SprintMaster
Er is iets raars aan de hand: de bovenstaande reactie is van de gebruiker met id 8859  Forum T...

Is het niet dezelfde, maar de ene info komt van het forum, de andere van het reactiegedeelte? Het zijn twee soort van loswerkende delen. Check maar eens bij jezelf.

kraamhol
Is het niet dezelfde, maar de ene info komt van het forum, de andere van het reactiegedeelte? Het zi...

Dat betekent dus ook dat degene hier op het forum een copycat kan zijn.

SprintMaster

@kraam: Ja het klopt wat je zegt als ik bij mezelf kijk. Maar ik twijfel wel of het ook echt dezelfde persoon is, dus misschien is dit een lek in de software.

Als het wel dezelfde persoon is dan blijf ik de reactie van hem wel vreemd vinden: dat taalgebruik dan zit je in de hoek van o.a. Joost Niemöller die overduidelijk een Kremlin trol is. Het klinkt alsof hij wat teveel in de donkere krochten van internet verzeild is geraakt. 

Laatst gewijzigd
kraamhol
SprintMaster
@kraam: Ja het klopt wat je zegt als ik bij mezelf kijk. Maar ik twijfel wel of het ook echt dezelfd...

Ik zou er niet gek vanop kijken als er best gehackt kan worden bij wf, gezien hoe de site in elkaar steekt en de akkefietjes. Maar dat zou betekenen dat iemand onder zijn naam zo'n reactie post. Maar punt is ook: wat weten we nou eigenlijk van elkaar? Aan de ene kant kan iemand een aardige kerel zijn, maar ook dergelijke standpunten hebben. En eigenlijk op tal van topics, we kennen het natuurlijk:).

Promiz, kom er maar even in...

esims5.0
Puddingbenen
Ik denk dat reacties als die van Promiz met name onderschrijven dat de EU met haar koers een boel me...

Onvrede over een te grote EU wordt door die Promiz handig gebruikt om de oorlog te legitimeren. "Nu sta ik niet net als Promiz te applaudisseren voor Rusland" uit jouw mond klinkt al bijna als Baudet.

Puddingbenen
esims5.0
Onvrede over een te grote EU wordt door die Promiz handig gebruikt om de oorlog te legitimeren. "Nu...

Ga je mond spoelen, Esims de zoveelste....

Romāns Vainšteins
kraamhol

Misschien heeft Azov hem te pakken gehad?

SprintMaster
Romāns Vainšteins
Misschien heeft Azov hem te pakken gehad?

Ik denk dat je Azog bedoelt.

Ondertussen is Rusland ook diep in de Georgische politiek doorgedrongen. Ik hoop dat het volk daar nog het tij kan keren, maar ik vrees voor een tweede Belarus daar.

Puddingbenen
Ondertussen is Rusland ook diep in de Georgische politiek doorgedrongen. Ik hoop dat het volk daar n...

Ik hoop vooral dat de EU zich er niet te veel mee gaat bemoeien. Heeft ook niet heel goed uitgepakt in Oekraine... 

Laat de EU zich eerst maar eens richten op de leden die de unie nu heeft: ook daar is, gezien alle problemen, genoeg repareerwerk te doen.

Romāns Vainšteins

Beste aanpak is: wel degelijk vinger aan de pols houden maar meer in het geniep en met weinig toezeggingen. Voor je het weet trekt Rusland Georgie binnen hoor, zeker nu het land zo rond en nabij de 50-50 zit.

Puddingbenen
Romāns Vainšteins
Beste aanpak is: wel degelijk vinger aan de pols houden maar meer in het geniep en met weinig toezeg...

Begrijp me niet verkeerd: dat zou ik voor Georgie heel vervelend vinden. Maar ik vind het niet "mijn battle". En ik wil eigenlijk ook niet dat het "mijn battle" wordt, zoals in Oekraine wel min of meer het geval is nu.

1 2 ... 366 ... 373 374

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.