Toch denk ik dat het debat hierover zou moeten gaan over de positie die Nederland inneemt in het conflict. Want juist daar zit de voedingsbodem voor het antisemitisme in 2024.
Maar ik hoorde op de radio dat ze weer een zak geld willen uitgeven om mensen (en met name jongeren) voor te lichten over antisemitisme. Maar de beste manier om dat de kop in te drukken is toch echt het maken van andere politieke keuzes, zodat het gevoel van machteloosheid bij een heel groot deel van de bevolking een uitweg heeft (anders dan op joden jacht gaan).
Nederland neemt de positie in die voortkomt uit de verkiezingen. Dat als schaamlap gebruiken voor antisemitisme is echt heel smerig. De overheid moet dus buigen voor antisemitisme. Bah!
Nee, kraam lookalike, ze moeten hun morele kompas laten werken. En als dat zo blijft staan terwijl er genocide wordt gepleegd door Israël, dan is dit niet MIJN kabinet.
Polarisatie werkt immers altijd 2 kanten op.
Wie is toch die kraam? Genocide, daar is geen bewijs voor. Veel onnodige doden. Maar genocide. Daar zou eerst een veroordeling voor moeten zijn om van zo'n gruwel te spreken. En tja, zo'n kabinet kan het nooit voor iedereen goed doen. Fijn dat ze hamas niet steunen.
En om uit te leggen wat ik bedoel:
70% van de slachtoffers in gaza zou kind zijn of vrouw. Dus van de ruim 40.000 geschatte doden zijn er dat dus 28.000.
Proportioneel? Of gewoon regelrechte genocide?
En wat doet "onze" regering? Met een Keppel op naast de joodse ambassadeur gaan zitten.
het maakt mij woest!
Bron: nu.nl
Mensen werden door de straten gejaagd, in elkaar geslagen, gedwongen zich te identificeren. Het nieuwe concentratiekamp bevind zich niet in Polen, maar in de Bijlmer. De nieuwe NSB'er draagt geen speldje of hoge pet maar een hoodie. Hij zet geen mensen op de trein, maar volgt ze op een scooter. Hij verkondigt geen krant genaamd ''volk en vaderland'' maar een sprookjesboek met een fanatisme die zijn gelijke niet kent.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.