Mijn voorspelling:
Trump claimt overwinning vóór eerste officiele exitpolls. Daarna blijkt dat Harris heeft gewonnen maar dat kan Trump dan niet meer toegeven. Hij probeert weer alles uit de kast te trekken mbt 'stemmen vinden', mensen manipuleren, fraude van de democrats etc etc. Resulteert in grote rellen in bepaalde steden. Trump wordt opgepakt > meer rellen. Daarna keert de rust langzaam terug en zal ook de GOP op de lange termijn weer gezonder en 'ont-trumpt' worden.
Op basis van een analyse van de early votes (nu al 76.1 miljoen!!!) denkt Allan Lichtman dat Michigan en Wisconsin naar Harris gaan. Arizona en Nevada neigen naar Trump. North Carolina en Georgia (al meer dan 4 miljoen van de verwachte 6 miljoen stemmen binnen!!!) neigen naar Harris. Tot slot Pennsylvania, daar lijkt het het spannendst te worden en zijn er nog maar 1.7 miljoen stemmen binnen. Hij geeft een toss-up. Een eindoverwinning voor Harris dus.
Meer info over de early votes: Early Voting and Mail-In Ballots by State 2024 Results
Je zou toch denken dat de laatste momenten voldoende zouden zijn voor een fikse overwinning van normaalland, maar ja:
"Trump is in swingstate Michigan aan zijn laatste speech van deze verkiezingscampagne begonnen. Zoals eerder zei hij de telling van de uitgebrachte stemmen niet te vertrouwen. Hij eiste dat de uitslag op de verkiezingsavond bekendgemaakt zal worden."
Trump gaat natuurlijk de overwinning claimen als de uitslag nog niet bekend is. Dan kan ie daarna - als ie toch verliest - lekker claimen dat het niet klopt. Zoals ik al eerder hier zei.
Het moet iedereen zijn opgevallen dat Martin van den Bosch sinds enige tijd weer woordvoerder op dit forum is namens WF in plaats van Maxim. Ik zat nog even terug te zoeken naar het eerste bericht dat ik op een nieuw account had gemaakt waarna ik hem hier toen niet meer heb gezien. In dat bericht had ik het over dat hij zich opstelt als een verlengstuk van zogenaamde internethelden, en ik denk dat dat nu opnieuw aan de orde is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.