Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 367 ... 372 373
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Beste aanpak is: wel degelijk vinger aan de pols houden maar meer in het geniep en met weinig toezeg...

Ze zijn ergens in 2017 al noord-georgie binnen getrokken, delen worden al gekoloniseerd.

@Pudding
Het probleem is dat als je Rusland z'n gang laat gaan het vroeg of laat wél onze battle wordt, omdat ze aan de EU/onze landsgrenzen staan. En dan ben je al flink te laat.

Puddingbenen
Ze zijn ergens in 2017 al noord-georgie binnen getrokken, delen worden al gekoloniseerd.@PuddingHet...

Het klinkt misschien gek, maar ik ben daar niet bang voor. Sterker nog, we hebben Rusland al heel lang aan de Europese grens. Ik denk vooral dat het zaak is dat we DIE grens heel goed bewaken. Vooral met de NAVO. Maar dat we ons wat minder druk moeten maken over landen die daar buiten vallen.

En ik denk niet dat Poetin zo dom is om NAVO landen aan te vallen.

Klootje Kriekeljon

1 miljard uitgegeven aan de campagne van Kamala. Geen idee waar ze voor staat. Nou ja, wat ze evt claimt te gaan doen de komende 4 jaar. Alleen maar met Trump bezig geweest. Als er ooit een kandidaat was die je met een sterk inhoudelijk verhaal weg kon vagen.. het is echt een verkiezing van een giant douche tegen een turd sandwich. Dat is dan het moreel superieure links, die beter zijn. Het nette alternatief. Gtfoh.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Puddingbenen
Het klinkt misschien gek, maar ik ben daar niet bang voor. Sterker nog, we hebben Rusland al heel la...

Dat laatste zinnetje, daar hoef je maar 2 woorden te veranderen, en we zijn weer back in business. De kop in het zand heeft geen zin, de expansiedrift van putin (& friends) gaat niet zomaar stoppen. We hebben het eerder gezien, en we zien het weer.

Puddingbenen
Het klinkt misschien gek, maar ik ben daar niet bang voor. Sterker nog, we hebben Rusland al heel la...

Dus dan Oekraïne wel verdedigen? Dat is immers Europa. 

Daarnaast zou ik Putin niet onderschatten. 

Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
1 miljard uitgegeven aan de campagne van Kamala. Geen idee waar ze voor staat. Nou ja, wat ze evt cl...

De vraag: Waar staat Kamala juist voor? Daar lijken veel Amerikanen ook nog mee te zitten precies. Doe daar wat misnoegde Arab-Amerikanen bij die gaan thuis blijven of naar Jill Stein overstappen en de rapen zijn gaar. Dat lulverhaal over funding van FEMA dat naar immigranten is doorgesluisd zal ook niet helpen bij 2 stevige orkanen. Nou anyway, we zullen het wel zien in november.

SprintMaster

@Klootje: het lastige voor Harris is dat ze een middenkoers MOET varen vanwege het grote geld en daarmee de linkse Bernie Sanders kiezers dreigt te verliezen aan Trump. Daarmee kan ze zich nooit sterk profileren. Ter herinnering: in 2016 won Sanders liefst 43% van de totale stemmen in alle Democartische voorverkiezingen, ruim 9.6 miljoen in totaal. Hij won de open primaries, waar alle geregistreerde kiezers mogen stemmen, in Michigan nipt en in Wisconsin duidelijk. Twee staten die uiteindelijk naar Trump zouden gaan. Zie Uitslagen van de Democratische presidentiële voorverkiezingen 2016 - Wikipedia

Veel linkse kiezers zijn teleurgesteld over de vrijwel onvoorwaardelijke steun van Biden aan Israel en zullen ook weinig op hebben met de enorme financiële steun aan de oorlog in Oekraïne. Dit zijn juist de punten waar Trump enorm mee kan scoren. Het probleem van de hogere prijzen als gevolg van corona en de oorlog in Oekraïne zullen Trump en Harris niet kunnen oplossen. 

In de favorable/unfavorable cijfers zie je dat Harris eind september op haar hoogtepunt was en nu ingezakt is met 46.4 om 47.8%. Trumps cijfers veranderen nauwelijks met nu 43.4 om 52.1%. Er is al heel lang een meerderheid die hem niet wil. Conclusie lijkt me dat beide kandidaten niet gewenst zijn. Het zal er om gaan draaien in hoeverre de stille naar Harris neigende stemmers ook echt gaan opkomen. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Bernie Sanders is veel te geschikt voor dat land. 

Je hebt theoretisch gelijk hoor. Maar welke koers heeft ze nu gevaren dan? Wat vond je nou goed aan de hele campagne? Wat heb je er inhoudelijk aan over gehouden? Waar heeft ze concrete antwoorden gegeven toen het lastig werd? 

Nog een uurtje Joe Rogan zitten luisteren met Trump. Niet doorheen te komen, die kinderzinnetjes van de comb-over Don. Maar tussen al dat simplistische huge/best/incredible-voeg hier je zelfstandig naamwoord in- hoor je wel een ontzettend goed uitgedacht praatje voor de doelgroep. Hij tikt alle onderwerpen aan waarvan hij weet dat het gaat landen/scoren. Op een comfortabele manier, met humor. En hij is verdomd scherp ook nog, wat ze er dan ook aan middelen in gooien bij hem.

Klootje Kriekeljon
Klootje Kriekeljon
Bernie Sanders is veel te geschikt voor dat land.  Je hebt theoretisch gelijk hoor. Maar welke...

Overigens is dat ook waarom ik hier vanaf begin af aan ageer op links en democrats. Populisme of volksmennend rechts, dat repertoire kennen we toch met zijn allen?
Daar zou de ander flink boven moeten staan. Daar zou de ander een alternatief verhaal tegenover moeten kunnen stellen. Daar zouden geschikte denkers/praters met een goed weerwoord voor in de rij moeten staan op links. Waar zijn die sterke leiders of visionairs? Ze maken bijna allemaal de fout om mee te gaan in het lage niveau. Of ze blijven volharden in de boodschap waarmee ze hun stemmers van zich vervreemd hebben.

Puddingbenen

Gisteren (ik dacht bij WNL op zondag) ging het ook over Trump. 

Wat het zo lastig maakt is dat iedereen inmiddels heeft "geaccepteerd" dat er een boel schandalen kleven aan deze man. Dus een schandaaltje erbij? Die gooien we gewoon mee op de grote hoop!

Terwijl de democraten veel meer tussen de lijntjes moeten kleuren, kan Trump zonder probleem zijn lompe zelf spelen. Groffe taal? Ja, zo is ie nou eenmaal. Leugens en onwaarheden? Ja, dat kennen we van hem. Vrouwonvriendelijk? What's new.

Het is de vraag wat je daar tegenover stelt. Fatsoen? Inhoud? Nog meer stront gooien zodat de hoop zelfs voor de amerikanen te groot wordt? 

Benieuwd of Harris de code weet te kraken, en of de Amerikanen beseffen dat je dit soort "leiders" niet zou moeten willen.

kraamhol
Puddingbenen
Gisteren (ik dacht bij WNL op zondag) ging het ook over Trump.  Wat het zo lastig maakt is dat...

We hoeven gelukkig niet meer zolang te wachten, maar ik vrees met grote vreze dat we 4 jaar trumpie gaan krijgen.

Klootje Kriekeljon
Overigens is dat ook waarom ik hier vanaf begin af aan ageer op links en democrats. Populisme of vol...

We hebben gezien wat er gebeurd als links een fatsoenlijk verhaal heeft tegenover een populist. Herinner je dat debat over eigen risico met Timmerfrans en Wilders? Juist.

In mijn ogen is de tijd van 'er boven staan' als linkse partij voorbij. Vuur met water bestrijden lukt politiek gezien niet, dus dan maar vuur met vuur aanpakken en het populisme op links ook erin knallen. Benieuwd of dat ook daadwerkelijk ergens gaat gebeuren hoor, maar ik heb al eerder gezegd dat de SP met Jimmy hier een prima kandidaat voor heeft. 

Laatst gewijzigd
esims5.0

Daar gaattie nog een keer, het mantra van de PvdA na iedere verkiezingsnederlaag. Het is ook zo lekker makkelijk, populist als scheldwoord gebruiken.

’Wij zijn fatsoenlijk, wij weten wat er moet gebeuren, wij hebben de wijsheid in pacht, maar we slagen er maar niet in om jullie ervan te overtuigen dat er maar één onweerlegbare waarheid is: de onze. Dus moeten we het jullie nóg beter uitleggen.’

Laatst gewijzigd
esims5.0
Daar gaattie nog een keer, het mantra van de PvdA na iedere verkiezingsnederlaag. Het is ook zo le...

Wat probeer je nou precies te zeggen esi? Ik stel nota bene voor dat links zelf ook populistisch moet worden. Hoe gebruik ik het als scheldwoord? Geen idee ook wat je met dat mantra wil, daar refereer ik helemaal nergens aan. Pure woordsalade, jouw reactie.

Laatst gewijzigd
kleomantre
Ze zijn ergens in 2017 al noord-georgie binnen getrokken, delen worden al gekoloniseerd.@PuddingHet...

Het treurige aan het hele verhaal is dat ondertussen wel duidelijk is dat Rusland niet veel kan. In feite hooguit dreigen met nucleair ingrijpen. Hun wapenarsenaal hoofdzakelijk inferieur, hun cyberunits niet bij machte genoeg plat te leggen en blijkbaar intern nogal op moeten letten wie ze als kanonnenvoer gebruiken (vandaar gevangenen, huurlingen, noord-koreanen) om de kritiek niet te laten aanzwellen.

Niettemin voelt Poetin wel feilloos aan dat hij met heel veel weg kan komen door andere krachten in de wereld. Alleen is de oorlog in Oekraïne nu natuurlijk een flater van jewelste, maar heeft hij nog steeds niet verloren.  

kleomantre
Het treurige aan het hele verhaal is dat ondertussen wel duidelijk is dat Rusland niet veel kan. In...

Jup. En hoe langer die oorlog duurt, hoe groter de kans dat Putin gaat winnen - of in ieder geval de overwinning uitroept. Ik vind het alles bij elkaar geen fijne ontwikkelingen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
We hebben gezien wat er gebeurd als links een fatsoenlijk verhaal heeft tegenover een populist. Heri...

Timmermans wekt vooral veel ergernis op.  Er is echt geen idee hoe het aan te pakken op de andere kant. 

Klootje Kriekeljon
Timmermans wekt vooral veel ergernis op.  Er is echt geen idee hoe het aan te pakken op de ande...

Timmermans had het fatsoenlijke, eerlijke en reele verhaal over het eigen risico. Het verhaal wat nu ook in de praktijk gebeurd onder leiding van de PVV. Wilders was toen populistisch aan het roepen dat het 'morgen' nog weg moest. Het kan verkeren he.

Klootje Kriekeljon
Timmermans had het fatsoenlijke, eerlijke en reele verhaal over het eigen risico. Het verhaal wat nu...

Laat ik het dan zo zeggen. Als Faber een goed verhaal had zou ze het nog niet goed brengen. Timmermans idem. Maar misschien voor gullie wel.

Klootje Kriekeljon
Laat ik het dan zo zeggen. Als Faber een goed verhaal had zou ze het nog niet goed brengen. Timmerma...

Ik ben ook niet altijd fan van Timmerfrans maar daar was zijn verhaal heel duidelijk en reëel, in mijn ogen in ieder geval. Maar goed, mijn punt is dus: een fatsoenlijk/realistisch verhaal werkt dus niet tegenover populisme, dát is het probleem.

SprintMaster

De PVV (en ook NSC en BBB) had al zijn wilde en dure sociale plannen niet laten door rekenen door het CPB. Moet je dan een grote rood omlijnde waarschuwing op het stemformulier zetten met de tekst "het verkiezingsprogramma van deze partij is ongedekt" ? Het was gewoon een illusie dat veel van die plannen waar gemaakt zouden worden.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Het gaat niet alleen om het inhoudelijke verhaal. Het gaat in communicatie hoofdzakelijk ook niet om taal/klank. Mensen voelen authenticiteit aan, hoe eenvoudig ze ook zijn. Hoe slecht ze het ook onder woorden kunnen brengen. Daarom is onderbuik niet per definitie verkeerd, die heeft het namelijk heel vaak ook gewoon goed. Daar verliezen lui als Jetten, Timmermans, Klaver, H. Clinton, K. Harris. Onecht.

Ragnar Lolbroek

Studie over Christian Nationalists in de USA.

Ik vind die bende bij momenten ( vaak) even grote mafklappers als Sharia-moslims. 

Romāns Vainšteins

Alles met baardaapfocus is mafklapper

esims5.0

Diegenen met de focus op het woord baardaap ook.

1 2 ... 367 ... 372 373

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.